نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 08 شهریور 1397
ساعت 09:00

مایکروسافت زمانی برنامه ساخت Xbox VR را داشت

0 از 5

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد مایکروسافت در دوره‌ای، قصد ساخت محصولی برای رقابت با PS VR را داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی و تکنولوژی در بازی‌مگ؛ به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد مایکروسافت، زمانی برنامه ساخت هدست‌های واقعیت مجازی را برای رقابت با PlayStation VR داشت؛ برنامه‌ای که درنهایت عملیاتی نشد. پیرامون این برنامه گفته شده که «طرح اولیه»، نه ساخت یک محصول انقلابی و جدید، بلکه صرفا پیشنهاد ساخت هدست‌هایی بوده که تنها به منظور رقابت با PlayStation VR تهیه شود. همچنین در دیگر جزئیات این طرح اولیه، کیفیت تصویر در حد «خوب» توصیف شده ولی براساس همین گزارش، در سطح هدست‌های دیگر مثل Oculus Rift یا HTC Vive نبوده‌اند.

این گزارش که اولین بار توسط CNET منتشر شده، بیان می‌کند که این برنامه مایکروسافت و ساخت هدست‌های موسوم به Xbox VR درحال حاضر متوقف شده است. همچنین پیرامون اینکه چرا مایکروسافت این برنامه را اجرایی نکرده نیز براساس منابع داخلی این منبع در کمپانی، اشاره شده که مایکروسافت می‌خواهد منتظر بماند تا درنهایت یک محصول کاملا انقلابی و منحصر به فرد، چشمگیر و احتمالا به شکل کاملا وایرلس عرضه کند.

در این زمینه در حالی که حجم زیاد و بزرگ بودن این هدست‌ها و نیاز همیشگی آن‌ها به سیم، از جمله مشکلات اصلی کاربران کنونی واقعیت مجازی است، هدست‌هایی کوچک‌تر و بدون نیاز به سیم واقعا می‌تواند به عنوان قدم بعدی در ارتقا این فن‌آوری محسوب شود. در این زمینه، محدودیت‌های قدرت پردازشی نیز کاملا موثر هستند و پیش از این، تحلیل‌هایی وجود داشت که پلتفرم‌های نسل هشتمی PS4 و Xbox One، بیش از حد برای یک تجربه واقعی VR محدودیت‌های پردازشی دارند.

گزارش اخیر CNET به اینجا می‌رسد که مایکروسافت در اوایل امسال، به شرکای خود درباره متوقف شدن برنامه‌های VR خود خبر داد و همچنین به این موضوع، که در طول چند سال اخیر نیز این کمپانی برای ساخت بازی‌های VR نیز با چند شریک خود مذاکراتی داشته نیز اشاره شده است. در این زمینه، شایعات درخصوص ساخت هدست‌های VR توسط مایکروسافت از سال ۲۰۱۲ نیز در جریان بوده است. به هر ترتیب، مایکروسافت گرچه هنوز محصول مستقل و اختصاصی VR برای ایکس‌باکس عرضه نکرده است، ولی از طریق شراکت با Oculus، تاکنون هدست‌هایی با کنترلرهای مخصوص ایکس‌باکس توسط این شرکت عرضه شده است. به علاوه، مایکروسافت همچنان پروژه «واقعیت افزوده» خود یعنی HoloLens را نیز پیش می‌برد، تکنولوژی که یک دمو Halo HoloLens از آن در E3 2015 نمایش داده شد و تجربه جادویی آن، نظرات بسیاری را به خود معطوف کرد.

پیش از این و در جریان رویداد اخیر E3 نیز مایکروسافت خبر ساخت کنسول‌های نسل بعدی و جانشین ایکس‌باکس وان را نیز تایید کرد. در این زمینه، باید منتظر ماند و دید که این شرکت سرانجام برنامه‌های ساخت تکنولوژی واقعیت مجازی خود را همزمان با کنسول قدرتمندتر خود به جریان می‌اندازد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.