نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 23 آبان 1396
ساعت 22:23

راهنمای بخش زامبی در بازی Call of Duty: WWII

4.43 از 5

در این مقاله نکاتی گردآوری شده است که برای بقای بازیکنان در بخش Nazi Zombies در عنوان Call of Duty: WWII ضروری هستند

مدت زیادی از عرضه‌ی Call of Duty: WWII نمی‌گذرد و دوباره این سری توجه گیمرها را به خود اختصاص داده است.

بخش زامبی اکنون دیگر به یکی از مدهای ثابت و قدیمی سری Call of Duty تبدیل شده است. در این بخشِ مشارکتی نیاز است که بازیکنان تمام مهارت‌های خود در سبک تیراندازی اول-شخص را بکار بگیرند تا از حملات امواج زامبی‌ها در امان بمانند. در حال حاضر هواداران به طور کلی با سبک و حال و هوای مد زامبی آشنایی دارند اما در هر بازی Call of Duty سازنده تغییراتی در این مد ایجاد میکند تا بخش زامبی همیشه برای بازیکنان جدید و جذاب باقی بماند. مد Nazi Zombie در بازی Call of Duty: WWII فرمول‌های جدیدی را در برخی از بخش‌های کلیدی باز بکار گرفته است. در بعضی مواقع خود بازی، مخاطبانش را راهنمایی میکند اما کشف کردن بسیاری از نکات برعهده‌ی خود بازیکن است.

بزودی راهنماهای بیشتری با موضوع بخش چندنفره‌ی Call of Duty: WWII و بخش War Mode این عنوان در سایت قرار خواهیم داد. منتظر بمانید!

بخش Nazi Zombies در بازی Call of Duty: WWII بسیار استثنایی است. پیشروی در این بخش نیازمند کار تیمی، هماهنگی، برنامه ریزی، و دقت بسیار در انجام آن برنامه‌ها است. با رعایت تمام این نکات شما و هم‌تیمی‌هایتان زنده می‌مانید. در ادامه چند نکته‎ که برای کشتن زامبی‌ها و پیشروی در این بخش ضروریست را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

Melee کردن دشمنان پاداش بزرگی به همراه دارد (نایفش کن!)

یک حقه‌ی محبوب و پرکاربرد به منظور ذخیره و حفظ مهمات در بخش زامبی مخصوصا برای موج‌های اول که لول پایین‌تری دارند، تمام کردن کار دشمنان با استفاده از Melee است. این حرکت در میان بازیکنان ایرانی به «نایف کردن» معروف است. در بخش Nazi Zombies با نایف کردن دشمنان می‌توانید Jolts بدست بیاورید. Jolts همان پول مجازی بخش زامبی Call of Duty: WWII است. از Jolt برای باز کردن درها و خرید اسلحه‌های جدید استفاده می‌شود. به خصوص که در ابتدای Nazi Zombies احتمالا دلتان بخواهد همه‌ی اسلحه‌ها را در کنار هم نگه دارید و بدین ترتیب هرچقدر که می‌توانید زامبی‌ها را بکشید.

شما همچنین امکان استفاده از یک حرکت «سنگین» Melee را نیز دارید. در این حرکت از یک بیل به عنوان اسلحه‌ی اصلی استفاده خواهید کرد. در حین استفاده از بیل، وقتی که دکمه‌ی هدف‌گیری را نگه دارید (مانند همان کاری که برای هدف‌گیری با اسلحه انجام می‌دهید)، قادر خواهید بود یک زامبی را با قطع کردن سرش اعدام کنید. با انجاکم این کار Jolts بیشتری دریافت خواهید کرد. همچنین ممکن است در بعضی مواقع بجای پول مهمات یا نارنجک دریافت کنید که اینها نیز قطعا بدرد خواهند خورد. در ابتدای بازی از Melee و نایف کردن برای بدست آوردن Jolts بیشتر استفاده کنید تا از اهدافی که بازی برای شما در نظر می‌گیرد همیشه چند گام جلوتر باشید.

call of duty wwii zombies guide

در انتخاب تجهیزات و توانایی‌های ویژه هماهنگی و تناسب ایجاد کنید

Nazi Zombies ابعاد جدیدی از استراتژی را نسبت به بخش‌های زامبی قبلی اتخاذ کرده است. زمانی که مشغول انتخاب کاراکتر خود هستید، قادر خواهید بود که آن را در یکی از 4 کلاس بازی جای دهید. هر کلاس پرک‌ها و توانایی‌‌های مخصوص خود را به شما ارائه می‌دهد. آنها به شما قابلیت‌هایی از قبیل پنهان شدن از دید زامبی‌ها، دور کردن آنها از بازیکنان دیگر، و یا شلیک کردن با تفنگتان بدون تمام شدن تیر را اعطا می‌کنند.

انتخاب توانایی‌ ویژه‎‌ی مورد نیاز تیمتان، کلیدی برای خوب کار کردن با بازیکنان دیگر است. شما نباید فقط آنچه که سبک بازی خودتان را تقویت می‌کند در نظر بگیرید بلکه باید کلاس و قابلیتی را انتخاب نمایید که نیازهای تیم و یارانتان را بر طرف کند. حواستان جمع باشد که توانایی‌های مشابه با بازیکنان دیگر را انتخاب نکنید. نقشی را بر عهده بگیرید که به برد تیم کمک کند.

برای بقا باید با یاران خود ارتباط برقرار کنید

در Nazi Zombies هماهنگی حرف اول را میزند. زمانی بیشترین لذت را از این مد خواهید برد که هم‌تیمی‌هایتان تمایل به انجام کار گروهی داشته باشند. تنها در صورتی به بالاترین مراحل بازی خواهید رسید که بتوانید به صورت یک تیم و به خوبی با یکدیگر کار کنید. مطمئن باشید که در صورت تکروی و تنها بازی کردن موفقیت و لذت چندانی از این مد نصیبتان نخواهد شد.

با پیشرفت در Nazi Zombies، برای زنده ماندن و همچنین در نبرد با زامبی‌های مرگبارتر و تکمیل کردن اهداف بازی نیز به کمک یکدیگر نیاز پیدا خواهید کرد. بهترین راه برای پیشرفت در بازی، صعود در رده‌بندی کلی و زنده ماندن، صحبت کردن با هم‌تیمی‌ها است.

شخصی سازی اسلحه‌ها را جدی بگیرید

همانند دیگر بخش‌های چندنفره‌ی Call of Duty: WWII، استفاده از هر اسلحه در Nazi Zombies به تجربه‌ی شما در استفاده از آن اسلحه اضافه میکند. در واقع میزان XP شما بیشتر می‌شود. همزمان با استفاده از اسلحه‌های مختلف در The Final Reich، درست مانند بخش چندنفره‌ی معمولی شما تجهیزات جانبی مخصوص این اسلحه‌ها را نیز آنلاک خواهید کرد. زمانی که این تجهیزات را بدست آورید قادر خواهید بود بین هر راند در Nazi Zombies به شخصی سازی اسلحه‌هایتان بپردازید. پس هر آنچه که در مپ میخرید، به دلخواه شما بلافاصله بر روی تفنگتان سوار می‌شود. با استفاده از تجهیزات جانبی هر اسلحه، در نبرد مقابل زامبی‌ها برتری خود را اثبات کنید و تاثیر خود در تیم را بیش از پیش افزایش دهید.

Blitzها را بخرید و در حفظ آنها دقت کنید

زمانی که از طریق بازی کردن در هر راند Nazi Zombies امتیازات و Joltها را بدست میاورید، باید آنها را صرف آپگریدهای کاراکتر خود بکنید تا بتوانید پا به پای زامبی‌هایی که با هر موج جدید قویتر می‌شوند، پیش بروید. علاوه بر خرید زره و اسلحه‌های ارتقا یافته از جاهای مختلف مپ، باید حواستان باشد که افزایش دهنده‌های قدرت به نام Blitz را از هر کجا که دیدید بردارید. بلیتزها موجب افزایش قدرت نایف و Melee می‌شوند و سرعت دویدن و خشابگذاری شما را افزایش می‌دهند. آنها همچنین در موارد دیگری نیز تاثیر دارند.

هر زمان که شروع به خرید قابلیت‌های بلیتز کردید، در عین حال باید به سختی تلاش کنید که خود را زنده نگه دارید. در Nazi Zombies در صورت شکست خوردن در مبارزه با زامبی‌ها بلافاصله نخواهید مرد، بلکه شروع به خونریزی خواهید کرد تا زمانی که یکی از هم‌تیمی‌ها شما را نجات دهد (revive). در صورتیکه بلیتز خریده باشید، آیکانهایی در کنار تایمر خونریزی مشاهده خواهید کرد، اگر تایمر از هرکدام از آن آیکانها عبور کند مقداری بلیتز را از دست می‌دهید و مجبور خواهید بود که از نو به دنبال خرید آنها باشید. در نزدیکی یارانتان بمانید تا آنها سریعتر شما را ریوایو کنند و در نتیجه سطح قدرت و آسیب رسانی تیم در حالت حداکثر نگه داشته شود.

call of duty wwii zombies guide

نابود کردن Pestها را در اولویت قرار دهید

در موج پنجم، با نوع جدیدی از دشمنان در میدان نبرد آشنا خواهید شد: زامبی‌هایی ضعیف‌تر اما با حرکاتی بسیار سریع که به Pest معروف هستند. این موجودات دست ندارند، و مجبورند که خودشان را بر روی شما پرت کنند. این زامبی‌ها سریعتر از هر موجود دیگری در Nazi Zombies حرکت می‌کنند و شما برای مقابله با آنها باید به فکر چاره باشید.

خبر خوب این است که پست‌ها سریعتر از دشمنان دیگر از پا در خواهند آمد. شما براحتی قادر خواهید بود با نایف کردن و Melee آنها را ازبین ببرید. البته با گذشت چند موج طبیعتا کار شما به این راحتی نخواهد بود. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به محض مشاهده‌ی پست‌ها آنها را بکشید. اگر به آنها توجه نکنید با استفاده از سرعتشان براحتی قادر خواهند بود برای شما دردسر ایجاد کنند. هنگامیکه مشغول سر و کله زدن با زامبی‌های دیگر هستید و قصد دارید اهداف بازی در هر راند (objective) را تکمیل کنید، بدترین چیز این است که پست‌ها نیز وارد صحنه شوند. آنها براحتی استراتژی شما را بهم میریزند. به محض مشاهده‌ی یک پست‌ آن را بکشید تا روند عادی مبارزات حفظ شود.

به ایستگاههای آپگرید توجه کنید

یکی از اولویت‌های اولیه‌ی شما در The Final Reich باید پیدا کردن و آنلاک کردن ایستگاههای Pack-A-Punch باشد. این مکان یک ایستگاه خاص است که در آن می‌توانید به ارتقای تفنگهایتان بپردازید. و اگر دلتان می‌خواهد که برای مدت طولانی در Nazi Zombies دوام بیاورید، قطعا به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در این ایستگاه اسلحه‌ها به ازای 5000 Jolts تقویت خواهند شد و با توجه به اینکه زامبی‌ها در لول‌های بعدی قویتر می‌شوند، واضح است که شما نیز به تقویت کردن تجهیزاتتان نیازمندید.

ایستگاه Pack-A-Punch را در مرده‌شور خانه در اعماق پناهگاه خواهید یافت. آنلاک کردن آن هزینه‌ی زیادی نمیخواهد  اما کار کردن با آن ممکن است کمی گیج کننده باشد. ابتدا شما باید خود دستگاه را نیز روشن کنید (دستگاه را یک قفس احاطه کرده است) سپس از روی سه لوله‌ی فاضلاب زردرنگ که بر روی سطح قرار دارند سر بخورید. وقتی که دستگاه را آنلاک کردید، در ابتدا سعی کنید قویترین اسلحه‌ی خود را ارتقا دهید. بدین ترتیب بهترین استفاده را از پول خود خواهید کرد. اسلحه‌ی BAR و همچنین شاتگان‌ها گزینه‌ی خوبی برای ارتقا هستند.

به منظور قویتر شدن تیم، Joltها را با یاران خود به اشتراک بگذارید

شما برای خرید اسلحه و مهمات و همچنین برای آنلاک کردن آبجکتیوها به Jolt احتیاج دارید. در برخی مواقع، هنگام بازی کردن Nazi Zombies احتمالا مشاهده خواهید کرد که بعضی از یارانتان مقدار زیادی Jolt دارند از طرفی دیگر برخی آنها را به سرعت خرج می‌کنند. خوشبختانه شما قادر خواهید بود این دارایی را در بین هم‌تیمی‌هایتان تقسیم کنید تا همه‌ی آنها بتوانند تجهیزاتشان ارتقا دهند و در نتیجه راندمان تمام اعضای تیم بالا میرود.

در مواقعی که خودتان به این پول نیاز ندارید با استفاده از D-Pad قادر خواهید آن را با دیگران تقسیم کنید. با ریختن Joltها بر روی زمین، بازیکنان دیگر می‌توانند آنها را جمع‌آوری کنند. به میزان پولی که هرکس دارد دقت کنید. در مواقع نیاز از تیم خود درخواست Jolt کنید و زمانی که خود به آن احتیاج ندارید با تیمتان به اشتراک بگذارید. کمک کردن به دیگر بازیکنان و تقسیم کردن پول بازی با آنها در نهایت به سود خودتان است.

call of duty wwii zombies guide

به Bruteها توجه نکنید

کمی پس از ورود پست‌ها به میدان نبرد، یک زامبی غول‌پیکر‌ را مشاهده خواهید کرد که سلانه سلانه راه میرود، تجهیزات آهنین بسیاری دارد و یک وسیله‌ی حباب مانند را در دستان خود حمل می‌کنند. این زامبی‌ها در نوع خود می‌توانند بسیار خطرناک باشند؛ آنها کند هستند اما از مقاومت بالایی نیز برخوردارند. برای کشتن آنها به مقدار بسیار زیادی مهمات نیاز دارید. آنها از زامبی‌های معمولی نیز خطرناک تر هستند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید در اکثر مواقع آنها را نادیده بگیرید و برای از بین بردنشان به خودتان سخت نگیرید.

بروت‌ها به آرامی حرکت می‌کنند و تا زمانی که به آنها حمله نکنید با شما کاری ندارند. توصیه می‌کنیم که از آنها دور بمانید. در بیشتر مواقع شما مشغول نبرد با زامبی‌های معمولی خواهید بود و برای به پایان رساندن کردن یک موج به کشتن بروت‌ها احتیاج نخواهید داشت. پس تا زمانی که به آنها حمله نکنید و فاصله‌تان را حفظ کنید، به بروت‌ها این اجازه را می‌دهید که برای خودشان در مپ بازی چرخی بزنند و در نتیجه نیازی به مداخله‌ی شما نخواهد بود. در مبارزاتی که با زامبی‌های دیگر دارید به بروت‌ها نیز توجه کنید اما تا وقتی که مجبور نشده‌اید وقتتان را برای کشتنشان هدر ندهید. شاید به نظر برسد که باید آنها را در اولویت قرار دهید اما در عمل اینگونه نیست. مهمات خود را برای گله‌های زامبی‌های معمولی ذخیره کنید!

از دفترچه‌ی راهنمای خود حتما استفاده کنید

یک تغییر بزرگ دیگر که در Nazi Zombies در بازی Call of Duty: WWII این است که به شما یک دفترچه داده شده است تا با استفاده از آن، اهدافی که بازی برای شما تعیین میکند را در نقشه ردیابی کنید. در این دفترچه راهنمایی‌هایی به صورت اصطلاحات مبهم به شما ارائه می‌شود تا با بهره بردن از این راهنمایی‌ها از چالشی که بازی برایتان معین کرده سر در بیارید. بجای اینکه در تمام طول بازی در یک مکان ساکن باقی بمانید و به سنگربندی بپردازید تا بتوانید بقای خود را تضمین کنید، به این راهنما دقت کنید زیرا دفترچه شما را در راه باس نهایی Nazi Zombies قرار می‌دهد تا بتوانید ماموریت خود یعنی The Final Reich را تکمیل کنید. شما می‌توانید در هر زمانی به دفترچه نگاهی بیندازید و روند پیشروی خود را چک کنید تا در نهایت گام بعدی خود را مشخص کنید.

یک نکته‌ی مهم دیگر پیرامون این راهنما این است که گاهی‌اوقات خود دفترچه اهداف مهم را هایلایت می‌کند. واضح است که هدف از برخی آبجکتیوها جستجو و گردش شما در نقشه‌ی بازی است. اما اغلب در دفترچه به نکاتی اشاره می‌شود که مستقیما شما را به مکانی خاص یا آیتمی که باید با آن سروکله بزنید هدایت می‌کند. این راهنما همچنین شما را به سمت قفسه‌های اسلحه راهنمایی می‌کند مخصوصا زمانی که مهمات تفنگ‌هایتان تمام شده است. دفترچه یک ابزار راهنمای بسیار مهم است، برای اینکه در مسیر تمام کردن مد قرار باقی بمانید از آن استفاده کنید.

برای پیشروی در بازی بیش از یک راه وجود دارد

در مدهای زامبی سری Call of Duty معمولا یک سری اهداف داستانی وجود دارد تا بازیکن حس کند که در این مد فقط قرار نیست که در مقابل امواجی از زامبی‌ها و هیولاهای مرده مقاومت کند. در بازی Call of Duty: WWII در مد Nazi Zombies، اهداف داستانی بسیار بیشتر از آنچه که قبلا در مدهای زامبی سری وجود داشت دیده می‌شوند. اما اهداف بیشتری در مقایسه با آنهایی کاراکتر شما درباره‌یشان سخن می‌گوید یا بر روی صفحه نمایش داده می‌شود، وجود دارند. در حقیقت برای تمام کردن مد Nazi Zombies یک راه «عادی» وجود دارد و همچنین یک مسیر «سرسختانه» نیز در بازی گنجانده شده است که بازیکنان موظفند خودشان آن را کشف کنند.

وقتی می‌گوییم که یک مسیر عادی وجود دارد به این معنا نیست که این مسیر آسان است. در این حالت شما هنوز باید تعداد زیادی ماموریت سخت را به انجام برسانید که اهداف متنوعی در مکان‌های متفاوت را شامل می‌شوند. اما نکته این است که در مسیر عادی اهداف شما بسیار واضح‌اند. برای یافتن مسیر هاردکور و پایان متفاوتش، شما باید تمام نقشه‌ی بازی را بگردید و همه‌چیز را با دقت چک کنید. آنلاک کردن مسیر هاردکور در Nazi Zombies امکان‌ پذیر است اما به تلاش مضاعفی از جانب بازیکنان نیاز است. بهترین روش انجام این کار، داشتن یک تیم ثابت و کاربلد است.

 

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1401
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    من اکانت psnدارم به اینترنت هم وصل میشم ولی پلاس ندارم برایه وارد شدن به این بخش باید پلاس هم داشته باشم و وارد بخش لوکال بشم ؟

    ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.