نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 شهریور 1397
ساعت 13:00

دنیای Red Dead Redemption 2 گسترده و عمیق است

5 از 5

Rockstar اخیرا توضیحات جدیدی را پیرامون دنیای بازی رد دد ردمپشن 2 به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تقریبا یک ماه پیش بود که کمپانی راک‌استار، اولین تریلر گیم‌پلی بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر کرد. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که پیرامون ویدیو گفته شد، این بود که راک‌استار در این بازی، یک دنیای بسیار زنده، پویا و در واقع جایی که همه‌چیز قابل تعامل و با جزئیاتی بالا طراحی شده را ساخته است. راک‌استار، پیرامون این بعد از بازی، مانور بسیار زیادی داده و حالا و در دوره تبلیغات پیش از عرضه نیز تکیه زیادی روی این ویژگی‌ها کرده است.

به تازگی Aaron Garbut کارگردان هنری در Rockstar North، مصاحبه‌ جدیدی انجام داده و درباره دنیای بازی Red Dead Redemption 2 توضیحاتی داده است. به گفته او، دنیای این بازی نه تنها بسیار گسترده و با عمق زیاد است، بلکه حالتی کاملا منسجم داشته و بازیکن حس خواهد کرد که کاملا با داستان بازی مطابقت دارد. او در این زمینه گفت:

ما سعی داریم دنیایی بسازیم که همزمان هم بسیار گسترده و توسعه‌یافته و هم پر عمق و با جزئیات باشد. در این زمینه، همیشه قصد داشته‌ایم که دنیاهایی که می‌سازیم، همان‌قدر که حس گیم را منتقل می‌کنند، حس فضاهای واقعی هم داشته باشند. ما حالا در این بازی، قادر بودیم که از تکنولوژی‌های جدیدتر استفاده کرده و این ایده و روش را بیشتر جلو ببریم، آن هم از طریق روش‌هایی که هرگز در گذشته انجامش نداده بودیم.

می‌خواهیم دنیایی بسازیم که همه چیز دارای انسجام بالایی باشد؛ پس در اینجا، هم کارهایی که بازیکن انجام می‌دهد و هم شکلی که دنیای بازی به این کارها واکنش نشان خواهد داد حسی کاملا منسجم را به دست می‌دهد و تفاوتی هم ندارد که این اعمال چه هستند یا کجا صورت می‌گیرند. [این فرمول] گرچه در همه دنیای بازی به شکل مداوم و زنده پیاده شده، ولی حالتی حساب شده و البته قابل درک را در دوره‌ای خواهد داشت، که شما هنوز بیشتر پیمایش‌های خودتان را با پای پیاده یا با اسب انجام می‌دهید. شما می‌توانید با یک متصدی سالن داستان‌های خودتان را به اشتراک بگذارید، اگر مشکلی با افراد محلی پیش آمد، از طریق صحبت کردن خودتان را از مشکل خارج کنید، قطار بدزدید یا به یک خانه قدیمی حمله کنید تا با جستجو در آن مقداری پول یا فقط غذا برای بقای گروه پیدا کنید. همه این حالت‌ها، در شکلی پویا، به حالت‌های دیگر منتقل می‌شوند، آن هم از طریق روش‌هایی که سرگرم‌کننده و جذاب هستند.

راک‌استار احتمالا بیش از هر استودیو دیگری در ساخت عناوین جهان‌باز تبحر دارد؛ با این حال آن‌ها در این بازی، مشخصا بسیاری از نقاط قوت این قبیل بازی‌ها را به سطوحی جدیدتر جلو می‌برند و ویژگی‌هایی نظیر NPC های پویا و یک سیستم اختصاصی حیات وحش، تنها دو سیستم جدیدی هستند که در همکاری منسجم با یکدیگر، دنیای زنده و پر عمق بازی Red Dead Redemption 2 را می‌سازند.

بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.