نویسنده: پدرام پورامامعلی شنبه، 11 اسفند 1397
ساعت 18:03

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های بازی Far Cr New Dawn

راهنما و لیست تروفی (Trophy) و اچیومنت‌های بازی Far Cry New Dawn

5 از 5

عنوان : Far Cry New Dawn
راهنمای تروفی‌های بازی Far Cry New Dawn

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: 3.5 از 10.

زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: 10 الی 15 ساعت.

تروفی‌های آفلاین: 49 تروفی (2 طلا، 10 نقره، 37 برنز).

تروفی‌های آنلاین: 2 تروفی آنلاین. (1 پلاتینیوم، 1 برنز). تروفی برنز آنلاین: «Have Buddy, Will Travel».

سخت‌ترین تروفی بازی: «Anger Management».

تعداد تروفی‌های از دست دادنی: یک تروفی، «Honorary Scout». پس از آنکه از مرکز نقشه‌نگاری (Cartography Center) تمام نقشه‌ها خریداری شوند، هیچ‌کدام از مأموران دیده‌بان دیگر در بازی ظاهر نخواهند شد، امّا اگر بازی را مجدداً آغاز نمایید می‌توانید به سرعت این تروفی را کسب کنید. هرکدام از تروفی‌های دیگر را می‌توان پس از اتمام داستان بازی و حین گشت و گذار در جهان آن کسب کرد.

تروفی‌هایی که ممکن است گلیچ شده باشند: تاکنون هیچ تروفی گلیچ شده‌ای گزارش نشده است.

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر می‌گذارد؟ خیر.

حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید تا تروفی پلاتینیوم آنلاک شود: با تنها یک بار بازی کردن Far Cry New Dawn می‌توان تمام تروفی‌های را به دست آورد.

آیا پس از پایان بازی می‌توان به صورت آزادانه در محیط آن به گشت و گذار پرداخت؟ بله، بازی Far Cry New Dawn دارای قابلیت Free Roam است و بدین ترتیب پس از به پایان رسیدن داستان بازی نیز می‌توان تمام تروفی‌ها را کسب کرد.

مقدمه

به راهنمای به دست آوردن تروفی‌های بازی Far Cry New Dawn خوش آمدید! در میان تمام بازی‌های سری فارکرای، به دست آوردن تروفی‌ پلاتینیوم بازی New Dawn کمترین زمان را می‌برد و انجام این کار بسیار آسان است. Far Cry New Dawn در همان جهانی دنبال می‌شود که وقایع Far Cry 5 در آن رخ دادند. علاوه بر جهان بازی، بسیاری از از شخصیت‌های اصلی New Dawn در شماره‌ی قبل نیز حضور داشتند. در میان تمام تروفی‌های بازی تنها یکی است که تا حدودی ممکن است از دست‌دادنی باشد و همچنین کسب هیچ‌کدام از تروفی‌ها نیز به درجات سختی بازی بستگی ندارند. هرطور که خودتان تمایل دارید بازی را انجام دهید. درست همانند بازی Far Cry 5، بیشتر تروفی‌های بخش تک نفره تنها به بازیکنی که میزبان یا هاست (Host) باشد تعلق می‌گیرد. این بدان معناست که اگر قصد دارید به صورت Co-Op و با دوستانتان در بازی پیشروی کنید، افرادی که به بازی شما ملحق می‌شوند هیچ تروفی کسب نخواهند کرد. پس به منظور به دست آوردن تروفی‌ها شما حتماً باید هاست باشید و یا به صورت تک نفره بازی را انجام دهید.

گام اول: داستان بازی را به پایان برسانید (بر روی هر درجه‌ی سختی)، با 10 مأمور دیده‌بان (Scout) صحبت کنید، پوست هر حیوانی که می‌بینید را بکنید، تمام افراد ارتش Guns for Hire را استخدام کنید.

با هر سبکی که خودتان ترجیح می‌دهید در دستان بازی پیشروی کنید. تنها یک تروفی است باید به آن دقت کنید و می‌توان گفت امکان از دست دادن آن، تا حدودی، وجود دارد؛ تروفی «Honorary Scout» که برای به دست آوردنش باید در مجموع با 10 مأمور دیده‌بان یا Scout صحبت کنید. این مأموران را به صورت تصادفی یا در جهان بازی و یا در پاسگاه‌های (Outpost) آزاد شده مشاهده خواهید کرد. مأموران دیده‌بان راجع به مکان‌های کشف نشده اطلاعاتی به شما می‌دهند. آنچه موجب از دست دادنی شدن این تروفی می‌گردد زمانی است که شما تمام نقشه‌ها را از مرکز نقشه‌نگاری بازی یا Cartography Center بخرید، همچنین اگر تمام مناطق بازی را خودتان کشف کنید (احتمالش بسیار بعید است) دیگر هیچ مأمور دیده‌بانی در بازی اسپان (Spawn) نخواهد شد زیرا دیگر منطقه‌ی کشف نشده‌ای در بازی وجود نخواهد داشت که آنها بخواهند اطلاعاتش را به شما منتقل کنند. به فرض اینکه یکی از این دو حالت رخ داد باز هم جایی برای نگرانی وجود ندارد، شما می‌توانید بازی را مجدداً آغاز کنید و بلافاصله به دنبال 10 مأمور دیده‌بان بگردید و با آنها صحبت کنید. تنها به خاطر داشته باشید پیش از آنکه این تروفی را کسب کنید نباید هیچ نقشه‌ای را از Cartography Center بخرید و حتماً باید با هر مأمور دیده‌بانی که به صورت تصادفی مشاهده کردید صحبت کنید.

به غیر از تروفی «Honorary Scout» در بالا راجع به آن توضیح دادیم هیچ تروفی دیگری از دست دادنی نیست. علاوه بر این، هیچکدام از تروفی‌های New Dawn به درجه‌ی سختی خاصی وابسته نیستند. برای کسب برخی از تروفی‌های بازی لازم است پِرک‌های (Perk) خاصی را در اختیار داشته باشید تا با استفاده از قابلیت آنها بتوانید وظیفه‌ای که مربوط به تروفی است را انجام دهید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که برخی از این پرک‌ها تا شروع فصل دوم بازی در دسترستان قرار نخواهند گرفت. همچنین به دست آوردن برخی از تروفی‌ها مشروط به حضور بعضی از شخصیت‌های بازی هستند ‌که این افراد را با پیشروی در داستان بازی ملاقات خواهید کرد. بنا به این دو دلیل، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیزی بر روی تمام کردن بخش داستانی تمرکز کنید تا در انتها همه‌چیز در اختیارتان باشد و بتوانید تمام تروفی‌ها را به راحتی کسب کنید. در حین انجام بازی بهتر است حواستان به حیونات نیز باشد، به این دلیل که بعداً مشغول جستجوی آنها نشوید و زمان خود را بیهوده هدر ندهید.

همانند Far Cry 5، در بازی New Dawn بخشی به نام Guns for Hire وجود دارد. Guns fo Hire همانند ارتشی از افراد مختلف و چند حیوان است که شما را در طول مبارزات همراهی می‌کنند و یک نیروی کمکی محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌شود اعضاء ارتش Guns for Hire خود را در همان بخش‌های ابتدایی بازی استخدام کنید تا در مسیر کسب تروفی پلاتینیوم بیشترین بهره را از آنها ببرید. در Far Cry New Dawn 8 فرد مختلف برای ارتش Guns for Hire در نظر گرفته شده است. این افراد را پس از تمام شدن داستان بازی نیز می‌توان استخدام کرد. به زودی راهنمایی در ارتباط با بهترین افراد ارتش Guns for Hire در وبسایت بازی‌مگ منتشر خواهد شد.

گام دوم: پیدا کردن اشیاء کالکتیبل

شما می‌توانید نقشه‌هایی که جزو آیتم‌های کالکتیبل بازی محسوب می‌شوند را از مرکز نقشه‌نگاری بازی بخرید. این مرکز در Prosperity یا همان پایگاه اصلی بازی قرار دارد. پس از آنکه بخش Expeditions را به طور کامل ارتقاء دادید می‌توانید از هوا بر روی هر مکانی از بازی فرود بیایید، که این دسترسی شما به تمام مکان‌های بازی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. در ادامه فهرست انواع کالکتیبل‌های بازی که برای کسب تروفی باید آنها را پیدا کنید مشاهده خواهید کرد:

  • 25 حیوان (Animal)
  • 6 ماهی (Fish)
  • 9 عکس (Dear Photograph)
  • 10 پخش‌کننده موسیقی (MP3 Music Player)
  • 10 گنج (Treasure)
  • 8 عضو ارتش Guns for Hire

گام سوم: به دست آوردن تروفی‌های متفرقه و تروفی‌های مبارزه‌ای

تمام تروفی‌های متفرقه که باقی مانده‌اند و همچنین تروفی‌های مبارزه‌ای را با هر ترتیبی که دوست دارید کسب کنید. با رسیدن به این گام احتمالاً داستان بازی را به پایان رسانده‌اند و به پرک‌های نوع Eden دسترسی خواهید داشت که برای به دست آوردن چندین تروفی به آنها نیاز خواهید داشت.

گام چهارم: مأموریت‌های Expedition

در بازی 7 مأموریت Expedition وجود دارد. شما برای کسب تروفی «Hit the Road» باید هرکدام از آنها را سه بار به پایان برسانید. لباس مخفی سم فیشر (Sam Fisher Outfit) را در اکسپدیشن پنجم که «Government Plane Wreck» نام دارد پیدا خواهید کرد، برای اطلاعات بیشتر توضیحات تروفی «Paladin’s Secret» را بخوانید. تنها تروفی بازی که از طریق همکاری با بازیکنان دیگر و در حالت Co-Op به دست می‌آید نیز در یک مأموریت Expedition قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر توضیحات مربوط به تروفی «Have Buddy, Will Travel» را بخوانید.

نکته‌ی مربوط به تروفی‌هایی که تنها به هاست تعلق می‌گیرند: شما متوجه خواهید شد که در توضیحات مربوط به برخی از تروفی‌ها عبارت «Host Only» یا «فقط برای میزبان» درج شده است. این بدان معناست که اگر شما به صورت Co-Op با دیگران بازی کنید، تنها بازیکنی که میزبان (Host) باشد و به بازیکنان دیگر دعوت بازی را فرستاده باشد تروفی را دریافت خواهد کرد. این تروفی‌های برای بازیکنانی که به آن بازی ملحق می‌شوند باز نخواهند شد. پس اگر قصد دارید این دسته از تروفی‌ها را کسب کنید باید بازی را به صورت تک نفره انجام دهید و یا در صورت چندنفره بازی کردن حتماً شما هاست باشید.

 


ConquerorTrophy guide Platinum Medal

Conqueror

تمام تروفی‌ها را به دست بیاورید

برای کسب تروفی پلاتینیوم در عنوان Far Cry New Dawn تمام تروفی‌های دیگر این بازی را به دست بیاورید. برای تروفی پلاتینیوم نیازی به DLC نیست.


The Meaning of Prosperity

Trophy guide Bronze Medal

The Meaning of Prosperity

به کارمینا کمک کنید تا به نزد مادرش در Prosperity بازگردد. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. با تمام شدن بخش ابتدایی بازی یا پرولوگ این تروفی را به دست خواهید آورد.


ProsperingTrophy guide Silver Medal

Prospering

Prosperity را ارتقاء دهید و امنیتش را تأمین کنید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. با تمام شدن فصل اول بازی یا Act 1 و مأموریت «Under Siege» این تروفی را به دست خواهید آورد.


Return to EdenTrophy guide Silver Medal

Return to Eden

پدر را به New Eden بازگردانید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. با تمام شدن فصل دوم بازی یا Act 2 و مأموریت «Joseph’s Secret» این تروفی را به دست خواهید آورد.


Problem SolverTrophy guide Silver Medal

Problem Solver

با شکست دادن دوقلوها بزرگ‌ترین مشکل Hope County را حل کنید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. با تمام شدن فصل سوم بازی یا Act 3 و مأموریت «Problem Solver» این تروفی را به دست خواهید آورد. این مأموریت در واقع یک باس فایت است که طی آن باید با میکی (Micky) و لو (Lou) بجنگید. یک راه آسان برای شکست دادن این دو استفاده از کلاسِ لجندریِ (Legendary) سلاح «Blunderbuss MG42» است. برای این مرحله باید این تفنگ را به طور کامل ارتقاء داده باشید. در ابتدای مبارزه بر روی میکی (باس تک تیرانداز) تمرکز کنید. پشت خانه‌ای که میکی در آن قرار گرفته یک نردبان وجود دارد، از آن بالا بروید. سپس یک خشاب کامل از MG42 را بر روی او خالی کنید تا بمیرد. همین کار را برای زدن لو (باسِ دارای آتش‌افروز) تکرار کنید. به یاد داشته باشید شما در این باس فایت با استفاده از جعبه‌های مهمات می‌توانید مهمات و آیتم‌های سلامتی خود را به صورت نامحدود پر کنید. یک جعبه‌ی مهمات در وسط جاده قرار گرفته است و دیگری در بالای تپه، درست جایی  که این مأموریت با یک کاتسین آغاز شد قرار دارد.


The End of EdenTrophy guide Gold Medal

The End of Eden

برای سرنوشت پدر تصمیم بگیرید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. داستان بازی را به پایان برسانید.


A Graceful ReturnTrophy guide Bronze Medal

A Graceful Return

نوع اولیه‌ی سلاح گرِیس را بازیابی کنید و بخاطر صلاح خودش او را به Prosperity بازگردانید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. مأموریت استخدام گریس (Grace) را به پایان برسانید تا این تروفی باز شود. این تروفی در فصل اول بر روی نقشه با یک علامت مشخص می‌شود. ‌


Coming Up With the Goods

Trophy guide Bronze Medal

Coming Up With the Goods

صندوقچه‌ی ارزشمند سِلین را بازگردانید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. مأموریت استخدام سلین (Selene) را به پایان برسانید تا این تروفی باز شود. این تروفی در فصل اول بر روی نقشه با یک علامت مشخص می‌شود. ‌


Wiki Bean ia in BusinessTrophy guide Bronze Medal

Wiki-Bean-ia in Business

به بین کمک کنید که برنامه‌ی تجاری خود را پس بگیرد تا بتواند شبکه‌ی اطلاعاتی خودش را در Prosperity راه بیندازد. فقط برای میزبان.

 این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. مأموریت استخدام بین (Bean) را به پایان برسانید تا این تروفی باز شود. این تروفی در فصل اول بر روی نقشه با یک علامت مشخص می‌شود. ‌


The RyeunionTrophy guide Bronze Medal

The Ryeunion

نیک رای را با کارمینا و کیم مجدداً متحد کنید. فقط برای میزبان.

این تروفی با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. مأموریت استخدام نیک (Nick) را به پایان برسانید تا این تروفی باز شود. این تروفی در فصل اول بر روی نقشه با یک علامت مشخص می‌شود. ‌


Expeditious RetreatTrophy guide Bronze Medal

Expeditious Retreat

اولین مأموریت Expedition خود را به پایان برسانید و اعضاء گروه Highwaymen را به زور از قلعه بیرون بیندازید.

برای اطلاعات بیشتر توضیحات مربوط به تروفی «Hit the Road» را مطالعه نمایید.


Honorary ScoutTrophy guide Bronze Medal

Honorary Scout

برای 10 مرتبه از طریق صحبت کردن با مأموران دیده‌بانی Wiki-Bean-ia اطلاعات جمع‌آوری کنید. فقط برای میزبان.

*هشدار! امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد*

مأموران دیده‌بانیِ Wiki-Bean-ia را می‌توان در طبیعت بازی و پاسگاه‎‌های آزادسازی شده پیدا کرد. زمانی که یک دیده‌بان به شما نزدیک می‌شود، در بالاترین بخش صفحه نمایش جایی که قطب‌نما نمایش داده می‌شود، علامتی مشاهده خواهید کرد. آنها به صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و ممکن است هرجایی دیده شوند. دیده‌بان‌ها یک علامت لوزی‌شکل آبی‌رنگ در بالای سر خود دارند. قابل اطمینان‌ترین راه این است که تمام پاسگاه‌های (Outpost) بازی را آزاد کنید. پس از انجام این کار احتمال ظاهر شدن دیده‌بان‌ها در یک پاسگاه افزایش می‌یابد. شما همچنین می‌توانید از طریق فست تراول (Fast Travel) کردن در میان پاسگاه‌ها سفر کنید. اگر در دیدن دیده‌بان‌ها بدشانس باشید می‌توانید در سرتاسر نقشه رانندگی کنید. با این روش احتمالا هر چند دقیقه یک دیده‌بان را مشاهده خواهید کرد. روش ایده‌آل این است که در حین پیشروی در بخش داستانی بازی بر روی کسب این تروفی نیز کار کنید، هر بار که یک دیده‌بان را می‌بینید با او صحبت کنید. آنها اطلاعاتی راجع به مکان‌های جذاب بازی از جمله Guns for Hire یا محل گنج‌ها را با شما در میان می‌گذارند.

هشدار: اگر تمام مکان‌های بازی را خودتان اکتشاف کنید یا نقشه‌ها را از مرکز نقشه‌نگاری که در Prosperity قرار دارد بخرید، این تروفی را از دست خواهید داد. در این حالت دیده‌بان‌ها دیگر اطلاعاتی نخواهند داشت که با شما در میان بگذارند و در نتیجه دیگر در بازی اسپان نخواهند شد. هرچند، اگر تروفی را از دست دادید می‌توانید بازی را مجدداً آغاز نمایید و از همان ابتدای بازی سراغ دیده‌بان‌ها بروید، پس حتی اگر تروفی را نیز از دست دادید لازم نیست چندان نگران باشید.


YoinkTrophy guide Bronze Medal

Yoink

محموله‌ی هوایی گروه Highwaymen را لوت کنید! مواظب باشید، این تجهیزات بدون نگهبان نیستند!

زمانی که در طبیعت وحشی بازی به گشت و گذار می‌پردازید، محموله‌های هوایی به صورت تصادفی توسط هواپیماها به سمت زمین رها می‌شوند. از این بسته‌های پشتیبانی دود زردرنگی متصاعد می‌شود و همچنین به وسیله‌ی یک علامت قرمز بر روی نقشه مشخص می‌شوند. اگر کسی به این محموله‌ی هوایی نزدیک شود، در گوشه‌ی سمت چپ و پایین صفحه نمایش پیام «Supply Drop detected» را مشاهده خواهید کرد. سریع‌ترین راه برای کسب این تروفی فست تراول کردن به مکان‌های مخصوص شکار (Animal Hunting Spot) و برای 1 الی 2 دقیقه در آن نقطه بمانید. تنها برای مدتی در همان مکان بمانید و محموله ظاهر خواهد شد. در برخی مواقع ممکن است تعدادی سرباز دشمن برای دفاع از محموله از راه برسند. دشمنان را شکست دهید و برای لوت کردن محموله دکمه‎‌ی مربع را نگه دارید.


Forager

Trophy guide Bronze Medal

Forager

5 گیاه که در Hope County می‌رویند را جمع‌آوری کنید. در روزهای کنونی این شبیه‌ترین چیزی است که به داروسازی داریم.

گیاهان تقریبا در سرتاسر طبیعت بازی می‌رویند. برای پیدا کردن 15 گیاه در بازی تنها کافیست 10 دقیقه به گشت و گذار بپردازید. فهرست سه نوع گیاه بازی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • گیاه Yucca – می‌توان آن را نزدیک جنگل‌ها پیدا کرد.
  • گیاه Bougainvillea – این گیاه را می‌توان در نزدیکی دریاچه‌ها و رودخانه‌ها پیدا کرد.
  • گیاه Cistanche – این گیاه در غارها و در کنار جاده‌ها یافت می‌شود.

Reduce Reuse, RecycleTrophy guide Bronze Medal

Reduce, Reuse, Recycle

یک پاسگاه را غارت کنید. شما قادرید هر زمانی آن را آباد کنید. فقط برای میزبان.

زمانی که یک پاسگاه را فتح می‌کنید در پاسگاه یک میزکار یا «Workbench» در دسترس شما قرار می‌گیرد. تعامل با آن به شما اجازه می‌دهد که پاسگاه را به نوعی غارت (Scavenge) کنید. با انجام این کار Outpost موردنظر ریست می‌شود و بازی به شما 50 اتانول می‌دهد (که از آن برای ارتقاء پایگاه استفاده می‌شود) امّا از طرفی دیگر دشمنان مجدداً پاسگاه را فتح خواهند کرد و درجه‌ی سختی آن نیز افزایش خواهد یافت. شما می‌توانید پاسگاه را مجددا تصاحب کنید تا این بار اتانول بیشتری به دست بیاورید، این فرآیند را می‌توان بارها تکرار کرد. هربار که شما این کار را انجام می‌دهید درجه سختی پاسگاه بالاتر می‌رود، امّا برای کسب این تروفی شما کافیست تنها یک بار پاسگاه را غارت کنید تا تروفی ظاهر شود.


Home is Where the Part IsTrophy guide Bronze Medal

Home is Where the Part Is

با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مناسب برای اولین بار شالوده‌ی Prosperity را ارتقا دهید. فقط برای میزبان.

این تروفی به صورت خود به خود و با پیشروی در بخش داستانی بازی باز می‌شود و امکان از دست دادنش وجود ندارد. . این تروفی در طول فصل دوم بازی و زمانی که شما از اتانول برای ارتقاء پایگاه اصلی استفاده می‌کنید آنلاک می‌شود. شما می‌توانید اتانول را با تصاحب پاسگاه‌ها، محموله‌های هوایی و تانکرهای اتانول به دست بیاورید.


Sidecar SidekickTrophy guide Bronze Medal

Sidecar Sidekick

در مجموع برای 5 دقیقه به همراه تیمبر رانندگی کنید. فقط او را به دامپزشکی نبرید.

در مجموع برای 5 دقیقه به همراه تیمبر، سگ همراهتان، در یک موتورسیکلت اتاقک‌دار رانندگی کنید. فقط حواستان باشد او را به سمت دامپزشکی نبرید. در ابتدا باید تیمبر (Timber) را برای ارتش Guns for Hire خود آزاد کنید. او از ابتدای فصل اول بازی در دسترس خواهد بود. شما تیمبر را در این مکان پیدا خواهید کرد:شما

پس از پیدا کردنش باید مأموریت جانبی مخصوص او یعنی «Man Eat Dog World» را انجام دهید تا این حیوان بامزه به گروهتان ملحق شود. اکنون به یک گاراژ بروید و وسیله‌ی نقلیه‌ی «Rusty Sidecar» را بسازید، همانی که در فهرست وسایل نقلیه در اولین ردیف قرار دارد. پس از ساخت این موتور دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Buttonرا فشار دهید تا اسپان شود. انجام دادن این کار تنها در پاسگاه‌های آزاد شده‌ای که یک گاراژ داشته باشند ممکن است، شما نمی‌توانید وسایل نقلیه را در پایگاه خانگی Prosperity اسپان کنید. پیش از سوار شدن به این موتور، مطمئن شوید که تیمبر همراهتان است و شما را دنبال می‌کند، سپس سوار موتورسیکلت شوید و صبر کنید تا تیمبر نیز وارد صندلی کناری شود. پس از آن تنها باید برای 5 دقیقه برانید. لازم نیست این 5 دقیقه رانندگی را در یک نوبت انجام دهید، هربار که رانندگی کنید زمانشان با یکدیگر جمع می‌شود.


White GoldTrophy guide Bronze Medal

White Gold

یک تانکر اتانول را به خدمت خود درآورید و آن را به یکی از پاسگاه‌های خودتان بازگردانید.

در کنار یکی از خیابان‌های منتهی به یک پاسگاه آزاد شده بایستید و آنقدر منتظر بمانید تا یک کامیون تانکر اتانول از آنجا رد شود. وقوع چنین اتفاقی کاملاً تصادفی است و ممکن خواهد بود چند دقیقه طول بکشد. راننده را بکشید و کامیون را بدزدید، سپس آن را به سمت یکی از پاسگاه‌های آزاد شده‌ی خودتان برانید. اگر به پاسگاهتان نزدیک باشید به سرعت می‌توان این تروفی را کسب کرد. تنها باید به یاد داشته باشید که تانکرهای اتانول با کمترین آسیب منفجر خواهند شد و شما باید در ابتدا تمام دشمنان مناطق اطراف را از بین ببرید.


Finders KeepersTrophy guide Bronze Medal

Finders Keepers

سه مأموریت پید کردن گنج (Treasure Hunt) را به پایان برسانید. فقط برای میزبان.

شما می‌توانید از مرکز نقشه‌نگاری (Cartography Center) که در Prosperity قرار دارد یک نقشه‌ی گنج بخرید. پس از آنکه بین (Bean) را به خدمت ارتش خود درآوردید این مرکز در دسترس قرار می‌گیرد. این نقشه مکان تمام مأموریت‌های Treasure Hunt را نشان می‌دهد. در مجموع 10 مأموریت پیدا کردن گنج وجود دارد.

برای کسب این تروفی تنها کافیست 3تا از 10 مأموریت گنج‌یابی را انجام دهید. با انجام هرکدام از این مأموریت‌ها 3 امتیاز پرک و اندکی پول بازی Far Cry را به عنوان پاداش کسب خواهید کرد پس تمام آنها ارزش به پایان رساندن را دارند.


Safekeeping

Trophy guide Bronze Medal

Safekeeping

قفل 5 گاوصندوق را بشکنید. بدون آنکه هیچ بانکی وجود داشته باشد، این نزدیک‌ترین تجربه به یک سرقت است.

برای کسب این تروفی ابتدا باید پرک (Perk) «Lock Picking» را بخرید. با خریدن این پرک قادر خواهید بود هر گاوصندوقی را باز کنید. برای پیدا کردن مکان 5 گاوصندوق که به راحتی باز می‌شوند ویدیوی زیر را مشاهده نمایید. شما بیشتر این گاوصندوق‌ها را طی مأموریت‌های گنج‌یابی و در اتاقی که گنج در آن قرار دارد پیدا خواهید کرد. همچنین در مکان‌های دیگری نیز این گاوصندوق‌ها را پیدا خواهید کرد. سازندگان بسیار بیشتر از 5 گاوصندوق در بازی قرار داده‌اند پس لازم نیست نگران باشید.


Closed for ApplicationsTrophy guide Silver Medal

Closed for Applications

تمام افراد ارتش Guns for Hire را استخدام کنید. فقط برای میزبان.

در بازی 8 عضو را می‌توان به خدمت ارتش Guns for Hire درآورد. دوتای آنها (کارمینا و جاج) به صورت خود به خود با پیشروی در بخش داستانی در دسترستان قرار می‌گیرند. برای استخدام 6 عضو باقی مانده باید چند مأموریت‌ جانبی انجام دهید. از طریق صحبت کردن با دیده‌بان‌ها از مکان آنها مطلع خواهید شد.


Hows it Look DocTrophy guide Bronze Medal

How’s it Look, Doc?

10 جعبه‌های کمک‌های اولیه بسازید. آنها قطعا به دردتان خواهند خورد.

شما می‌توانید در هر زمانی از طریق کوله‌پشتی خود جعبه‌ها کمک‌های اولیه (Medkit) بسازید. تاچ‌پد دسته را فشار دهید و وارد بخش Consumables بشوید. برای ساخت مدکیت‌ها به سه ماده‌‌‌ی اولیه نیاز خواهید داشت:

  • Bougainvillea: یک گیاه آبی‌رنگ که در نزدیکی دریاچه‌ها و رودخانه‌ها پیدا می‌شود. تنها کافیست در بازی در امتداد یک رودخانه حرکت کنید یا به کنار یک دریاچه بروید، در این مکان‌ها تعداد زیادی از این گیاه را پیدا خواهید کرد.
  • Cistanche: یک گیاه زردرنگ که در غارها و در کنار جاده‌ها دیده می‌شود. آسان‌ترین راه به دست آوردن این گیاهان رانندگی در جاده‌هاست، در همین حین هر گیاه زردرنگی که دیدید را لوت کنید.
  • گوشت: از طریق لوت کردن حیوانات مرده یا شکار شده می‌توانید گوشت به دست بیاورید.

برای ساخت 10 مدکیت به 10 عدد از هرکدام این آیتم‌ها نیاز خواهید داشت. اگر از منابع ذکر شده در بالا تعداد زیادی در کوله‌پشتی خود دارید، بهتر است هر اندازه که ظرفیت کوله‌پشتی‌تان اجازه می‌دهد مدکیت بسازید. سپس به یک پاسگاه دشمن بروید و از عمد اجازه بدهید سربازان به شما آسیب بزنند و پس از آن برای بازیابی سلامت خود بلافاصله از مدکیت استفاده کنید. این فرآیند را مجددا انجام دهید و آنقدر مدکیت بسازید تا در مجموع 10 عدد از آنها را کرفت کرده باشید.


Kill or Be KilledTrophy guide Bronze Medal

Kill or Be Killed

یک نوع حیوان غول‌پیکر (Monstrous) را بکشید. به همان میزان احتمال دارد که آن حیوان هم شما را بکشد.

حیوانات نوع Monstrous سرسخت‌ترین جانوران در بازی Far Cry New Dawn هستند. این جانوران را می‌توان از طریق نوار سلامت زردرنگشان تشخیص داد و توان تحمل آسیب بالایی دارند. 4 نوع حیوان Monstrous در بازی وجود دارد که عبارتند از: Monstrous Bison، Monstrous Boar، Monstrous Bear و Monstrous Cougar. به منظور آگاهی از مکان این جانوران بر روی نقشه تنها باید مرکز نقشه‎‌نگاری یا Cartography Center موجود در Prosperity را ارتقاء دهید (برای انجام این ارتقا باید بین را به استخدام ارتش خود درآورده باشید) و نقشه‌ها را از آنجا بخرید. برای آنکه مبارزه با این نوع جانوران برایتان آسان‌تر شود، بهترین توصیه این است که پیش از اقدام برای شکارشان تفنگ‌های کلاس Legendary را باز کرده باشید. مهم نیست کدام یک از این 4 نوع جانور را بکشید، برای کسب این تروفی تنها کافیست یکی از آنها را شکار کنید.


Paladin’s SecretTrophy guide Bronze Medal

Paladin’s Secret

در مأموریت Government Plane Wreck لباس سم فیشر را پیدا کنید.

Government Plane Wreck پنجمین مأموریتِ Expedition در بازی است. این اکسپدیشن مکان آغاز مشخصی ندارد و از نقطه‌ای تصادفی شروع می‌شود. به دنبال لاشه‌ی زنگ زده‌ی یک هواپیما بگردید (که با رنگ قهوه‌ای مشخص می‌شود). این لاشه از بدنه‌ی هواپیما تشکیل شده که هنوز دو بال به آن متصل هستند. همچنین در کنار آن یک نردبان آبی‌رنگ وجود دارد که به درون لاشه راه می‌یابد. وارد لاشه‌ی هواپیما بشوید. با نگه داشتن دکمه‌ی PS4 Controller Square Buttonبا لپ‌تاپی که بر روی زمین قرار دارد کار کنید. لپ‌تاپ را در کنار یکی از افراد دشمن پیدا خواهید کرد، او را بکشید. سپس یک دریچه‌ی مخفی به طبقه‌ی بالا باز می‌شود. به طبقه‌ی بالایی لاشه‌ی هواپیما بروید، جایی که یک یا دو دشمن ایستاده‌اند آنها را نیز بکشید، سپس دریچه‌ای که در انتهای اتاق قرار گرفته را باز کنید. لباس سم فیشر در پشت همین در مخفی شده است.


BeforeTrophy guide Silver Medal

Before

مکان تمام عکس‌های Dear Photograph را پیدا کنید و ساختار قدیم هوپ کانتی را ببینید. فقط برای میزبان.

برای کالکتیبل Dear Photograph در بازی Far Cry New Dawn 9 مکان در نظر گرفته شده است. با پیدا کردن تمام آنها تروفی «Before» را کسب خواهید کرد. همچنین برای پیدا کردن این عکس‌ها باید مأموریت جانبی «A Thousand Words» را نیز انجام دهید.   

هیچکدام این عکس‌ها از دست دادنی نیستند، پس از تمام شدن داستان نیز می‌توانید آنها را پیدا کنید. بیش از آنکه شروع به جمع کردن عکس‌ها کنید، ابتدا باید در Prosperity جعبه کفش تریسی که عکس‌هایی درون آن قرار دارد را پیدا کنید. این مأموریت جانبی با یک علامت آبی‌رنگ بر روی نقشه مشخص خواهد شد. در ویدیوی زیر مکان این مأموریت بر روی نقشه و محل دقیق جعبه کفش تریسی را مشاهده خواهید کرد. زمانی که این جعبه را پیدا کردید به مکان عکس‌ها بروید. در این محل‌های یک زیرانداز زردرنگ وجود دارد که دوربین بر روی آن قرار گرفته است. دوربین در جهت زاویه‌ی عکس قرار گرفته است. بر روی زیرانداز زردرنگ بایستید و با نگه داشتن دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Upعکس را در دست بگیرید، سپس آن را در جهت مناسب تنظیم کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید یک امتیاز پرک کسب خواهید کرد.

شما با ارتقاء مرکز نقشه‌نگاری در Prosperity و خرید نقشه‌های مربوط به Dear Photograph می‌توانید علامت مربوط به مکان‌های عکس‌های را بر روی نقشه اصلی بازی مشاهده کنید. برای آگاهی از این که چه تعداد از عکس‌ها را پیدا کرده‌اید، در منوی نقشه‌ی بازی، به بیرون زوم کنید تا تمام آمار را ببینید.


Audiophile

Trophy guide Bronze Medal

Audiophile

چند آهنگ زیبا از جهان تازه را دوباره کشف کنید. تمام MP3 پلیرهای مخفی را بیابید. فقط برای میزبان.

برای کالکتیبل MP3 Player در بازی Far Cry New Dawn 10 مکان در نظر گرفته شده است. با پیدا کردن تمام آنها تروفی «Audiophile» را کسب خواهید کرد و مأموریت جانبی «Audiophile» را به پایان خواهید رساند. با پیدا کردن این پخش‌کننده‌های موسیقی آهنگ‌های جدیدی به رادیو افزوده می‌شوند. زمانی که به مکان مورد نظر نزدیک می‌شوید صدای موسیقی به گوشتان خواهد رسید. اگر در بازی Cartography Center که در پایگاه اصلی واقع شده است را ارتقاء دهید قادر خواهید بود نقشه‌های مربوط مکان MP3 Player را بخرید و محل آنها را بر روی نقشه‌ی اصلی بازی ببینید. این MP3 پلیرها از همان اَکت اول بازی در دسترس هستند و امکان از دست دادنشان وجود ندارد، پس بعد از تمام کردن داستان نیز می‌توانید به جمع کردن آنها بپردازید. به یاد داشته باشید برای به دست آوردن برخی از آنها به پرک «Grapple» نیاز خواهید داشت پس پیش از اقدام برای جمع‌آوری MP3 پلیرها این پرک را فعال نمایید.

در ویدیوی زیر مکان تمام MP3 پلیرها را مشاهده خواهید کرد.


My Little FortressTrophy guide Bronze Medal

My Little Fortress

Prosperity را بهتر از هر زمانی بسازید. تمام آپگریدهای ساختاری موجود را بسازید. فقط برای میزبان.

برای تکمیل ساختمان Prosperity شما در ابتدا باید هر 5 متخصص (Specialist) را استخدام کنید (آنها را با اعضاء ارتش Guns for Hire اشتباه نگیرید). متخصصان دارای مأموریت‌های اصلی داستانی هستند و نمی‌توان آنها را از دست داد. در فصل دوم بازی، مجبور خواهید شد برای پیشروی در داستان بازی هر 5تای آنها را استخدام کنید. حال برای ارتقاء شالوده (Infrastructure) به اتانول نیاز دارید. شما از طریق تصاحب پاسگاه‌ها، محموله‌های هوایی و کامیون‌های حمل اتانول می‌توانید اتانول مورد نیاز خود را تأمین کنید. در کل می‌توان گفت سریع‌ترین راه برای به دست آوردن اتانول تصاحب پاسگاه یا همان Outpost زیرا می‌توان یک پاسگاه را مجددا به دشمن واگذار کرد و با هربار تصاحب مجدد آن مقدار زیادی اتانول پاداش بگیرید. پس از آنکه تمام زیرمجموعه‌های Prosperity را ارتقا دادید این تروفی برایتان باز خواهد شد. هر زیرمجموعه را می‌توان تا 3 لول آپگرید کرد. ساختمان‌های زیرمجموعه‌ی Prosperity عبارتند از:

  • Garage
  • Training Camp
  • Workbench
  • Infirmary
  • Expeditions
  • Explosive Lab
  • Healing Garden
  • Cartography

Master SkinnerTrophy guide Bronze Medal

Master Skinner

از هر نوع حیوان در هوپ کانتی حداقل یک پوست جمع کنید. اصلاً هم چندش نیست.

در بازی Far Cry New Dawn 25 مکان خاص برای حیوانات در نظر گرفته شده است. با پیدا و شکار کردن حیوانات و کندن پوست آنها تروفی Master Skinner را کسب خواهید کرد. حیوانات بازی در تمام ساعات روز ظاهر می‌شوند و از همان ابتدای بازی در دسترس هستند. همچنین، پس تمام کردن داستان بازی نیز می‌توان به دنبال آنها رفت، هیچکدام از تروفی‌ها از دست دادنی نیستند.

پس از آپگرید کردن مرکز نقشه‌نگاری در پایگاه اصلی (قبل از آن باید بین را استخدام کرده باشید)، می‌توانید نقشه‌های مربوط به تقاط مخصوص شکار را از آن خریداری کنید. پس از انجام این کار، علامت تمام حیوانات بازی به استثناء راسو (Shunk)، مار زنگی (Rattlesnake)، خرگوش (Hare)، گاو (Cattle)، کروکودیل (Crocodile)، کوسه (Shark) و گاو نر (Bull) بر روی نقشه علامت‌گذاری می‌شوند. برای کسب این تروفی تنها باید حیواناتی که می‌توان پوست آنها را کند شکار کنید (از جمله حیوانات Monstrous). لازم نیست به دنبال پرنده‌ها، اردک‌ها، ماهی، بوقلمون، گوسفند، بز، مرغ، خروس و یا حیوانات دیگر باشید.

سعی کنید از همان ابتدای بازی هر حیوانی که می‌بینید را شکار کنید. تیمبر را برای ارتش خودتان باز کنید. اگر این سگ را زمان شکار همراه خود داشته باشید، حیواناتی که در اطرافتان قرار دارند به طور خود به خود علامت‌گذاری می‌شوند که این امر برای شناسایی حیوانات بسیار آسان است. علاوه بر آن، پرک «Binoculars» را نیز باز کنید تا به وسیله‌ی حیوانات از فاصله‌ی دور نیز علامت‌دار شوند، در این صورت اگر فرار کنند قادر به تعقیبشان خواهید بود. همچنین پرک «Outdoor Enthusiast» نیز بسیار کارآمد خواهد بود، اگر این پرک فعال باشد حیوانات با احتمال کمتری متوجه حضور شما خواهند بود. به یاد داشته باشید ظاهر شدن تمام حیوانات تصادفی است با این وجود آنها نقاط شکار مخصوصی دارند که در این محل‌ها تا شعاع 200 متری ظاهر خواهند شد. اگر هیچ حیوانی را در محل مخصوصش ندیدید تنها کافیست برای لحظاتی در آن اطراف قدم بزنید. اگر هیچچ حیوانی ظاهر نشدن به نزدیک‌ترین محل شکار فست تراول کنید. برخی از حیوانات را می‌توان در حین انجام مأموریت‌های اکسپدیشن نیز شکار کرد. شما همیشه می‌توانید در کوله‌پشتی خود آمار مربوط به پوست‌هایی که شکار کرده‌اید را بررسی نمایید.


Hit the RoadTrophy guide Gold Medal

Hit the Road

7 مأموریت Expedition خاص را بر روی درجه سختی Rank III به پایان برسانید.

در بازی Far Cry New Dwn در مجموع 7 مأموریت اکسپدیشن (Expedition) وجود دارد. شما باید تمام آنها را بر روی درجه سختی Rank 3 انجام دهید که سخت‌ترین حالت است. پیش از هر چیزی شما باید در پایگاه اصلی Prosperity به ارتقاء Expedition Center بپردازید. سپس باید با خلبان (Pilot) صحبت کنید تا اکسپدیشن‌ها باز شوند و آنها را از منوی Journal آغاز نمایید. هربار که شما یک مأموریت اکسپدیشن را انجام می‌دهید درجه سختی آن افزایش می‌یابد. به طور کلّی شما باید هر اکسپدیشن را سه بار انجام دهید (Rank 1 > Rank 2 > Rank 3). رنک سوم این مأموریت‌ها دارای آیکون درجه سختی بنفش‌رنگ است. پس از آنکه هر اکسپدیشن را سه بار انجام دادید، بر روی آن مأموریت سه ستاره به منظور تأیید انجام دادن اکسپدیشن مورد نظر بر روی رنک 3 ظاهر خواهد شد. زمانی که یک اکسپدیشن سه ستاره می‌شود دیگر لازم نیست آن را انجام دهید.

 تمام کاری که شما باید طی یک مأموریت اکسپدیشن انجام دهید به پا کردن یک علامت به شکل دود صورتی‌رنگ و سپس برداشتن یک محموله است. سپس باید به یک محل بارگیری تصادفی بروید و منتظر بمانید تا با هلی‌کوپتر فرار کنید. محل آغاز هر مأموریت اکسپدیشن، محل قرار گرفتن محموله و محل بارگیری به صورت تصادفی تعیین می‌شود. امّا روند کار در تمام مأموریت‌های اکسپدیشن ثابت است. توصیه می‌شود قبل از هر کار دیگری، با ارتقاء بخش Weapons Workbench در Prosperity سلاح‌های کلاس Legendary را باز کنید. همچنین از طریق منوی کوله‌پشتی، تعدادی جعبه کمک‌های اولیه (Medkit) نارنجک دودزا (Smoke Grenade) بسازید و ذخیره کنید.


Pure NinjaTrophy guide Silver Medal

Pure Ninja

بدون آنکه شناسایی شوید یک پاسگاه با درجه سختی Rank III را آزاد کنید.

به منظور رساندن درجه سختی یک پاسگاه به سطح سوم (Rank III) شما باید دوبار آن را غارت (Scavenge) کنید. سپس دشمنانی با درجه سختیِ بنفش‌رنگ و دو دشمن کلاس Enforcer (درجه سختی زردرنگ) در پاسگاه ظاهر می‌شوند. پیش از حمله به یک پاسگاه رنک سه بهتر است با ارتقاء بخش مربوط به سلاح‌ها در پایگاه اصلی تمام تفنگ‌های کلاس Legendary را باز کرده و آنها را به صورت کامل ارتقا دهید. همچنین فعال کردن پرک «Master Takedowns» نیز کارآمد خواهد بود. این پرک به شما اجازه می‌دهد دشمنان کلاس Enforcer را به صورت مخفیانه از پای دربیاورید. بهترین سلاح برای کسب این تروفی کمان «Blood Dargon Recurve Bow» است. تیرهای این کمان تمام دشمنان سطح بنفش را درجا می‌کشند. به یاد داشته باشید تفنگ‌های اسنایپر در تمام موقعیت‌ها دشمن را با یک تیر از پای درنمی‌آورند و ممکن است برای مدت 30 ثانیه موجب خونریزی آنها بشوند که در این صورت با به صدا درآمدن آژیر هشدار دشمنان دیگر نیز از حضور شما باخبر خواهند شد. استفاده از کمان بهترین و بی‌خطرترین انتخاب ممکن است.

بهترین پاسگاه برای کسب این تروفی، «Signal Point» است. این پاسگاه کوچک‌ترین Outpost در بازی است که ساختمان‌های متعددی دارد (با استفاده از این ساختمان‌ها می‌توانید به راحتی پناه بگیرید و پنهان شوید) و دشمنان به فاصله‌ی نزدیکی از یکدیگر قرار دارند. در این پاسگاه به آسانی می‌توانید تمام دشمنان را در یک توالی و پشت سرهم به صورت مخفیانه بکشید. برای کشتن دشمنان Enforcer که زره سنگین دارند از سلاح سرد (Melee) استفاده کنید زیرا برای کشتن آنها با کمان باید دو تیر شلیک کنید. برای مشاهده‌ی بهترین راهنما قدم به قدم کسب این تروفی ویدیوی زیر را تماشا کنید.


All Your BasesTrophy guide Silver Medal

All Your Bases

تمام پاسگاه‌ها را حداقل یک بار بر روی درجه سختی Rank III آزاد کنید.

در بازی Far Cry New Dawn 10 پاسگاه یا Outpost وجود دارد. بر روی نقشه دودی سیاه از آنها متصاعد می‌شود. اولین بار که به سراغ آنها می‌روید در حالت Rank 1 قرار دارند. پس از تصاحبشان می‌توانید آنها را ریسِت (Reset) کنید تا رنکشان افزایش یابد. در مجموع شما باید هر پاسگاه را سه بار فتح کنید. پس از آنکه یکک پاسگاه را برای سومین مرتبه تصاحب کردید، به منظور تأیید اینکه شما آن پاسگاه را در حالت Rank 3 فتح کرده‌اید سه ستاره بر روی آن ظاهر می‌شوند (علامت درجه سختی بنفش‌رنگ). پیش از اقدام برای حمله به پاسگاه‌های رنک سوم توصیه می‌کنیم با ارتقا بخش Weapons Workbench در Prosperity سلاح‌های کلاس Legendary را در دسترس خود قرار دهید. کمان‌ها گزینه‌ی بسیار خوبی هستند زیرا با یک تیر دشمن را می‌کشند و اگر بر روی جنازه‌ها بروید می‌توانید تیر پرتاب شده را مجدداً بردارید. همچنین محض احتیاط و برای زمانی که شناسایی شدید یک مسلسل یا تیربار سنگین همراه داشته باشید. اگر قصد دارید از اعزام نیروهای کمکی دشمن در حین فتح پاسگاه جلوگیری کنید، بهتر است ابتدا کلید آزیر هشدار را از بین ببرید. در این صورت حتی اگر شناسایی هم شوید خبری از نیروهای پشتیبانی دشمن نخواهد بود. همچنین با ارتقاء کامل نوار سلامت خود در بخش Infirmary در حین فتح پاسگاه‌ها با مشکل چندانی مواجه نخواهید شد حتی اگر شناسایی شوید.


Weaponsmith

Trophy guide Bronze Medal

Weaponsmith

سه سلاح بسازید. لازم نیست آنها زیبا به نظر برسند، تنها کافیست کارشان را انجام بدهند!

شما می‌توانید با استفاده از میزکار (Workbench) سلاح بسازید. در پایگاه اصلی یا Prosperity و همچنین پاسگاه‌ها یک میزکار وجود دارد. تنها باید سه سلاح از هر مدلی بسازید، درجه کمیابی این سلاح‌ها اهمیت ندارد. برای ساخت و ساز (Crafting) به مواد اولیه نیاز دارید. سریع‌ترین راه برای تأمین متریال انجام مأموریت‌های اِکسپدیشن است، در Prosperity  با خلبان هلیکوپتر صحبت کنید تا به این مأموریت‌ها دسترسی پیدا کنید.


Youre a CatchTrophy guide Bronze Medal

You’re a Catch

از هر نوع ماهی در هوپ کانتی یکی را با موفقیت صید کنید. اومگا-3 بزنید بر بدن.  

در بازی Far Cry New Dawn 6 مکان برای صید ماهی درنظر گرفته شده است. با صید یکی ماهی از هر نوع، تروفی «You’re a Catch» را کسب خواهید کرد. پیش از هر کاری برای کسب این تروفی باید پرک «Fishing Rod» را فعال نمایید. این پرک، میله‌ی ماهیگیری را به منوی سریع اسلحه اضافه می‌کند. همچنین توصیه می‌شود پرک «Outdoor Enthusiast» را نیز فعال کرده باشید زیرا ماهیگیری را برایتان آسان‌تر می‌کند. تمام آنچه گفته شد از فصل اول بازی در دسترس شما قرار دارد، امّا اگر پس از تمام شدن داستان نیز به ماهیگیری بپردازید مشکلی پیش نخواهد آمد.

از منوی سریع اسلحه، قلّاب ماهیگیری را انتخاب کنید و در یک نقطه‌ی مخصوص صید ماهی آن را به درون آب بیندازید. سپس دکمه‌ی PS4 Controller L2را برای لحظه‌ای فشار دهید تا طعمه برای لحظه‌ای در آب تکان بخورد. PS4 Controller L2را زیاد نگه ندارید زیرا باعث پیچ خوردن نخ در طعمه و خراب شدن کار می‌شود. تنها برای کسری از ثانیه دکمه را فشار دهید تا ماهی جذب به طعمه بشود. دکمه‌ی PS4 Controller L2را به صورت پیاپی و برای کسری از ثانیه فشار دهید تا یکی ماهی طعمه را گاز بگیرد. سپس با فشار دادن PS4 Controller R2ماهی را بگیرید و آن را به طرف خود بکشید. زمانی که ماهی به اطراف شنا می‌کند شما PS4 Controller Left Stickرا در جهت مخالف بکشید (اگر ماهی به سمت راست شنا کرد شما در جهت چپ فشار بدهید و اگر به سمت چپ شنا کرد شما در جهت راست فشار بدهید). آنقدر این کار را انجام دهید تا ماهی را با موفقیت صید کنید. به محل‌های صیدی که درجه سختی پایین دارند بروید تا کارتان آسان شود. تنها کافیست هر نوع از ماهی را با هر درجه کمیابی یک بار صید کنید تا برای تروفی «You’re a Catch» محاسبه شود. لازم نیست تمام درجات کمیابی یک ماهی را صید کنید. شما همچنین با صید هر ماهی یک امتیاز پرک کسب می‌کنید.


Save Your BaconTrophy guide Bronze Medal

Save Your Bacon

هوریاتو را استخدام کنید. به خلق و خویش توجه نکنید، ممکن است او گاهی اوقات احمقانه رفتار کند. فقط برای میزبان.

هوریاتو یکی از افراد ارتش حیوانات شما یا Fangs for Hire است. برای آگاهی از نحوه‌ی کسب این تروفی توضیحات تروفی«Closed for Applications» را مطالعه نمایید.


Poof!Trophy guide Bronze Medal

Poof!

از سه نارنجک دودزا استفاده کنید.

به منظور ساخت نارنجک دودزا، با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller L1منوی سریع اسلحه را باز کنید و سپس در بخش Throwables دکمه‌ی PS4 Controller Dpad Up یا PS4 Controller Dpad Downرا فشار دهید و نارنجک دودزا (Smoke Grenades) را انتخاب کنید. در نهایت، با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Square Buttonآن را بسازید.

برای ساخت آن به دو ماده‌ی اولیه نیاز دارید:

  • Yucca: گیاهی که در جنگل‌های بازی یافت می‌شود. تنها کافیست وارد یک جنگل بشوید تا تعداد زیادی از آن را ببینید.
  • Black Powder: از لوت کردن جنازه‌ی دشمنان به دست می‌آید. لوت کردن کانتینرها، مبادله‌ی پوست حیوانات و ماهی از دیگر راه‌های کسب Black Powder است.

زمانی که یک نارنجک دودزا ساختید، برای کسب تروفی تنها کافیست آن را پرتاب کنید.


Its Super Effective!Trophy guide Bronze Medal

It’s Super Effective!

با استفاده از تیر نافذ به سر یک دشمن اِنفورسر شلیک کنید.

ابتدا باید سلاحی بسازید که بتواند تیرهای نافذ (Piercing Ammo) شلیک کند. هر مسلسل یا تیرباری که درجه کمیابی بنفش یا زرد داشته باشد از این قابلیت بهره می‌برد. در منوی اسلحه، تفنگ‌هایی که از تیرهای نافذ پشتیبانی می‌کنند دارای این علامت هستند: . سلاح‌هایی که سطح پایین هستند از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند، این یعنی شما ابتدا باید میزکار سلاح‌ها در Prosperity را ارتقا دهید تا سلاح‌های دارای درجه کمیابی بنفش یا بالاتر را به دست بیاورید. در میزکار اسلحه، با انتخاب گزینه‌ی «Refill Special Ammo» می‌توانید این تیرها را بخرید.

برای استفاده از این تیرها: منوی فوری اسلحه را باز کنید، به روی سلاح مورد نظرتان بروید و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller R1نوع تیر را تغییر دهید. اکنون تنها باید به سر یک دشمن کلاس Enforcer شلیک کنید. این کلاس نیرومندترین دشمنان شما در بازی هستند که نوار سلامتشان به رنگ زرد است. در هر پاسگاهی که دارای درجه سختی Rank 3 باشد دوتا از این دشمن وجود خواهد داشت. همچنین اگر در یک پاسگاه رنک 2 زنگ خطر به صدا دربیاید، سروکله‌ی یک اِنفورسر به همراه نیروی پشتیبانی پیدا خواهد شد.


Have Buddy, Will TravelTrophy guide Bronze Medal

Have Buddy, Will Travel

با یکی از همراهانتان در حالت co-op سه مأموریت اِکسپدیشن را به پایان برسانید.

*این تروفی آنلاین است و برای کسب آن باید حداقل با یک نفر در حالت Co-Op بازی کنید.*

برای باز کردن مأموریت‌های Expedition، در محیط مربوط به اِکسپدیشن در Prosperity، با خلبان هلیکوپتر صحبت کنید. اِکسپدیشن‌ها را تنها می‌توان از منوی Journal آغاز کرد.

برای دعوت کردن یک دوست به بازی خودتان به منوی اصلی بروید، دکمه‌ی PS4 Controller Cross Buttonرا فشار دهید و یک نفر از فهرست دوستان خود ار دعوت کنید. روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد، اگر مشغول بازی در حالت داستانی هستید، تاچ‌پد را فشار داده و PS4 Controller R1را بزنید و وارد منوی «Online» بشوید. در این مد خبری از مچ‌میکینگ نیست! باید یک نفر را پیدا کنید تا به شما کمک کند. اگر در فهرست دوستان خود کسی را ندارید، آیدی خود را  به همراه پلتفرمی که بر روی آن بازی می‌کنید در بخش کامنت‌های این مطلب قرار دهید و از گیمرهای دیگر دعوت کنید تا این تروفی را با شما کسب نمایند.


Bring a Knife to a Gun Fight

Trophy guide Bronze Medal

Bring a Knife to a Gun Fight

25 دشمن را به صورت مخفیانه  از پای دربیاورید. از آن مانع میخ‌دار استفاده‌ای بکنید!

اگر به صورت مخفیانه به دشمنان نزدیک شده و دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickرا فشار دهید یا از بالا بر روی آنها بپرید، در این صورت شما دشمنان را به حالت Takedown از پای درآورده‌اید. با هر روشی که دوست دارید 25 دشمن را تیک‌داون کنید تا این تروفی برایتان باز شود. همزمان با پیشروی شما در بازی لِوِل دشمنان نیز بالا رفته و تیک‌داون‌های معمولی دیگر بر رویشان اثر نخواهد گذاشت. برای هر رنک و سطح از دشمنان یک پرک تیک‌داونِ اختصاصی وجود دارد، که شما باید آنها را در منوی پرک‌ها (Perks Menu) بخرید. با ریسِت کردن پاسگاه‌ها (که قبلا راجع به آن توضیح دادیم) می‌توان به راحتی دشمنان را برای این تروفی فارم کرد. با پیمودن این مسیر در منوی بازی می‌توانید از آمار تیک‌داون‌های خود باخبر شوید: Pause Menu > Ubisoft Club > Stats & Leaderboard. اگر با 25 تیک‌داون این تروفی باز نشد آنقدر هم به کارتان ادامه دهید تا آن را کسب کنید.


Captains CourageousTrophy guide Bronze Medal

Captain’s Courageous

اولین اِنفورسر خود را بکشید. من اطمینان دارم این کار پیام خوبی برای Highwaymen خواهد فرستاد.

برای آنکه یک دشمن نوع Enforcer پیدا کنید تنها کافیست در یک پاسگاه شناسایی شوید. این کلاس از دشمنان دارای نوار سلامت زردرنگ هستند و نیرومندترین دشمن شما در بازی محسوب می‌گردند. تنها کافیست یکی از آنها را بکشید، در هر پاسگاهی می‌توان این کار را انجام داد.


Good Job, CapTrophy guide Bronze Medal

Good Job, Cap

5 دشمن را با پرتاب کردن یک سپر به سمت آنها بکشید.

نوع خاصی از دشمنان که Brawler نام دارند، سپرهایی بزرگ و ضدگلوله با خود حمل می‌کنند. شما باید آنها را بکشید، سپرشان را بردارید و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickآن را به سمتشان پرت کنید تا بمیرند.

بهترین مکان برای کسب این تروفی پاسگاه «The Island» با درجه سختی Rank 3 است. The Island همان شمالی‌ترین پاسگاه بازی است و برای کسب این تروفی حتماً باید رنک سه باشد. در این پاسگاه سه دشمن سپردار حضور خواهند داشت. یکی در گوشه‌ی شمال شرقی قرار گرفته و دوتای دیگر بر روی قایق هستند و به گشت‌زنی در محیط اطراف می‌پردازند. این سه نفر را بکشید و سپرشان را بردارید. یک سلاح کمری با دمیج نسبتاً کم با خود همراه داشته باشید تا قبل از آنکه سپر را به سمت دشمنی پرتاب کرده باشید با استفاده از آن سلاح کمی به دشمن آسیب بزنید. سپرها در نهایت 50 درصد آسیب به دشمن وارد می‌کنند. بهترین روش این است که در یک گوشه پناه بگیرید (کمپ کنید) و اجازه بدهید دشمنان یکی یکی به سمت شما بیایند. زمانی که به سپر احتیاج ندارید، با استفاده از منوی فوری اسلحه یک سلاح گرم انتخاب کنید تا سپر را کنار بگذارید. در غیر این صورت اگر دشمنان به شما شلیک کنند و سپر همچنان در دستتان باشد تخریب خواهد شد. زمانی که با سلاح کمری میزان سلامت دشمن به زیر 50 درصد رسید، سپر را بیرون آورده و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickآن را پرتاب کنید.

اگر در حین تلاش برای کشتن دشمنان با استفاده از سپر بمیرید یا بازی را مجدداً از یک چک‌پوینت آغاز کنید تمام زحماتتان بر باد خواهد رفت. هر زمان که بمیرید یا بازی را از آخرین چک‌پوینت شروع کنید، بازی دشمنانی که با استفاده از سپر می‌کشید را از نو خواهد شمرد! امّا اگر پاسگاه را تصاحب کرده و آن را مجدداً ریسِت کنید دشمنان مجدداً ظاهر شده و می‌توانید به کار خود ادامه دهید. از این طریق می‌توان دشمنان را برای این تروفی فارم کرد. البته می‌توان این تروفی را در یک تلاش هم کسب کرد، زیرا شما در این پاسگاه با سه دشمن سپردار روبرو خواهید شد (یعنی سه سپر) و با استفاده از هر سپر می‌توان چند دشمن را از پای درآورد.


Stack em UpTrophy guide Bronze Medal

Stack ’em Up

سطح پنجم یک پرک قابل ارتقا را بخرید. هرگز برایتان کافی نخواهد بود.

تاچ‌پد را فشار دهید سپس دکمه‌ی PS4 Controller R1را فشار دهید و وارد بخش «Perks» بشوید. پرک «More Lung Capacity» را 5 مرتبه بخرید. این پرک، ارزان‌ترین برای ارتقا است و به ازای هر ارتقا 3 امتیاز پرک هزینه دارد. یک راه دیگر آن است که پرک‌های «More Medkits» یا «More Light Ammo» یا «More Heavy Ammo» را بخرید. این پرک‌ها با آنکه گران‌تر هستند و به ازای هر ارتقا 4 امتیاز پرک خرج دارند امّا تأثیر بیشتری بر روی بازی شما دارند. اگر در کل قصد ندارید امتیاز پرک خود را برای این تروفی خرج کنید تنها کافیست یک فایل سیو پشتیبان در یک USB یا فضای ابری PS+ ایجاد نمایید. برای انجام این کار به PS4 Settings بروید و وارد منوی Application Saved Data Management بشوید. پس از آنکه تروفی را به دست آوردید، فایل سیو ایجاد شده را بارگذاری نمایید تا امتیازات از دست رفته را برگردانید.


Fly You Fools!Trophy guide Bronze Medal

Fly, You Fools!

نداشتن بال به معنای حرکت کمتر است، نه؟ پروازی کوتاه در یک هواپیمای بدون بال داشته باشید.

برای باز کردن هواپیمای بدون بال شما باید نیک رای (Nick Rye)، یکی از متخصصان که در بخش داستانی حضور دارد، را استخدام کرده باشید (این را نمی‌توان از دست داد). شما می‌توانید او را از همان ابتدای فصل اول بازی استخدام کنید امّا مجبور خواهید بود این کار را در طول فصل دوم نیز تکرار کنید زیرا بازی شما را وادار می‌کند که تمام متخصصین را استخدام نمایید.

سپس شما می‌توانید هواپیمای بدون بال را در لنگرگاهِ Prosperity اسپاون نمایید. تنها کافیست آن را در فهرست وسایل نقلیه انتخاب کنید و برای راندن آن دکمه‌ی PS4 Controller Triangle Buttonرا فشار دهید. برای کسب این تروفی شما به مقداری دینامیت نیاز خواهید داشت. این آیتم را می‌توان در بخش Throwables در منوی فوری اسلحه ساخت. باید در منوی فوری اسلحه با استفاده از دکمه‌های PS4 Controller Dpad Up و PS4 Controller Dpad Downبه سمت چپ بروید.

بر روی رودخانه برانید و یک دینامیت بر روی آب پرتاب کنید، سپس از روی آن رد شوید تا با انفجار دینامیت به هوا پرتاب شوید. هواپیما بدون هیچ خطری مجدداً بر روی آب فرود می‌آید و تروفی برایتان باز می‌شود. ترفندی که برای کسب این تروفی نیاز دارید رعایت زمان‌بندی است. تنها باید با فشار دادن دکمهه‌ی PS4 Controller R1دینامیت را پرتاب کنید، حواستان باشد آن را در دستان خود نگه ندارید. اگر بالاترین سرعت حرکت کنید احتمالاً در زمان‌بندی دچار مشکل نخواهید شد. همچنین شما قادرید هر زمان و در صورت نیاز دینامیت‌های بیشتری بسازید.


BuzzkillTrophy guide Bronze Medal

Buzzkill

با استفاده از Saw Launcher (کمان) 10 دشمن کلاس Brawler را بکشید. روح آنها هم خبردار نخواهد شد.

براولرها (Brawlers) همان دشمنانی هستند که یک سپر ضدگلوله دارند. در زیر تصویر یک براولر را مشاهده می‌کنید:

بهترین مکان برای کسب این تروفی پاسگاه «The Island» با درجه سختی Rank 3 است. The Island همان شمالی‌ترین پاسگاه بازی است و برای کسب این تروفی حتماً باید رنک سه باشد. در این پاسگاه سه دشمن سپردار حضور خواهند داشت. یکی در گوشه‌ی شمال شرقی قرار گرفته و دوتای دیگر بر روی قایق هستند و به گشت‌زنی در محیط اطراف می‌پردازند. از هر Saw Launcher که دوست دارید استفاده کنید. کمان «Saw Launcher V.T» گزینه‌ی خوبی است زیرا بلافاصله دشمنان را می‌کشد. سه براولر را با استفاده از Saw Laucher بکشید، پاسگاه را تصاحب کنید، سپس آن را ریسِت کرده و فرآیند مذکور را مجددا تکرار نمایید. همچنین حتماً لازم نیست 10 دشمن را با استفاده از یک Saw Launcher بکشید، افرادی که قبلاً با استفاده از Saw Launcher های دیگر کشته باشید با هم جمع شده و برای تروفی محاسبه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید در حین پیشروی در بازی بر روی کسب این تروفی کار کنید و هر براولری که دیدید را با استفاده از یک Saw Launcher بکشید.  

تذکر: اگر کشته شوید و یا با استفاده از ریستارت کردن یک چک‌پوینت بازی را مجدداً آغاز کنید، براولرهایی که می‌کشید ذخیره نشده و برای تروفی محاسبه نمی‌شوند. به همین دلیل شما باید همیشه پاسگاه را تصاحب کرده تا از ذخیره شدن زحماتتان مطمئن باشید.


Legend Has It

Trophy guide Silver Medal

Legend Has It

اولین سلاح یا وسیله‌ نقلیه‌ی  لجندری (Legendary) خود را بسازید و افسانه‌ی خودتان را آغاز نمایید.

ابتدا شما باید میزکار اسلحه (برای سلاح‌ها) یا گاراژ (برای وسای نقلیه) را تا لول سوم ارتقا دهید، لول سوم بالاترین میزان است. این کار را می‌توان در Prosperity (پایگاه اصلی بازی) انجام داد. برای انجام آپگریدها به اتانول نیاز دارید که با تصاحب پاسگاه‌ها و کامیون‌های حمل اتانول به دست می‌آید. پس از آن شما می‌توانید آیتم‌ها لجندری (به رنگ زرد) را بسازید. برای کسب این تروفی شما می‌توانید با ختیار خودتان تصمیم بگیرید که یک سلاح لجندری بسازید یا یک وسیله نقلیه‌ی لجندری. لازم به ذکر است سریع‌ترین راه برای به دست آوردن مواد اولیه لازم برای ساخت و ساز انجام مأموریت‌های اِکسپدیشن است.


Tip o the HatTrophy guide Bronze Medal

Tip o’ the Hat

با ضربه‌ی مشت به سمت یک دشمن یورش ببرید و کلاهش را بیندازید.

دشمنان لول 2 یا بالاتر (آبی، بنفش، زرد) کلاه‌خود به سر می‌کنند. شما باید با نگه داشتن دکمه‌ی PS4 Controller R2کلاه یک دشمن را با دست خالی از روی سرش بیندازید. برای استفاده از مشت علامت دست را از منوی سریع اسلحه انتخاب کنید. حواستان باشد نباید پشت سر هم دکمه‌ی PS4 Controller R2را بزنید بلکه آن را برای لحظه‌ای نگه دارید تا با مشت به سمت دشمن یورش ببرید.


Anger ManagementTrophy guide Bronze Medal

Anger Management

تنها در یک مرتبه فعال کردن قابلیت خشم 10 دشمن را از بین ببرید.

در ابتدا شما باید پرک‌ها «Wrath» و «Eden’s Touch» را بخرید. این دو پرک در طول مراحل داستانی فصل دوم بازی در دسترس شما قرار می‌گیرند پس برای کسب این تروفی باید کمی در داستان پیشروی کرده باشید. پرک Warth به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از ضربات مشت آسیب فراوانی به دشمن برسانید و پرک Eden’s Touch موجب می‌شود زمانی که دشمنان را تیک‌داون می‌کنید نوار قابلیت خشم پر شود. در حالت عادی، قابلیت خشم یا Wrath تنها چند ثانیه طول می‌کشد. ترفندی که باید به کار بگیرید این است که تیک‌داون‌ها را تنها با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Right Stick انجام بدهید تا پرک Eden’s Touch قابلیت خشم را پر کند و Wrath بیشتر طول بکشد. همچنین بهتر است پرک «Master Takedowns» را فعال کنید تا بتوانید دشمنان کلاس Enforcer را هم تیک‌دوان کنید.

بهترین مکان برای کسب این تروفی پاسگاه «Signal Point» (در حالت رنک سوم) است. Signal Point کوچک‌ترین پایگاه در بازی است که دشمنان در آن نزدیک یکدیگر هستند. پاسگاه حتماً باید در رنک سوم قرار داشته باشد تا دشمنان به تعداد کافی در آن ظاهر شوند. تنها کافیست با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickهر دشمنی که در کمپ حضور دارد را تیک‌داون کنید. اجازه بدهید دشمنان شما ر شناسایی کنند تا دیگران باخبر شده و به شما حمله کنند. لازم نیست با مخفی‌کاری جلو بروید، فقط کافیست بروید وسط پاسگاه و یک دشمن را بکشید و اجازه بدهید بقیه دشمنان نیز شاهد این ماجرا باشند. نفر به نفر سراغ سربازان پاسگاه بروید و با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickآنها را بکشید. گاهی اوقات بازی به شما اجازه می‌دهد به سرعت یک تیک‌داون را انجام دهید. اگر در حین دویدن نشانه‌ی مربوط به دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickظاهر نشد، دور یک دشمن بچرخید و در همین حین دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickرا نیز فشار دهید. زمانی که پشت دشمن قرار می‌گیرید می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickیک تیک‌داون انجام دهید تا نوار خشم نیز پر شود. پس اگر جلوی یک دشمن قرار گرفتید با مشت به او ضربه بزنید و زمانی که به پشتش رسیدید او را تیک‌داون کنید. این فرآیند را بر روی تمام دشمنان بازی انجام دهید.

همچنین سعی کنید تیک‌داون‌ها را به صورت زنجیره‌وار انجام دهید. با انجام این کار می‌توانید بلافاصله دشمن دیگری که در نزدیکی شما قرار دارد را نیز تیک‌داون کنید. زمانی که بتوان تیک‌داون زنجیره‌وار را انجام داد، نشانه‌ی مربوط به دکمه‌ی این عمل را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد، برای تیک‌داون کردن چند دشمن پشت سرهم باید PS4 Controller Left Stickرا در جهت نزدیک‌ترین دشمن حرکت داد. با استفاده از این روش می‌توان 10 دمشن را کشت در حالی که حدود 25% از نوار خشم نیز باقی مانده است. تنها به خاطر داشته باشید که فقط دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickرا فشار دهید و آن را برای مدت طولانی نگه ندارید زیرا نگه داشتن آن Wrath غیرفعال می‌شود. اگر به مشکلی برخوردید به راهنمای ویدیویی زیر مراجعه نمایید. خیلی مهم نیست که پس از ریسِت کردن پاسگاه و فست تراول به آن در کدام نقطه از پاسگاه قرار می‌گیرید. تنها باید حواستان به این باشد که اولین تیک‌داون را بر روی دشمنی انجام دهید که در کنار گروهی از دشمنان نزدیک به هم قرار دارد، سپس بقیه خود به سراغتان می‌آیند.


Hey Father Watch ThisTrophy guide Bronze Medal

Hey Father, Watch This

پس از استفاده از Leap of Faith  یک تیک‌داون از هوا انجام دهید.

برای کسب این تروفی به پرک «Leap of Faith» نیاز خواهید داشت. این پرک در طی یک مأموریت داستانی در فصل دوم بازی در دسترستان قرار خواهد گرفت، پس ابتدا لازم است اندکی در بخش داستانی پیشروی کنید. این پرک به شما اجازه می‌دهد دوبار بپرید (دابل-جامپ). در آخر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی یک دشمن دابل-جامپ کنید و با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickاو را تیک‌داون کنید. اگر این کار برایتان سخت است، پس با استفاده از مخفی‌کاری به روی دشمنی بپرید که حرکت نمی‌کند، در یک پاسگاه دشمنانِ ساکن به وفور دیده می‌شوند.


Perk olateTrophy guide Bronze Medal

Perk-olate

سطح اول هر پرک را باز کنید.

به طور کلی 30 پرک در بازی Far Cry New Dawn وجود دارد. خریدن اولین لول تمام آنها 182 امتیاز پرک هزینه دارد. ردیف آخر پرک‌ها تنها در طول یک مأموریت داستانی در فصل دوم بازی در دسترس قرار می‌گیرد. پس برای کسب این تروفی ابتدا باید کمی در داستان بازی پیشروی کرده باشید. شما با انجام دادن چالش‌ها امتیاز پرک کسب می‌کنید. با فشار دادن تاچ‌پد و باز کردن منوی «Challenges» می‌توانید چالش‌ها را بررسی کنید. 182 امتیاز پرک ممکن است در ابتدا زیاد به نظر برسد، امّا زمانی که تمام تروفی‌های دیگر بازی را کسب کرده باشید، بدون آنکه تلاش خاصی کرده باشید بیش از آنچه مورد نیازتان است امتیاز پرک خواهید داشت. برای مثال، شما برای کشتن دشمنان با استفاده از هر نوع تفنگ با هر درجه‌ی کمیابی امتیاز پرک کسب خواهید کرد. چنین اتفاقی به مرور و با پیشروی در بازی رخ می‌دهد. یک راه دیگر برای به دست آوردن سریع 30 امتیاز پرک انجام دادن 10 مأموریت Treasure Hunt است.  


Archery ExpertTrophy guide Silver Medal

Archery Expert

با استفاده از یک تیر ساده دشمنی که در فاصله‌ی بیشتر از 100 متری قرار دارد را بکشید.

بهترین کمان برای کسب  این تروفی در کلاس Legendary قرار داشته و «Lucky Shot Compound Bow» نام دارد. شما می‌توانید این کمان را در یک کارگاه اسلحه (باید بخش مربوط به اسلحه در Prosperity را تا لول سوم ارتقا دهید). این کمان برای فواصل 100 متری یک نشانه‌ی مخصوص دارد که کارتان را بسیار راحت‌تر می‌کند. این نشانه میزان افت تیر در چنین فواصلی را نیز محاسبه می‌کند. در بخش شمال شرقی نقشه به پاسگاه «The Watering Hole» بروید. این پاسگاه از یک مکان باز تشکیل شده است که دشمنان زیادی در آن دوروبر ایستاده‌اند. در فاصله‌ای بیشتر از 100 متر نسبت به یک دشمن قرار بگیرید. با استفاده از دوربین (باید پرک Binoculars را نیز خریده باشید) یک نشانه‌ی مسیر قرار بدهید تا فاصله محاسبه شود. زمانی که فاصله بیشتر از 100 متر شد به دشمنی که ساکن ایستاده است شلیک کنید. در این فاصله دشمن آنقدر در صفحه نمایش کوچک به نظر می‌رسد که ممکن است بخواهید به صفحه تلویزیون نزدیک شوید.


Get to the Point

Trophy guide Silver Medal

Get to the Point

با استفاده از یک سرنیزه کار یک اِنفورسر را تمام کنید

ابتدا شما باید سلاحی بسازید که سرنیزه داشته باشد. تنها تعداد اندکی از مسلسل‌ها (Assualt Rifle) سرنیزه دارند، برای مثال سلاح «Makeshift AK-47» با درجه کمیابی آبی (تنها باید بخش اسلحه در Prosperity را یک بار ارتقا دهید). اکنون تنها به یک دشمن اِنفورسر نیاز دارید. انفورسرها دشمنان با نوار سلامت زردرنگ هستند (قوی‌ترین دشمنان بازی). در پاسگاه‌های رنک سوم همواره دو انفورسر حضور دارند. همچنین اگر در یک پاسگاه رنک دوم شناسایی شوید یکی از آنها ظاهر خواهد شد. برای بالا بردن لول یک پاسگاه تنها کافیست آن را غارت کنید. زمانی که یک انفورسر را می‌بینید به او شلیک کنید تا از میزان سلامتش کاسته شود، سپس با فشار دادن دکمه‌ی PS4 Controller Right Stickبه وسیله‌ی سرنیزه به او حمله کنید. استفاده از نوع Legendary سلاح «Radiation Pink AK-MS» را پیشنهاد می‌کنیم نسبت به سلاح‌های رده پایین‌تر دمیج بیشتری ایجاد می‌کند.


SpringboardTrophy guide Bronze Medal

Springboard

از یک سقوط 30 متری تنها با استفاده از Leap of Faith برای حنثی کردن اثر سقوط، جان سالم بدر ببرید.

برای کسب این تروفی به پرک «Leap of Faith» نیاز دارید. این پرک در مأموریتی داستانی در فصل دوم بازی در دسترستان قرار می‌گیرد پس شما در ابتدا باید مقداری در داستان بازی پیشروی کنید. این پرک به شما اجازه می‌دهد دوبار پشت سر هم بپرید (دابل-جامپ). از آسمان در یکی از نقاط فست تراول فرود بیایید (اگر بخش Expedition در Prosperity را به طور کامل ارتقا داده باشید) یا اینکه از یک هلیکوپتر پایین بپرید. درست پیش از آنکه فرود بیایید یک بار دکمه PS4 Controller Cross Buttonرا فشار دهید.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 2
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    ببخشید
    من برای همین تروفی co opب مشکل برخوردم کسی ندارم که باهاش برم و تروفی co op همون آنلاین دونفره رو بگیرم.
    اگر کسی هست معرفی کنید تا این تروفی رو بگیرم
    ممنون میشم.

    ‏مهمان و ‏Erfanxz از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1399
    نظرها: 1
    تشکر: 1
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Samiimaster
    سلام ببخشید من برای همین تروفی co opب مشکل برخوردم کسی ندارم که باهاش برم و تروفی co op همون آنلاین دونفره رو بگیرم. اگر کسی هست معرفی کنید تا این تروفی رو بگیرم ممنون میشم.

    سلام من میتونم کمکتون کنم
    آیدی تلگرام e_alv

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1398
    نظرها: 4
    تشکر: 0
    تشکرشده: 13
    کنسول‌های بازی:

    سلام به بازی مگ اگه میشه راهنما تروفی هم ادامه بدین .
    خیلی وقته که دیگه راهنما تروفی در سایت قرار نمی دین

    ‏مهمان و ‏sir-william از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.