نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397
ساعت 10:15

استودیو Bend تریلر جدیدی از گیم پلی Days Gone منتشر کرد

5 از 5

استودیو Bend سونی، پس از نمایش یک تریلر گیم‌پلی جدید از بازی Days Gone به برخی سوالات پیرامون بازی نیز پاسخ داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بدون شک، بسیاری معتقدند که یکی از جذاب‌ترین عناوین انحصاری پیش روی پلی‌استیشن 4، بازی Days Gone استودیو Bend سونی است. این بازی در نمایش‌هایی که تاکنون داشته است، پتانسیل نوسازی ژانر زامبی را از خود نشان داده و از طرفی دیگر، دو عنصر روایت داستانی و گیم‌پلی را نیز به خوبی با همدیگر ترکیب کرده است. درباره المان‌های گیم‌پلی، این روزها یکی از فاکتورهای ثابت در بازی‌های اکشن-ماجراجویی جهان‌باز، عنصر سفارشی سازی (Customization) شخصیت اصلی بازی است؛ المانی که به گفته جان گاروین کارگردان بازی Days Gone در این بازی اما وجود نخواهد داشت. به گفته گاروین، شمایل دیکن سنت جان (Deacon St. John) شخصیت قهرمان بازی، توسط بازیکن قابل تغییر نیست.

گاروین در جدیدترین مصاحبه خود با Game Informer، به بیش از ۱۰۰ سوال پیرامون بازی پاسخ داده که یکی از این سوالات، پیرامون امکان سفارشی‌سازی شمایل شخصیت اصلی بازی بود و او، وجود چنین ویژگی را رد کرد. البته آن طور که از شواهد مشخص است، شمایل و ظاهر دیکن در طول بازی دچار تغییر خواهد شد و به نظر این شخصیت در طول داستان بازی تغییراتی در ظاهر، مثل جلو آمدن موقعیت کلاه روی سرش را تجربه می‌کند.

این استودیو، اخیرا یک تریلر گیم‌پلی 40 دقیقه‌ای از بازی نیز به اشتراک گذاشته که جزئیات بیشتری از بازی را مشخص می‌کند. گاروین همچنین این وعده را داده که بازی، برای افرادی که تصور می‌کنند Days Gone نیز یک بازی روتین و تکراری دیگر در سبک زامبی است سورپرایزهای زیادی خواهد داشت. او معتقد است که «روایت داستانی بازی بسیار گیرا، مکانیک‌های گیم‌پلی بسیار روان و گرافیک نیز بسیار چشم‌نواز است و غیر از این‌ها، بازی سورپرایزهای بیشتری نیز خواهد داشت؛ به شکلی که شبیه هیچ بازی زامبی دیگر نخواهد بود.» شما در انتهای خبر می‌توانید این تریلر گیم‌پلی جدید و 40 دقیقه‌ای از بازی را تماشا کنید.

درباره عدم امکان سفارشی سازی دیکن، گرچه برخی ممکن است ناامید شده باشند، ولی به نظر این می‌تواند یک ویژگی واقع‌گرایانه در یک بازی داستان‌محور نیز باشد. به هر شکل، باید در نظر گرفت که Days Gone داستانی متمرکز بر بقا، در یک دنیای پسا-آخرالزمانی بزرگ و مملو از موجودات نامیرا (که در بازی Freakers نام دارند) است که ممکن است هر لحظه، از یک گوشه سر برسند و در چنین دنیا و چنین فضایی، شاید مدل و رنگ لباس یا تغییر شمایل صورت بازیکن، چندان در اولویت‌بندی برخی بازیکنان وجود نداشته باشد.

همان طور که اشاره شد، Days Gone قصد دارد داستان و فضایی واقع‌گرایانه از جهانی را به نمایش بگذارد، که بنیان‌های جامعه و بسیاری از هنجارهای تمدنی به کلی از بین رفته‌اند، و حالا به خاطر شیوع بیماری واگیر و همه‌گیری این بیماری در تقریبا همه موجودات، نوع و شیوه زندگی بازماندگان دچار تغییرات زیادی با دنیای پیش از فاجعه شده است. با توجه به تریلر گیم‌پلی 40 دقیقه‌ای بازی که در بالا مشاهده شد، شاید بسیاری از زوایای چنین دنیایی قابل مشاهده باشد.

بازی Days Gone، قرار بود در سال جاری میلادی عرضه شود که ظاهرا نه به خاطر مشکلات فنی، بلکه سونی به دلایل تجاری عرضه بازی را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده است.

ویدئو

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.