نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 11 ارديبهشت 1396
ساعت 17:47

پیش نمایش بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

4 از 5

سفری متفاوت به روایت نینجا تئوری - پیش نمایش بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

خیلی وقت است که استودیوی Ninja Theory که یکی از ریسک پذیرترین استودیوهای این صنعت بزرگ بحساب می آید، در نسل هشتم دست به خلق IP جدیدی نزده. بعد از معرفی Hellblade در سال 2014 بود که این استودیوی خلاق خبر ساخت IP جدیدش را اعلام کرد. اما با وجود گذشت چندین سال، هنوز اطلاعات زیادی از این عنوان فاش نشده و خبر های اندکی از آن به بیرون درز کرده است. با این وجود اگر می خواهید از تمامی اطلاعات مربوط به این بازی که تابحال منتشر شده، بطور جامع و مختصر آگاه شوید با ما و ادامه مقاله همراه باشید .

ninja theory games image2

تمامی این عناوین که توسط نینجا تئوری ساخته شده اند ، از خاص ترین عناوین نسل قبل به شمار می روند

Ninja Theory به عنوان یکی از ماهرترین استودیو ها در زمینه ساخت آثار Hack and Slash به شمار می رود. موضوعی که بر هیچ کسی پوشیده نیست. این استودیو در نسل هفتم کار خود را با Heavenly Sword شروع کرد و بعد از آن با ساخت نسخه ریبوت شده عنوان Devil May Cry به تجربه کاملی در ساخت عناوین هک اند اسلش رسید . در تمامی عناوین این استودیو دو ویژگی مهم به چشم می خورد ، یکی طراحی منحصر به فرد مراحل بازی و دیگری سبک خاص مبارزات و نوآوانه بودن آن ؛ Hellblade Senua’s Sacrifice هم از این قاعده مستثنی نیست و با نگاهی جزئی به اطلاعات منتشر شده از آن می توان به این موضوع واقف شد . گیم پلی بازی جدید نینجا تئوری برخلاف دیگر عناوین سبک هک اند اسلش ، یک اکشن صرف نیست و حالتی تاکتیکی دارد و حتی بر خلاف دیگر عناوین معمول این سبک ، دوربین آن بر روی شانه شخصیت اصلی ، یعنی سنوئا قرار گرفته ، که این امر خود گویای آن است که نباید انتظار حضور ده ها دشمن را در یک موقعیت داشت .

hellblade screenshot image3

هنگام مبارزه ، تعداد دشمنان کمی در بازی حضور پیدا می کنند تا حالت تاکتیکی مبارزات بیشتر خودنمایی کند

در واقع مبارزات Hellblade Senua’s Sacrifice با وجود هک اند اسلش بودن، تاکتیک های زیادی می طلبد، به گونه ایکه یک اشتباه کوچک می تواند به سادگی زنجیره ضرباتی که خلق کرده بودید را بشکند و منجر به باخت شما شود. مبارزات بازی از نظر سیال بودن بین For Honor و دیگر عناوین ساخته شده توسط نینجا تئوری قرار می گیرد، یعنی اکشن بازی روان است اما مانند For Honor به استراتژی زیادی نیاز دارد ، به طوریکه بهتر است بگوییم نمونه این سبک مبارزات را در هیچ بازی دیگری ندیده بودیم . این موضوع باعث شده تا مبارزات بازی ، به اثر دیگری شباهت نداشته باشد تا Hellblade Senua’s Sacrifice همانند دیگر ساخته های این استودیو ، تجربه ای منحصر به فرد را برای مخاطب به ارمغان بیاورد . گیم پلی بازی فقط شامل درگیری با دشمن ها نمی شود و اینطور که پیداست مبارزه با باس ها در گیم پلی بازی نقش مهمی ایفا می کند . با فاکتور گرفتن از بخش اکشن ، گیم پلی بازی شامل حل کردن معما نیز می شود که در این زمینه نینجا تئوری خلاقیت های زیادی به خرج داده . سنوئا دارای دید خاصی است که امکان حل کردن بعضی از معما ها با فعال کردن این دید میسر می شود . برخی معما های بازی حالتی تجربی دارند ، به گونه ای که نمی توان آن ها را در قالب چند خط توصیف کرد و با دیدن بخش کوچکی از معماهای بازی در ویدیوی زیر بهتر به این موضوع پی خواهید برد .

به نظر می رسد نینجا تئوری تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا بخش معما ها و اکشن بازی به هیچ اثر دیگری شباهت نداشته باشد تا بار دیگر شاهد خلق عنوانی ارزشمند از سوی این استودیو باشیم. در واقع Hellblade Senua’s Sacrifice سفری است به جهنم، سفری متفاوت و البته کاملا ملموس. به گفته تهیه کننده بازی، این جهنم به علت اختلال ذهنی سنوئا بوجود آمده و در بازی به تصویر کشیده می شود. حتی بخاطر هرچه طبیعی تر بودن بازی از یک متخصص علم عصب شناسی و همچنین از افرادی که سابقه بیماری ذهنی داشته اند کمک گرفته شده. در حالت کلی می توان اینگونه برداشت کرد که بازی، سفر شخصی سنوئا را به جهنمی که ساخته ذهن خودش است روایت می کند؛ روایتی که باید ببینیم می تواند مانند دیگر عناوین Ninja Theory ، از کشش لازم برای همراهی مخاطب برخوردار باشد یا خیر .

hellblade screenshot image4

سفری خاص انتظار بازیبازان را می کشد

می توان گفت که هل بلید به نوعی بزرگترین پروژه نینجا تئوری به حساب می آید. شاید تعداد افرادی که در ساخت بازی دخیل هستند کم به نظر برسد اما این امر مانع از وجود عنصری به نام نوآوری در بازی نشده. تا به این جای کار فهمیدیم که مبارزات حالتی تاکتیکی دارند و می توان آن را منحصر به فرد به شمار آورد و البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که بازی با الهام از افسانه های سلتیک ساخته می شود.

hellblade screenshot image5

به نظر می آید بخش پلتفرمینگ حضور پررنگی در بازی داشته باشد

شاید باورش سخت باشد که تیمی متشکل از 15 نفر بتوانند عنوانی را بسازند که از نظر فنی و هنری در سطح عناوین پرخرج نسل هشتم قرار بگیرد ؛ کافی است به تصاویر و ویدیوهای گیم پلی بازی نگاهی بیندازید تا غافلگیر شوید. باید اظهار داشت که ساخته جدید نینجا تئوری یک بازی نسل هشتمی است و جزئیات محیط ها، کیفیت بالای بافت ها و افکت های طبیعی آتش مهر تاییدی بر این مدعا هستند. درست مانند Heavenly Sword که در نسل قبل قدرت یک عنوان نسل هفتمی را به تصویر کشید ، Hellblade Senua’s Sacrifice هم به خوبی قدرت گرافیکی یک بازی نسل جدید را به نمایش می گذارد . برای ساخت این عنوان از Unreal Engine 4 استفاده شده ، که این امر خود تضمین کننده گرافیک بازی است .

hellblade screenshot image6

افکت های آتش و جزئیات محیط ، بازی را به نمونه ای مثال زدنی از یک عنوان نسل هشتمی تبدیل کرده

Hellblade Senua’s Sacrifice همانند دیگر ساخته های نینجا تئوری راه خودش را پیش گرفته و در این راه از بازی دیگری ایده نگرفته که این مهم ، اصلی ترین ویژگی عناوین این استودیو به شمار می رود . جالب است بدانید که این بازی بصورت دیجیتالی عرضه خواهد شد و خبری از نسخه فیزیکی نیست ؛ نسخه کلکسیونی ای نیز برای این عنوان در نظر گرفته شده که البته در این نسخه دیسکی وجود نخواهد داشت .

hellblade screenshot image7

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نینجا تئوری عنوانی با نام Razer را برای پلتفرم های PC ، Xbox One و PS4 در نظر داشته که پروژه ای کنسل شده به شمار می رود

 

متاسفانه همچنان سوالات زیادی هستند که برای پاسخ به آنها باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد ، اینکه باس ها تا چه اندازه در بازی حضور خواهند داشت و آیا بازی قدرت های ویژه ای در اختیار گیمر قرار خواهد داد یا خیر ؟ Hellblade Senua’s Sacrifice اولین IP این استودیو در نسل هشتم به حساب می آید و از این رو یکی از مهمترین عناوین نینجا تئوری قلمداد می شود که در صورت موفقیت ، می تواند راه را برای این استودیو در نسل هشتم هموار کند . بنابر گفته های نینجا تئوری برای سوددهی این عنوان ، باید میزان نسخه های دانلود شده بازی از مرز 300 هزار عدد عبور کند ، از آنجایی هم که عناوین این استودیو همیشه مخاطبان خاص خود را داشته ، رسیدن به این آمار دور از ذهن به نظر نمی رسد . برای بازی تاریخ انتشار دقیقی اعلام نشده و این عنوان قرار است تا در تاریخ نامعلومی در سال 2017 برای PC و PS4 منتشر شود و باید ببینیم که نینجا تئوری تا چه اندازه می تواند بازیباز را در سفر به جهنم شخصی سنوئا همراهی کند

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    اول از همه بگم فدای اون گرافیک نایس بازی بشم من!
    از عناوین مهم نینجا تئوری میشه گفت غیر از Heavenly sword عنوان enslaved به شدت برای من خاص بود انگار به نوعی امضای خاص این استدیو در نسل قبل بود و تجربشو حتما پیشنهاد میکنم.
    غیر از اون DMC وحشتناک خوب بود حتی برا خیلیا که از گیم پلی و ارزش تکرار بازیای نینجا تئوری ایراد میگرفتن این عنوان به شدت نظرارو برگردوند.
    همین باعث میشه خواسته یا ناخواسته منتظر hell blade باشم .
    به طور کلی اون نمایشش یه حس متفاوت بودن میده و به نظرم اگه بتونن با عشق ایدشونو پیاده کنن این عنوان میتونه امضای این استدیو تو نسل هشت باشه.
    کلا توی دوتا بازی هک اند اسلش رو شونه که یکیش گاد اف واره و داستان حماسی خودشو داره هل بلید هم با یه فضای تاریک تر و شخصی تر میخواد خودشو نشون بده.
    ممنون بابت پیش نمایش سینا جان.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    اول از همه بگم فدای اون گرافیک نایس بازی بشم من! از عناوین مهم نینجا تئوری میشه گفت غیر از Heavenly sword عنوان enslaved به شدت برای من خاص بود انگار به نوعی امضای خاص این استدیو در نسل قبل بود و تجربشو حتما پیشنهاد میکنم. غیر از اون DMC وحشتناک خوب بود حتی برا خیلیا که از گیم پلی و ارزش تکرار بازیای نینجا تئوری ایراد میگرفتن این عنوان به شدت نظرارو برگردوند. همین باعث میشه خواسته یا ناخواسته منتظر hell blade باشم . به طور کلی اون نمایشش یه حس متفاوت بودن میده و به نظرم اگه بتونن با عشق ایدشونو پیاده کنن این عنوان میتونه امضای این استدیو تو نسل هشت باشه. کلا توی دوتا بازی هک اند اسلش رو شونه که یکیش گاد اف واره و داستان حماسی خودشو داره هل بلید هم با یه فضای تاریک تر و شخصی تر میخواد خودشو نشون بده. ممنون بابت پیش نمایش سینا جان.

    سلام بر شما
    کلا نینجا تئوری بازی بد نساخته و این هم عنوان خوبی خواهد شد مثل بقیه بازیهای این استودیو
    خواهش میکنم نظر لطف تون هست

    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.