نویسنده: فرشاد دوشنبه، 04 دی 1396
ساعت 21:45

مقایسه‌ی دو نسخه‌ی PS4 Pro و Xbox One X بازی Fallout 4

5 از 5

مقایسه‌ی نسخه‌های PS4 Pro و Xbox One X بازی Fallout 4 از نظر گرافیکی

آپدیت PS4 Pro بازی Fallout 4 در اوایل سال 2017 عرضه شد و تغییراتی نظیر پشتیبانی از کیفیت 1440p، افزایش Foliage Density، بهبود Anti-Aliasing و افزایش Draw Distance را در این بازی اعمال کرد؛ زمانی که آپدیت Xbox One X عنوان Fallout 4 عرضه شد، شاهد تقویت Draw Distance و افزایش جزئیات مراحل بازی، در مقایسه با نسخه‌ی PS4 Pro آن بودیم، اما بزرگ‌ترین تغییر نسخه‌ی Xbox One X، مربوط به رزولوشن آن می‌شود که در ادامه شاهد جزئیات آن خواهید بود.

شرکت بتسدا در زمان عرضه‌ی آپدیت Xbox One X عنوان Fallout 4، قول داده بود که قابلیت پشتیبانی از کیفیت 4K به این بازی اضافه خواهد شد و این دقیقاً همان چیزی است که در بررسی‌ها شاهد آن بوده‌ایم؛ این بازی بدون استفاده از تکنیک خاصی نظیر «چکربورد» (Checkerboard)، از کیفیت 4K بصورت نیتیو پشتیبانی می‌کند.

در ارتباط با عملکرد بازی Fallout 4، باید گفت که در بیشتر نقاط آن با وضعیت پایداری روبرو بوده‌ایم و نرخ فریم آن بر روی 30 ثابت مانده است، اما بدلیل وجود پردازنده‌ی ضعیف Xbox One X و PS4 Pro، در برخی از نقاط این بازی شاهد کاهش نرخ فریم هستیم.

در ادامه شاهد ویدیوی مقایسه‌ی دو نسخه‌ی Xbox One X و PS4 Pro عنوان Fallout 4 خواهید بود:

Fallout 4 امتیاز 8.4 از 10 را از بازی‌مگ بدست آورد؛ سید احسان در نقد و بررسی این بازی نوشت:

با بررسی همه جوانب Fallout 4، می‌توان امتیاز 7 را برای این بازی در نظر گرفت ولی هنر یک استودیوی بازی سازی با تجربه باعث می‌شود تمام قسمت‌های مختلف در کنار یکدیگر در مجموع یک تجربه کامل و تقریباً بی نقص را به عنوان یک اکوسیستم به گیمرها ارائه بدهند که قادر است تا حدود 200 ساعت کاربر این بازی را غرق خود کند به همین دلیل بنظر می‌رسد این بازی می‌تواند امتیاز بالای 8 را از آن خود کند. کمپانی Bethesda باید در نظر داشته باشد که اگر در آینده عنوانی با همین اکوسیستم و موتور بازی سازی قدیمی به کاربران ارائه کند و در آن از خلاقیت و نوآوری خبری نباشد با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد و شاید حتی طرفدارانش را هم از دست بدهد. اما هم اکنون با وجود مادها بر روی کنسول‌ها و PCها می‌توان تا مدت‌ها از این عنوان لذت برد و امیدهای خود را برای عنوان بعدی این کمپانی دوست داشتنی که در حال حاضر با فروش 15000000 نسخه Fallout بودجه لازم برای ارائه یک عنوان کامل و بی نقص را دارد حفظ نمود و به آینده این شرکت امیدوار بود.

فرشاد | تریلر | 25/12/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.