نویسنده: میلاد شجری دوشنبه، 26 شهریور 1397
ساعت 13:30

جدول فروش هفتگی بریتانیا | شروع آرام توم ریدر در کنار ادامه صدرنشینی بازی Spider-Man

0 از 5

در جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته بریتانیا، شاهد صدرنشینی دوباره بازی انحصاری جدید کنسول PS4 یعنی Spider-Man در کنار عرضه بازی Shadow of the Tomb Raider هستیم.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ و طبق گزارش منتشر شده توسط وبسایت چارت ترک (Chart-Track)؛ در گزارش جدول پرفروش‌ترین بازی‌های منطقه بریتانیا در بین روز‌های ۱۷ام تا ۲۳ام شهریورماه ۹۷ (نهم تا ۱۵ام سپتامبر ۲۰۱۸)، شاهد صدرنشینی محصول جدید شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) و استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) یعنی Spider-Man برای دومین هفته متوالی هستیم. به طرز قابل ملاحضه‌ای، فروش هفته دوم بازی اسپایدرمن شرکت سونی در مقایسه با هفته انتشار، فقط ۴۲ درصد افت داشته است و از حالا می‌توان انتظار داشت که این عنوان از لحاظ فروش تعداد نسخه‌های فیزیکی، از بازی انحصاری بزرگ قبلی کنسول پلی‌استیشن ۴ یعنی God of War عبور کند. آخرین نسخه از سه‌گانه پرطرفدار «توم ریدر» نیز در این هفته در دسترس قرار گرفت؛ البته شروع کم فروغی داشت و رتبه دوم را توانست از آن خود کند. فروش بازی Shadow of the Tomb Raider در مقایسه با نسخه قبلی، یعنی Rise of the Tomb Raider، در حدود ۲۵ درصد بیشتر بوده است که البته شایان به ذکر است که بازی Rise در هنگام عرضه، به صورت انحصاری روی کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار داشت، در حالی که نسخه سوم بازی روی تمامی پلتفرم‌ها به صورت همزمان منتشر شده است.

گفتنی است که فروش هفته اول بازی Shadow of the Tomb Raider در مقایسه با اولین نسخه ریبوت سری Tomb Raider که در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شد، با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است؛ البته لازم به یادآوری است که این نوع از چارت‌ها، شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها نمی‌شوند و همینک فروش دیجیتالی عناوین مختلف در مقایسه با پنج سال گذشته، سهم بیشتری در بازار دارد. با تمام این اوصاف، این هفته را نمی‌توان هفته‌ای بزرگ برای لارا کرافت تلقی کرد. ۶۳ درصد از فروش نسخه فیزیکی بازی Shadow of the Tomb Raider در هفته اول به کنسول پلی‌استیشن ۴ و بقیه ۳۷ درصد به کنسول ایکس‌باکس وان تعلق دارد. در ادامه لیست پرفروش‌ترین‌های این هفته بریتانیا، به یک عنوان تازه انتشار یافته دیگر می‌رسیم؛ بازی شبیه ساز ورزش بسکتبال یعنی NBA 2K19 که در رتبه سوم قرار گرفت. این محصول شرکت 2K Games در مقایسه با رتبه نسخه قبلی سری، پایین‌تر قرار گرفته اما آمار، فروش یکسانی را نشان می‌دهند. ۶۵ درصد از فروش NBA به کنسول پلی‌استیشن ۴، ۳۳ درصد به کنسول ایکس‌باکس وان و دو درصد به کنسول نینتندو سوئیچ تعلق دارد.

بزرگترین پیشرفت هفته در جدول پرفروش‌ترین‌ها‌ی بریتانیا را می‌توان به بازی The Elder Scrolls Online نسبت داد که بعد از تخفیفی فوق‌العاده، توانست دوباره به میان ده عنوان برتر راه یابد. در این میان، عناوین جدیدی که در هفته گذشته در دسترس قرار گرفته بودند، سقوط شدیدی در جدول داشتند؛ بازی Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age با افت فروش ۸۶ درصدی به رتبه ۲۹ و بازی Destiny 2 Forsaken  با افت فروش ۶۸ درصدی به رتبه ۲۶ سقوط کرد. در ادامه شما می‌توانید لیست ده عنوان پرفروش هفته بریتانیا را مشاهده کنید:

 

  1. Marvel's Spider-Man
  2. Shadow of the Tomb Raider
  3. NBA 2K19
  4. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
  5. Mario Kart 8: Deluxe
  6. Grand Theft Auto V
  7. F1 2019
  8. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
  9. LEGO The Incredibles
  10. Super Mario Odyssey

 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.