نویسنده: سینا محمدی دوشنبه، 25 ارديبهشت 1396
ساعت 17:11

سه دلیل که باید بازی The Surge را تجربه کنید

4.5 از 5

دلایلی مهمی که باید بخاطر آن‌ها بازی The Surge را تجربه کنید:

اکثر بازیبازها با عنوان Lords of the Fallen که توسط استودیوی Deck 13 ساخته شد آشنایی دارند. حال این استودیو تصمیم گرفته تا با انتشار بازی جدیدش، The Surge، ایده‌های نوآورانه ای به سبک RPG تزریق کند. از آنجایی که مدت زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده، تصمیم گرفتیم تا شما را بیشتر با ویژگی‌های این بازی آشنا کنیم و به این منظور مقاله ای تهیه کردیم که نشان می‌دهد چرا The Surge، که با الهام از سری سولز ساخته شده، ارزش تجربه کردن را دارد. با بازی‌مگ همراه باشید.

3. خشونت دلچسب و قابل توجه

image2

در سری سولز و عناوینی که از آن ایده گرفتند، کمتر شاهد محتوای خشونت آمیز بودیم و عدم وجود افکت خون در بسیاری از این عناوین کمی ناراحت کننده بود؛ البته Nioh در این زمینه کارش را درست انجام داد و با خشونت جذاب خود توانست لذت مبارزات را بیشتر کند. گویا بعد از Nioh، نوبت به The Surge رسیده؛ قطع کردن دست‌ها و پاها، آن هم با سلاح های مختلف که از شمشیرهای الکتریکی تا پتک‌های سنگین را شامل می‌شود لذت زیادی خواهد داشت. اینطور که از ویدیوهای بازی می‌توان نتیجه گرفت، موزیک‌های الکتریک در بازی قرار گرفته شده که به خوبی با تم تخیلی بازی هماهنگ هستند و در صورت وجود در بازی می تواند تاثیر زیادی در هیجان انگیزتر بودن مبارزات داشته باشد.

 2. تجربه یک نقش آفرینی متفاوت

image3

کسانی که Lords of the Fallen را تجربه کردند، می‌دانند که عنوان مذکور با تمام خلاقیت‌هایی که داشت نادیده گرفته شد و نتوانست به جایگاهی که باید دست پیدا کند! در The Surge اما ایده‌های نوآورانه بیشتری قرار گرفته شده که این امر می‌تواند به بهتر دیده شدن بازی در میان جامعه بازیبازان کمک به سزایی کند.

معمولا در عناوین نقش آفرینی با سیستم لوت می‌توانید به سیاهه عظیمی از آیتم‌ها دسترسی داشته باشید و از این طریق، راحت‌تر به تجربه بازی بپردازید، اما سازندگان در The Surge بر روی ایده عجیبی دست گذاشتند. در The Surge با دشمنانی روبرو هستیم که هم انسان‌اند و هم ربات و عمدتا زره به تن دارند. مطمئنا کشتن دشمنانی که زره دارند سخت خواهد بود، به خصوص اینکه قرار است با یک عنوان سرسخت روبرو باشیم. در بازی می‌توانید بر روی نقاطی از بدن دشمن که شامل زره نیست تمرکز کرده و به این روش سریعتر دشمنان را از پای دربیاورید؛ ویژگی برجسته بازی در این قسمت است که خودنمایی می‌کند. هنگامی که برای کشتن دشمنان روش فوق را اتخاذ کنید باید این امر را بپذیرید که آیتمی دریافت نخواهید کرد. در واقع The Surge به شما حق انتخاب می‌دهد که آیا بکارگیری روش ذکر شده و کمتر آسیب دیدن که عدم دریافت آیتم‌ها را در پی دارد انتخاب مناسبی است یا کسب آیتم‌ها و طولانی شدن مبارزات گزینه بهتری خواهد بود.

سیستم ارتقای لباس‌ها نیز در بازی جالب توجه است؛ با پیاده سازی درست یک تمام کننده بر روی قسمتی از زره دشمن و کنده شدن آن، می‌توانید قطعه بدست آمده را در ارتقای زره خود بکار بگیرید. تجربه The Surge مطمئنا برای افرادی که به دنبال یک نقش آفرینی خوش فرم هستند انتخاب خوبی خواهد بود. فقط امیدواریم تمامی این ایده‌ها به بهترین شکل ممکن در بازی پیاده سازی شود و سازندگان تمام تلاش خود را برای ساخت عنوانی لذت بخش بکار بگیرند.

1. چالش برانگیز بودن بازی و مناسب بودن آن برای طرفداران سری سولز

 image4

بعد از ساخت سری سولز توسط From Software، برخی سازندگان سعی کردند تا با الگوگرفتن از مکانیک های این سری عنوانی خاص و متفاوت خلق کنند، اما در اکثر اوقات شاهد فرورفتن این عناوین زیر سایه سری سولز بودیم. اما در حال حاضر مسئله کمی تغییر کرده، بطوریکه سال 2017 را می‌توان سالی مناسب برای عناوینی نامید که سری فوق منبع الهام آنها بوده. Nioh که بطور انحصاری برای PS4 انتشار یافت گواهی بر این مدعاست که یک اثر با ایده گرفتن از سری مذکور می‌تواند به یک بازی خوش ساخت تبدیل شود.

اما اگر موفق به تجربه Nioh نشدید، جای نگرانی نیست، چرا که The Surge برای طرفداران عناوین چالش برانگیز از هیجان زیادی برخوردار است. The Surge برخی ویژگی هایش را از سری سولز وام گرفته که از اصلی ترین آنها می‌توان به وجود نوار استقامت اشاره کرد، همچنین هنگام مبارزات باید در زمان بندی، مدیریت داشته باشید و مدت زمان فشردن کلید تا پیاده سازی ضربه در گیم پلی را به خاطر بسپارید. مبارزه با ربات های غول پیکر به طور قطع از سخت‌ترین قسمت‌های بازی خواهد بود و چالش زیادی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

سختی بازی و اتمسفر آن نوید تجربه دارک سولز را در محیطی تخیلی و رباتیک می¬دهد!

سختی بازی و اتمسفر آن نوید تجربه دارک سولز را در محیطی تخیلی و رباتیک می‌دهد!

جدا از این موارد محیط های خطرناکی در The Surge وجود دارند که می‌توانند باعث شکست بازیباز شوند، به عنوان مثال در صورت وارد شدن به یک محیط سمی نوار سلامتی شما کاهش می‌یابد تا حتی در صورت عدم وجود دشمنان، نتوانید از محیط‌ها جان سالم به در ببرید. وقتی سختی بازی را با خشونت دلچسب و المان‌های نوآورانه بخش RPG ترکیب می‌کنیم به معجونی خوش ساخت دست می¬یابیم که تجربه آن برای طرفداران سری سولز لذت زیادی خواهد داشت. از آنجایی هم که سری سولز سرنوشت مشخصی ندارد، The Surge می‌تواند انتخاب ایده آلی برای این بازیبازان باشد.

 در این امر شکی نیست که The Surge پتانسیل بسیار بالایی دارد و می‌تواند به یک عنوان جذاب برای RPG بازها تبدیل شود و برای آن دسته از بازیبازانی که طرفداران سری سولز هستند گزینه مناسبی باشد. The Surge در روز آینده برای هر سه پلتفرم PS4، PC و Xbox One انتشار می‌یابد و باید ببینیم که Deck 13 می‌تواند به درستی از تمامی پتانسیل های این بازی استفاده کند یا خیر.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 23
    تشکر: 59
    تشکرشده: 25
    کنسول‌های بازی:

    تا جایی که من بازی کردم کاملا دارک سولز روباتی بود! البته بازی یه سری المان مخصوص به خودش رو هم داره که اتفاقا نه تنها توی دارک سولز بلکه هیچ جای دیگه پیدا نمیشه.
    تا اینجا که نقش آفرینی خوبی بوده. ببینیم تهش چی میشه.

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: ICARUS
    تا جایی که من بازی کردم کاملا دارک سولز روباتی بود! البته بازی یه سری المان مخصوص به خودش رو هم داره که اتفاقا نه تنها توی دارک سولز بلکه هیچ جای دیگه پیدا نمیشه. تا اینجا که نقش آفرینی خوبی بوده. ببینیم تهش چی میشه.

    سلام بر شما
    شما هم حالشو بردی ها حسین جان:blink:

    ‏ICARUS از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:

    مقاله ی جالبی بود سینا جان.
    البته نمیشه هر چیزی رو که یکم درجه سختیش زیاد باشه به سری سولز نسبت بدیم یا بگیم سولز کلون! از نظر من به شخصه سولز یه سری المان ساده رو معرفی میکرد و تا آخرم پاش می ایستاد و دارای اتمسفری خاص خودش و البته سیستم لوت و داستان منحصر به فرد خودشه که پیش زمیته ی داستانی دشمنا و شخصیت ها رو باید خودت به دست بیاری.اما این بازی هایی که الکی بهشون برچسب سولز کلون میزنن از سولز ها بیشتر فقط نوار استامینا و ضعیف بودن کاراکترو به ارث بردن و من به شخصه تو این عنوان و بازی قبلی این استدیو یعنی lords of fallen فقط یه کپی ناقص از سری سولز میبینم که در نقش آفرینی بودن خودشون حتی نمیتونن المان هایی که خودشون معرفی میکنن رو هم درست پیاده کنن چون میخوان هم حرف تازه بزنن هم از سری میازاکی تقلید کنن .
    ممنون بابت مقالت سینا جان

    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    مقاله ی جالبی بود سینا جان. البته نمیشه هر چیزی رو که یکم درجه سختیش زیاد باشه به سری سولز نسبت بدیم یا بگیم سولز کلون! از نظر من به شخصه سولز یه سری المان ساده رو معرفی میکرد و تا آخرم پاش می ایستاد و دارای اتمسفری خاص خودش و البته سیستم لوت و داستان منحصر به فرد خودشه که پیش زمیته ی داستانی دشمنا و شخصیت ها رو باید خودت به دست بیاری.اما این بازی هایی که الکی بهشون برچسب سولز کلون میزنن از سولز ها بیشتر فقط نوار استامینا و ضعیف بودن کاراکترو به ارث بردن و من به شخصه تو این عنوان و بازی قبلی این استدیو یعنی lords of fallen فقط یه کپی ناقص از سری سولز میبینم که در نقش آفرینی بودن خودشون حتی نمیتونن المان هایی که خودشون معرفی میکنن رو هم درست پیاده کنن چون میخوان هم حرف تازه بزنن هم از سری میازاکی تقلید کنن . ممنون بابت مقالت سینا جان

    سلام بر شما
    اخه مسئله اینجاست که بازی واقعا قراره یک دارک سولز باشه و من که خودم نخواستم بیخودی این بازی رودبه دارک سولز نسبت بدم:blink:
    ممنون بابت نظرتون

    ‏btb cutting از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1395
    نظرها: 46
    تشکر: 25
    تشکرشده: 67
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: سینا محمدی
    سلام بر شما اخه مسئله اینجاست که بازی واقعا قراره یک دارک سولز باشه و من که خودم نخواستم بیخودی این بازی رودبه دارک سولز نسبت بدم:blink: ممنون بابت نظرتون

    منم منظورم این نبود که شما فقط اینو به این بازی نسبت میدی .بلکه به طور کلی به نظرم این کار درست نیست که هر سازنده ای بیاد ایده هاشو بیخودی به خاطر سری سولز خراب کنه .بهتره بخواد با شیوه خودش به موفقیت برسه.
    شایدم اینطور نباشه ،شایدم فقط یه سری بیخودی به خاطر دلایلی که گفتم میخوان این بازی رو به سولز ربط بدن?

    آخرین بار در تاریخ حدود 6 سال قبل توسط btb cutting ویرایش شد
    ‏سینا محمدی از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1395
    نظرها: 104
    تشکر: 91
    تشکرشده: 78
    در پاسخ به: btb cutting
    منم منظورم این نبود که شما فقط اینو به این بازی نسبت میدی .بلکه به طور کلی به نظرم این کار درست نیست که هر سازنده ای بیاد ایده هاشو بیخودی به خاطر سری سولز خراب کنه .بهتره بخواد با شیوه خودش به موفقیت برسه. شایدم اینطور نباشه ،شایدم فقط یه سری بیخودی به خاطر دلایلی که گفتم میخوان این بازی رو به سولز ربط بدن?

    حرف شما رو قبول دارم واقعا چون بعد از دارک سولز عناوینی بودن که خواستن راه دارک سولز رو ادامه بدن که خب ایده هاشون هم خراب شد:wacky:
    اما the surge بازی خوبیه به نظرم و ایده های جالبی هم داره:blink:

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.