در دوران نسل ششم کنسول‌ها، هزینه‌های بازیسازی مثل سال‌های اخیر سر به فلک نمی‌گذاشت و برای رسیدن به موفقیت، نیازی به فروش چندین و چند میلیون نسخه‌ای برای عناوین مختلف وجود نداشت. این عامل سبب شده بود که کمپانی‌های بزرگ ترس چندانی از بابت ساخت و پرداخت ایده‌های عجیب و غریب نداشته باشند و نتیجۀ این رویکرد، ساخت ... ادامه مطلب
7.4
خوب
بالاخره انتظارها که به درازای یک نسل طول کشید  به پایان رسید و بازی سامورایی که سازندگان بازی inFamous:  Second Son یعنی استدیو Sucker Punch به مدت تقریبی 6 سال (کم و بیش) در حال تهیه آن بودند به بازار عرضه شد و همانند آخرین بازی‌اشان که شروع قدرتمند کنسول PS4 را آغاز کرد حال با Ghost Of Tsushima قر ... ادامه مطلب
8.6
عالی
اواخر سال 2019 که به مناسبت The Game Awards استیم تعدادی دمو از برخی عناوین آینده را در دسترس کاربران‌اش قرار داد، یکی از عناوینی که امیداوار‌کننده به نظر می‌رسید و بخاطر طراحی هنری زییا و اتمسفرش فورا به لیست مورد انتظار من رفت، Röki بود. این اثر اولین عنوان استودیو&nb ... ادامه مطلب
8.3
خیلی خوب
شرکت بازی‌سازی Amanita Design در دو دهۀ اخیر با آثاری نسبتاً متنوع در ژانر ماجرایی، خودش را به عنوان یکی از منحصر به فردترین بازی‌سازهای بازار عناوین مستقل مطرح کرده است. اعضای این تیم بازیسازی که در ابتدا با ساخت عناوین کوتاهِ مبتنی بر مرورگرها و فلش اعلام وجود کردند، با گذشت زمان و بهتر کردن طراحی بصری و گس ... ادامه مطلب
9.2
فوق العاده
مخاطبانی که با نسخه‌های قبلی این فرنچایز یا حتی دیگر آثار استودیوی ACE Team آشنایی دارند، از وجود بازی Rock of Ages 3: Make & Break با این ساختار عجیب و غریب، تعجب نخواهند کرد. این مجموعه که قرائت ویژه‌ای از ژانر Tower Defense به حساب می‌آید، در ده سال اخیر و با عرضۀ سه نسخۀ مختلف، طرفداران پر و پا قرصی ب ... ادامه مطلب
7.8
خیلی خوب
مطابق انتظارات و با گذشت یک سال میلادی دیگر از نسخه قبل، امسال هم با وجود بهم ریخته شدن تقویم بازی‌های اکثر ورزش‌های دنیا بدلیل شیوع بیماری کرونا (استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی را فراموش نکنیم!) از جمله مسابقات فرمول یک، نسخه جدیدی از سری بازی F1 ساخته استدیو با تجربه و محبوب Codemasters منتشر شده است تا ... ادامه مطلب
8.8
عالی
ژانر مسابقات رانندگی یا به قولی همان «ریسینگ» مسیر پر فراز و نشیب و عجیبی را طی سال‌های اخیر سپری کرده است، تا دو ده قبل و شاید عقب‌تر شاهد بالانس خوبی بین دو زیر ژانر آرکید و شبیه ساز‌ها از لحاظ کیفیت و جذابیت بودیم و با اینکه معمولا تفکرات به این سمت است که بازی‌های آرکید بدلیل اینکه برای طیف بیشتری از مخاط ... ادامه مطلب
6
متوسط
گوگل و سیستم ابری آن با نام استیدیا این روز ها وضعیت خوبی ندارد. از یک طرف تاخیر در عرضه عناوین مختلف بر روی این پلتفرم و از طرف دیگر نبود عناوین انحصاری دلایلی هستند که این پلتفرم ابری را در وضعیت نه چندان خوبی قرار داده‌است. به نظر می‌رسد تنها راه موجود برای گوگل ثبت قرار داد با استودیو ها و ناشران مستقلی ا ... ادامه مطلب
5
ضعیف