نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 01 ارديبهشت 1398
ساعت 12:57

راهنما و لیست تروفی‌های بازی Metro Exodus

راهنما و لیست تروفی (Trophy) و اچیومنت‌های بازی Metro Exodus

5 از 5

عنوان : Metro Exodus
راهنمای تروفی‌های بازی Metro Exodus

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: 4 از 10. اگر برای کسب تروفی مربوط به درجه سختیِ «Ranger Hardcore» از ترفند موجود در این راهنما استفاده کنید میزان سختی کاهش خواهد یافت (2 از 10).

زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: 30 ساعت. اگر برای کسب تروفی مربوط به درجه سختیِ «Ranger Hardcore»  از ترفند موجود در این راهنما استفاده کنید این زمان به 20 ساعت کاهش می‌یابد.

تروفی‌های آفلاین: 50 تروفی (3 طلا، 6 نقره، 40 برنز).

تروفی‌های آنلاین: صفر.

تعداد تروفی‌های از دست دادنی:  «Hardcore».

تروفی‌هایی که ممکن است گلیچ شده باشند: 4 تروفی: «Full Strength»، «Eternal Voyage»، «Your Destination». همچنین احتمال از دست دادن تروفی «Dressed for Success»، نه به صورت قطعی، وجود دارد.

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر می‌گذارد؟ تاکنون هیچ تروفی گلیچ شده‌ای گزارش نشده است.

آیا استفاده از رمزهای تقلب تروفی‌های بازی را از دسترس خارج می‌کنند؟ بله. شما باید برای به دست آوردن تروفی «Hardcore» بازی را بر روی درجه سختی «Ranger Hardcore» به پایان برسانید.

حداقل دفعاتی که باید بازی را تمام کنید تا تروفی پلاتینیوم آنلاک شود: 2 بار، برای دستیابی به هردو پایان خوب و بد. اگر از ترفند مخصوصی که در این راهنما وجود دارد استفاده کنید تنها کافیست یک و نیم دور بازی را انجام دهید.

مقدمه

به راهنمای کسب تروفی‌های بازی Metro Exodus خوش آمدید! این نسخه از سری بازی‌های مترو با عناوین پیشین کمی تفاوت دارد، در Exodus شاهد محیط‌هایی باز هستیم که می‌توان در آنها به گشت و گذار پرداخت. آیتم‌های کالکتیبل بازی در گوشه و کنارِ جهان باز Exodus پراکنده شده‌اند و همین امر ممکن است پیدا کردن این کالکتیبل‌ها را کمی چالش برانگیز کند. امتیازات اخلاقی Moral در این نسخه نیز حضور دارند امّا تأثیرشان کاهش یافته است. هیچ‌کدام از تروفی‌های بازی گلیچ نشده‌اند امّا 3 تروفی وجود دارد که اگر آنها را از دست بدهید برای کسب کردنشان باید بازی را مجدداً از ابتدا آغاز نمایید. همچنین یک تروفی وابسته به درجه سختی نیز در بازی Metro Exodus قرار دارد؛ برای به دست آوردن تروفی «Hardcore» باید بازی را بر روی درجه سختی «Ranger Hardcore» به پایان برسانید. می‌توان گفت که این تروفی در میان تمام تروفی‌های بازی سخت‌ترین است و شما تنها برای به دست آوردن همین تروفی به چالش کشیده خواهید شد. هرچند، یک روش تقلب نیز وجود دارد که در صورت استفاده از آن کارتان راحت خواهد شد. کسب دیگر تروفی‌های بازی چندان سخت نیست.

گام اول: بر روی یک درجه سختی دلخواه بازی را آغاز نمایید، کالکتیبل‌ها را پیدا کنید، به پایان خوب بازی دست یابید، تروفی Full Strength را کسب کنید و به دنبال تروفی‌های متفرقه باشید.

در این گام، توصیه می‌شود بازی را بر روی درجات سختی آسان یعنی «Reader» یا «Easy» آغاز کنید تا پیدا کردن تمام کالکتیبل‌ها و به دست آوردن دیگر تروفی‌های بازی برایتان سخت نباشد. اگر کالکتیبلی را از دست دادید با استفاده از منوی Chapter Select، فصل مربوط به آن کالکتیبل را انتخاب کرده و به دنبالش بگردید. شما می‌توانید برای بررسی روند کسب کالکتیبل‌ها با متوقف کردن بازی وارد منوی «Collectibles» شوید. در این منوی شما قادر خواهید بود تعداد تروفی‌های کسب شده در هر فصل از بازی را مشاهده نمایید. به یاد داشته باشید در طول 3 فصل از بازی باید تصمیمات درستی اتخاذ کنید تا پایان خوش بازی را ببینید، در پایان خوش تمام یارانتان تا پایان بازی زنده خواهند ماند. دو تروفی «Full Strength» و «Your Destination» به این موضوع بستگی دارند. با از دست دادن هرکدام از این دو تروفی باید بازی را دوباره و از ابتدا شروع کنید. همچنین سعی کنید در این گام تمام آیتم‌های کالکتیبل را به دست بیاورید. اگر هرکدام از کالکتیبل‌ها را از دست دادید، در منوی Chapter Select فصل مربوط به همان کالکتیبل را انتخاب کرده و کالکتیبل مورد نظرتان را بیابید. به زودی در وبسایت بازی‌مگ راهنمای تصویری و اختصاصی مکان تمام کالکتیبل‌های بازی Metro Exodus منتشر خواهد شد. این راهنما به تدریج به‌روزرسانی خواهد شد. آیتم‌های کالکتیبل در بازی مترو اکسدس شامل دو مجموعه‌ی دفترچه‌های خاطرات و کارت پستال‌ها می‌شوند.

گام دوم: به دست آوردن تروفی‌های متفرقه باقیمانده.

ممکن است پیمودن این گام برای برخی ضروری نباشد. تمام تروفی‌های که برای به دست آوردنشان باید وظایفی همچون کشتن تعداد مشخصی دشمن با استفاده از یک سلاح خاص، تمیز کردن اسلحه و از این قبیل را انجام دهید ممکن است در یک دور از بازی کسب نشوند و برای آنها مجبور شوید بازی را مجدداً آغاز نمایید یا فصل خاصی از بازی را دوباره انجام دهید (بر روی همان سِیو اصلی). برای به دست آوردن تروفی‌ها و کالکتیبل‌های باقیمانده از منوی انتخاب فصل‌ها استفاده کنید. این کار را باید پیش از آغاز یک دور جدید از بازی انجام دهید زیرا در صورت آغاز دور جدید دیگر نمی‌توانید به چپترهایی که در دور قبل تمام کرده‌اید دسترسی داشته باشید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه در یک دور از بازی، زمانی که قصد دارید از منوی Chapters یک فصل را انتخاب کنید، امکان تغییر درجه سختی وجود ندارد. پس بهتر است تلاش برای کسب تروفی‌های باقیمانده را به دور دوم (بازی بر روی درجه سختی Ranger Hardcore) محول نکنید زیرا با سخت شدن بازی کار شما نیز دشوار می‌شود. پس بهتر است در همان دور اول و در زمان بازی بر روی حالت آسان تروفی‌های مبارزه‌ای و آماری (کشتن تعداد مشخصی دشمن با استفاده از یک سلاح خاص) را آنلاک کنید.

گام سوم: تمام کردن بازی بر روی درجه سختی Ranger Hardcore و رسیدن به پایان بد بازی.

چالش برانگیزترین تروفی در بازی Metro Exodus و سخت‌ترین بخش کار شما همین مرحله خواهد بود. در این گام شما باید یک بازی جدید را بر روی حالت Ranger Hardcore آغاز کنید و آن را به پایان برسانید. البته، بازی در این حالت چندان هم سخت نخواهد بود امّا در صورتی که دور اول را بر روی حالت‌های آسان یا Reader تمام کرده باشید ممکن است نتوانید با تفاوت سطح بین این دو درجه سختی به خوبی کنار بیایید. شما همچنین در این دور باید پایان تلخ بازی را نیز مشاهده کنید تا دیگر لازم نباشد برای بار سوم (فقط برای رسیدن به پایان بد) بازی را تمام کنید. در دور دوم مأموریت‌های فرعی را انجام ندهید تا برخی از یارانتان در انتها زنده نمانند و بدین ترتیب پایان بد را مشاهده خواهید کرد. اخیراً روشی کشف شده است که از طریق آن می‌توان هردو تروفی را به راحتی و به سرعت آنلاک کرد. برای اطلاع از نحوه‌ی انجام دادن این تقلب توضیحات تروفی «Hardcore» را مطالعه نمایید.


Platinum TrophyTrophy guide Platinum Medal

Platinum Trophy

تمام تروفی‌ها را به دست آورید.

تمام تروفی‌های بازی Metro Exodus را باز کنید. برای رسیدن به تروفی پلاتینوم به محتوای DLC نیازی نیست.


Brakeman

Trophy guide Bronze Medal

Brakeman

در مرحله‌ی مسکو تمام واگن‌های قطار را از یکدیگر جدا کنید.

زمانی که در انتهای مرحله‌ی مسکو (Moscow) سوار قطار می‌شوید، این انتخاب را خواهید داشت که با پیشروی در طول واگن‌ها آنها را از یکدیگر جدا کنید. این کار را با کشیدن اهرم قرمزرنگی که در سمت چپِ در دو واگن دیده می‌شود می‌توان انجام داد. برای جدا کردن واگن‌ها تنها کافیست دکمه‌ی PS4 Controller Square Button را زمانی که بر روی تصویر نشان داده می‌شود نگه دارید و آرتیوم خودش واگن را جدا می‌کند. به منظور کسب تروفی شما باید هر دو واگن را جدا کنید.


ExodusTrophy guide Bronze Medal

Exodus

مرحله‌ی MOSCOW را به پایان برسانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام کردن مرحله‌ی مسکو این تروفی را کسب خواهید کرد.


AuroraTrophy guide Bronze Medal

Aurora

برای قطار یک اسم انتخاب کنید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام کردن مرحله‌ی زمستان این تروفی را کسب خواهید کرد.


RegattaTrophy guide Bronze Medal

Regatta

سوار یک قایق شوید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. در مرحله‌ی The Volga برای رفتن به نقاط مختلف از طریق رودخانه شما می‌توانید سوار یک قایق شوید. برای انجام یک مأموریت داستانی خود به خود سوار یک قایق خواهید شد و این تروفی را باز خواهید کرد. همچنین اگر بخواهید این منطقه را جستجو کنید، لنگرگاه‌های دیگری نیز مشاهده خواهید کرد که قایق در آنها وجود دارد.


RailwaymanTrophy guide Bronze Medal

Railwayman

سوار یک واگن برقی شوید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. طی مأموریتی در منطقه‌ی وُلگا شما باید سوار یک واگن برقی در ایستگاه راه‌آهن این منطقه بشوید، در این زمان تروفی را خود به خود به دست خواهید آورد.


Friend of the CrewTrophy guide Bronze Medal

Friend of the Crew

در مرحله‌ی VOLGA گیتار و عروسک خرس تدی را پیدا کنید.

با پیشروی در مرحله‌ی ولگا، پس از آنکه راجع به واگن مسافربری با میلر (Miller) صحبت کردید، با دختربچه‌ای که در همین مرحله به اعضاء قطار می‌پیوندد یعنی ناستیا (Nastya) صحبت کنید. او از شما درخواست خواهد کرد عروسک خرس تدی‌اش را که توسط یک دیمِن (هیولاهای پرنده‌ی بازی) دزدیده شده بود پیدا کنید. مکان آشیانه‌ی دیمن بر روی نقشه مشخص خواهد شد.  

آیتم دیگری که برای کسب این تروی باید پیدا کنید یک گیتار است. اگر پس از گفتگو با میلر با استپان (Stepan) صحبت کنید، او از شما گیتاری را درخواست می‌کند که متعلق به راهزنانِ یکی از کمپ‌های نقشه‌ی ولگا است. این کمپ راهزنان در بخش جنوبی ریل راه‌آهن قرار دارد (کمی جلوتر از مکان اولی که آرورا در آن متوقف می‌شود). اگر با ایدیت (Idiot)، دَمیر (Damir) یا استپان، پیش از انجام مأموریت پیدا کردن واگن مسافربری صحبت کنید، آنها مکان این کمپ را بر روی نقشه برایتان مشخص خواهند کرد. پس از آنکه در کمپ تمام دشمنان را کشتید، برجی که در مرکز آن قرار دارد را بررسی نمایید. در بالاترین طبقه‌ی برج مشاهده خواهید کرد که گیتار در کنار یک نرده آهنی قرار گرفته است. اگر برج را به دقت بررسی کرده باشید امکان ندارد آن را نبینید.


Long distance passenger

Trophy guide Bronze Medal

Long distance passenger

واگن مسافربریِ قطار را پیدا کنید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. شما پس از آنکه در مرحله‌ی ولگا واگن برقی را به واگن مسافربری متصل کردید این تروفی را کسب خواهید کرد.


FishermanTrophy guide Bronze Medal

Fisherman

گربه‌ماهی بزرگ را بکشید.

برای کسب این تروفی شما باید گربه‌ماهی بزرگ و جهش یافته‌ای که گاهی اوقات در زمان قایق‌سواری در رودخانه‌ی ولگا برایتان مزاحمت ایجاد می‌کند را بکشید. کشتن این هیولا با هیچ تفنگ و نارنجکی امکان‌پذیر نیست و تنها در زمان و مکانی خاص قادر به از بین بردنش هستید. در ایستگاه قطار (مرحله‌ای که در آن باید سوار واگن برقی شوید و واگن مسافربری را به آن متصل کنید) گربه‌ماهی چندبار به سمت شما حمله خواهد کرد. تا انتهای این مرحله و زمانی که به اتاقی می‌رسید که در آن اهرم‌های مختلفی قرار گرفته پیش بروید (این اهرم‌ها درواقع برای جابجا کردن مسیر ریل قطار هستند). فضای جلو این اتاق باز است و رو به محوطه‌ای پر از آب قرار دارد. زنگی که در کنار اهرم‌ها قرار دارد را به صدا در بیاورید تا گربه‌ماهی را به سمت خودتان جذب کنید. سپس یکی از جنازه‌ها که آویزان است را در آب بیندازید و بلافاصله اهرمی که در سمت چپ‌تان قرار دارد را بکشید. با کشیدن این اهرم حجم عظیمی از آهن‌پاره بر روی گربه‌ماهی افتاده و موجب کشته شدنش می‌شود.


DukeTrophy guide Silver Medal

Duke

دوک نجات پیدا می‌کند.

برای کسب این تروفی دوک (Duke) باید در پایان مرحله‌ی ولگا زنده بماند. برای دستیابی به این هدف شما باید با اعضاء فرقه‌ای که در ولگا حضور دارند دشمنی نداشته باشید (به جز سربازان و راهزنان مردم عادی فرقه را نکشید) و مرحله‌ی پایانی ولگا (مرحله‌ی پل) را به طور کامل با استفاده از مخفی‌کاری به پایان برسانید. اگر توسط سربازان دشمن شناسایی شدید بازی را ریلود کنید در غیر این صورت دوک خواهد مرد. همچنین بهتر است مأموریت مربوط به مرحله‌ی کلیسا (همان مرحله اول ولگا که میلر شما را برای گشت‌زنی به سمت کلیسا می‌فرستد) را به صورت مخفیانه انجام دهید و اگر توسط دشمن شناسایی شدید، افرادی که تسلیم می‌شوند را نکشید. در این صورت امتیاز اخلاقی‌تان بالا می‌ماند و دوک نجات پیدا خواهد کرد. اگر دوک مرد و مرحله‌ی ولگا را به پایان رساندید، پیشنهاد می‌شود کل فصل را از نو بازی کنید، زیرا در صورت مرگ دوک تروفی «Full Strenght» را از دست خواهید داد.


Lower the BridgeTrophy guide Bronze Medal

Lower the Bridge

مرحله‌ی VOLGA را به پایان برسانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام کردن مرحله‌ی ولگا این تروفی را کسب خواهید کرد.


Righteous vengeanceTrophy guide Bronze Medal

Righteous vengeance

90 نفر آدمخوار را بکشید.

با شروع مرحله‌ی یامانتائو (Yamantau) درست پس از کات‌سین که رهایی شما از اسارت آدمخوارها به دست یارانتان را نشان می‌دهد، شما با تعداد بی‌شماری از آدمخوارها روبرو خواهید شد. شما می‌توانید در همین محل باقی بمانید و یارانتان را نادیده بگیرید (اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد) و به کشتن آدمخوارها بپردازید یا با پیشروی در همین مرحله تروفی را به صورت عادی به دست بیاورید. در پایان مرحله و زمانی که با واگن برقی از تونل فرار می‌کنید تعداد بی‌شماری از آمخوارها به سمت واگن یورش می‌آورند، با استفاده از یک تیربار یا نارنجک و مولوتوف می‌توانید در این محل نیز تعداد زیادی آدمخوار بکشید و تروفی را کسب کنید.


Spoiled dinnerTrophy guide Bronze Medal

Spoiled dinner

مرحله‌ی YAMANTAU را به پایان برسانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام کردن مرحله‌ی یامانتائو این تروفی را کسب خواهید کرد.


Driver

Trophy guide Bronze Medal

Driver

بوخانکا (Bukhanka) را برانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. شما این تروفی را در ابتدای مرحله‌ی Caspian پس از کشتن یک دشمن از دسته‌ی Thug و برداشتن ماشینش به دست خواهید آورد.  


CarmaheddonTrophy guide Bronze Medal

Carmaheddon

با استفاده از بوخانکا بیشتر از 50 کیل بگیرید.

پس از آنکه ماشین بوخانکا یا همان خودروی ون را در مرحله‌ی کاسپین به دست آوردید باید برای کسب این تروفی تلاش کنید. زمانی که از مکانی به مکان دیگر می‌روید و در صحرای مرحله‌ی کاسپین سفر می‌کند انواع دشمنان را مشاهده خواهید کرد که در دسته‌های چندتایی ظاهر می‌شوند. وقتی که سوار ماشین هستید آنها را زیر بگیرید تا برای تروفی محاسبه شوند. اگر تا پیش از انجام آخرین مأموریت از مرحله‌ی کاسپین (به دست آوردن بنزین) این تروفی را کسب نکردید تنها کافیست که در مپ رانندگی کنید و دشمنان را زیر بگیرید.


Roller coasterTrophy guide Bronze Medal

Roller coaster

در مرحله‌ی کاسپین برای رسیدن به Oasis از بالابر سطل‌ها استفاده کنید.

Oasis تشکیلاتی در داستان بازی است که شما در مرحله‌ی کاسپین به آن خواهید رسید. در یکی از مأموریت‌های داستانی باید از طریق یک غار وارد منطقه‌ای شوید سپس در آن منطقه با استفاده از یک بالابر قرقره‌ای که سطل‌های آب را به بالا می‌برد به Oasis برسید. شما باید به صورت پنهانی به بالابر نزدیک شوید، پس صبر کنید تا چند نگهبانی که در آن نزدیکی حضور دارند از محل دور شوند. نگران برده‌ای که نزدیک بالابر کار می‌کند نباشید. او در صورت دیدنتان، شما را لو نخواهد داد. پس از آنکه به یکی از سطل‌ها آویزان شدید تروفی نیز باز می‌شود.


Complete road mapTrophy guide Bronze Medal

Complete road map

نقشه‌ها را در آزمایشگاه پیدا کنید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. این تروفی را زمانی به دست خواهید آورد که نقشه‌ها را در آزمایشگاهی که در پناهگاه وجود دارد پیدا کنید. در یکی از اولین مأموریت‌های داستانی مرحله‌ی کاسپین به این پناهگاه می‌روید جایی برای نگرانی وجود ندارد.


DamirTrophy guide Silver Medal

Damir

دمیر در کنار تیم باقی می‌ماند.

به منظور آن که دمیر در انتهای مرحله‌ی کاسپین زنده بماند، شما باید چند کار را به درستی انجام دهید. این وظایف شامل آزار نرساندن به شخصیت‌های غیر دشمن، آزاد کردن بردگان، پیشروی با استفاده از مخفی‌کاری و مواردی از این قبیل می‌شود. در ادامه فهرست وظایفی که باید انجام دهید تا دمیر زنده بماند را مشاهده خواهید کرد:

  • دشمنی که در همان ابتدای بازی برای شما کمین کرده است را بیهوش کنید (گزینه‌ی Knock Out)، به هیچ وجه او را نکشید.
  • زمانی که بیرون از برج فانوس دریایی مشغول درگیری با دشمنان هستید، تمام برده‌ها را ناک اوت کنید، هیچکدام از آنها را نکشید.
  • در پناهگاه، سعی کنید حتماً عکس مادر گیول (Giul) را پیدا کنید. زمانی که وارد اتاق کنترل می‌شوید، جایی که در آن کالکتیبل «Image Analysis» را پیدا می‌کنید، در سمت چپ دری نیمه‌باز مشاهده خواهید کرد که به یک اتاق کوچک‌تر وارد می‌شود. در آن اتاق جنازه‌ی مادر گیول را خواهید دید که قاب عکس را در دست گرفته است.
  • تمام دشمنانی که در کمپ کشتی متروکه‌ی راهزنان وجود دارند را ناک اوت کرده و برده‌ها را آزاد کنید. آنا این کشتی متروکه را بر روی نقشه برایتان علامت‌گذاری خواهد کرد.
  • در Oasis هیچکدام از برده‌ها را نکشید، همچنین زمانی که با استفاده از سطل‌ها به بالا می‌رسید، حتماً برده‌هایی که در اتاقک‌های پشت سرتان، جایی که از آن بالا آمدید، را نجات دهید.
  • در دکل نفتی هیچکدام از برده‌ها را نکشید. همچنین، در این مکان شما قادر خواهید بود دو امتیاز اخلاقی دیگر کسب کنید، یکی برای نجات دادن برده‌ای که یکی از دشمنان شروع به کتک زدن او می‌کند، زمانی که بارون شما را به بالا دعوت می‌کند این صحنه را خواهید دید. امتیاز دیگر را زمانی که کسب خواهید کرد که دشمن که زن برده را کتک می‌زند ناک اوت کنید. با انجام این کار شاید برخی از دیگر دشمنان اطراف به شما حمله کنند، باید از دستشان فرار کنید.

زمانی که خودم مشغول بازی بودم موارد بالا را به طور کامل انجام ندادم امّا دمیر در انتها زنده ماند. هرچند بهتر است برای اطمینان از زنده ماندن دمیر و ملحق شدن او به شما در پایان مرحله‌ی کاسپین تمام وظایف فوق را انجام دهید. اگر دمیر زنده نماند تروفی از دست دادنی «Full Strength» برایتان باز نخواهد شد. برای مشاهده‌ی پایان خوب بازی، در صورت از دست دادن دمیر، این فصل را مجدداً بازی کرده و کارهای فوق را به درستی انجام دهید.


New orderTrophy guide Bronze Medal

New order

مرحله‌ی CASPIAN را به پایان برسانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. این تروفی را پس از به پایان رساندن مرحله‌ی کاسپین کسب خواهید کرد.


Gorko

Trophy guide Bronze Medal

Gor’ko!

در مرحله‌ی SUMMER در مراسم ازدواج شرکت کنید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. پس از تمام شدن صحنه‌ی مربوط به مراسم ازدواج در مرحله‌ی تابستان یا Summer این تروفی را به دست خواهید آورد.


DecommunizationTrophy guide Bronze Medal

Decommunization

در مرحله‌ی TAIGA، بزرگترین مجسمه‌ای که در مقابل اردوگاه کودکان قرار دارد را نابود کنید.

در همان ابتدای مرحله‌ی تایگا، دقیقاً پیش از عبور از پلی که غارتگران به شما هشدار می‌دهند، مجسمه‌ی بزرگی را مشاهده خواهید کرد. به مجسمه نزدیک شده و با ضربات مشت آن را نابود کنید تا تروفی باز شود.


Master of the ForestTrophy guide Bronze Medal

Master of the Forest

در اولین رویارویی خود با خرس عقب‌نشینی نکنید.

زمانی که تقریباً دو سوم از مرحله‌ی تایگا را سپری کرده باشید، با خرس عظیم‌الجثه‌ی این مرحله روبرو خواهید شد. برای کسب این تروفی شما باید آنقدر به خرس آسیب وارد کنید تا او بگریزد، به هیچ وجه از نردبان بالا نروید زیرا در صورت انجام این کار تروفی را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید تروفی «Forest Child» را به دست بیاورید باید تنها از سلاح کمان استفاده کنید. بر روی درجه سختی Reader باید حدود 25 تیر به خرس شلیک کنید تا فرار کند. تنها باید سر خرس را نشانه بگیرید و شلیک کنید، زمانی که به سمتتان یورش می‌آورد در جهت دیگری بدوید. آنقدر این کار را تکرار کنید تا خرس فرار کند.


5 oclockTrophy guide Bronze Medal

5 o’clock

در مرحله‌ی TAIGA در مهمانی چای آدمیرال شرکت کنید.

در فصل تایگا، در قالب بخشی از داستان بازی شما وارد اتاق آدمیرال خواهید شد. بجای آنکه این صحنه را رد کنید، بنشینید تا آدمیرال شما را مورد خطاب قرار دهد. اکنون برای چند دقیقه، آدمیرال راجع به مسائل مختلفی صحبت خواهد کرد. در نهایت شما باید گیتار بزنید و آدمیرال نیز در خواب فرو خواهد رفت. در این زمان تروفی برایتان باز خواهد شد.


Forest childTrophy guide Bronze Medal

Forest child

بدون آنکه به کسی حمله کنید یا شناسایی شوید مرحله‌ی TAIGA را به اتمام برسانید.

به دست آوردن این تروفی ممکن است کمی سخت باشد و این بستگی به تلاش شما برای کسب تروفی «Alyosha» دارد. برای کسب این تروفی شما باید بدون آنکه حتی یک بار شناسایی شوید و به دشمنان انسانی حمله کنید یا حتی آنها را ناک اوت کنید، مرحله‌ی تایگا را به پایان برسانید.

بهترین راه برای کسب این تروفی انجام بازی بر روی حالت سختی Reader است و همچنین تنها باید شب‌ها به اردوگاه دشمنان حمله کنید، اگر این کار را در روز انجام دهید، دشمن در نهایت و از هر فاصله‌ای شما را شناسایی خواهد کرد. در روز دشمن صدای شما را به راحتی خواهد شنید و قادر خواهد بود کوچکترین حرکت شما را تشخیص دهد. تا زمانی که دشمن شما را به طور کامل شناسایی نکرده و شروع به شلیک نکند مشکلی برای کسب این تروفی نخواهید داشت.

بدون شک سخت‌ترین کاری که برای کسب این تروفی باید انجام دهید، رد شدن از اردوگاه باتلاقی دشمن (پیدا کردن قایق) است. کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن باشید دشمن به سمت شما نگاه نمی‌کند زیرا حتی اگر در تاریکی مطلق هم باشید دشمن متوجه پارو زدنتان شده و صدای شما را خواهد شنید. در این بخش تا می‌توانید از قابلیت Quick Save بازی استفاده کنید و در صورت شناسایی شدن مجدداً از آخرین سیو تلاش کنید. اگر دشمن شک کرد به سرعت پارو بزنید تا از دید او خارج شوید.


AlyoshaTrophy guide Silver Medal

Alyosha

آلیوشا دچار جراحت نمی‌شود.

این تروفی را باید در مرحله‌ی تایگا کسب کنید. به طور دقیق و حتمی مشخص نیست انجام چه کارهایی موجب به دست آوردن یا از دست دادن این تروفی می‌شوند امّا بهتر است موارد موجود در فهرست زیر را رعایت نمایید:

هیچکدام از اعضاء دو گروه Pirates یا Pioneers را نکشید. اگر به طور مخفیانه از اردوگاه‌های این دو گروه عبور کنید امتیاز اخلاقی بیشتری کسب خواهید کرد.

راهزنی که در ابتدای مرحله (پس از تمام شدن کاتسین) مشاهده می‌کنید، همانی که به یک تیر چوبی بسته شده، را آزاد کنید. دقیقا پیش از ورود به حیات کلیسا و اولین رویارویی با خرس، یک اردوگاه دشمن را مشاهده خواهید کرد، زندانی که در این اردوگاه اسیر است را نجات دهید.

شخصاً بسیاری از پایرت‌ها و پایونیرها را کشتم امّا باز هم تروفی را دریافت کردم. هرچند، بهتر است موارد بالا را رعایت نمایید زیرا می‌توانید همزمان که برای کسب این تروفی تلاش می‌کنید، تروفی «Forest Child» را نیز به دست بیاورید. اگر تمام موارد را انجام دهید اولگا (Olga) را در انتهای مرحله خواهید دید و آلیوشا نیز زخمی نخواهد شد، بنابراین شما برای به دست آوردن تروفی «Full Strength» مشکلی نخواهید داشت.


Sword of Damocles

Trophy guide Bronze Medal

Sword of Damocles

مرحله‌ی تایگا را به پایان برسانید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. این تروفی را پس از به پایان رساندن مرحله‌ی تایگا کسب خواهید کرد.


PutrificationTrophy guide Bronze Medal

Putrification

از تونل متعفن عبور کنید.

این تروفی با پیشروی در داستان بازی به دست می‌آید و امکان از دست دادنش وجود ندارد. این تروفی در چپتر The Dead City باز خواهد شد. تونلی که در آن دشمنان حلزون مانند و کرم مانند وجود دارد را رد کنید تا تروفی را به دست آورید.


GuideTrophy guide Silver Medal

Guide

در مرحله‌ی DEAD CITY بدون کشتن حتی یک Blind One از مرکز تحقیقات خارج شوید.

این تروفی را باید در فصل Dead City کسب کنید. Blind Oneها همان دسته از دشمنانی هستند که به گوریل‌های بزرگ شباهت دارند. در بازی‌های قبلی سری مترو دشمنانی به نام Librarians وجود داشتند که شبیه به Blind Oneها بودند. در Exodus، اولین رویارویی شما با یک Blind One در قالب یک صحنه‌ی کلیدزنی خواهد بود و زمانی رخ می‌دهد که وارد مجتمع تحقیقاتی می‌شوید. برای به دست آوردن این تروفی شما باید به صورت مخفیانه از کنار بلایند وان‌ها عبور کنید.


Full StrengthTrophy guide Gold Medal

Full Strength

دوک و دمیر در کنار گروه باقی می‌مانند، آلیوشا زخمی نمی‌شود.

هشدار! امکان از دست دادن این تروفی وجود دارد.

این تروفی از دست دادنی است زیرا شما برای به دست آوردن آن باید کارهای مشخصی را در طی مراحل وولگا، کاسپین و تایگا انجام دهید تا این سه نفر از اعضاء گروه در پایان بازی زنده و سالم در کنارتان بمانند. بهتر است در هنگام تلاش برای کسب این تروفی، به تروفی «Your Destination» نیز نیم‌نگاهی داشته باشید چون برای رسیدن به پایان خوش بازی لازم است حداقل دوتا از این سه نفر زنده بمانند. برای آگاهی از نحوه کسب تروفی مربوط به هر شخص توضیحات مربوط به تروفی‌های «Duke»، «Damir» و «Alyosha» را بخوانید.

اگر وظایف مربوط به نجات هرکدام از این سه نفر را به درستی انجام داده باشید، در هنگام نمایش آخرین صحنه‌ی بازی (خاکسپاری آدمیرال) تروفی «Full Strength» را کسب خواهید کرد. اگر در طول بازی خود موفق نشدید وظایف مربوط به نجات دادن این سه نفر را انجام دهید، چپتر مربوطه را مجدداً انجام داده و بازی را از همان نقطه تا پایان ادامه دهید.


HardcoreTrophy guide Gold Medal

Hardcore

بازی را در حالت Ranger Hardcore به پایان برسانید.

حالت Ranger Hardcore بالاترین درجه سختی بازی است و از همان ابتدا در دسترس قرار دارد. اگر اولین دور از بازی را بر روی حالت آسان یا همان Reader تجربه کرده باشید، می‌توانید سختی حالت Ranger Hardcore را تشخیص دهید. در ادامه فهرست نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا با سختی حالت Ranger Hardcore کنار بیایید را مشاهده خواهید کرد:

  • در این حالت Quicksave غیرفعال می‌شود امّا، چک‌پوینت‌ها همچنان وجود دارند و به دردتان خواهند خورد. اگر فکر می‌کنید امکان داشت در بخشی از بازی به طور متفاوتی عمل کنید بک‌آپ سیوهایتان را بازیابی کنید، از این طریق می‌توانید عدم وجود Quicksave را تاحدودی جبران کنید. برای بک‌آپ گرفتن از سیو این مسیر را در منوی PS4 طی کنید: PS4 Settings > Application Saved Data Management > Copy to USB یا PS+ Cloud. اگر از PS+ Cloud استفاده می‌کنید، حتماً قابلیت آپلود اتوماتیک را غیرفعال نمایید تا بک‌آپ سیوهایتان پاک نشوند.
  • اهداف اصلی را پیگیری کنید و به دنبال انجام مأموریت‌های فرعی نباشید. منابع بازی از آن چیزی که فکرش را هم می‌کنید کمترند پس بهتر است که در بیشتر اوقات به دنبال انجام مأموریت‌های اصلی باشید. از منابع بیشتر برای ساخت مهمات و در مواقع ضروری برای ساخت فیلتر ماسک استفاده کنید.
  • دید و هوشیاری دشمنان بسیاری بالاست، تا حد امکان به صورت مخفیانه پیشروی کنید و مسیری را انتخاب کنید که دشمنان در آن کمترین حضور را دارند.
  • در درگیری‌‌های مسلحانه‌ای که اجتناب ناپذیرند از تفنگ‌هایی استفاده کنید که نرخ آتش و قدرت بالایی دارند. سلاح‌هایی مثل بولداگ، نارنجک و مولوتوف از این قبیل هستند. همچنین برای کشتن دشمنانی که بدون سلاح گرم به سمتتان یورش می‌آورند (مثل آدمخوارهای مرحله‌ی یامانتائو) بهترین گزینه استفاده از شاتگان است.
  • طی مراحلی که در آنها دشمنان انسانی وجود دارند و باید به صورت مخفیانه پیشروی کنید، حتماً توصیه می‌شود که یک تفنگ مجهز به صدا خفه‌کن همراه داشته باشید. سلاح ریوُلور کارایی بالایی دارد، شاتگان‌ها نیز برای از بین بردن دشمنانی که با سلاح سرد به سمتتان حمله می‌کنند مفیدند. این نکته برای رویارویی با جهش‌یافته‌ها نیز کاربرد دارد.
  • برخی از آپگریدهای خوب که حتماً باید آنها را داشته باشید عبارتند از: Ammo Vest، Armoured Helmet، Extended Filter، Extra Bright Flashlight (به طور خاص برای مناطقی که عنکبوت‌ها از سر و کولتان بالا می‌روند)، و ظرفیت حمل آیتم‌های سلامتی. لازم نیست تمام به دنبال تمام آپگریدها باشید.

نکته: به یاد داشته باشید در در جه سختی Ranger Hardcore اطلاعاتی که بر روی صفحه یا همان HUD مشاهده می‌کنید نیز محدود می‌شوند. در واقع اطلاعات HUD هنوز بر روی صفحه وجود دارد امّا تاحدودی محو شده‌اند. ورک‌بنچ‌ها نیز با فراوانی کمتری در بازی پیدا می‌شوند پس ممکن است گاهی اوقات مجبور شوید سلاح‌های خود را با سلاح دشمن عوض کنید زیرا هرچه بیشتر از سلاح‌های استفاده کنید کثیف‌تر می‌شوند و عملکردشان مختل خواهد شد. البته اگر طبق توصیه‌هایی که خواندید از درگیری مسلحانه اجتناب کنید احتمالاً مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

تقلب در به دست آوردن این تروفی: مشخص شده است که راهی وجود دارد تا از طریق آن تروفی «Hardcore» را به آسانی به دست بیاورید و همچنین پایان بد بازی را نیز مشاهده نمایید و در واقع با یک تیر دو نشان را بزنید. امّا برای آنکه بتوانید این روش را انجام دهید حتماً باید نسخه‌ی فیزیکی بازی را تهیه کنید، یعنی برای انجام دور دومتان نسخه‌ی شماره 00/1 بازی را بدون آنکه هیچ آپدیتی دانلود شود نصب کرده باشید. در نسخه‌ی دیجیتالی بازی چنین امکانی فراهم نیست. فهرست کارهایی که در این روش باید انجام دهید را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  1. ابتدا و در دور اول بازی را طوری به پایان برسانید که به پایان خوش دست یابید. در این گام مهم نیست کدام نسخه از بازی را در اختیار دارید، امّا اکنون که احتمالاً بازی را آپدیت کرده‌اید باید حتماً به پایان خوش برسید.
  2. بازی را از کنسول خود حذف کرده (Uninstall)، اتصال کنسول به اینترنت را قطع کنید و بازی را مجدداً نصب کنید تا نسخه‌ی 1/00 را داشته باشید.
  3. دور جدیدی از بازی را بر روی همان فایل سیو قبلی و بر روی حالت Ranger Hardcore آغاز نمایید، هرتعداد دشمن که ممکن است را بکشید و مرحله‌ی مسکو را به پایان برسانید تا پایان بد بازی را تضمین کرده باشید.
  4. زمانی که وارد مرحله‌ی زمستان می‌شوید، به منوی اصلی بازگردید و سپس قادر خواهید بود که با استفاده از منوی انتخاب چپترها، فصل «Finale» را انتخاب کنید و کتسین انتهایی بازی را مشاهده نمایید. تروفی‌های مربوط به پایان بد بازی و تمام کردن بازی بر روی حالت Ranger Hardcore را کسب خواهید کرد.

Eternal VoyageTrophy guide Silver Medal

Eternal Voyage

با پرداخت بالاترین بها آنا را نجات دهید.

هشدار! احتمال از دست رفتن این تروفی وجود دارد.

این تروفی با دستیابی به پایان تلخ بازی آنلاک می‌شود. برای مشاهده‌ی پایان تلخ قاعدتاً باید برخلاف توصیه‌های مربوط به پایان خوش بازی عمل کنید و کاری کنید که حداقل دو نفر از سه یاری که باید تا انتها زنده می‌مانند کشته شوند. هرجایی که این انتخاب را دارید که یک کار خوب انجام دهید عمل بد را مرتکب شوید. برای مثال، دشمنانی که تسلیم می‌شوند، برده‌ها و زندانی‌هایی که اسیر شدند را بکشید و تصمیماتی از این قبیل. زمانی که دو نفر از اعضاء گروهتان بمیرند این تروفی را کسب خواهید کرد. در هرکدام از مراحلی که در ادامه فهرست شده است کارهای مربوطه را انجام دهید:

  • ولگا: اعضاء فرقه که در کلیسا هستند را بکشید و بر روی پل شناسایی شوید تا دوک بمیرد. زندانی‌هایی که کلید کمپ راهزنان (همانی که در وسط نقشه قرار دارد) را به شما می‌دهند بکشید.
  • کاسپین: دشمنی که در طبقه‌ی بالای ساختمان پمپ فروشگاه برایتان کمین می‌کند را بکشید، برده‎‌هایی که بیرون از فانوس دریایی هستند را بکشید، هیچ برده‌ی را آزاد نکنید و هرکدام از آنها را که دیدید بکشید.
  • تایگا: راهزنی که در ابتدای مرحله به تیر چوبی بسته شده را بکشید. افراد هر دو گروه پایریت و پایونیر را در کمپ‌هایشان بکشید.

بهتر است برای محکم‌کاری تمام این اهداف را انجام دهید.


Your Destination

Trophy guide Gold Medal

Your Destination

به طور کامل از دستورات پیروی کنید.

هشدار! احتمال از دست رفتن این تروفی وجود دارد.

این تروفی را با مشاهده‌ی پایان خوش بازی کسب خواهید کرد. باید مطمئن شوید که از بین دوک، دمیر و آلیوشا حداقل دو نفر را صحیح و سالم تا انتهای بازی در کنار خود داشته باشید. برای این هدف باید در طول پیشرویتان در بازی اعمال نیک (!) انجام دهید و تصمیمات خوب را اتخاذ نمایید. برای آگاهی از کارهایی که برای زنده ماندن این سه نفر باید انجام دهید توضیحات مربوط به تروفی «Full Strength, Duke, Damir, Alyosha» را بخوانید.


ProfessionalTrophy guide Bronze Medal

Professional

با هرکدام از سلاح‌های دوربرد حداقل یک دشمن را بکشید.

به توضیحات رسمی این تروفی توجه نکنید زیرا ممکن است گمراه شوید. برای کسب این تروفی شما باید با استفاده از تمام سلاح‌های بازی حداقل یک دشمن را از بین ببرید، نه اینکه تنها این کار را با استفاده از سلاح‌های دوربرد انجام دهید. در ادامه فهرست سلاح‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • Revolver
  • A-shot
  • Shambler
  • Bastard Gun
  • Kalash
  • Bulldog
  • Gatling
  • Valve
  • Tikhar
  • Helsing (کمان)

برخی از سلاح‌ها را به صورت خود به خود با پیشروی در بازی به دست خواهید آورد، برای مثال، تیخار و هلسینگ. بقیه‌ی سلاح‌ها را از روی اجساد دشمنان یا با لوت کردن در هر مرحله پیدا خواهید کرد. همچنین می‌توانید سلاح‌های پیدا شده را در مراحل بعدی در آئورورا با یکدیگر عوض کنید. تنها کافیست برای کسب تروفی با هرکدام از این 10 تفنگ یک کیل را ثبت نمایید. سلاح Rail Gun که در مرحله‌ی آخر از میلر دریافت می‌کنید برای کسب این تروفی محاسبه نمی‌شود.


GunsmithTrophy guide Bronze Medal

Gunsmith

بر روی هرکدام از سلاح‌های بازی، در هر دسته یک اصلاح انجام دهید.

مادهای سلاح‌ها (تجهیزات جانبی که بر رویشان نصب می‌شوند) را از سلاح‌های دیگری که در بازی پیدا می‌کنید به دست خواهید آورد. این مادها را یا از لوت کردن صندوقچه‌ها و یا از لوت کردن اجساد دشمنان کشته شده به دست می‌آورید. زمانی که برای هرکدام از 5 دسته تجهیزات جانبی سلاح‌های بازی یک ماد را پیدا کرده‌اید آن را بر روی سلاحتان نصب کنید تا این تروفی باز شود.


TidymanTrophy guide Bronze Medal

Tidyman

500 واحد از منابع شیمیایی را برای تمیز کردن سلاح‌هایتان مصرف کنید.

زمانی که به مرحله‌ی ولگا می‌رسید می‌توانید برای پیدا کردن منابع جهان بازی را جستجو کنید. این منابع معمولاً در صندوقچه‌ها و محفظه‌های کوچک و بزرگ قرار دارند. دسته‌ای از منابع که مواد شیمیایی هستند برای تمیز کردن سلاحتان در ورک‌بنچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما باید حتماً و در هر فرصتی که به دست می‌آید سلاحتان را تمیز کنید. احتمال بالایی وجود دارد که این تروفی را در دور اول بازی کسب نکنید زیرا به طور کلی در هربار تمیز کردن بیشتر از 5 تا 9 واحد منبع مصرف نخواهید کرد. احتمالاً این تروفی را در دور دوم به دست خواهید آورد و اگر چنین اتفاقی رخ نداد، از روش زیر استفاده کنید:

  • در منوی انتخاب چپترها مرحله‌ی ولگا را بر روی درجه سختی Reader انتخاب نمایید.
  • 2 تا 3 سلاح با خود همراه داشته باشید.
  • چندبار به درون آب شیرجه بزنید تا سلاح‌هایتان کاملاً کثیف شوند.
  • به نزدیک‌ترین ورک‌بنچ بروید.
  • اطمینان حاصل کنید که سلاح‌های تا بالاترین حد ممکن کثیف شده‌اند و بازی را Quick Save کنید.
  • درجه سختی را بر روی حالت Hardcore قرار دهید (این کار مقدار منابعی که باید برای تمیز کردن سلاح‌ها به کار ببرید را افزایش می‌دهد).
  • سلاح‌های کثیف شده را اکنون تا بهترین حالت تمیز کنید.
  • کوییک سیوتان را ریلود کنید و آنقدر این فرآیند را تکرار نمایید تا تروفی باز شود.

HandymanTrophy guide Bronze Medal

Handyman

500 واحد از منابع مصرفی را برای ساخت و ساز به کار ببرید.

زمانی که به مرحله‌ی ولگا می‌رسید می‌توانید برای پیدا کردن منابع جهان بازی را جستجو کنید. این منابع معمولاً در صندوقچه‌ها و محفظه‌های کوچک و بزرگ قرار دارند. از این دسته از منابع (مصرف شدنی) می‌توانید برای ساخت سلاح‌های پرتابی، فیلترها، جعبه مهمات و مدکیت استفاده کنید. در درجات سختی پایین منابع به وفور پیدا می‌شوند. به هر ورک‌بنچی که می‌رسید از آنها استفاده کنید تا تروفی را در همان مراحل ابتدایی بازی به دست بیاورید.  


Dressed for SuccessTrophy guide Bronze Medal

Dressed for Success

تمام آپگریدهای لباس آرتیوم را پیدا کنید.

هشدار! احتمال از دست رفتن این تروفی، تاحدودی وجود دارد.

برای کسب این تروفی باید تمام آپگریدهایی که برای لباس آرتیوم وجود دارد را پیدا کنید، این آیتم‌ها را در مکان‌هایی خاص در مراحل ولگا و کاسپین پیدا خواهید کرد. این آپگریدها امکاناتی از قبیل زره قویتر و ظرفیت حمل مهمات بیشتر را در اختیار آرتیوم قرار می‌دهند. برای کسب این تروفی شما باید تمام آپگریدها را پیدا کنید، در ولگا 8 آپگرید و در کاسپین 5 آپگرید وجود دارد. برخلاف دفترچه‌های خاطرات و کارت پستال‌ها با استفاده از منوی انتخاب چپتر اگر به مراحل مذکور بازگردید قادر به پیدا کردن این آپگریدها نخواهید بود پس به نوعی این تروفی نیز از دست دادنی محسوب می‌شود. اگر آپگریدهای ولگا را پیدا نکنید باید بازی را از همان مرحله تا کاسپین انجام دهید و تمام آپگریدهای لباس را در یک دور بازی کردن پیدا کنید.


Martian

Trophy guide Bronze Medal

Martian

به ماسک گاز چسب بزنید.

گاهی اوقات و در حین درگیری‌ها ماسک شما توسط دشمن آسیب می‌بیند. در این زمان بازی به شما می‌گوید که با زدن دکمه‌ی PS4 Controller L1 ماسک را تعمیر کنید. با انجام این کار تروفی را به دست خواهید آورد.


Last BreathTrophy guide Bronze Medal

Last Breath

پس از آنکه در منطقه‌ی خطر فیلترهایتان تمام شد، زمانی که در حال آسیب دیدن هستید یک فیلتر جدید بسازید.

این کار را می‌توانید در هر منطقه‌ای که باید ماسک گاز را به صورتتان بزنید انجام دهید. تنها کافیست آنقدر در یک منطقه‌ی خطر بمانید تا تمام فیلترهایتان تمام شوند و هوای آلوده به شما آسیب برساند. به سرعت با فشار دادن دکمه‌های PS4 Controller Cross Buttonو PS4 Controller L1کوله‌پشتی را باز کنید و یک فیلتر جدید بسازید تا تروفی نیز باز شود.


AntibioticTrophy guide Bronze Medal

Antibiotic

سیصد جهش‌یافته را بکشید.

تمام دشمنان غیرانسانی بازی همان جهش‌یافته‌ها هستند. واچمَن‌ها، دیمِن‌ها و شریمپ‌ها از جمله‌ دسته‌های حیوانات جهش‌یافته در بازی هستند. لازم نیست برای کسب این تروفی زحمت خاصی بکشید، شما به آسانی و با پیشروی در بازی 300 دشمن را خواهید کشت و این تروفی را خود به خود کسب خواهید کرد.


SniperTrophy guide Bronze Medal

Sniper

50 دشمن را از فاصله‌ی دور بکشید.

بهتر است برای به دست آوردن این تروفی از یک سلاح مجهز مثل انواع دوربین‌دار Revolver یا Valve استفاده کنید و بازی را بر روی درجات سختی آسان انجام دهید. مشخص نیست «فاصله‌ی دور» که در توضیحات این تروفی آمده به چه معناست اما شما می‌توانید در مناطق صحراییِ مرحله کاسپین تعداد زیادی از جهش‌یافته‌هایی که در محیط پرسه می‌زنند را با استفاده از والو یا ریولور شکار کنید. همچنین کشتن راهزنان در کمپ‌هایشان نیز یکی از راه‌هایی است که به کسب این تروفی کمک می‌کند.

در مرحله‌ی کاسپین یک آشیانه‌ی تک‌تیرانداز وجود دارد که آنا مکان آن را برای شما در نقشه مشحص می‌کند. در بالای جرثقیل یک تک‌تیرانداز حضور دارد. او را بکشید و سلاح دوربین‌دار را بردارید. از اتاق بالا بروید و دشمنانی که به محل اعزام می‌شوند را در آن سمت پل بکشید. اگر در همینجا یک Quick Save انجام دهید قادر خواهید بود این سیو را مجدداً ریلود کنید و دشمنان را با استفاده از سلاح اسنایپر فارم کنید تا تروفی باز شود.


Silent marksmanTrophy guide Bronze Medal

Silent marksman

با استفاده از تیخار 30 دشمن را بکشید.

پس از آنکه در مرحله‌ی ولگا از کلیسا بازگشتید، باید با میلر صحبت کنید. سپس توکارف با شما صحبت می‌کند و سلاح تیخار به شما می‌دهد. با استفاده از آن 30 دشمن را بکشید تا تروفی باز شود. کار آسانی است.


Robin HoodTrophy guide Bronze Medal

Robin Hood

با استفاده از کمان 30 دشمن را بکشید.

در همان بخش آغازین مرحله‌ی تایگا، کمان یا هلسینگ را در کنار یک مجسمه در منطقه‌ی جنگلی پیدا خواهید کرد. 30 دشمن را بکشید تا این تروفی آنلاک شود. فرقی ندارد که دشمنان کشته شده انسان باشند یا جهش‌یافته.


Headhunter

Trophy guide Bronze Medal

Headhunter

30 دشمن انسانی را بکشید.

دشمنان انسانی در تمام مراحل بازی به وفور پیدا می‌شوند هرچند درگیری‌های اجباری برای کشتن آنها به ندرت در مراحل اصلی بازی دیده می‌شوند. اگر می‌خواهید پایان خوش بازی را ببینید این احتمال وجود دارد که این تروفی را به صورت خود به خود به دست نیاورید. اگر چنین اتفاقی رخ داد در دوری که قرار است پایان تلخ را ببینید برای به دست آوردنش تلاش کنید. تنها کافیست دشمنان انسانی را به جای آنکه ناک اوت کنید بکشید.


SaboteurTrophy guide Bronze Medal

Saboteur

50 دشمن را با استفاده از سلاح سرد گیج کنید یا بکشید.

اگر به صورت مخفیانه در بازی پیشروی کنید این تروفی را به صورت خود به خود به دست خواهید آورد. همانند دو بازی قبلی سری مترو در بیشتر رویارویی‌های خود با دشمنان این امکان وجود دارد که آنها را با استفاده از سلاح سرد بکشید یا گیج کنید. تنها کافیست به صورت مخفیانه و بدون آنکه شناسایی شوید به دشمنان نزدیک شده و نگه داشتن دکمه‌های PS4 Controller Square Buttonیا PS4 Controller Triangle Buttonآنها را به ترتیب ناک اوت کنید و یا بکشید. بازی این قابلیت را در همان ابتدا معرفی می‌کند.


KaleidoscopeTrophy guide Bronze Medal

Kaleidoscope

با استفاده از سلاح دوربین‌دار 3 دشمن را بکشید درحالیکه ماسک گاز را بر روی صورت زده‌اید و از دوربین دید در شب نیز استفاده می‌کنید.

دوربین مخصوص سلاح‌های تک‌تیرانداز را می‌توان از سلاح‌هایی برداشت که در بازی از اجساد دشمنان یا مکان‌های دیگر لوت می‌شوند. این دوربین را به سلاح‌های خود متصل کنید. دروبین‌های دید در شب را نیز می‌توان در یک انبار که در سمت راست نقشه‌ی ولگا قرار گرفته پیدا کرد. شما در یکی از مراحل داستانی بازی به صورت خود به خود به این انبار خواهید رفت. در انتهای منطقه‌ای که آنا با استفاده از بی‌سیم با شما صحبت می‌کند، دری نیمه‌باز خواهید دید وارد آن شوید و سپس در بعدی را نیز باز کنید. در این مکان دوربین دید در شب را خواهید دید که در کنار شمع بر روی میز قرار گرفته‌اند.

ماسک گاز و دوربین دید در شب را به صورت همزمان را بر روی صورت خود بگذارید و هر دوربینی که دارای بزرگنمایی 4 برابر یا بیشتر است را بر روی سلاح خود سوار کنید. به همین صورت 3 دشمن را بکشید تا تروفی آنلاک شود.


FirebirdTrophy guide Bronze Medal

Firebird

یک دیمن (Demon) را با استفاده از آتش بکشید.

دیمن‌ها همان موجودات پرنده‌ی بزرگ هستند که در دو بازی قبلی مترو نیز شاهد حضور آنها بودیم. توصیه می‌شود که بر روی درجه سختی Reader برای کسب این تروفی تلاش کنید. اگر با استفاده از آتش بخواهید یک دیمن را بکشید باید دمیج کمتری نسبت به حالت عادی به آن وارد کنید. دیمن‌ها در مناطق مختلفی از مراحل بازی، مثلاً ولگا، دیده می‌شوند و در همین مرحله نیز مکان بسیار مناسبی برای کسب این تروفی وجود دارد. در گوشه‌ی سمت راست و پایین نقشه، در بالای یک برج یک دیمن وجود دارد که عروسک ناستیا را ربوده است. شما باید برای کسب تروفی «Friend of the Crew» عروسک خرس را از دیمن پس بگیرید. تنها کافیست که از برج بالا بروید و یک مولوتوف را بر روی جایی که دیم نمشغول استراحت است بندازید.


LibrarianTrophy guide Silver Medal

Librarian

تمام 70 صفحه‌ی دفترچه خاطرات پنهان شده را پیدا کنید.

برخلاف آنچه در توضیحات این تروفی مشاهده می‌کنید، 71 آیتم صفحه دفترچه خاطرات در بازی وجود دارد نه 70 و شما برای کسب این تروفی باید هر 71 صفحه را پیدا کنید. این آیتم‌ها در تمام مراحل بازی قرار دارند و اغلب آنها را در کنار اجساد مردگان یا بر روی میزها در طی مراحل اصلی پیدا خواهید کرد. تنها کافیست با دقت به جستجو بپردازید.


Old world picturesTrophy guide Bronze Medal

Old world pictures

تمام 21 کارت پستال را پیدا کنید.

در جهان بازی و در تمام مراحل آن 21 کارت پستال مخفی شده است. این آیتم‌ها نسبتاً کوچک هستند و دیدنشان بر روی دیوارها یا در قفسه‌ها سخت است.


Join us on air

Trophy guide Bronze Medal

Join us on air

یک موج رادیویی را پیدا کنید.

در بین مراحل زمانی که می‌توانید درون قطار با دیگر شخصیت‌های بازی صحبت کنید می‌توانید با رادیو کار کنید. تنها کافیست PS4 Controller Left Stick را به آهستگی به سمت راست فشار دهید تا صدای موسیقی را بشنوید، در این زمان تروفی آنلاک خواهد شد.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.