نویسنده: پدرام پورامامعلی پنج شنبه، 25 مرداد 1397
ساعت 11:13

راهنمای قدم به قدم تروفی‌های بازی Detroit: Become Human

4.43 از 5

راهنمای کامل گرفتن تمامی تروفی‌های بازی Detroit: Become Human

عنوان : Detroit: Become Human

میزان سختی نسبی برای کسب تروفی‌ها: دو از ده (بسیار آسان)

راهنمای تروفی‌های بازی Detroit: Become Human زمان تقریبی لازم برای کسب تروفی پلاتینیوم: بیست ساعت

تعداد کل تروفی‌ها: 49 تروفی

تروفی‌های آفلاین: 49 تروفی (یک پلاتینیوم، سه گلد، پنج سیلور، چهل برنز)

تروفی‌های آنلاین: صفر

تعداد تروفی‌های از دست‌دادنی: تمام تروفی‌ها، به‌جز «THANK YOU» و «THIS IS MY STORY».

تعداد تروفی‌هایی که با استفاده از گلیچ به‌دست می‌آیند: صفر

آیا درجه سختی بازی بر روی کسب تروفی‌ها تاثیر دارد؟ خیر، می‌توانید بر روی هردو سطح Casual و Experienced بازی را به اتمام برسانید. هرچند بر روی درجه سختی Experienced کاراکتر شما به‌راحتی می‌میرد و نحوه چینش دکمه‌های کنترل متفاوت است. توصیه می‌شود که در اولین دور بازی، درجه سختی Casual را انتخاب نمایید!

برای کسب تروفی پلاتینیوم حداقل چندبار باید بازی را تمام کرد؟ دوبار. (لازم است برخی از بخش‌های بازی را برای کسب تروفی‌های متفرقه از طریق بخش Chapter Select دوباره بازی کنید)

مقدمه

به راهنمای کسب تروفی‌های بازی Detroit: Become Human خوش آمدید! این عنوان مشابه دو بازی Heavy Rian و Beyond Two Souls است که تجربه‌ای کم‌وبیش همانند تماشای یک فیلم سینمایی را برایتان به ارمغان می‌آورد. تصمیمات شما در بازی بر روی نتیجه‌ای که در انتهای داستان حاصل می‌شود تاثیر می‌گذارند. تقریبا در هر چپتر (Chapter) بازی یک تا دو تروفی برنز وجود دارد. اگر هرکدام از این تروفی‌ها را از دست دادید جای نگرانی وجود ندارد، با استفاده از منوی Chapter Select قادر خواهید بود دوباره برای کسب آن‌ها تلاش کنید. طولانی‌ترین زمانی که برای کسب یک تروفی، در هر بار بازی باید صرف کنید مربوط می‌شود به دو تروفی «SURVIVORS» (تمامی کاراکترها باید تا پایان زنده بمانند) و «I’LL BE BACK». (کانر در هر فرصت کشته می‌شود) بقیه تروفی‌ها را می‌توانید هر زمانی در چپتر مربوط به خودشان با دوباره بازی کردن به‌دست بیاورید.  شایان ذکر است، اگر قصد دارید نتیجه را به‌طور کلی تغییر دهید باید دقیقا از جایی که تصمیمات اشتباه اتخاذ کردید بازی را ادامه دهید. شما نمی‌توانید یک چپتر را دوباره بازی کنید و بلافاصله به نقطه انتهایی جهش کنید، این کار تغییرات شما را در بازی ذخیره نخواهد کرد. چاره این است که از جایی که تصمیم اشتباهی گرفتید تمام چپترها را بی‌وقفه بازی کنید. همچنین آیتم‌های قابل جمع‌آوری یا کالکتیبل (Collectible) نیز در بازی وجود دارد. برای جمع‌آوری تمام کالکتیبل‌ها شاید مجبور شوید بخش‌هایی از بازی را مجددا انجام دهید.

گام اول: بازی را یک دور به‌طور کامل تمام کنید + تروفی‌های هر چپتر را به‌دست بیاورید (تروفی‌های برنز) + کالکتیبل‌های (Magazine Collectibe) مجله را جمع‌آوری نمایید. (زمان لازم برای انجام گام اول: ده ساعت)

شدیدا به شما توصیه می‌کنیم که در حین پیشروی در بازی از دستورالعمل موجود در این راهنما پیروی نمایید؛ از ابتدا تا انتها، از یک تروفی به تروفی بعدی. فهرست تروفی‌های این بازی به‌گونه‌ای نوشته شده است که تمام تروفی‌ها با نظم و ترتیب مشخصی کنار هم قرار گرفته‌اند و بر این اساس است که بازیکن تروفی‌ها را یکی پس از دیگری کسب می‌کند. اگر از ترتیب خاصی که برای کسب تروفی‌ها در این مقاله وجود دارد پیروی نکنید ممکن است در انجام بسیاری از دستورالعمل‌ها دجار مشکل شوید. معمولا هر چپتر حداقل دارای دو تروفی است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام‌یک را ابتدا انجام دهید و چه تصمیمی را برای سیو (Save) اصلی بازی خود اتخاذ نمایید. (به منظور کاهش دفعات Replay و ایجاد هماهنگی در به‌دست آوردن دیگر تروفی‌های بازی) تروفی‌ها را به‌ترتیب و یکی پس از دیگری مطابق راهنما کسب کنید تا درنهایت تروفی پلاتینیوم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون متحمل شدن کوچک‌ترین دردسری برایتان حاصل شود.

سعی کنید که کاراکترها را زنده نگه دارید، در غیر این‌صورت قادر نخواهید بود که لول‌های بعدی هرکدام را آنلاک نمایید! همچنین زنده نگه داشتن کاراکترها دفعات ریپلی (Replay) کردن بازی برای کسب تروفی «SURVIVORS» را کاهش خواهد داد. در توضیحات مربوط به گام بعدی به این قضیه خواهیم پرداخت وگرنه این تروفی ممکن است در اولین دور بازی برایتان طاقت‌فرسا باشد. دقت داشته باشید که شما باید کاراکترهای فرعی بازی (شامل دوستان کارا و مارکوس می‌شوند) را نیز زنده نگه دارید. کشته شدن اندرویدهای منحرف‌شده و پلیس‌ها بر روی تروفی SURVIVORS تاثیر نخواهد گذاشت. با همه رابطه دوستانه برقرار کنید. (حتی هنک) اگر یک کاراکتر را از دست دادید به منوی اصلی بازگشته و بازی را از آخرین چک‌پوینت مجددا آغاز نمایید و دوباره تلاش کنید.

در پایان هر چپتر  و در حین بررسی منوی Flowchart (منوی مربوط به تصمیماتی که گرفته‌اید) تروفی‌ها آنلاک خواهند شد. اگر یکی از تروفی‌های برنز را فراموش کرده‌اید (یا یک چپتر دارای دو تروفی برنز است)، بلافاصله از آخرین چک‌پوینت بازی را مجددا آغاز کنید تا آن را به‌دست بیاورید.

همچنین در این بازی 46 آیتم کالکتیبل به‌صورت مجله (Magazine Collectible) وجود دارد. البته جلد بسیاری از این مجله‌ها دارای دو کاور (طرح پشت و روی مجله) متفاوت هستند. (هرکدام از این کاورها با وجود اینکه متعلق به یک مجله هستند دو آیتم کالکتیبل جداگانه محسوب می‌شوند) حتما تمام صفحات یک مجله را مشاهده کنید و هردو کاور مجله را بررسی کنید. (تاچ‌پد را به پایین و سپس سمت راست بکشید)

در تمام مکان‌های بازی به‌دنبال مجله‌ها باشید و حتما هرچیزی که به‌دستتان می‌رسد را جمع کنید. به‌دست آوردن تمامی مجلات در دور اول بازی کمی بعید است به این دلیل که جمع‌آوری آن‌ها نیز به تصمیمات شما بستگی دارند. بازتاب برخی از تصمیمات خود را در رویدادهای بازی مشاهده خواهید کرد. برای مثال، اگر شما تصمیم A را اتخاذ کنید مجله A را به‌دست خواهید آورد و اگر تصمیم B را بگیرید به مجله B خواهید رسید. (در یک مکان مشخص مجله متفاوتی ظاهر خواهد شد)

گام دوم: برای کسب تروفی SURVIVORS (تا پایان بازی همه زنده بمانند) بخش‌هایی از بازی را مجددا انجام دهید (زمان لازم برای انجام گام دوم: سه ساعت)

اگر در اولین دور بازی (گام اول) یکی از کاراکترها مرد، باید بازی را از همان لولی که کاراکتر مورد نظر کشته شد مجددا آغاز نمایید. از آن نقطه به بعد شما باید تمام لول‌ها را مجددا بازی کنید در غیر این‌صورت تغییرات ایجاد شده ذخیره نخواهد شد. (برای مثال اگر یکی از شخصیت‌ها در چپتر 23 بمیرد نمی‌توانید تنها همان لول را مجددا بازی کنید و سپس به چپتر 32 بروید بلکه می‌بایست تمام چپترهای بین 23 تا 32 را مجددا بازی کنید)

کشخصیت‌های که باید زنده بمانند عبارتند از: کانر، هنک، کارا، آلیس، لوتر، جری، مارکوس، سیمون، نورث و جاش. اندرویدهای منحرف‌شده (Deviant) و پلیس برای این تروفی محاسبه نخواهند شد. در تمام تصمیمات خود، همیشه گزینه مسالمت‌آمیز را انتخاب کنید و به‌دنبال دعوا نباشید. فقط گزینه‌های اعتراضی که با آرامش همراه هستند را برگزینید. همچنین باید کاری کنید که مارکوس عاشق نورث شود. (بین این دو باید رابطه خوبی برقرار باشد)

باز هم به‌دنبال مجلات باشید، هر مجله را بار دیگر بخوانید. به‌یاد داشته باشید که در صورت اتخاذ تصمیمات متفاوت ممکن است مجلات جدیدی را در یک محل خاص مشاهده کنید.

برای مطالعه توضیحات بیشتر راهنمای تروفی «SURVIVORS» را مطالعه نمایید.

گام سوم: برای کسب دو تروفی «I’LL BE BACK» (کانر هربار می‌میرد) و «JUST A MACHINE» بازی را یک دور دیگر و به طور کامل انجام دهید (زمان لازم برای انجام گام سوم: شش ساعت)

در بازی ده موقعیت برای مردن کانر پیش می‌آید. خبر خوب اینکه اگر اجازه دهید کارا در چپتر «On the Run» و مارکوس در چپتر «Freedom March» بمیرند، این دور از بازی را با سرعت بیشتری به اتمام خواهید رساند و به عبارت دیگر چیزی حدود چهار ساعت در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود.

برای آگاهی از تمام صحنه‌های مرگ به تروفی «I’LL BE BACK» مراجه کنید و نحوه رخ دادن هرکدام را یادبگیرید. دقت داشته باشید که هیچکدام را از دست ندهید. (همچنین مرگی که در چپتر بازجویی رخ می‌دهد نیز باید صورت بگیرد) در دور قبلی بازی، اگر با هنک رابطه دوستانه‌ای داشته باشید تروفی «JUST A MACHINE» را از دست خواهید داد. این بار می‌خواهیم که او از ما متنفر باشد تا در چپتر «The Bridge» هنک به سر کانر شلیک کند. چنین چیزی نه‌تنها برای صحنه‌های مرگ کانر نیاز است بلکه یک تروفی برنز دیگر نیز نصیبتان خواهد کرد.

باز هم به‌دنبال مجلات باشید، هر مجله را بار دیگر بخوانید. به‌یاد داشته باشید که در صورت اتخاذ تصمیمات متفاوت ممکن است مجلات جدیدی را در یک محل خاص مشاهده کنید.

گام چهارم: جمع کردن تمام آیتم‌های مجله (زمان لازم برای انجام گام چهارم: یک تا سه ساعت)

پس از چندبار تمام کردن بازی،  هنوز هم این احتمال وجود دارد که برخی از مجلات را به‌دست نیاورده باشید. (این بستگی به انتخاب‌های شما در بازی دارد) با دقت فراوان به‌دنبال مجلات باشید. مجله‌هایی که تاکنون پیدا شده‌اند را در منوی Extras > Magazines مشاهده خواهید کرد. حواستان باشد زمانی که می‌خواهید یک چپتر را مجددا بازی کنید گزینه Save Feature را فعال کرده باشید تا کارنامه نهایی تصمیمات هر چپتر یا Flowchart بروزرسانی شود. علاوه بر آن، با دسترسی به Flowchart قادر خواهید بود که مجله‌های خوانده شده را مشاهده نمایید. پس از انجام این سه گام کلی تروفی پلاتینیوم بازی Detroit: Become Human را به‌دست خواهید آورد، تبریک!


DETROIT MASTER

Bazimag Trophy guide Platinum Medal

DETROIT MASTER

 تمام تروفی‌ها را کسب کنید

 توضیح: تمام تروفی‌های بازی Detroit: Become Human را به‌دست بیاورید تا تروفی پلاتینیوم آنلاک شود. (به DLC نیازی نیست)


THANK YOU

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

THANK YOU

 اولین چپتر بازی را انجام دهید

توضیح: این تروفی خودبه‌خود با پیشروی در داستان بازی آنلاک می‌شود و آن را از دست نخواهید داد. اولین چپتر بازی یعنی «The Hostage» را هرطور که تمایل دارید به اتمام برسانید.


MISSION ACCOMPLISHEDBazimag Trophy guide Bronze Medal

MISSION ACCOMPLISHED

کانر اِما را نجات داد

توضیح: در چپتر The Hostage از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • پیش از آنکه به روی بالکن بروید، جسد افسر پلیسی که در آشپزخانه وجود دارد را بررسی نمایید. با انجام این کار مکان یک سلاح کمری را خواهید یافت.
  • از زیر میز آشپزخانه سلاح را که هم‌اکنون با علامتی مشخص شده است بردارید.
  • وارد بالکن شوید و با استفاده از همان اسلحه به سر اندروید منحرف شده شلیک کنید.

 نمودار تصمیمات (Flowchart) مربوط چپتر The Hostage برای کسب تروفی MISSION ACCOMPLISHED به صورت زیر است:

mission accomplished


SECRETSBazimag Trophy guide Bronze Medal

SECRETS

 کارا محتویات جعبه‌ی آلیس را مشاهده کرد

 توضیح: در چپتر A New Home از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • اتاق‌های طبقه‌ بالا را تمیز کنید. (اتاق‌خواب اصلی، توالت و حمام)
  • وارد اتاق آلیس شوید. تختش را تمیز کرده و پنجره را باز کنید.
  • اکنون می‌توانید با او صحبت کنید. (قبل از آن باید تمام اتاق‌ها را تمیز کرده باشید)
  • گزینه‌های گفتگو را با این ترتیب انتخاب کنید: FRIEMDLY > NAME KARA > INTERESTS? > SEEM QUIET. این گفتگو موجب می‌شود که آلیس از کارا خوشش بیاید و به او یک کلید بدهد.
  • از کلید برای باز کردن جعبه‌ای که در اتاق آلیس (جعبه را دورتر از چادر آلیس و بر روی کمد کنار در مشاهده خواهید کرد) وجود دارد استفاده کنید. به عکس‌هایی که در این جعبه کوچک چوبی وجود دارند نگاهی بیندازید و آن‌ها را دوباره سر جایشان قرار دهید.
  • از پله‌ها پایین رفته و این مرحله را به پایان برسانید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده کنید:

secrets 01

secrets 02


DEVIANT LOCATEDBazimag Trophy guide Bronze Medal

DEVIANT LOCATED

 کانر اندروید منحرف شده (Deviant) را در اتاق زیرشیروانی پیدا می‌کند

 توضیح: در چپتر Partners از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در صحنه وقوع جرم، تمام ده سرنخ را پیدا کنید.
  • سپس به ستوان اندرسون گزارش دهید و صحنه جنایت را بازسازی نمایید. دیالوگ‌ها را باید به این صورت انتخاب کنید: “…In the kitchen” > “…with the bat.” > “The android stabbed the victim” > “…The Living Room” > “…With the knife”.
  • به راهرویی که در وسط خانه قرار دارد بروید. اگر دیوار سمت چپ را بررسی کنید متوجه خواهید شد که قبلا یک نردبان در آن محل قرار داشت. در همان راهرو سقف را بررسی کنید تا ورودی شیروانی پیدا شود که بر روی آن یک اثر انگشت دیده خواهد شد.
  • از آشپزخانه یک صندلی بردارید و آن را درست زیر ورودی شیروانی قرار دهید. سپس از آن بالا رفته و اندروید منحرف‌شده را در انتهای شیروانی خواهید دید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده کنید:

deviant located 01

deviant located 02


WE ARE FREEBazimag Trophy guide Bronze Medal

WE ARE FREE

 کارا و آلیس از خانه‌ی تاد فرار کردند

 توضیح: در چپتر Stormy Night از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • شام را برای تاد و آلیس آماده کنید.
  • زمانی که تاد به شما می‌گوید ساکن بایستید، حرکت کرده از پله‌ها بالا بروید و وارد اتاق آلیس شوید. (آخرین اتاق از سمت راست)
  • گزینه مربوط به دکمه مثلث را انتخاب کرده و به همراه آلیس فرار کنید.
  • در اتاقی که در سمت راست راهرو و کنار پله‌ها قرار دارد پنهان شوید. (دکمه دایره را نگه دارید)
  • کمی بعد کارا به صورت خودبه‌خود اتاق را ترک می‌کند و به همراه آلیس از پله‌ها پایین می‌آید. برای باز کردن در دکمه دایره را فشار دهید.
  • سکانس مربوط به کلیدزنی را انجام دهید تا در باز شود.
  • زمانی که از خانه خارج شدید، سوار اتوبوسی که کمی جلوتر پارک می‌کند شوید. با انجام این کار چپتر تمام می‌شود و تروفی را دریافت خواهید کرد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

we are free 01

we are free 02


DEFEND YOURSELFBazimag Trophy guide Bronze Medal

DEFEND YOURSELF

 مارکوس لئو را هل داد

 توضیح: در چپتر Broken از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در این چپتر زمانی که لئو را در اتاق نقاشی ملاقات می‌کنید، دو انتخاب پیش روی شما قرار خواهد گرفت: با انتخاب دکمه دایره لئو را هل خواهید داد (PUSH LEO) و یا با استفاده از دکمه ضربدر (ENDURE) در مقابل حملات لئو هیچ عکس‌العملی نشان ندهید.
  • برای کسب این تروفی گزینه مربوط به دکمه دایره (PUSH LEO) را انتخاب کنید.

تذکر: پس از اتمام این چپتر و دریافت تروفی، می‌توانید به منوی اصلی بازگردید و چپتر را دوباره بازی کنید. (گزینه‌ی Save Feature را در هنگام انتخاب چپترها فعال نمایید) این بار برای دریافت تروفی برنز SELF-CONTROL گزینه ENDURE را انتخاب نمایید. اکنون بازی را بر روی سیو جدید ادامه دهید.

 نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

defend yourself 01

defend yourself 02


SELF CONTROLBazimag Trophy guide Bronze Medal

SELF-CONTROL

 مارکوس اجازه داد لئو برنده شود

توضیح: در چپتر Broken از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در این چپتر زمانی که لئو را در اتاق نقاشی ملاقات می‌کنید، دو انتخاب پیش روی شما قرار خواهد گرفت: با انتخاب دکمه دایره لئو را هل خواهید داد (PUSH LEO) و یا با استفاده از دکمه ضربدر (ENDURE) در مقابل حملات لئو هیچ عکس‌العملی نشان ندهید.
  • برای کسب این تروفی گزینه مربوط به دکمه ضربدر (ENDURE) را انتخاب کنید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌ زیر مشاهده می‌کنید:

self control 01

self control 02


CONFESSIONBazimag Trophy guide Bronze Medal

CONFESSION

 کانر اندروید را وادار به اعتراف کرد

توضیح: در چپتر The Interrogation از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی شما باید قبلا اندروید منحرف شده در چپتر «Partners» را پیدا کرده باشید. (تروفی برنز DEVIANT LOCATED)

در ادامه تمام گزینه‌هایی که در طول گفتگوی مربوط به بازجویی باید انتخاب کنید را ملاحظه خواهید کرد:

  • برای آغاز بازجویی بر روی صندلی بنشینید.
  • تمام پنج سرنخ موجود بر روی بدن اندروید منحرف شده را بررسی نمایید.
  • Interrogate
  • Wounds
  • Fear
  • Blame
  • Probe Memory
  • Truth
  • Truth
  • CONVINCE IT
  • Order
  • Sympathize
  • Warn
  • DONE!

اندروید منحرف شده اکنون اعتراف خواهد کرد. بقیه گفتگو را هرطور که مایل هستید انجام دهید، آن‌ها بر روی دریافت تروفی تاثیری نخواهند گذاشت.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌ زیر مشاهده می‌کنید:

confession


SHELTER

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

SHELTER

 کارا و آلیس در متل یا در خانه‌ی متروکه خوابیدند

توضیح: در چپتر Fugitives از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

در اینجا شما دو راه دارید: یا از مغازه چهل دلار و از خشک‌شویی لباس بدزدید و یا اینکه حصار خانه متروکه را باز کرده و آنجا بخوابید. خانه‌ی متروکه انتخاب راحت‌تری خواهد بود.

  • پس از پیاده شدن از اتوبوس، تا ایستگاه اتوبوس بعدی قدم بزنید و جایی که کامیون حمل زباله در آن سمت خیابان پارک شده است بایستید. در این ایستگاه اتوبوس برای صحبت کردن با آلیس دکمه ضربدر را فشار دهید.
  • اندروید رفتگر از راه می‌رسد و با کارا صحبت خواهد کرد. پس از آن کامیون حمل زباله آنجا را ترک خواهد کرد.
  • به سمت حصاری که لحظاتی قبل کامیون حمل زباله در کنارش پارک شده بود بروید. حصار را باز کرده تا به محلی که یک ماشین متروکه در آن قرار دارد وارد شوید.
  • به حصاری که در سمت دیگر ماشین متروکه قرار دارد نزدیک شوید و آن را بررسی کنید. سپس سیم‌چین را از روی مولد برق زردرنگ که روبروی ماشین قرار دارد بردارید.
  • از سیم‌چین برای بریدن حصار استفاده کنید و وارد خانه‌ی متروکه شوید. برای باز کردن در تلاش کنید. در همین حین آلیس ناپدید می‌شود. مسیری که از آن آمدید را بازگردید.
  • یک اندروید چاقویی به سمت آلیس گرفته است و او را تهدید می‌کند. گفتگو با اندروید بیگانه را به این صورت انجام دهید: دکمه مثلث (ANDROID) > دکمه دایره (HOSPITALITY) > دکمه دایره (STAY).
  • به‌دنبال اندروید وارد خانه شوید. برای آلیس آتش و تخت درست کرده و سپس بخوابید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌ زیر مشاهده می‌کنید:

shelter


KNOW YOUR PARTNERBazimag Trophy guide Bronze Medal

KNOW YOUR PARTNER

 کانر تمام سرنخ‌های مربوط به هنک را پیدا کرد

توضیح: در چپتر Waiting for Hank… از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • وقتی به میز کار هنک در ایستگاه پلیس رسیدید، برای مدتی بر روی صندلی بنشینید و سپس بلند شوید.
  • اکنون اطراف میزکار هنک قدم بزنید تا با سه گزینه تعاملی (Interaction Prompt) روبرو شوید: (همیشه با نگه داشتن دکمه R2 این گزینه‌ها با یک نقطه نارنجی‌رنگ مشخص خواهند شد)
  1. برای گوش دادن به موسیقی و استفاده از هدفون آنالوگ R3 را به سمت چپ ببرید.
  2. برای تماس گرفتن آنالوگ R3 را به سمت راست و سپس پایین ببرید. (همچنین می‌توانید یک پیغام بگذارید)
  3. برای آنالیز آنالوگ R3 را به سمت پایین ببرید. باید تمام 8 سرنخ موجود بر روی میز کار هنک را بررسی کنید! در صحنه مربوط به آنالیز با نگه داشتن دکمه مربع اطلاعات موجود در تخته‌ای که در سمت راست وجود دارد را آنالیز نمایید.
  • تمام کاری که لازم است انجام دهید همین است. داستان شما را وادار می‌کند که هنک را تا دفتر سرپرستش دنبال کنید. سپس اگر همه کارها را درست انجام داده باشید چهار گزینه برای گفتگو که در کنار هرکدام علامت یک قفل وجود دارد در اختیار خواهید داشت: Dog، Basketball، Music و Anti-Androids. برای دریافت تروفی مهم نیست که کدام‌یک از این گزینه‌ها را انتخاب کنید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس زیر مشاهده کنید:

know your partner 01

know your partner 02


RUN KARA RUNBazimag Trophy guide Bronze Medal

RUN KARA RUN

 کارا و آلیس از دست پلیس فرار کردند

توضیح: در چپتر On the Run از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

مهم نیست که این چپتر را از چه مکانی آغاز نمایید، (در مُتل یا خانه متروکه و یا ماشین متروکه) هر تصمیمی که بگیرید در نهایت تحت تعقیب پلیس قرار خواهید گرفت.

  • اگر شب را در متل و یا ماشین متروکه گذراندید، در یک بخش مخفی‌کاری قرار خواهید گرفت و قادر خواهید بود که از دست پلیس فرار کنید. اگر بتوانید بدون دیده شدن توسط پلیس از دستشان بگریزید تروفی را دریافت واهید کرد. اما اگر آن‌ها شما را شناسایی کنند تا بزرگراه تعقیبتان خواهند کرد و شما باید برای کسب تروفی از بزرگراه رد شوید.
  • اگر شب را در خانه‌ی متروکه گذرانده باشید، پلیس بلافاصله شما را تا بزرگراه تعقیب خواهد کرد.
  • زمانی که کارا و آلیس در بزرگراه هستند، کانر سعی می‌کند که از حصار بالا برود. آسان‌‌ترین راه برای شما در اینجا انتخاب گزینه GIVE UP (دکمه ضربدر) است تا کانر از تعقیب آن دو دست بردارد.
  • سکانس مربوط به کلیدزنی را انجام دهید تا بدون هیچ خطری از بزرگراه رد شوید.

اگر با کانر تصمیم بگیرید که آن‌ها را تعقیب کنید باید چندبار دیگر کلیدزنی انجام دهید اما اگر همه دکمه‌ها را به‌ درستی فشار دهید کارا و آلیس درنهایت بازهم فرار خواهند کرد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

run kara run 01

run kara run 02


CATCH ITBazimag Trophy guide Bronze Medal

CATCH IT

 کانر با روپرت روبرو شد

توضیح: در چپترThe Nest  از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • تمام مسیر را به تعقیب روپرت بپردازید.
  • در پایان تعقیب شما باید بین گزینه CHASE DEVIANT (تعقیب اندروید منحرف شده) با دکمه مربع و یا SAVE HANK (نجات دادن هنک) با دکمه دایره، یکی را انتخاب نمایید.
  • برای کسب این تروفی شما باید گزینه CHASE DEVIANT را با فشار دادن دکمه مربع انتخاب نمایید.

تذکر: پس از اتمام این چپتر و دریافت تروفی، می‌توانید به منوی اصلی بازگردید و چپتر را دوباره بازی کنید. (گزینه‌ی Save Feature را در هنگام انتخاب چپترها فعال نمایید) این بار برای دریافت تروفی برنز SAVE HANK گزینه SAVE HANK را انتخاب نمایید. اکنون بازی را بر روی سیو جدید ادامه دهید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

catch it 01

catch it 02


SAVE HANKBazimag Trophy guide Bronze Medal

SAVE HANK

 کانر هنک را نجات داد

توضیح: در چپترThe Nest  از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • تمام مسیر را به تعقیب روپرت بپردازید.
  • در پایان تعقیب شما باید بین گزینه CHASE DEVIANT (تعقیب اندروید منحرف شده) با دکمه مربع و یا SAVE HANK (نجات دادن هنک) با دکمه دایره، یکی را انتخاب نمایید.
  • برای کسب این تروفی شما باید گزینه SAVE HANK را با فشار دادن دکمه دایره انتخاب نمایید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

save hank 01

save hank 02


ESCAPE THE MANORBazimag Trophy guide Bronze Medal

ESCAPE THE MANOR

 کارا و آلیس از خانه‌ی زلاتکو گریختند

توضیح: در چپتر Zlatko از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی مهم نیست که زلاتکو کارا را در زیرزمین مجددا تنظیم (Reset) کرده باشد یا نه. اگر زلاتکو کارا را ریست کرده باشد شما باز هم قادر خواهید بود که از دست او فرار کنید.

  • پس از آنکه زلاتکو کارا را ریست کرد، در زیرزمین را باز کنید، جایی که در آن اندرویدها زندانی شده‌اند. با انجام این کار آن‌ها فرار خواهند کرد و بعدا به کمک شما خواهند آمد.
  • غذا را از اتاق نشیمن به کارگاه زلاتکو در طبقه بالا ببرید.
  • قفس خرس اندرویدی که در اتاق کناری کارگاه زلاتکو (طبقه بالا) وجود دارد را باز کنید.
  • سپس در آخرین اتاق طبقه بالا که در انتهای راهرو واقع شده است به‌دنبال کارا بگردید.
  • آن‌ها متوجه خواهند شد که آلیس فرار کرده است. شما باید طبقه بالا را با رفتن از اتاقی به اتاق دیگر دور بزنید، از راهرو استفاده نکنید. در هر اتاق یک زمان‌سنج نمایش داده خواهد شد شما را از ورود هرکس به اتاق که در تعقیبتان است آگاه خواهد کرد. همیشه در اتاق پنهان شوید (زیر میز یا درون کمد) تا کسی شما را نبیند. سپس به اتاق بعدی بروید.
  • در اتاقی که خرس در آن است اگر زلاتکو شما را ببیند، خرس اندرویدی به او حمله خواهد کرد. (اگر قفس خرس را قبلا باز کرده باشید) در صورت وقوع حمله خرس شما این فرصت را خواهید داشت که به طبقه پایین فرار کنید.
  • از طریق در پشتی فرار کنید. (در جلویی قفل است و تنها زمان شما را تلف می‌کند)
  • حال اگر زلاتکو به شما برسد، اندرویدش او را متوقف خواهد کرد و بقیه اندرویدهایی که شما قبلا آزاد کردید به حساب او خواهند رسید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌ زیر مشاهده می‌کنید:

escape the manor 01

escape the manor 02


RUTHLESSBazimag Trophy guide Bronze Medal

RUTHLESS

 تریسی‌ها کشته شدند

توضیح: در چپتر The Eden Club از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

تذکر: فهرست راهنمای تروفی‌ها اینجا از ترتیب خاص خود خارج می‌شود. تروفی داستانی بعدی «JERICHO’S HERO» نام دارد. (دو تروفی پایین‌تر) پس از کسب آن به همین تروفی RUTHLESS بازگردید.

  • پس از ترک کردن صحنه جرم در Eden Club شما باید ظرف مدت پنج دقیقه به اندروید منحرف شده برسید. برای انجام این کار باید اندرویدهای دیگر را بررسی کنید و محلی که اندروید منحرف شده به آنجا فرار کرده است را بازسازی نمایید. اندروید منحرف شده در انبار است.
  • در انبار شما خون آبی را بر روی زمین مشاهده خواهید کرد. رد قطرات خون را تا جایی که اندرویدها در گوشه اتاق ایستاده‌اند دنبال نمایید. سپس با استفاده از دکمه L1 به آن‌ها نگاه کنید.
  • دو اندروید منحرف شده را شکست دهید.
  • در انتهای مبارزه، هنگامی که اندروید مو قهوه‌ای به سمت شما حمله‌ور می‌شود، دو انتخاب خواهید داشت: دکمه دایره یا SHOOT (شلیک کردن) و دکمه ضربدر یا SPARE (بخشیدن).
  • برای کسب این تروفی شما باید با استفاده از دکمه‌ی دایره گزینه SHOOT را انتخاب نمایید.

تذکر: پس از اتمام این چپتر و دریافت تروفی، می‌توانید به منوی اصلی بازگردید و چپتر را دوباره بازی کنید. (گزینه‌ی Save Feature را در هنگام انتخاب چپترها فعال نمایید) این بار برای دریافت تروفی برنز DOUBTS گزینه SPARE را انتخاب نمایید. اکنون بازی را بر روی سیو جدید ادامه دهید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

ruthless 01

ruthless 02


DOUBTSBazimag Trophy guide Bronze Medal

DOUBTS

 تریسی‌ها فرار کردند

توضیح: در چپتر The Eden Club از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • پس از ترک کردن صحنه جرم در Eden Club شما باید ظرف مدت پنج دقیقه به اندروید منحرف شده برسید. برای انجام این کار شما باید اندرویدهای دیگر را بررسی کنید و محلی که اندروید منحرف شده به آنجا فرار کرده است را بازسازی نمایید. اندروید منحرف شده در انبار است.
  • در انبار شما خون آبی را بر روی زمین مشاهده خواهید کرد. رد قطرات خون را تا جایی که اندرویدها در گوشه اتاق ایستاده‌اند دنبال نمایید. سپس با استفاده از دکمه L1 به آن‌ها نگاه کنید.
  • دو اندروید منحرف شده را شکست دهید.
  • در انتهای مبارزه، هنگامی که اندروید مو قهوه‌ای به سمت شما حمله‌ور می‌شود، دو انتخاب خواهید داشت: دکمه دایره یا SHOOT (شلیک کردن) و دکمه ضربدر یا SPARE (بخشیدن).
  • برای کسب این تروفی شما باید با استفاده از دکمه‌ی ضربدر گزینه SPARE را انتخاب نمایید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

doubts 01

doubts 02


JERICHO’S HERO

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

JERICHO’S HERO

 مارکوس قطعات کافی را به‌دست آورد

توضیح: در چپتر Spare Parts از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • پس از آنکه شما به CyberLife نفوذ کردید و اندرویدهای امنیتی شما را دیدند، انتخاب‌های زیر را انجام دهید:
  1. دکمه دایره: Grab and Hide
  2. دکمه ضربدر: Release – اندروید امنیتی شما را لو نمی‌دهد و از شما محافظت خواهد کرد.
  • باقی جعبه‌هایی که دارای خون آبی هستند را لوت کنید. دکمه R3 را به سمت بالا حرکت دهید و جعبه کوچک را باز کنید.
  • از سکو بالا رفته و صندوقچه‌ی بزرگ را باز کنید. با استفاده از دکمه دایره گزینه‌ی FREE THEM را انتخاب نمایید.
  • زمانی که اندروید امنیتی می‌خواهد همراه شما بیاید با استفاده از دکمه‌ی ضربدر گزینه‌ی Refuse را انتخاب نمایید.
  • آژیر هشدار خاموش می‌شود سپس از محوطه فرار کنید تا این چپتر به پایان برسد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

jerichos hero 01

jerichos hero 02


JUST A MACHINEBazimag Trophy guide Bronze Medal

JUST A MACHINE

 هنک کانر را به قتل رساند

توضیح: در چپتر The Bridge از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

تذکر: فهرست راهنمای تروفی‌ها اینجا از ترتیب خاص خود خارج می‌شود. تروفی داستانی بعدی «A SMILE ON HER FACE» نام دارد. (یک تروفی پایین‌تر) پس از کسب آن به همین تروفی JUST A MACHINE بازگردید. اگر تا بدین جای کار به این راهنما عمل کرده باشید رابطه‌ی دوستانه‌ای با هنک خواهید داشت پس این تروفی را دریافت نخواهید کرد. (باید رابطه خصمانه‌ای با هنک داشته باشید)

برای کسب این تروفی هنک باید بر ضد کانر باشد و از اعتبار اندکی در نزد او برخوردار باشد. همیشه او را به مجادله تحریک کنید و به‌تندی با وی صحبت کنید. بگویید که اندرویدهای منحرف تنها یک ماشین هستند و هیچ احساسی ندارند. شما قادرید وضعیت رابطه‌ی میان این دو را هرلحظه در منوی Flowchart بررسی نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در چپتر «The Eden Club» تصمیم بگیرید به دو اندروید منحرف شلیک کنید، رابطه‌ی هنک و کانر بدتر می‌شود.

حال در طول گفتگویی که در این چپتر رخ می‌دهد گزینه‌های زیر را انتخاب نمایید:

  • دکمه مثلث: PERSONAL QUESTION.
  • دکمه دایره: PHOTO. (تنها در صورتی که در چپتر «Russian Roulette» به عکس نگاه کرده باشید. اگر این گزینه را مشاهده نکردید دکمه‌ ضربدر، SUICIDE را انتخاب نمایید)
  • دکمه مثلث: STOP DRINKING
  • دکمه ضربدر: SOFTWARE
  • دکمه ضربدر: COLD
  • دکمه مثلث: COLD
  • دکمه مثلث: COLD
  • دکمه دایره: NOT ALIVE
  • دکمه ضربدر: NOTHING
  • تدکر: هنک باید با کانر رابطه‌ای خصمانه داشته باشد تا در نهایت به او شلیک کند!
  • هنک به سر کانر شلیک می‌کند.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

just a machine 01

just a machine 02


A SMILE ON HER FACEBazimag Trophy guide Bronze Medal

A SMILE ON HER FACE

 آلیس از سواری بر روی بر روی اسب‌های شهربازی لذت برد

توضیح: در چپتر The Pirate’s Cove از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • این چپتر تنها یک سرانجام دارد و با بازی کردن آن همیشه تروفی را دریافت خواهید کرد. پس از آنکه در شهربازی پناه گرفتید، چند اندروید وارد آن خواهند شد. معلوم می‌شود که آن‌ها تنها کارکنان پارک هستند و از دیدن آلیس خوشحال شده‌اند. آن‌ها اسب‌های شهربازی را به آلیس نشان خواهند داد. کارا باید آن وسیله را روشن کرده و آلیس را سوار یکی از اسب‌ها بکند. سپس همگی لحظات خوشی را تجربه خواهند کرد و چپتر به پایان می‌رسد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

a smile on her face 01

a smile on her face 02


WHEN A PLAN COMES TOGETHERBazimag Trophy guide Bronze Medal

WHEN A PLAN COMES TOGETHER

 مارکوس بدون آنکه زنگ خطر را به صدا دربیاورد یا تلفاتی در تیم خود داشته باشد پیامش را پخش می‌کند

به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا تروفی «A GLIMPSE OF JERICHO» را کسب کنید و سپس آخرین چک‌پوینت در چپتر Stratford Tower را مجددا بازی کنید به طوری که همه فرار کنند. این سیو را به عنوان سیو اصلی خود نگه دارید. با انجام این کار زمان لازم برای تروفی «SURVIVORS» کاهش می‌یابد.

توضیح: در چپتر The Stratford Tower از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • زمانی که به همراه North (اندروید زن) وارد اتاق سرور شدید، در پشت سر خود را حتما قفل کنید.
  • زمانی که به بالاترین نقطه برج رسیدید، پس از ملحق شدن به دو همراه اندروید دیگر خود، به دو نگهبان امنیتی برخواهید خورد که مانع از ادامه مسیر شما در راهرو می‌شوند. این گزینه‌ها را انتخاب کنید: دکمه دایره (RUSE) > زمانی که به سمت نگهبانان گام برمی‌دارید R3 را به سمت بالا حرکت دهید تا به رویشان اسلحه بکشید (DRAW GUN) > R3 را به سمت راست بکشید تا به آن‌ها دستور دهید (ORDER) > دکمه مربع. (KNOCK OUT)
  • زمانی که وارد اتاق پخش زنده می‌شوید (Broadcast Room) R3 را به سمت بالا ببرید تا اندرویدهای کارمند کنار بایستند. (ORDER)
  • در همین لحظه یک انسان از اتاق پخش فرار خواهد کرد. دکمه دایره را انتخاب کرده و به او شلیک کنید، (SHOOT) بدین ترتیب او موفق به روشن کردن آژیر خطر نخواهد شد.
  • اجرای زنده را به پایان برسانید، هر گزینه‌ای که دوست دارید انتخاب کنید. (اهمیتی ندارد) پس از اجرای زنده یاران خود را تا پشت بام دنبال کنید و پیش از آنکه نگهبانان شما را دستگیر کنند و از بالای برج شیرجه بزنید.

 نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

when a plan comes together 01

when a plan comes together 02


A GLIMPSE OF JERICHOBazimag Trophy guide Bronze Medal

A GLIMPSE OF JERICHO

 کانر به سایمون متصل شد

توضیح: در دو چپتر The Stratford Tower  و Public Enemy از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی باید در طول دو چپتر تصمیمات خاصی اتخاذ نمایید. خوشبختانه این دو چپتر متوالی هستند و مجبور نخواهید بود که بین آن دو چپتر دیگری را بازی کنید. اگر تا بدین جای کار تروفی برنز «WHEN A PLAN COMES TOGETHER» را کسب کرده باشید، باید بازی را از آخرین چپک‌پوینت آغاز کنید و بازی را مجددا از همان نقطه ادامه دهید.

در چپتر The Stratford Tower و چک‌پوینت On The Rooftop کارهای زیر را انجام دهید:

  • بر روی پشت‌ بام، پس از باز کردن آسانسور و ملحق شدن به یارانتان، در یک راهرو با ایستگاه نگهبانی که دو مامور امنیتی در آن حضور دارند روبرو خواهید شد. در اینجا شما باید گزینه ضربدر (ASSAULT) را انتخاب نمایید تا نگهبانی که نزدیک تلفن است را از پیش روی بردارید. در اینجا سایمون آسیب خواهد دید.
  • پس از ورود به اتاق پخش زنده یک انسان فرار خواهد کرد. با انتخاب دکمه دایره و گزینه‌ SHOOT، سایمون به پشت‌ بام خواهد رسید پیش از آنکه نیروهای ضربت به او برسند اما به‌دلیل جراحاتش قادر به همراهی شما نخواهد بود و بجای اینکار در پشت بام پنهان خواهد شد.
  • پس از ضبط کردن سخنرانی خود، زمانی که در پشت بام هستید، اندرویدها بر سر کشتن یا رها کردن سایمون بحث خواهند کرد. گزینه‌ی LEAVE (دکمه ضربدر) را انتخاب نمایید. نتیجه این کار زنده ماندن سایمون است و بنابراین کانر قادر خواهد بود که به او متصل شود.

در چپتر Public Enemy کارهای زیر را انجام دهید:

  • با کانر بر روی پشت بام به جستجو بپردازید و لکه‌های خون آبی را بررسی نمایید.
  • رد خون آبی را تا رسیدن به در مخفی در سمت چپ پشت بام دنبال کنید. (در حین بررسی محیط با فشار دادن دکمه R2 قادر به مشاهده خون خواهید بود)
  • زمانی که در اتاقی که سایمون در آن پنهان شده است را باز کنید، او به کانر شلیک خواهد کرد.
  • پلیس شروع به تیراندازی به سمت سایمون خواهد کرد. زمانی که پناه گرفته‌اید، دکمه دایره و گزینه CHARGE DEVIANT را انتخاب نمایید.
  • سکانس مربوط به کلیدزنی را به اتمام برسانید تا از برخورد گلوله‌ها به خود جلوگیری کنید و پیش از آنکه پلیس سایمون را بکشد به او برسید. در این لحظه به صورت خودبه‌خود او را بازرسی خواهید کرد و چپتر به پایان می‌رسد.

ترفندی برای تروفی SURVIVORS (Everyone Survives): از آنجا که متصل شدن به سایمون تروفی SURVIVORS را از دست شما خارج می‌کند، چاره کار این است که بازی را از آخرین چک‌پوینت چپتر «The Stratford Tower» مجددا ادامه دهید.  (گزینه Save Featured فعال باشد) حالا طوری انتخاب‌های خود را انجام دهید که مارکوس به سایمون نیز به همراه مارکوس وبقیه موفق به فرار شود. سپس در چپتر «Publice Enemy» می‌توانید از اندروید منحرف در آشپزخانه بازجویی کنید و داستان را ادامه دهید به طوریکه همه زنده باشند. حتما اندروید منحرف را به دام بیندازید تا تروفی Bloodhound را دریافت نمایید. (اندرویدِ آشپزخانه تیر می‌خورد اما این تاثیری بر کسب تروفی SURVIVORS نخواهد داشت.)

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های زیر مشاهده می‌کنید:

a glimpse of jericho 01

a glimpse of jericho 02


SEND A MESSAGEBazimag Trophy guide Bronze Medal

SEND A MESSAGE

 مارکوس شورشی صلح‌طلبانه را رهبری کرد

توضیح: در چپتر Capitol Park از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

تذکر: فهرست تروفی‌ها در اینجا از ترتیب خاص خود خارج می‌شود. تروفی بعد «NOTHING TO SEE HERE» است (دو تروفی پایین‌تر). پس از کسب آن تروفی به این بخش بازگردید و سپس برای کسب تروفی SEND A MESSAGE تلاش کنید.

ابتدا باید به صورت غیرقانونی وارد فروشگاه شوید و عقیده‌ی اندرویدها را متحول سازید. احتمال شکست در انجام چنین کاری وجود دارد. کاری که باید انجام دهید این است که آژیر خطر را غیرفعال نمایید (سیم قرمز را دنبال کنید)، پهپاد پلیس که بر فراز میدان پرواز می‌کند را از کار انداخته و در نهایت خیابان را مسدود کنید تا کامیون از طریق پنجره وارد فروشگاه شود. سپس می‌توانید دو اندروید را برای جنبش خود به خدمت بگیرید و همچنین باید تصمیمی بگیرید که شورشتان صلح‌آمیز باشد یا خشن.

  • برای کسب این تروفی باید پس از آنکه فروشگاه را به همراه اندرویدهایی که با شما همراه شده‌اند ترک کردید، میزان گزینه‌ی «PACIFIST» را به صد درصد برسانید. هیچ چیز را تخریب نکنید و برای برجای گذاشتن نشانه‌ها و شعارهای خود بر روی مکان‌های مختلف میدان تنها از گزینه‌ها Tag، Mark و Hack استفاده کنید.
  • پس از ترک میدان شما باید برای سرنوشت دو پلیس تصمیم بگیرید. با انتخاب گزینه‌ی SPARE (دکمه‌ی دایره) آن‌ها را ببخشید.

تذکر: پس از تمام کردن این چپتر و دریافت تروفی، وارد منوی اصلی بازی شوید و برای کسب تروفی بعدی یعنی «BURN THE PLACE» همین چپتر را از آخرین چک‌پوینت مجددا بازی کنید. حواستان باشد که این بار گزینه‌ی Save Feature غیرفعال باشد. برای سیو اصلی خود تروفی «Pacifist Riot» را انجام دهید، این کار به حفظ حمایت از جانب افکار عمومی در تروفی «SURVIVORS» کمک می‌کند.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

send a message 01

send a message 02


BURN THE PLACEBazimag Trophy guide Bronze Medal

BURN THE PLACE

 مارکوس شورشی خشن را رهبری کرد

توضیح: در چپتر Capitol Park از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

ابتدا باید به صورت غیرقانونی وارد فروشگاه شوید و عقیده‌ی اندرویدها را متحول سازید. احتمال شکست در انجام چنین کاری وجود دارد. کاری که باید انجام دهید این است که آژیر خطر را غیرفعال نمایید (سیم قرمز را دنبال کنید)، پهپاد پلیس که بر فراز میدان پرواز می‌کند را از کار انداخته و در نهایت خیابان را مسدود کنید تا کامیون از طریق پنجره وارد فروشگاه شود. سپس می‌توانید دو اندروید را برای جنبش خود به خدمت بگیرید و همچنین باید تصمیمی بگیرید که شورشتان صلح‌آمیز باشد یا خشن.

  • برای کسب این تروفی باید پس از آنکه فروشگاه را به همراه اندرویدهایی که با شما همراه شده‌اند ترک کردید، میزان گزینه‌ی «PACIFIST» را به صد درصد برسانید. هیچ چیز را تخریب نکنید و برای برجای گذاشتن نشانه‌ها و شعارهای خود بر روی مکان‌های مختلف میدان تنها از گزینه‌ها Tag، Mark و Hack استفاده کنید.
  • پس از ترک میدان شما باید برای سرنوشت دو پلیس تصمیم بگیرید. با انتخاب گزینه‌ی REVENGE (دکمه‌ی مثلث) از آن‌ها انتقام بگیرید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

burn the place 01

burn the place 02


NOTHING TO SEE HEREBazimag Trophy guide Bronze Medal

NOTHING TO SEE HERE

 کارا توانست مامور پلیس را دست به سر کند

توضیح: در چپتر Midnight Train از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

در این چپتر یک مامور پلیس به صورت خود به خود وارد خانه‌ای خواهد شد که شما در آن هستید.

  • از زمانی که پلیس زنگ در را به صدا درمی‌آورد تا پیش از باز کردن در، شما برای صحنه‌سازی و آماده کردن همه‌چیز پنجاه ثانیه وقت خواهید داشت! در ادامه، مکان تمامی موارد را از زمانی که کات‌سین تمام می‌شود برایتان توضیح خواهیم داد:
  • در سمت چپ اتاق (زمانی که رو به در هستید)، قفسه‌ای که در آن خون آبی نگهداری می‌شود را ببندید.
  • مجله‌ای که روی میز آشپزخانه قرار دارد حتما باید موضوع جنگ جهانی سوم را نشان بدهد (به طور خودکار همینطور است) و نه موضوع فروش اندرویدها.
  • با لوتر صحبت کرده و گزینه‌ی UPSTAIRS (دکمه‌ی مثلث) را انتخاب کنید تا او به همراه آلیس به طبقه‌ی بالا برود.
  • در سمت راست اتاق، یک پیراهن آبی رنگ مخصوص اندرویدها بر روی کمد قرار دارد. پیراهن را درون کمد پنهان کنید.
  • در سمت چپ در ورودی، اتاقی قرار دارد که بقیه‌ی اندرویدها در آن پنهان شده‌اند. در اتاق را ببندید.
  • با انجام این موارد هدف «No Deviant Evidence Left!» که بازی برایتان تعیین کرده را به طور کامل انجام خواهید داد.
  • اکنون در را به روی مامور پلیس باز کنید، حواستان باشد که از زمان شنیدن صدای زنگ تا باز کردن در تنها پنجاه ثانیه برای صحنه‌سازی زمان دارید.
  • قهوه درست کنید.
  • در گفتگوی اول گزینه‌ی ALICE (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید.
  • در گفتگوی دوم گزینه‌ی YES (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید.
  • در گفتگوی سوم گزینه‌ی TIRED (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید. (زمانی که مامور پلیس مشغول صحبت با آدام می‌شود).
  • در گفتگوی چهارم گزینه‌ی WASHING MACHINE (دکمه‌ی مربع) را انتخاب نمایید.
  • در پایان مامور پلیس خانه را ترک می‌کند و شما تروفی را بدست خواهید آورد!

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

nothing to see here 01

nothing to see here 02


CONFRONTATION

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

CONFRONTATION

 مارکوس به مامور پلیس حمله کرد

توضیح: در چپتر Freedom March از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

تذکر: فهرست تروفی‌ها در اینجا از ترتیب خاص خود خارج می‌شود. تروفی بعد «PRIORITIES» است (دو تروفی پایین‌تر). پس از کسب آن تروفی به این بخش بازگردید و سپس برای کسب تروفی CONFRONTATION تلاش کنید.

  • در بخش انتهایی چپتر Freedom March پلیس شما را متوقف خواهد کرد. تمامی ماموران پلیس سلاحشان را به سمتتان نشانه گرفته‌اند و شما را تهدید به شلیک می‌کنند. انتخاب‌های زیر را انجام دهید:
  • گزینه‌ی ATTACK (دکمه‌ی مثلث) را انتخاب کنید. در نتیجه‌ی این انتخاب پس از یک سکانس طولانی کلیدزنی، اگر اکثر دکمه‌ها را به درستی فشار دهید پیروز مبارزه خواهید شد.
  • تمامی ماموران پلیس را بکشید و هرجا که ممکن است گزینه‌ی REVENGE (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید.

تذکر: پس از اتمام این چپتر و دریافت تروفی، وارد منوی اصلی بازی شوید و برای تروفی بعدی یعنی «STAND YOUR GROUND» بازی را از آخرین چک‌پوینت مجددا آغاز نمایید. اگر می‌خواهید تروفی SURVIVORS را بدست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این چپتر را یک بار دیگر بازی کرده و در انتها گزینه‌ی DISPERSE را پیش از ادامه‌ی داستان کنید. انتخاب DISPERSE بهترین کار ممکن است زیرا هیچ پلیسی کشته نخواهد شد و حمایت افکار عمومی کاهش نخواهد یافت.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

confrontation 01

confrontation 02


STAND YOUR GROUNDBazimag Trophy guide Bronze Medal

STAND YOUR GROUND

 مارکوس در مقابل نیروی پلیس ایستادگی کرد

توضیح: در چپتر Freedom March از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در بخش انتهایی چپتر Freedom March پلیس شما را متوقف خواهد کرد. تمامی ماموران پلیس سلاحشان را به سمتتان نشانه گرفته‌اند و شما را تهدید به شلیک می‌کنند. انتخاب‌های زیر را انجام دهید:
  • گزینه‌ی STAND GROUND (دکمه‌ی دایره)
  • گزینه‌ی STAND GROUND (دکمه‌ی دایره)
  • گزینه‌ی SACRIFICE (دکمه‌ی دایره)

تذکر: از آنجایی که تلاش برای کسب این تروفی منجر به مرگ ماکوس می‌شود و می‌تواند موجب از دست رفتن تروفی‌های دیگر شود، قویا به شما توصیه می‎‌کنیم که در حین انتخاب چپتر گزینه‌ی Save Feature را برای این تروفی فغیرفعال کنید یا چپتر را بار دیگر از آخرین چک‌پوینت بازی کرده اما این بار گزینه‌ی DISPERSE را انتخاب نمایید. با انجام این کار، تروفی SURVIVORS را به آسانی کسب خواهید کرد چون کسی کشته نمی‌شود و حمایت افکار عمومی را از دست نخواهید داد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

stand your ground 01

stand your ground 02


PRIORITIESBazimag Trophy guide Bronze Medal

PRIORITIES

 کانر کلوئی را کشت

توضیح: در چپتر Meet Kamski از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

در این چپتر کانر به صورت خود به خود باید آزمون تورینگ را انجام دهد، نمی‌توان این تروفی را از دست داد و راهی برای عدم شرکت در این آزمون وجود ندارد.

  • در این آزمون شما با دو گزینه‌ی SHOOT (دکمه‌ی دایره) و DON’T SHOOT (دکمه‌ی ضربدر) مواجه خواهید شد.
  • برای کسب این تروفی گزینه‌ی SHOOT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید.

تذکر: پس از اتمام چپتر و دریافت تروفی، وارد منوی اصلی بازی شوید و برای کسب تروفی بعدی یعنی «KINSHIP» بازی مجددا از آخرین چک‌پوینت آغاز نمایید. گزینه‌ی Save Feature را فعال نموده و سیو مربوط به تروفی KINSHIP را برای ادامه‌ی بازی خود نگه دارید. نکشتن کلویی بهترین گزینه برای حفظ رابطه‌‌ی دوستانه با هنک است.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

priorities 01

priorities 02


KINSHIPBazimag Trophy guide Bronze Medal

KINSHIP

 کانر از کشتن کلوئی امتناع ورزید

توضیح: در چپتر Meet Kamski از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

در این چپتر کانر به صورت خود به خود باید آزمون تورینگ را انجام دهد، نمی‌توان این تروفی را از دست داد و راهی برای عدم شرکت در این آزمون وجود ندارد.

  • در این آزمون شما با دو گزینه‌ی SHOOT (دکمه‌ی دایره) و DON’T SHOOT (دکمه‌ی ضربدر) مواجه خواهید شد.
  • برای کسب این تروفی گزینه‌ی DON’T SHOOT (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

kinship 01

kinship 02


BLOODHOUNDBazimag Trophy guide Bronze Medal

BLOODHOUND

 کانر به تنهایی مکان جریکو را پیدا کرد

توضیح: در چپتر Last Chance Connor از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

پیش از ورود به این چپتر پیشنهاد می‌شود کارهای زیر را انجام داده باشید:

  • در چپتر Public Enemy، کانر بازجویی می‌کند و به اندروید منحرف شده‌ی آشپزخانه می‌رسد (این اندروید منحرف شده همیشه خود را می‌کشد اما اشکالی ندارد، نیازی نیست که او زنده باشد) یا اگر سایمون بر روی پشت بام به صورت زنده رها شده باشد، کانر به او متصل شده (تروفی A GLIMPSE OF JERICHO). هر دوی این گزینه‌ها جواب خواهند داد، برای کاهش زمان لازم برای بازی کردن به منظور کسب تروفی «SURVIVORS» بهتر است که سایمون را زنده رها کنیم و اندروید منحرف شده‌ی آشپزخانه را به دام بیندازیم.
  • در چپتر Meet Kamski کانر نباید به کلوئی شلیک کند (تروفی KINSHIP).

با انجام این دو گام ابتدایی، یا بدن اندروید منحرف آشپزخانه و یا بدن سایمون در قفسه مدارک قرار خواهد گرفت. بخش آخر موجب می‌شود که کامسکی کلید رمزگشایی ماجرای جریکو را در اختیار شما قرار ندهد و خودتان مجبور به یافتن راه‌حلی خواهید بود (با راه‌اندازی مجدد و گول زدن اندروید منحرف یا سایمون).

کارهایی که باید در چپتر «Last Chance Connor» انجامم دهید به صورت زیر هستند:

  • هنک حواس پرکینز را پرت می‌کند و کلید قفسه‌ی مدارک را بر روی میز خود می‌گذارد.
  • کلید را برداشته و به بخش بایگانی بروید. رمز دسترسی به اتاق بایگانی «F*CKINGPASSWORD» است (به جای ستاره حرف صحیح را قرار دهید)!
  • سایمون یا اندروید منحرف آشپزخانه‌ی برج استراتفورد را راه‌اندازی نمایید، اندرویدی که در سمت راست قفسه‌ی مدارک قرار دارد. بخشی از بدن نابود شده اما می‌توان آن را جایگزین کرد. بخش جایگزین را از بدن دنیل بردارید، بر روی شانه‌اش دکمه‌ی مربع را فشار دهید (او را در سمت چپ قفسه‌ی مدارک پیدا خواهید کرد).
  • سایمون را راه‌اندازی کرده، در گفتگو گزینه‌ی TRICK (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید.
  • در وسط قفسه‌ی مدارک، سخنرانی ضبط شده‌ی مارکوس را به منظور تقلید صدای او بررسی کنید. سپس با سایمون یا اندروید منحرف آشپزخانه صحبت او کنید و او تصور خاوهد کرد شما مارکوس هستید. سپس او به شما اجازه‌ی بررسی می‌دهد و مکان جریکو را افشا می‌کند.
  • اگر در چپتر «The Eden Club» به هر دو تریسی شلیک کرده باشید قادر خواهید بود در اتاق بایگانی مدارک اندرویدی که موی آبی دارد را مجددا راه‌اندازی کنید، سپس سر اندروید مو قهوه‌ای را جدا کرده و در مقابل دیگری نگه دارید. از این طریق اندروید مو آبی باور خواهد کرد که دوستش هنوز زنده است و بدین ترتیب مکان جریکو را به شما خواهد گفت.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

bloodhound 01

bloodhound 02


THREE AT JERICHOBazimag Trophy guide Bronze Medal

THREE AT JERICHO

 سه شخصیت را بر سر راه یکدیگر قرار دهید

توضیح: در چپتر Crossroads از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی شما باید هر سه شخصیت را تا زمان رسیدن به چپتر Crossroads زنده نگه دارید. سپس در این چپتر که کانر کارا را می‌بیند (کارا متوجه کانر نخواهد شد)، کارا با مارکوس صحبت خواهد کرد و مارکوس با کانر ملاقات خواهد کرد تا او را به همراه شدن با سایر اندرویدها متقاعد نماید.

تنها لازم است که تا رسیدن به این نقطه از بازی همه را زنده نگه دارید. اگر از این راهنما پیروی کرده باشید به طور خود به خود این اتفاق رخ خواهد داد.


SCORCHED EARTHBazimag Trophy guide Bronze Medal

SCORCHED EARTH

 مارکوس یا کانر کشتی باری را منفجر کردند

توضیح: در چپتر Crossroads از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

راه‌های زیادی برای انجام این چپتر وجود دارد، در ادامه به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • زمانی که کانر با مارکوس در کابین ناخدای کشتی مواجه می‌شود، باید با کانر گزینه‌ی BECOME A DEVIANT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید.
  • پس از آنکه کارا و آلیس در راهرو فرار کردند، مارکوس، کانر و نورث به همراه یکدیگر در ورودی قرار خواهند گرفت. در اینجا شما باید گزینه‌ی BLOW UP JERICHO (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید.
  • اکنون مارکوس به اتاق کنترل می‌رود. به هیچ وجه نباید در هیچ مبارزه‌ای در این مسیر شکست بخورید. در این مسیر با پند سرباز برخورد خواهید داشت. در درون اتاق کنترل یک مبارزه‌ی دیگر وجود دارد که باید در آن پیروز شوید. سپس مارکوس ثانیه‌شمار انفجار را فعال خواهد کرد و شما قادر خواهید بود ادامه‌ی چپتر را هرطور که دوست دارید به پایان برسانید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

scorched earth 01

scorched earth 02


LIBERATIONBazimag Trophy guide Bronze Medal

LIBERATION

 مارکوس به کمپ رسید و اندرویدهای را آزاد کرد

توضیح: در چپترهای Night of the Soul - Markus و Battle for Detroit – Markus Revolution از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

در چپتر Night of the Soul پیش از هرچیزی، مارکوس باید از کشتی حامل کانتینر فرار کند. این در تروفی «ONE OF US» در کنار منحرف شدن کانر توضیح خواهیم داد. در پایان چپتر Night of the Soul، زمانی که مارکوس سخنرانی خود را انجام می‌دهد گزینه‌ی REVOLUTION را انتخاب کنید.

در چپتر Battle for Detroit، زمانی که راه خود را با انتخاب گزینه‌ی Revolution مشخص کردید باید مسیر خود را از میان راه‌بندان‌های متعدد پلیس باز کنید. مارکوس باید به پایان مسیر برسد و با استفاده از راکت‌انداز تانک‌های زرهی را منهدم سازد.

همچنین این تروفی را با تروفی برنز «AN ARMY OF ME» ترکیب کرده‌ایم و کاری کردیم که کانر تمام اندرویدها را از شر Cyberlife خلاص کند و بعدا به گروه مارکوس ملحق گردند.

تذکر: با انجام انقلاب به صورت خشن تروفی «SURVIVORS» را از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید همه زنده بمانند باید تظاهرات را به صورت صلح‌آمیز انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به تروفی «MORAL VICTORY» مراجعه کنید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

liberation 01

liberation 02


MORAL VICTORY

Bazimag Trophy guide Bronze Medal

MORAL VICTORY

 مارکوس موفق به عقب راندن سربازها شد

توضیح: در چپتر Battle for Detroit – Markus Demonstration از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی شما باید میزان حمایت افکار عمومی از اندرویدها را به میزان حداکثر برسانید. مارکوس نباید هیچ انسانی را بکشد، پس همیشه باید گزینه‌های صلح‌آمیز را برای اعتراضات انتخاب نمایید. در پایان چپتر Battle for Detroit باید با مارکوس از بین بوسیدن نورث (اگر او و مارکوس عاشق یکدیگر باشند) یا آواز خواندن یک گزینه را انتخاب کنید.

  • در چپتر The Stratford Tower ، بر روی سقف، گزینه‌ی RUSE (دکمه‌ی دایره) را در محل ایستگاه بازرسی امنیتی انتخاب کنید (به مامورین حمله نکنید). درون اتاق تصویربرداری، به انسانی که فرار می‌کند شلیک نکنید.
  • در چپتر Capitol Park، بقیه‌ی اندرویدهای فروشگاه را نجات داده و تظاهرات صلح‌آمیزی انجام دهید، اموال عمومی را تخریب نکنید. در پایان این چپتر، به ماموران پلیس شلیک نکنید، اجازه دهید زنده بمانند.
  • (اختیاری) – در چپتر Freedom March ماکوس و نورث باید عاشق و همراه یکدیگر شوند. بدین منظور در گفتگوی میان این دو گزینه‌ها را به این صورت انتخاب کنید: دکمه‌ی دایره (NORTH’S PAST)، دکمه‌ی ضربدر (UNDERSTANDING)، دکمه‌ی مثلث (TRUST). اگر هنوز وضعیت رابطه‌ی میان این دو به عاشقی نرسیده باشد به خاطر داشته باشید که پس از این چپتر همیشه او را ببوسید. اگر رابطه مارکوس با او وخیم شود (کاهش Reputation) اهمیتی ندارد (اگر راه و روش صلح‌طلبانه را انتخاب کنید چنین خواهد شد). اگر مارکوس و نورث عاشق یکدیگر شوند در پایان بازی می‌توانید نورث را ببوسید و این باعث عقب‌نشینی سربازان خواهد شد. اما اگر مارکوس و نورث در پایان عاشق یکدیگر نشده باشند باز هم راه حلی وجود دارد، می‌توانید آواز بخوانید و باعث عقب‌نشینی سربازان شوید.
  • در چپتر Freedom March، در پایان راهپیمایی وقتی با پلیس مواجه شدید، هنگامی که مامورین پلیس به سمت شما و دوستانتان تیراندازی کردند گزینه‌ی DISPERSE (دکمه‌ی ضربدر) و سپس باز هم گزینه‌ی DISPERSE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید.
  • در چپتر Crossroads، مارکوس باید زنده بماند و در راه خروج از جریکو نورث را نجات دهد.
  • در چپتر Night of the Soul، با مارکوس باید گزینه‌ی DEMONSTARATION (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید تا راهپیمایی صلح‌طلبانه‌ای انجام دهید.
  • در چپتر Battle for Detroit (Markus Demonstration)، وقتی که مذاکره‌کننده‌ی پلیس جلو می‌آید، با مارکوس گزینه‌ی REFUSE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کرده و به هیچ وجه مذاکره نکنید.
  • در چپتر Battle for Detroit (Markus Demonstration)، وقتی پلیس به اردوگاه شما یورش می‌آورد، زمانی که شما را محاصره می‌کنند تمام دکمه‌ها را به درستی فشار دهید. سپس تصمیم نهایی خود را اتخاذ نمایید (KISS NORTH یا دکمه‌ی مربع). برای آنکه این گزینه در اختیارتان قرار بگیرد، مارکوس و نورث باید زنده و عاشق یکدیگر باشند. وقتی آن‌ها یکدیگر را ببوسند سربازان درک خواهند کرد که اندرویدها دیگر ماشین‌هایی بدون احساس نیستند، به صورت صلح‌آمیز اعتراض کرده‌اند و دارای عواطف‌اند. بنابراین آن‌ها سلاح‌های خود را پایین می‌آورند و خانم رییس جمهور دستور به عقب‌نشینی سربازان می‌دهد. اگر مارکوس عاشق نورث نشده باشد راه دیگر این است که برای سربازان آواز بخوانید و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی نمایید.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

moral victory 01

moral victory 02


ESCAPE DEATHBazimag Trophy guide Bronze Medal

ESCAPE DEATH

 کارا و آلیس از مرکز بازیافت فرار کردند

توضیح: در چپترهای Crossroads و Battle for Detroit از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

  • در چپتر Crossroads، زمانی که کارا و آلیس از دست سربازان فرار می‌کنند (پس از فرار کردن از طریق تونل‌های جریکو)، شما باید این انتخاب‌ها را انجام دهید: SURRENDER (دکمه‌ی ضربدر)، OBEY (دکمه‌ی ضربدر). نتیجه‌ی این انتخاب‌ها دستگیر شدن کارا و آلیس است.
  • در چپتر Battle for Detroit، زمانی که در صف تخریب قرار دارید، با جری صحبت کرده و تا حواس ماموران را پرت کند و شما بتوانید وارد صفی که آلیس در آن قرار دارد بشوید.
  • در چپتر Battle for Detroit، زمانی که به انتهای صف نزدیک می‌شوید، با فشار دادن دکمه‌ی L1 حصاری که در سمت چپتان وجود دارد را بررسی نمایید، از این طریق راه فراری برای خود ایجاد خوهاید کرد. اکنون باید حواس ماموران را پرت کنید. بسته به اینکه در گذشته چه کسی را نجات داده‌اید اندرویدهای زیر به شما در فرار از مرکز بازیافت کمک خواهند کرد:
  • فدا کردن رالف: فقط در صورتی انجام خواهد شد که شما در چپتر Fugitives در خانه‌ی مخروبه‌ی او پناه گرفته باشید.
  • فدا کردن اندروید زخمی: فقط در صورتی انجام خواهد شد که شما در چپتر Zlatko اندرویدهایی که در زیرزمین زندانی شده‌اند را آزاد کرده باشید.
  • فدا کردن لوتر: تنها در صورتی انجام خواهد شد که تا این لحظه از بازی زنده مانده باشد (حواستان باشد که فدا کردن لوتر موجب عدم کسب تروفی HAPPY FAMILY خواهد شد).
  • پس از آنکه یکی از این اشخاص را برای فداکاری انتخاب کردید به سمت سیم خاردار بروید، آلیس (و اگر لوتر همراهتان باشد) از حصار عبور خواهند کرد.
  • زمانی که یک سرباز نزدیکتان می‌شود، گزینه‌ی PROTECT ALICE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید. در نتیجه‌ی این انتخاب باید با آن سرباز مبارزه کنید.
  • در نهایت اگر صحنه‌ی کلیدزنی در مبارزه با سرباز ر ابه درستی انجام دهید موفق به فرار خواهید شد. برای آنلاک کردن تروفی کل چپتر را به پایان برسانید.
  • همچنین اگر در چپتر «Night of the Soul» با مارکوس به روش خشونت‌آمیز انقلاب کنید باز هم این تروفی را بدست خواهید آورد. زمانی که او به مرکز بازیافت برسد کارا و آلیس فرار خواهند کرد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

escape death 01

escape death 02


SAFE HARBORBazimag Trophy guide Bronze Medal

SAFE HARBOR

 کارا و آلیس از مرز عبور کردند

توضیح: در چپتر Battle for Detroit – Kara Leaving Detroit از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

آنچه باید از قبل انجام داده باشید:

  • در چپتر Crossroads، زمانی که کارا و آلیس از دست سربازان فرار می‌کنند (پس از فرار کردن از طریق تونلی که در جریکو وجود دارد)، باید این انتخاب‌ها را انجام دهید: PLAY DEAD (دکمه‌ی مثلث)، DON’T MOVE (دکمه‌ی ضربدر). در نتیجه‌ی این انتخاب‌ها دستگیر نخواهید شد.

بقیه‌ی کارها را باید در چپتر Battle for Detroit – Kara Leaving Detroit انجام دهید:

  • در ابتدای این بخش از چپتر باید به طور مخفیانه از کنار دسته‌ای از سربازان عبور کنید. پس از آنکه به طور مخفیانه پشت اولین صف خودروها پنهان شدید جری را مشاهده خواهید کرد (و همچنین لوتر اگر کشته نشده باشد) که پلیسی به سمت آن‌ها نشانه گرفته و قصد اعدامشان را دارد.
  • به طور مخفیانه آن‌ها را دور بزنید، یک آجر برداشته و با استفاده از آن افسر پلیس را بیهوش کنید تا جری (و لوتر) رها شوند.
  • رفتن به ایستگاه بازرسی را انتخاب کرده (راه سریع اما پرخطر) و گفتگو را بدین صورت انجام دهید: ALICE EXCUSE (دکمه‌ی مثلث)، STAY CALM؛ در صورتیکه لوتر با شما باشد (دکمه‌ی دایره)، COLD (دکمه‌ی دایره)، DO NOTHING (دکمه‌ی ضربدر)، DO NOTHING (دکمه‌ی ضربدر)، نگهبان چیزی که آلیس گم کرده بود را به شما خواهد داد و اجازه می‌دهد بدون هیچ دردسری عبور کنید.
  • در ایستگاه اتوبوس، با مادر و بچه‌اش صحبت کنید. آن‌ها بلیت خود را می‌اندازند. با فشار دادن دکمه‌ی R3 در جهت پایین گزینه‌ی PICK UP را انتخاب کنید تا آلیس بلیت‌ها را بردارد. زمانی که مادر و بچه برمی‌گردند گفتگو را بدین صورت انجام دهید: KEEP TICKET (دکمه‌ی ضربدر)، KEEP TICKET (دکمه‌ی ضربدر).
  • سوار اتوبوس شوید.
  • در بازرسی مرزی، با فشار دادن دکمه‌ی L1 جری را در صف سمت راست مشاهده خواهید کرد (او کسی است که در گام ابتدایی از اعدام به‌وسیله‌ی پلیس نجاتش دادید). زمانی که به انتهای چپتر رسیدید گزینه‌ی SACRIFICE JERRY را انتخاب نمایید.
  • در انتها، جری خود را به میان نیروهای گشتی می‌زند و به او شلیک می‌شود، اما حواس مامور بازرسی مرزی به قدری پرت می‌شود که بدون بررسی این که آیا شما اندروید هستید یا انسان اجازه‌ی عبورتان را صادر می‌کند. شما همچنین می‌توانید این تروفی را همگام با تروفی نقره «HAPPY FAMILY» بدست بیاورید به شرطی که لوتر تا این لحظه از بازی زنده مانده باشد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

safe harbor 01

safe harbor 02


AN ARMY OF MEBazimag Trophy guide Bronze Medal

AN ARMY OF ME

 کانر اندرویدها را دگرگون ساخت

توضیح: در چپتر Battle for Detroit – Connor at the Cyberlife Tower از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

آنچه که از قبل باید انجام داده باشید:

  • در چپتر Crossroads (تروفی ONE OF US) کانر باید به یک اندروید منحرف تبدیل شود.

سپس در چپتر Battle for Detroit بازی با حضور کانر در برج CyberLife از سر گرفته خواهد شد.

  • زمانی که کانر وارد آسانسور برج CyberLife می‌شود، دو نگهبان را خلع سلاح کنید، صدای نگهبان را کپی کرده و با استفاده از آسانسور به طبقه‌ی -49 بروید، جایی که اندرویدها در آن نگهداری می‌شوند.
  • نگهبانانی که در طبقه‌ی -49 هستند را از بین ببرید.
  • زمانی که کانرِ دوم سلاحش را بر روی سر هنک قرار می‌دهد، این گزینه‌ها را انتخاب نمایید: SAVE HANK (دکمه‌ی دایره)، SHOOT (دکمه‌ی مثلث).
  • زمانی هنک از شما سوال می‌پرسد، با این ترتیب جواب دهید: 1- SUMO (دکمه‌ی مثلث) 2- COLE (دکمه‌ی مثلث).
  • در نتیجه‌ی این انتخاب‌ها، هنک کانر دوم (تقلبی) را می‌کُشد. اکنون کانر اصلی هزار اندرویدی که در انبار CyberLife هستند را دگرگونی می‌کند و همچنین هم کانر و هم هنک زنده می‌مانند.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

an army of me 01

an army of me 02


MISSION COMPLETEBazimag Trophy guide Bronze Medal

MISSION COMPLETE

 کانر رهبر اندرویدهای منحرف شده را کشت

توضیح: در چپتر Battle for Detroit از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

این کار را می‌توان در بخش پایانی بازی انجام داد. برای استفاده از این روش کانر باید به یک اندروید منحرف تبدیل شده باشد (راهنمای تروفی ONE OF US را مطالعه کنید) و با مراکوس همکاری کند. هم مارکوس و هم کانر باید تا انتهای داستان زنده بمانند.

  • در چپتر Crossroads، زمانی که کانر در کابین ناخدا با مارکوس مواجه می‌شود، گزینه‌ی BECOME A DEVIANT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید تا کانر نیز به یک اندروید منحرف تبدیل شود.
  • در چپتر Battle for Detroit مارکوس باید انقلاب خود را به سرانجام برساند (راهنمای تروفی LIBERATION را مطالعه کنید).
  • در چپتر Battle for Detroit کانر در انبار برج CyberLife اندرویدها را دگرگون کرد (راهنمای تروفی AN ARMY OF ME را مطالعه کنید).
  • در بخش پایانی بازی، زمانی که کانر و مارکوس در کنار یکدیگر ایستاده‌اند CyberLife (آماندا) سعی می‌کند از طریق هک کردن کاری کند که کانر سلاح خود را دربیاورد و مارکوس را به قتل برساند. کانر در یک لحظه چشمان خود می‌بندد و آماندا را می‌بیند، او سعی می‌کند که بر کانر مسلط شود. هرکاری که دوست دارید در این لحظه بکنید تنها باید اجازه دهید که آماندا شما را هک کند (تحت هیچ شرایطی با تاچ‌پدی که علامت دست آبی‌رنگ بر رویش دیده می‌شود و در اتاق آماندا وجود دارد تعامل نداشته باشید). وقتی که کانر هک شود به مارکوس، رهبر اندرویدها منحرف شلیک می‌کند.

تذکر: اگر کانر در چپتر Crossroads ماکوس را بکشد، این تروفی را دریافت نخواهید کرد. تنها زمانی این تروفی آنلاک می‌شود که این کار در چپتر Battle for Detroit صورت بگیرد.

برای این تروفی نمودار تصمیمات وجود ندارد.


MY TURN TO DECIDEBazimag Trophy guide Bronze Medal

MY TURN TO DECIDE

 کانر در مقابل تلاش CyberLife برای هک کردنش مقاومت کرد

توضیح: در چپتر Battle for Detroit (پایان بازی) از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

این کار را می‌توان در بخش پایانی بازی انجام داد. برای استفاده از این روش کانر باید به یک اندروید منحرف تبدیل شده باشد (راهنمای تروفی ONE OF US را مطالعه کنید) و با مراکوس همکاری کند. هم مارکوس و هم کانر باید تا انتهای داستان زنده بمانند.

  • در چپتر Crossroads، زمانی که کانر در کابین ناخدا با مارکوس مواجه می‌شود، گزینه‌ی BECOME A DEVIANT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید تا کانر نیز به یک اندروید منحرف تبدیل شود.
  • در چپتر Battle for Detroit مارکوس باید انقلاب خود را به سرانجام برساند (راهنمای تروفی LIBERATION را مطالعه کنید).
  • در چپتر Battle for Detroit کانر در انبار برج CyberLife اندرویدها را دگرگون کرد (راهنمای تروفی AN ARMY OF ME را مطالعه کنید).
  • در بخش پایانی بازی، زمانی که کانر و مارکوس در کنار یکدیگر ایستاده‌اند CyberLife (آماندا) سعی می‌کند از طریق هک کردن کاری کند که کانر سلاح خود را دربیاورد و مارکوس را به قتل برساند. کانر در یک لحظه چشمان خود می‌بندد و آماندا را می‌بیند، او سعی می‌کند که بر کانر مسلط شود. شما باید به سمت راست جایی که دوربین در مرکز آن قرار دارد بروید؛ در میان دو لامپ در سمت راست یک درخت. سپس یک تاچ‌پد آبی‌رنگ را خواهید دید که شبیه به یک دست است. شما می‌توانید زمانی که به آن نزدیک می‌شوید، با فشار دادن دکمه‌ی R2 آن را به صورت پررنگ شده ملاحظه کنید. اگر با این تاچ‌پد دستی‌شکل و آبی‌رنگ تعامل کنید تلاش CyberLife برای هک کردن کانر متوقف خواهد شد.

برای این تروفی نمودار تصمیمات وجود ندارد.


COMPLIANTBazimag Trophy guide Bronze Medal

COMPLIANT

 کانر یک ماشین باقی ماند

توضیح: در چپتر Crossroads از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی حداقل کانر و مارکوس باید تا رسیدن به چپتر Crossroads زنده بمانند. همچنین کانر باید در چپتر قبلی یعنی «Last Chance Connor» (تروفی BLOODHOUND) مکان جریکو را پیدا کرده باشد.

  • وقتی کانر در کابین ناخدا با مارکوس مواجه می‌شود، باید با کانر گزینه‌ی REMAIN A MACHINE را انتخاب کنید (دکمه‌ی ضربدر).

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

compliant 01

compliant 02


ONE OF USBazimag Trophy guide Bronze Medal

ONE OF US

 کانر به یک اندروید منحرف شده تبدیل شد

توضیح: در چپتر Crossroads از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

آنچه که از قبل باید انجام داده باشید:

  • برای کسب این تروفی حداقل کانر و مارکوس باید تا رسیدن به چپتر Crossroads زنده بمانند.
  • کانر در چپتر «Meet Kamski» به کلوئی شلیک نکرد (الزامی بودن انجام این کار قطعی نیست اما به افزایش ناپایداری نرم‌افزار کمک می‌کند).
  • همچنین کانر باید در چپتر قبلی یعنی «Last Chance Connor» (تروفی BLOODHOUND) به موقعیت مکانی کشتی جریکو پی برده باشد.
  • با پیشروی در بازی میزان ناپایداری نرم‌افزاری کانر نیز افزایش یافت (بالا رفتن پیکان آبی‌رنگ). برای انجام این کار، در پیدا کردن رهبر اندرویدهای منحرف شده، امنیت و سلامت دیگران را مهمترین هدف خود در بازی قرار دهید. کاری را انجام دهید که یک انسان آن را انجام خواهد داد و نه یک ماشین. اندرویدهای منحرف دیگر را از بین نبرید (همیشه آن‌ها را ببخشید، برای مثال تریسی‌هایی که در چپتر The Eden Club دیدیم). احساسات خود را ابراز کنید، از خود همدلی نشان دهید، با هنک دوست شوید و همیشه او را نجات دهید. تمامی این موارد به شما کمک می‌کنند ناپایداری نرم‌افزاری کانر را افزایش دهید که با یک پیکان آبی‌رنگ در جهت بالا نشان داده می‌شود.

کارهایی که در چپتر Crossroads باید انجام دهید:

وقتی مارکوس با کانر صحبت می‌کند این گزینه‌ها را برای هرکدام که مشخص شده است، انتخاب نمایید: (اینها نیز ناپایداری نرم‌افزاری کانر را افزایش خواهند داد)

مارکوس – DISCOURAGE (دکمه‌ی دایره)

کانر – INSTRUCTIONS (کمه‌ی ضربدر)

مارکوس – I KNOW YOU (ضربدر)

مارکوس – CONVINCE (مثلث)

کانر – SAY NOTHING (ضربدر)

مارکوس – SOW DOUBTS (مثلث)

مارکوس – QUESTION (مثلث)

در پایان – BECOME A DEVIANT (دایره)

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

one of us 01

one of us 02


UNDEFEATED

Bazimag Trophy guide Silver Medal

UNDEFEATED

 تا پیش از رسیدن به پایان در هیچ مبارزه‌ای شکست نخورید

توضیح: تا پیش از رسیدن به پایان در هیچ مبارزه‌ای شکست نخورید.

این تروفی زمانی بدست می‌آید که یک دور کامل بازی را انجام داده باشید. اگر بر روی آن تمرکز کنید بدست آوردنش آسان خواهد بود اما در عین حال ممکن است به سادگی آن را از دست بدهید. در طول بازی، بسته به تصمیمات و انتخاب‌های شما سکانس‌های مبارزه‌ای متعددی در بازی رقم خواهد خورد (این تماما به تصمیمات شما بستگی دارد و برای هر بازیکن متفاوت خواهد بود). در این سکانس‌ها شما باید مجموعه‌ای از دکمه‌های مشخص را به سرعت فشار دهید (کلیدزنی). به منظور آسان‌تر شدن مسیر کسب این تروفی، بازی را بر روی حالت CASUAL انجام دهید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که در طول مبارزات دکمه‌های ضربدر و دایره را زمانی که بر روی تصویر مشاهده می‌کنید فشار دهید. این سکانس‌ها شامل مبارزه با مشت، صحنه‌های فرار سریع یا مبارزه با اسلحه می‌شوند. فشار دادن یک دکمه‌ی اشتباه تاثیری نخواهد داشت. تنها اگر یک مبارزه را به کلی ببازید و مهاجم (یا مهاجمان) بر شما غلبه کنند، در آن صحنه‌ی کلیدزنی شکست خواهید خورد. اگر ببازید بازی شما را از شکست مطلع می‌کند (مثلا تعداد زیادی از دکمه‌ها را اشتباه فشار دهید و زخمی یا حتی کشته شوید).


BOOKWORMBazimag Trophy guide Silver Medal

BOOKWORM

 تمام مجلات موجود در بازی را پیدا کنید

توضیح: برای پیدا کردن تمام مجلات در بازی Detroit: Become Human به راهنمای جداگانه‌ای که برای این بخش تهیه کرده‌ایم یعنی راهنمای پیدا کردن تمام مجلات در بازی Detroit: Become Human مراجعه نمایید.


PARTNERSBazimag Trophy guide Silver Medal

PARTNERS

 هنک و کانر تا پایان دوست هم بودند

توضیح: برای این تروفی شما باید در پایان بازی رابطه‌ی دوستانه‌ای با هنک داشته باشید. هم کانر و هم هنک باید تا پایان بازی زنده بمانند. چند لحظه‌ی کلیدی در بازی وجود دارد که می‌توانند میزان صمیمیت موجود در رابطه‌ی این دو را به طرز چشمگیری افزایش دهند. هیچکدام از این موارد موجب قطع رابطه دوستانه شما با هنک یا کاهش صمیمیت آن نخواهند شد. این موارد اختیاری هستند اما توصیه می‌کنیم که آن‌ها را انجام دهید:

  • هر زمان که با هنک صحبت می‌کنید، باید سعی کنید بجای یک پیکان قرمزرنگ با جهت پایین، یک پیکان آبی‌رنگ با جهت بالا در کنار اسمش ظاهر شود. پیکان آبی‌رنگ یعنی وضعیت رابطه‌ی شما با هنک در حال ارتقا است. همچنین شما قادر خواهید بود در تمامی مراحل مربوط به کانر، در نمودار تصمیمات وضعیت رابطه‌ی خود با هنک را بررسی نمایید. اگر چند پیکان قرمزرنگ مشاهده کردید اشکالی ندارد، فرصت‌های زیادی برای بهبود رابطه‌ی میان هنک و کانر وجود دارد.  
  • در چپتر The Nest، در پایان تعقیب و گریز هنک را نجات دهید، اجازه دهید اندروید منحرف شده فرار کند (تروفی SAVE HANK).
  • در چپتر The Bridge، هنک نباید به کانر شلیک کند.
  • در چپتر Meet Kamski، کانر از کشتن کلوئی امتناع ورزید (تروفی KINSHIP).

لحظات تعیین کننده که حتما باید مطابق راهنما عمل کنید:

  • در چپتر Crossroads، زمانی که کانر در کابین ناخدا با مارکوس مواجه می‌شود، باید با کانر گزینه‌ی BECOME A DEVIANT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید.
  • در چپتر Battle for Detroit (حضور کانر در برج CyberLife)، زمانی که کانر دوم اسلحه را به سمت سر هنک نشانه گرفته است، گزینه‌ی SAVE HANK (دکمه‌ی دایره) و سپس SHOOT (دکمه‌ی مثلث) را انتخاب نمایید.
  • در چپتر Battle for Detroit (حضور کانر در برج CyberLife)، زمانی هنک از شما سوال می‌پرسد، با این ترتیب جواب دهید: 1- SUMO (دکمه‌ی مثلث) 2- COLE (دکمه‌ی مثلث).
  • در چپتر Battle for Detroit (حضور کانر در برج CyberLife)، در نتیجه‌ی این انتخاب‌ها، هنک کانر دوم (تقلبی) را می‌کُشد. اکنون کانر اصلی هزار اندرویدی که در انبار CyberLife هستند را دگرگونی می‌کند و همچنین هم کانر و هم هنک زنده می‌مانند.
  • در چپتر Battle for Detroit (در طول سخنرانی پایانی مارکوس)، CyberLife (آماندا) سعی می‌کند از طریق هک کردن کاری کند که کانر سلاح خود را دربیاورد و مارکوس را در حین آخرین سخنرانی‌اش به قتل برساند. کانی باید با پیدا کردن تاچ‌پد آبی‌رنگ در باغچه‌ی آماندا در مقابل هک شدن مقاومت نماید. او اجازه ندارد مارکس را بکشد.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

an army of me 01

an army of me 02


HAPPY FAMILYBazimag Trophy guide Silver Medal

HAPPY FAMILY

 کارا، آلیس و لوتر تا پایان با یکدیگر خواهند بود

توضیح: در چپتر Battle for Detroit – Kara Leaving Detroit از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

برای کسب این تروفی شما باید کارا، آلیس و لوتر را از ابتدا تا انتهای بازی زنده نگه دارید. مخصوصا باید به این نکته توجه داشته باشید که لوتر ممکن است به آسانی کشته شود. اگر او بمیرد همیشه قادر خواهید بود به منوی اصلی بازگردید و از طریق بخش Chapter Select آخرین بخش هر چپتر را مجددا بازی کنید؛ گزینه‌ی Save Feature باید فعال باشد. در ادامه لحظات مهمی که در زنده ماندن لوتر نقش دارند را ذکر کرده‌ایم:

  • در چپتر Zlatko، به همراه آلیس از خانه فرار کنید و در پایان لوتر را وادار به همراهی با خود نمایید (در تروفی ESCAPE THE MANOR بیشتر توضیح داده‌ایم).
  • در چپتر Midnight Train، زمانی که سر و کله‌ی مامور پلیس پیدا می‌شود، با لوتر صحبت کرده و به او بگویید که به طبقه‌ی بالا برود (در تروفی NOTHING TO SEE HEREبیشتر توضیح داده‌ایم).
  • در چپتر Crossroads (بخش مختص به کارا)، زمانی که در حین فرار از جریکو به پای لوتر تیر اصابت می‌کند، گزینه‌ی HELP LUTHER (دکمه‌ی دایره) را انتخاب نمایید تا او را بدون هیچ خطری به اتاق بعدی برسانید. سپس لوتر به شما می‌گوید به راه خود ادامه دهید و اینکه بعدا به شما خواهد رسید.
  • در چپتر Crossroads (بخش مختص به کارا)، زمانی که کارا و آلیس از دست سربازان فرار می‌کنند (پس از آنکه از طریق تونل‌ها جریکو فرار کردند)، شما باید این گزینه‌ها را انتخاب کنید: PLAY DEAD (دکمه‌ی مثلث) و سپس DON’T MOVE (دکمه‌ی ضربدر). در نتیجه‌ی این تصمیمات شما دستگیر نخواهید شد.

پس از انجام این مراحل، تلاش اصلی شما برای کسب این تروفی در چپتر Battle for Detroit  و بخش Kara Leaving Detroit صورت خواهد گرفت:

  • در ابتدای این بخش از چپتر باید به طور مخفیانه از کنار دسته‌ای از سربازان عبور کنید. پس از آنکه به طور مخفیانه پشت اولین صف خودروها پنهان شدید جری و همچنین لوتر را مشاهده خواهید کرد که پلیسی به سمت آن‌ها نشانه گرفته و قصد اعدامشان را دارد.
  • به طور مخفیانه آن‌ها را دور بزنید، یک آجر برداشته و با استفاده از آن افسر پلیس را بیهوش کنید تا جری و لوتر رها شوند.
  • رفتن به ایستگاه بازرسی را انتخاب کرده (راه سریع اما پرخطر) و گفتگو را بدین صورت انجام دهید: ALICE EXCUSE (دکمه‌ی مثلث)، STAY CALM؛ در صورتیکه لوتر با شما باشد (دکمه‌ی دایره)، COLD (دکمه‌ی دایره)، DO NOTHING (دکمه‌ی ضربدر)، DO NOTHING (دکمه‌ی ضربدر)، نگهبان چیزی که آلیس گم کرده بود را به شما خواهد داد و اجازه می‌دهد بدون هیچ دردسری عبور کنید.
  • در ایستگاه اتوبوس، با مادر و بچه‌اش صحبت کنید. آن‌ها بلیت خود را می‌اندازند. با فشار دادن دکمه‌ی R3 به جهت پایین گزینه‌ی PICK UP را انتخاب کنید تا آلیس بلیت‌ها را بردارد. زمانی که مادر و بچه برمی‌گردند گفتگو را بدین صورت انجام دهید: KEEP TICKET (دکمه‌ی ضربدر)، KEEP TICKET (دکمه‌ی ضربدر).
  • سوار اتوبوس شوید.
  • در بازرسی مرزی، با فشار دادن دکمه‌ی L1 جری را در صف سمت راست مشاهده خواهید کرد (او کسی است که در گام ابتدایی از اعدام به‌وسیله‌ی پلیس نجاتش دادید). زمانی که به انتهای چپتر رسیدید گزینه‌ی SACRIFICE JERRY را انتخاب نمایید.

در انتها، جری خود را به میان نیروهای گشتی می‌زند و به او شلیک می‌شود، اما حواس مامور بازرسی مرزی به قدری پرت می‌شود که بدون بررسی این که آیا شما اندروید هستید یا انسان اجازه‌ی عبورتان را صادر می‌کند.

ویدیوی مربوط به این تروفی با ویدیوی موجود در تروفی SAFE HARBOR یکی است.

نمودار تصمیمات مربوط به این چپتر را در عکس‌های‌ زیر مشاهده می‌کنید:

safe harbor 01

safe harbor 02


I’LL BE BACKBazimag Trophy guide Silver Medal

I’LL BE BACK

 پیش از رسیدن به پایان کانر در هر فرصتی مرد و دوباره بازگشت

توضیح: برای کسب این تروفی کانر باید ده بار در یک دور تمام کردن بازی Detroit Become Human بمیرد. برای کسب این تروفی باید یک بار دیگر بازی را از ابتدا آغاز نمایید! شما نمی‌توانید وارد هر چپتر شوید و اجازه دهید کانر بمیرد سپس  به چپتر بعدی بروید، با انجام این کار پیشرویتان بروزرسانی نخواهد شد و تروفی را دریافت نخواهید کرد. تمام چپترها را باید یکی پس از دیگری بازی کرد و نمی‌توان چپترهای مابین هرکدام را رد کرد. در بعضی از چپترها بیش از یک راه برای کشته شدن کانر وجود دارد. اما در همین چپترها نیز تنها یک بار نیاز است که کانر بمیرد، پس در اولین فرصت اجازه دهید او کشته شود. همچنین لازم است که رابطه‌ی خصمانه‌ای با هنک داشته باشید تا او در چپتر «Bridge» به کانر شلیک کند. همیشه از هنک نافرمانی کنید، از اندرویدها بد بگویید، سرد برخورد کنید، نوشیدنی‌اش را روی زمین بریزید، دو تریسی چپتر Eden Club را بکشید تا هنک حسابی از دست کانر عصبانی شود. زمانی که آماندا را ملاقات می‌کنید در انتهای باغش با بررسی قبرستان، تعداد مرگ‌های کانر را خواهید دید.

به شما توصیه می‌کنیم برای کسب این تروفی بر روی درجه سختی Experienced بازی کنید (از این طریق برخی کاراکترها را می‌توان براحتی در همان ابتدای چپتر به کشتن داد و طول مدت بازی را کوتاه‌تر کرد). بار دیگر تاکید می‌کنیم که باید بازی را کاملا از ابتدا آغاز کنید و نباید از بخش Chapter Select استفاده کرد. در منوی اصلی بازی این مسیر را طی کنید: MAIN MENU > NEW STORY > EXPERIENCED DIFFICULTY.

اگر اجازه دهید که کارا در چپتر «On the Run» (جایی که در آن کارا باید به همراه آلیس از بزرگراه رد شود) بمیرد، زمان لازم برای اتمام این دور از بازی کاهش خواهد یافت. تنها لازم است هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید تا یک ماشین به کارا و آلیس برخورد کند، بنابراین تمام چپترهایی که در آینده مربوط به این دو می‌شود، از بازی حذف می‌گردد (باید بر روی درجه سختی Experienced بازی کنید).

همچنین می‌توانید اجازه دهید مارکوس در چپتر «Freedom March» بمیرد. زمانی که نیروی پلیس رژه را متوقف می‌کند، گزینه‌ی ATTACK (دکمه‌ی مثلث) را انتخاب کنید و پس از آن هیچ دکمه‌ی دیگری را فشار ندهید تا مبارزه را ببازید و سپس مارکوس را مجبور کنید که پس از شکستش به خود شلیک کند. با انجام این کار تمام چپترهای مخصوص مارکوس از میام مراحل بازی حذف می‌شوند و بدین ترتیب زمان لازم برای اتمام این دور از بازی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

تمام صحنه‌های مربوط به مرگ کانر در چپترهای مختلف:

1) چپتر The Hostage: دنیل (اندروید منحرف شده که بر روی بالکن ساختمان دختربچه‌ای را گروگان گرفته است) به صورت کانر شلیک می‌کند یا کانر به دنبال اما از روی بالکن پرید اما بر اثر سقوط جان خود را از دست داد.

2) چپتر The Interrogation: کانر باید از قبل اندروید منحرف شده در چپتر Partners را پیدا کرده باشد. سپس شما باید از او بازجویی به عمل بیاورید. این چپتر اختیاریست اما انجام آن برای کسب تروفی ضروریست. اگر در چپتر Partners اندروید منحرف شده را پیدا نکرده باشید قادر به انجام بازجویی نخواهید بود و در نتیجه این تروفی را از دست خواهید داد. در طول بازجویی گزینه‌ها را بدین صورت انتخاب نمایید: PROBE ITS MEMORY (دکمه‌ی دایره) > PROBE (R3 به سمت راست) > GET UP > قبل از ترک اتاق با اندروید منحرف شده صحبت کنید و گزینه‌ی COLD (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید > LEAVE ROOM > INTERVENE (دکمه‌ی دایره). حال اندروید نحرف شده سلاح مامور پلیس را برداشته و به صورت کانر شلیک می‌کند. به یاد داشته باشید، با وجود این که این چپتر اختیاری است اما انجامش برای کسب تروفی مورد بحث ما ضروریست.

3) چپتر On the Run و مرحله‌ی مربوط به کارا: کانر کارا را تعقیب می‌کند و پس از بالا رفتن از حصار در حین عبور از بزرگراه با یک ماشین تصادف کرده و می‌میرد. برای آنکه این راه جواب بدهد، ابتدا کارا و آلیس باید به سلامت از اولین بزرگراه رد شوند. تنها پس از آن است که کانر می‌تواند از حصار بالا برود. پس از پشت سر گذاشتن حصار هیچ دکمه‌ای را فشار نداده و تا کانر توسط یک کامیون زیر گرفته شود.

نکات مربوط به این بخش (انجام این کار اختیاریست اما شدیدا آن را پیشنهاد می‌کنیم): وقتی کارا و آلیس قصد دارند از دومین بزرگراه عبور کنند، هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید. بنابراین آن‌ها خواهند مرد و دیگر لازم نیست از این پس برای چپترهای مربوط به این دو وقت بگذارید! در نتیجه زمان لازم برای تمام کردن این دور از بازی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد و البته این کار باید تنها بر روی درجه سختی Experienced انجام شود.

4) چپتر The Nest: زمانی که بر روی پشت‌بام‌ها مشغول تعقیب اندروید منحرف شده هستید، کانر سقوط می‌کند (پس از آنکه از پشت بام بعد از اولین گلخانه سُر می‌خورید صحنه مربوط به کلیدزنی را تماما اشتباه انجام دهید).

نکات مربوط به این بخش (انجام این کار اختیاریست اما شدیدا آن را پیشنهاد می‌کنیم): در چپتر The Eden Club کانر به دو تریسی شلیک می‌کند. در مبارزه با آن‌ها شکست بخورید (هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید) و سپس از پشت به آن‌ها شلیک کنید. این کار موجب وخامت رابطه‌ی میان هنک و کانر می‌شود در نتیجه هنک به احتمال فراوان در چپتر The Bridge به کانر شلیک خواهد کرد. همچنین با انجام این کار دو تریسی را در قفسه‌ی مدارک در چپتر Last Chance, Connor مشاهده خواهید کرد و بدین ترتیب امکان کشته شدن کانر در آن چپتر نیز برایتان فراهم می‌گردد.

5) چپتر The Bridge: هنک به کانر شلیک می‌کند. رابطه‌ی میان هنک و کانر باید کاملا خصمانه (Hostile) باشد و کانر در چپتر The Eden Club به تریسی‌ها شلیک کرده باشد. اگر با هنک دوست باشید او به شما شلیک نخواهد کرد.

6) چپتر Public Enemy: کانر از اندرویدهای آشپزخانه بازجویی می‌کند. اندروید سمت چپی منحرف شده است. او قلب کانر را از جا درمی‌آورد. اجازه بدهید زمان بگذرد، قلب را پس نگیرید و صبر کنید تا کانر خاموش شود.

نکات مربوط به این بخش در چپتر Public Enemy (انجام این کار اختیاریست اما آن را پیشنهاد می‌کنیم): اگر کانر تریسی‌ها را در چپتر The Eden Club نکشد، در توضیحات بالا بجای صبر کردن برای خاموش شدن باید به تعقیب اندروید منحرفِ آشپزخانه بپردازد. در راهرو گزینه‌ی SAVE HANK را انتخاب کنید. سپس کانر توسط اندروید منحرف کشته می‌شود. اما پلیس به اندروید منحرف شلیک می‌کند پس او نیز بعدا در قفسه‌ی مدارک در دسترس خواهد بود؛ که برای رقم خوردن مرگ کانر در چپتر Last Chance, Connor ضروری است.

نکات مربوط به این بخش در چپتر Freedom March (انجام این کار اختیاریست اما آن را پیشنهاد می‌کنیم): در پایان راهپیمایی گزینه‌ی ATTACK را انتخاب کرده سپس هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید تا مبارزه را به پلیس واگذار نمایید. پس از آن وقتی مارکوس تفنگ را در دست می‌گیرد کاری کنید که به خودش شلیک کند.

نکات مربوط به این بخش در چپتر Meet Kamski (انجام این کار اختیاریست اما آن را پیشنهاد می‌کنیم): به کلوئی شلیک نکنید. برای آنکه کامسکی در این صورت کامسکی موقعیت مکانی کشتی جریکو را افشا نخواهد کرد و شما مجبور خواهید بود که به اتاق مدارک و شواهد بروید، جایی که مرگ بعدی در آن رقم می‌خورد.

7) چپتر Last Chance, Connor: مکان جریکو را حدس بزنید. زمانی که گوین (مامور FBI) از راه می‌رسد، هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید تا در مبارزه با او شکست بخورید. سپس گوین به کانر شلیک می‌کنید. اگر بازی بخش مربوط به اتاق مدارک را رد کرده باشد یا بخاطر این است که شما در چپتر Meet Kamski به کلوئی شلیک کردید و کلید جریکو را از کامسکی دریافت نمودید و یا بخاطر آن است که مدارک کافی برای پیدا کردن مکان جریکو را در اختیار نداشته‌اید (باید در چپتر The Eden Club به تریسی‌ها شلیک می‌کردید یا در چپتر Public Enemy اندروید منحرف شده‌ی برج پخش تلویزیونی باید می‌مرد).

8) چپتر Crossroads (کارا و مارکوس مرده‌اند): کانر یک ماشین باقی می‌ماند. سپس او به دنبال نورث (اندروید مونثی که اکنون رهبرب اندرویدهای منحرف شده را بر عهده دارد) می‌رود. کانر بر سر راه خود توسط یک مامور پلیس متوقف می‌شود. در این گفتگو گزینه‌ی FIGHT را انتخاب کرده و در مبارزه شکست بخورید. در نهایت مامور پلیس به سر کانر شلیک می‌کند.

نکات مربوط به این بخش در صورتیکه کارا و مارکوس زنده مانده باشند (انجام این کار اختیاریست اما آن را پیشنهاد می‌کنیم): اگر در بازی شما مارکوس و کارا هنوز زنده مانده‌اند، اجازه دهید کانر یک ماشین باقی بماند. کمی بعد در این چپتر زمانی که کانر با مارکوس درگیر می‌شود (در اتاقی که مارکوس قصد دارد یک چاشنی انفجار را در آن جاگذاری کند)، در مبارزه با مارکوس شکست بخورید. تنها کافیست که هیچ دکمه‌ای را فشار ندهید تا مارکوس به کانر شلیک کند.

تروفی بدست آمد! با رسیدن به آخرین چپتر یعنی «BATTLE FOR DETROIT» این تروفی آنلاک خواهد شد. دو صحنه‌ی مرگ بعدی که توضیح داده‌ایم برای آن است که شاید یکی از مراحل قبل را انجام نداده باشید و کانر به اندازه‌ی کافی کشته نشده باشد.

9) چپتر Battle for Detroit (هنک مرتکب خودکشی شد، کانر یک ماشین باقی ماند): زمانی که کانر با یک اسلحه‌ی تک‌تیرانداز بر روی پشت بام است، کاپیتان آلن و تیم سواتش (SWAT) شما را پیدا خواهند کرد. آن‌ها به شما دستور تسلیم شدن می‌دهند. در طول گفتگو این گزینه‌ها را انتخاب کنید: CONTINUE (دکمه‌ی ضربدر)، FIGHT (دکمه‌ی دایره).

10) چپتر Battle for Detroit (همگی مردند): بلافاصله پس از مرگ قبلی، یک کات‌سین مشاهده خواهید کرد که نورث مشغول فرار به سمت یکی از فروشگاه‌های CyberLife است. او تنها بازمانده‌ی انقلابش است. یک کانر جدید به تعقیب او می‌پردازد. شما در اینجا با آخرین تصمیم بازی روبرو خواهید شد، SHOOT یا SPARE، شلیک به نورث یا بخشش او. هیچکدام را انجام ندهید! اجازه دهید زمان تمام شود تا نورث به کانر شلیک کند. بازی تمام می‌شود.

تروفی I’ll Be Back کمی پس از مرگ هشتم آنلاک می‌شود، در نمودار تصمیماتی که پس از Night of the Soul به نمایش در می‌آید.


THIS IS MY STORYBazimag Trophy guide Gold Medal

THIS IS MY STORY

 یک دور بازی را تمام کنید

توضیح: بازی Detroit Become Human را یک بار و هر طور که تمایل دارید به اتمام برسانید. نتیجه نهایی اهمیتی ندارد.


THESE ARE OUR STORIESBazimag Trophy guide Gold Medal

THESE ARE OUR STORIES

 بیست هزار امتیاز جایزه را در بازی خرج کنید

توضیح: با یک دور تمام کردن بازی احتمالا بیست هزار امتیاز Bonus بدست خواهید آورد. پس از کسب تمام تروفی‌ها قطعا بیشتر از بیست هزار امتیاز در اختیار خواهید داشت. به ازای هر تصمیمی که در نمودار تصمیمات بازی آنلاک کنید امتیاز دریافت خواهید کرد. اگر هر چپتر را مجددا بازی کنید و تصمیمات متفاوتی نسبت به دفعه‌ی قبل اتخاذ نمایید امتیاز بیشتری بدست خواهید آورد. زمانی که بیست هزار امتیاز دریافت کردید در منوی اصلی وارد بخش Extras بشوید. از بین آیتم‌های Artwork، Video، Soundtrack و Galleries آنقدر خرید انجام دهید تا بیست هزار امتیاز خرج شود. دقت داشته باشید که آیتم‌های بخش Extras با پیشروی در بازی آنلاک خواهند شد بنابراین شما باید به انتهای بازی نزدیک باشید تا آیتم‌هایی به ارزش به اندازه‌ی بیست هزار امتیاز در بخش Extras موجود باشد.


SURVIVORSBazimag Trophy guide Gold Medal

SURVIVORS

 در پایان همه زنده هستند

توضیح: برای کسب این تروفی هیچکدام از شخصیت‌هایی که در فهرست پایین مشاهده می‌کنید، در طول بازی نباید بمیرند. اگر یکی از شخصیت‌ها کشته شد، بلافاصله به منوی اصلی بروید و آخرین چک‌پوینت همان چپتر را دوباره بازی کنید. هرگز هیچکس را جا نگذارید، همیشه به دوستان خود کمک کنید حتی اگر موجب به خطر افتادن خودتان شود، اما هرگز جان خود را نیز فدای کسی نکنید.

کشته شدن سایر اندرویدهای منحرف شده و مامورین پلیس در کسب این تروفی تاثیری نخواهد داشت. اگر خودتان اندرویدهای منحرف را بکشید، آن‌ها را وادار به خودکشی نمایید، یا کاری کنید که آن‌ها انسان‌ها را بکشند هیچ اشکالی ندارد. کشتن پلیس نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد (زمانی که کانر منحرف می‌شود برای نجات جان نورث و نفوذ در CyberLife مجبور به انجام این کار خواهید بود). تنها شخصیت‌هایی که در ادامه نامشان را آورده‌ایم باید زنده بمانند، کشته شدن اشخاص دیگر در کسب این تروفی تاثیر ندارد.

انسان‌ها و اندرویدهایی که باید زنده بمانند:

1) کانر

  • احتمال مرگ او بسیار بالاست زیرا او تحت هر شرایطی مجددا برنامه‌ریزی خواهد شد، اما محض احتیاط باید از مرگ او جلوگیری نمایید. هرچند برخی کاربران گزارش کرده‌اند علیرغم کشته شدن کانر، آن هم چندبار در طول بازیشان این تروفی را دریافت کرده‌اند اما او به هیچ وجه نباید در چپتر Last Chance, Connor به طور دائم غیرفعال شود.
  • در چپتر Public Enemy، اگر اندروید منحرف شده‌ی اپراتور در آشپزخانه‌ی برج Stratford را دنبال کنید و در راهرو گزینه‌ی RUSH DEVIANT را انتخاب نمایید، او خود را منهدم خواهد کرد. لازم است این اندروید در چپتر Last Chance, Connor در اتاق مدارک وجود داشته باشد تا کانر غیرفعال نشود.
  • در چپتر Last Chance, Connor، کانر باید موقعیت مکانی جریکو را به درستی حدس بزند. اگر این اتفاق رخ ندهد او به طور دائم غیرفعال شده و تروفی از دست می‌رود. برای پیدا کردن مکان جریکو باید مدارک کافی در اختیار داشته باشید. اگر اندروید منحرف شده در چپتر Public Enemy را تعقیب کنید و گزینه‌ی RUSH DEVIANT را انتخاب کنید او خود را منهدم می‌کند. پس از آن قادر خواهید بود در Last Chance با کانر صدای مارکوس را تقلید نموده و از همان اندروید منهدم شده بازجویی کنید و او را گول بزنید تا به مکان جریکو پی ببرید.
  • در چپتر Crossroads، می‌توان کانر را به یک اندروید منحرف تبدیل کرد تا از درگیری‌های مرگبار با مارکوس و هنک جلوگیری به عمل بیاورید.

2) هنک (همکار پلیس کانر)

  • کانر و هنک باید با یکدیگر دوست باشند. اگر رابطه‌ی میان این دو تبدیل به دشمنی شود هنک در پایان بازی مرتکب خودکشی می‌شود.

3) کارا

  • در چپتر Stormy Night، کارا و آلیس باید از خانه‌ی تاد فرار کنند.
  • در چپتر Crossroads، زمانی که کارا و آلیس از دست پلیس فرار می‌کنند، گزینه‌ی PLAY DEAD (دکمه‌ی مثلث) و سپس گزینه‌ی DON’T MOVE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید. از این طریق آن‌ها به مرکز بازیافت فرستاده نخواهند شد. اگر پلیس آن‌ها را دستگیر کرد، تقریبا غیرممکن خواهد بود که بدون فدا کردن کس دیگری بازی را تمام کنید.
  • در چپتر Battle for Detroit، نباید توسط پلیس شناسایی شوید و باید لوتر و جری را نجات دهید. برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس از راه سریع و پرخطر استفاده نمایید (سوار قایق نشوید). در مرز کانادا، گزینه‌ی NO SACRIFICE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید. در این نقطه از بازی نظر افکار عمومی نسبت به اندرویدها باید مثبت باشد و مارکوس روش صلح‌طلبانه را برای اعتراضات خود برگزیند. سپس مامور ایست بازرسی مرزس به کارا اجازه‌ی عبور خواهد داد و نیاز نیست در اینجا کسی خودش را فدا کند.

4) آلیس (دختر کارا)

  • در چپتر Stormy Night، کارا و آلیس باید از خانه‌ی تاد فرار کنند.
  • در چپتر On the Run، کارا و آلیس باید بدون زنده به سمت دیگر بزرگراه برسند.

5) لوتر

  • در چپتر Zlatko، کارا باید او را ملاقات کند.
  • در چپتر Midnight Train، زمانی که سروکله‌ی پلیس پیدا می‌شود، با لوتر صحبت کنید و به او بگویید که به طبقه‌ی بالا برود (تروفی NOTHING TO SEE HERE را بخوانید).
  • در چپتر Crossroads، در مرحله‌ی مختص به کارا، زمانی که در حین فرار از جریکو به پای لوتر تیر اصابت می‌کند، گزینه‌ی HELP LUTHER (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید تا او را در امنیت به اتاق بعدی منتقل کنید. سپس لوتر به شما می‌گوید به راه خود ادامه دهید و خودش بعدا به شما ملحق خواهد شد.
  • در چپتر Battle for Detroit، نباید توسط پلیس شناسایی شوید و باید لوتر و جری را نجات دهید. برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس از راه سریع و پرخطر استفاده نمایید (سوار قایق نشوید). در مرز کانادا، گزینه‌ی NO SACRIFICE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید. در این نقطه از بازی نظر افکار عمومی نسبت به اندرویدها باید مثبت باشد و مارکوس روش صلح‌طلبانه را برای اعتراضات خود برگزیند. سپس مامور ایست بازرسی مرزس به کارا اجازه‌ی عبور خواهد داد و نیاز نیست در اینجا کسی خودش را فدا کند.

6) جری

  • در ابتدای چپتر Battle for Detroit و در مرحله‌ی Kara Leaving Detroit، باید به طور مخفیانه از کنار دسته‌ای از سربازان عبور کنید. پس از آنکه به طور مخفیانه پشت اولین صف خودروها پنهان شدید جری و همچنین لوتر را مشاهده خواهید کرد) که پلیسی به سمت آن‌ها نشانه گرفته و قصد اعدامشان را دارد. به طور مخفیانه آن‌ها را دور بزنید، یک آجر برداشته و با استفاده از آن افسر پلیس را بیهوش کنید تا جری (و لوتر) رها شوند.
  • در چپتر Battle for Detroit، نباید توسط پلیس شناسایی شوید و باید لوتر و جری را نجات دهید. برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس از راه سریع و پرخطر استفاده نمایید (سوار قایق نشوید). در مرز کانادا، گزینه‌ی NO SACRIFICE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید. در این نقطه از بازی نظر افکار عمومی نسبت به اندرویدها باید مثبت باشد و مارکوس روش صلح‌طلبانه را برای اعتراضات خود برگزیند. سپس مامور ایست بازرسی مرزس به کارا اجازه‌ی عبور خواهد داد و نیاز نیست در اینجا کسی خودش را فدا کند.

7) مارکوس

  • در هیچ مبارزه‌ای شکست نخورید.
  • در چپتر Freedom March، در پایان راهپیمایی وقتی با پلیس مواجه شدید، هنگامی که مامورین پلیس به سمت شما و دوستانتان تیراندازی کردند گزینه‌ی DISPERSE (دکمه‌ی ضربدر) و سپس باز هم گزینه‌ی DISPERSE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب نمایید. مارکوس را فدا نکنید و به پلیس نیز یورش نبرید (حمله به پلیس موجب کاهش حمایت افکار عمومی از اندرویدها و در نهایت کشته شدن لوتر و جری در مرز کانادا خواهد شد.)
  • همیشه برای راهپیمایی‌ا و اعتراضات گزینه‌های صلح‌طلبانه را انتخاب کنید و هیچ انسان یا پلیسی را به قتل نرسانید. تنها استثناء در این باره زمانی است که قصد دارید در انتهای چپتر Crossroads نورث را نجات دهید. در این نقطه مارکوس و کانر برای نجات نورث باید چند پلیس را بکشند. در حقیقت، کشتن پلیس‌ها خود به طور مستقیم در کسب این تروفی نقشی ندارد اما اگر شما از روش‌های خشونت‌آمیز استفاده کنید احتمالا تعدادی از دوستان خود را از دست بدهید. صلح‌طلبانه پیشروی کنید.

8) سایمون (از چپتر جریکو)

  • در چپتر The Stratford Tower، در محل ایستگاه بازرسی در بالای برج گزینه‌ی RUSE (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید > سپس به سمت نگهبان‌ها بروید و با حرکت دادن R3 در جهت بالا گزینه‌ی DRAW GUN را انتخاب کنید تا به رویشان اسلحه بکشید > R3 را به سمت راست حرکت دهید و گزینه‌ی ORDER را انتخاب نمایید تا به آن‌ها دستور بدهید > با فشار دادن دکمه‌ی مربع و انتخاب گزینه‌ی KNOCK OUT کار را تمام کنید. اگر گزینه‌ی ASSUALT را انتخاب کنید و به نگهبان پای تلفن شلیک کنید، سایمون تیر می‌خورد و بر روی پشت‌بام جا خواهند ماند. اکنون دو راه دارید که منجر به نجات سایمون خواهد شد (مهم نیست کدامیک را برگزینید): 1- زمانیکه یک نفر از اتاق پخش فرار می‌کند گزینه‌ی SPARE (دکمه‌ی ضربدر) را انتخاب کنید. سپس یک تیم SWAT وارد شده و تقریبا سایمون را می‌کشند. در اینجا باید فورا تصمیم به نجات او بگیرید و او را با خود به پشت‌بام بیاورید. در اینجا او را بر روی پشت‌بام تنها بگذارید (اما او را نکشید). در چپتر بعدی که در نقش کانر هستید، از عمد او را پیدا نکنید تا سایمون زنده بماند و بعدا به دوستانش ملحق شود. 2- زمانیکه یک نفر از اتاق پخش فرار می‌کند گزینه‌ی SHOOT (دکمه‌ی دایره) را انتخاب کنید تا زنگ خطر به صدا در نیاید. بنابراین خبری از SWAT نخواهد شد و سایمون نیز به همراه بقیه از بالای برج می‌پرد.

نورث (از چپتر جریکو)

  • در چپتر Crossroads، اگر مارکوس برای جاسازی چاشنی مواد منفجره اقدام کند، پس از آن نورث در راهرو به دام میفتد. شما باید به او کمک کنید.

جاش (از چپتر جریکو)

  • در چپتر Crossroads، زمانی که مارکوس بر روی کشتی باری جریکو در حین فرار است، در بخشی از بازی یک سرباز به جاش حمله می‌کند. با انتخاب گزینه‌ی INTERVENE (دکمه‌ی دایره) او را نجات دهید.

کلوئی  (روبات مؤنث در ویلای کامسکی، که در منوی اصلی می‌توان او را دید)

  • در چپتر Meet Kamski، کانر نباید به او شلیک کند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1397
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    با سلام
    ممنون بخاطر این مطلب خوبتون
    یه سوال در مورد I be Back که خیلی رو مخه ... وقتی بازی برای بار دوم شروع کردم .. هر بار که کانر میمیره .. دوباره از چک پوینت اخر شروع کنم تا برم سراغ مرگ دیگش؟

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.