نویسنده: فرزین احمدی سه شنبه، 17 مهر 1397
ساعت 18:05

چند توصیه برای لذت‌بردن از Assassin's Creed Odyssey مطلب ویژه

4.68 از 5

Assassin’s Creed Odyssey بازی عظیمی است که رازهای بسیاری برای کشف‌کردن در دل خود دارد. همچنین  مکانیزم‌های مختلفی در این بازی گنجانده شده که می‌توانید با هر کدام خواستید سروکله‌ بزنید. در اینجا چند راهنمایی کوتاه برایتان قرار داده‌ایم تا از یک تازه‌کار بدل به قهرمانی درخور اشعار حماسی شوید. با بازی مگ همراه باشید.

هر کاراکتری را که می‌خواهید انتخاب کنید

آخرین قسمت سری AC به شما اجازه می‌دهد که در نقش یکی از دو شخصیت الکسیوس (Alexios) و یا کاساندرا (Kassandra) بازی کنید. ممکن است در ابتدا این مساله انتخاب مهمی به نظر برسد؛ اما واقعیت این است که انتخاب هر یک از این دو تاثیر بسیار کمی بر روند بازی دارد. پس هر کدام از کاراکترها را که دوست دارید انتخاب کنید. من کاساندرا را ترجیح می‌دهم؛ چرا که به نظر من صداپیشه بهتری دارد. اما در کلیت تصمیم در این باره واقعاً بر عهده شماست.

از بابت قسمت‌های قبلی نگران نباشید

با این که داستان Odissey با بقیه این سری مرتبط است، اما به حدی از نظر زمانی به عقب بازگشته است که می‌توان آن را بازی‌ای یگانه نیز به حساب آورد. اگر Origins را بازی نکرده‌اید و یا از داستان کل سری اطلاعی ندارید، ناراحت نباشید. تمام آن چیزی که باید بدانید این است که لیلا حسان (Layla Hassan) –که نقش پروتاگونیست بازی را در زمان حال به عهده دارد- در جریان وقایع Origins با سازمان اساسین‌ها در زمان حال ارتباط برقرار می‌کند و به جنگ تمپلارها و کمپانی‌ای که در پشت پرده آن هستند -یعنی آبسترگو (Abstergo)- می‌رود.

مود Exploration را انتخاب کنید

Odissey را در قالب دو مود می‌توان تجربه کرد: مود Guided و مود Explortion. در مود Guided مکان دقیق هدف به شما نشان داده می‌شود؛ در Exploration اما تنها نشانه‌هایی برای تشخیص محل هدف به شما داده می‌شود. مود Exploration شما را تشویق می‌کند که به نقشه‌تان مراجعه‌تان کرده و با دقت بیشتری به NPCها گوش کنید. نتیجه، تجربه‌ای پویاتر است.

از درجه سختی نرمال شروع کنید؛ بعدتر انتخاب‌تان را تغییر دهید

انتخاب‌کردن یک درجه سختی برای بازی‌کردن عنوانی به این دشواری کار ساده‌ای نیست. من پیشنهاد می‌کنم که در شروع از درجه نرمال شروع کنید و بعد وارد کفالونیا (Kephallonia) شوید. اگر بازی برایتان خیلی ساده به نظر می‌رسید، آنگاه می‌توانید درجه سختی بالاتری انتخاب کنید. در نهایت ماموریت‌ها و دشمنان با لول شما تناسب پیدا خواهند کرد. اگر روی درجه سختی نرمال بازی کنید، در نهایت در بخش‌های ساده‌تر بازی، کاراکتر شما از آن‌ها پیشی خواهد گرفت.

با همه صحبت کنید

 هر بار که به لوکیشن جدیدی رفتید، حتماً با تمام افراد حاضر در آنجا گفتگو کنید. ماموریت‌های جانبی از اهمیت بسیاری در Odyssey برخوردارند. آن‌ها در افزایش لول کاراکتر شما نقش حیاتی داشته و همچنین بعضی از بهترین محتواهای بازی را می‌توان در دل آن‌ها یافت. عجله نکنید، با دیگران صحبت کنید و ماموریت‌های جانبی را به اتمام برسانید. بازی بزرگی پیش روی شماست و هیچ نیازی به عجله نیست.

ماموریت‌هایی که عنوان Odyssey را بر خود دارند، ماموریت‌های اصلی هستند

اگر می‌خواهید در داستان اصلی هر چه بیشتر پیش بروید، روی ماموریت‌هایی که عنوان Odyssey  را بر خود دارند تمرکز کنید. در دل این ماموریت‌ها داستان کاساندرا و خانواده‌اش را می‌شنوید و با دیگر بخش‌های ماموریت‌های اصلی آشنا می‌شوید: ماموریت‌های موسوم به First Civilization و همچنین ماموریت‌های Kosmos. هر گاه خواستید در داستان بازی به جلو حرکت کنید، روی ماموریت Odyssey بعدی‌تان تمرکز کنید.

گاهی اوقات خودتان بازی را سیو کنید

Odyssey بازی بزرگی است و این مساله می‌تواند به معنی وجود تعدادی باگ باشد. من با یکی از این باگ‌ها روبرو شدم که تقریباً تمام سیوهایم را نابود کرد. با اینکه بازی مکرراً به طور خودکار سیو می‌شود، خودتان هم بازی را سیو کنید تا به مشکلی برنخورید.

assassins creed odyssey tips 8

هر چه زودتر از نقاط دیدبانی بالا بروید

نقاط دیدبانی تنها نمای جذابی از محیط اطرافشان نشان نمی‌دهند. آن‌ها همچینن به شما امکان می‌دهند که به نقاط مختلف نقشه جابه‌جا شوید. هر بار که به یک دیدبانی جدید برمی‌خورید، از آن بالا روید؛ وگرنه مجبورید بار دیگر در حالی که در سر دیگر نقشه قرار دارید، مسافت زیادی را برای رسیدن به مکانی که قبلاً هم در آن بوده‌اید طی کنید.

وسایل اضافی‌تان را قطعه‌قطعه کنید

همینطور که به گوشه‌وکنار Odyssey سرک می‌کشید و دشمنان را از پا درمی‌آورید، بازی به شما با دست‌ودلبازی وسایل و ابزار زیادی می‌دهد. اگر وسایلی دارید که بی‌استفاده مانده‌اند، با مراجعه به منو و انتخاب گزینه Dismantle آن‌ها را تکه‌تکه کنید. منابعی که به دست می‌آورید، می‌تواند به کار آپگرید سلاح‌های محبوب‌تان و در نهایت کشتی‌تان بیاید. اگر به پول بیشتری نیاز دارید، می‌توانید بخشی از وسایل‌تان را به تاجران بفروشید؛ اما داشتن منابع اولویت اول شما است.

assassins creed odyssey tips 3

قبل از سوزاندن تدارکات جنگی، آن‌ها را بگردید

اگر توانستید مخفیانه وارد قلعه‌ها شده و ذخایر آن‌ها را بسوزانید، مطمئن شوید که اول مقداری از آن‌ها را برداشته‌اید. این یکی دیگر از راه‌های آسان بدست آوردن منابع بیشتر است؛ منابعی که اگر بسوزانیدشان و فرار کنید، از دستشان خواهید داد.

شما می‌توانید تیر بسازید

اگر وارد فهرست موجودی‌تان شوید و تیردان‌تان را انتخاب کنید، با گزینه ساخت تیر مواجه می‌شوید. ساخت هر تیر، یک واحد از موجودی چوب شما می‌کاهد. البته تیرهای مخصوص به منابع خاصی نیاز دارند. همیشه تیردان‌تان را پر نگه دارید. شلیک به سر، بسیار قدرتمند است؛ به خصوص اگر آموخته‌ باشید که چگونه باید تیرهای ویژه‌ای همچون extra strong death arrows بسازید.

هر مکانی را به طور کامل تمام کنید تا XPهای بیشتری کسب کنید

وقتی وارد یک پناهگاه یا غار می‌شوید، به شما گفته می‌شود که در آنجا چند گنجینه و یا دشمن برای بدست‌آوردن/کشتن وجود دارد. این کار تنها برای آگاهی شما از منابع موجود در آن مکان نیست. اگر شما لیست داده شده را تکمیل کنید، مقداری نیز XP اضافی دریافت خواهید کرد. اگر در لوکیشنی هستید، یک یا دو دقیقه بیشتر وقت صرف کنید تا آن لوکیشن را تکمیل کنید.

نیزه‌ها دوست شما هستند

انواع مختلفی از اسلحه‌ها در Odyssey وجود دارد، اما یک نیزه خوب حتی به نسبت وزنی دارد، می‌ارزد. طول بلند آن‌ها شما را از خطر ضربات شمشیر دور نگه می‌دارد و همچینن ضربات چرخشی‌شان کمک می‌کند وقتی میان جمع زیادی از دشمنان‌تان، گیر افتاده‌اید جان سالم به در ببرید. همراه‌داشتن یک نیزه در نبردهای دشوار همیشه ارزشمند است.

assassins creed odyssey tips 7

با همه مزدورها بجنگید

به تدریج، شما بدنام‌تر می‌شوید و در مسیرتان به قاتل‌های مزدبگیر برخورد خواهید کرد که می‌خواهند شما را بکشند. مبارزه با آنان دشوار است، اما بهتر است به جای پرداختن مبلغ جایزه، با آن‌ها وارد جنگ شوید. مزدورها منبع خوبی از ابزار و وسایل باکیفیت هستند که می‌توانند باعث شوند در بخش زیادی از بازی تجهیزات خوبی به همراه داشته باشید.

هر چه زودتر توانایی Second Wind را فعال کنید

Second Wind یک توانایی از شاخه Warrior درخت مهارت‌ها است که به شما کمک می‌کند اگر از آدرنالین استفاده می‌کنید، به طور اتوماتیک بخشی از سلامتی‌تان را دوباره به دست آورید. به راحتی می‌توان گفت که این مهم‌ترین توانایی در کل بازی است و برای شرکت در مبارزه‌های طولانی‌تر بسیار ضروری است. سریع آن را فعال کرده و استفاده کنید.

(توجه داشته باشید که شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید امتیازات توانایی (Ability Point) خود را دوباره بدست آورید. بنابراین اگر این مهارت یا مهارت دیگری را دوست نداشتید، لازم نیست تا ابد از آن استفاده کنید.)

هر چه سریع‌تر توانایی Ruh Assissination را فعال کنید

با استفاده از توانایی Rush Assissination این امکان را بدست می‌آورید که نیزه لئونیداس (Spear of Leonidas) را به سوی دشمنانی که حواس‌شان به شما نیست پرتاب کنید و آن‌ها را در لحظه بکشید. در لول‌های بالاتر می‌توانید این کار را روی اهداف متعددی انجام دهید. این کار برای پاکسازی قلعه‌ها بسیار به کار می‌آید و باید به بخشی همیشگی از مخفی‌کاری شما بدل شود.

دشمنان‌تان را از بلندی‌ها پرت کنید

اگر مشغول به جنگیدن با کسی در لبه یک بلندی هستید، از Bull Rush و یا Spartan Kick برای به پایین پرتاب کردن‌ آن‌ها استفاده کنید تا به سادگی کشته شوند. در نبردهای دریایی، این یکی از راه‌های مهم نابود کردن دشمنان خطرناک به محض ورود به عرشه کشتی مقابل است. فقط لازم است آن‌ها را به داخل آب پرتاب کنید!

اول بدنه کشتی‌تان را آپگرید کنید و بعد توپخانه آن را

به محض اینکه کنترل آدرستیا (The Adrestia) را بدست گرفتید، بلافاصله بدنه کشتی‌تان را آپگرید کنید. این کار نه تنها کمک می‌کند مدت بیشتری زنده بمانید، بلکه سبب می‌شود بتوانید مامورانی که مسئول حملات شما هستند را نیز افزایش دهید. بعد از بدنه، به سراغ تیراندازها بروید و تیرهای آتشین را فعال کنید تا بتوانید آسان‌تر در دریا مانور دهید.

assassins creed odyssey tips 4

کشتی‌ها را فتح کنید تا سلامتی‌تان بازگردد

گاهی اوقات در دریاهای آزاد به گروهی از دزدان دریایی یا دیگر دشمنان برخورد می‌کنید. اگر در حال نابودشدن هستید، ابتدا به سراغ کشتی‌های کوچک‌تر آن‌ها بروید و غرق‌شان کنید و به تصرف خود درآورید. هر بار که یک کشتی را تصرف می‌کنید، بخشی از سلامتی آدرستیا به آن بازمی‌گردد.

به سراغ نقطه‌ضعف‌های کشتی‌های دشمنان‌تان بروید

وقتی مشغول نبرد با دیگر کشتی‌ها هستید، گاهی می‌بینید که بخشی از بدنه آن‌ها می‌درخشد. این یک باگ نیست. این نقاط درخشان نشان‌دهنده نقطه‌ضعف کشتی دشمن‌تان است. به آن بکوبید یا شلیک کنید. این کار کمک زیادی به شما خواهد کرد.

assassins creed odyssey tips 6

زیاد نگران روابط رمانتیک نباشید!

الکسیوس و کاساندرا هر دو می‌توانند با کاراکترهای یکسانی وارد رابطه رمانتیک شوند. حتی اگر موفق نشوید با شخص ویژه‌ای که مدنظرتان است ارتباط برقرار کنید، معمولاً شانس اینکه دوباره آن‌ها را ببینید را دارید. در عین حال روابط رمانتیک ارزش دنبال‌کردن دارند. از این طریق می‌توانید افسرهای مخصوصی برای کشتی‌تان استخدام کنید. همچنین پاداش‌های دیگری نیز در انتظار شما خواهد بود.

با هر کدام از دو طرف جنگ که خواستید متحد شوید

سرانجام در بازی به جایی می‌رسید که شانس شرکت در نبرد محلی که میان آتنی‌ها و اسپارتی در گرفته را در قالب ارتش یکی از دو گروه خواهید داشت. ماموریت‌های مربوط به فتح قلمروها و Conquest Battleها تنها به کار جمع‌کردن منابع می‌آیند و تغییر چندانی در داستان نخواهند داد. بنابراین استرس چندانی درباره اینکه کدام طرف جنگ را انتخاب می‌کنید نداشته باشید.

در Conquest Battleها، روی اهدافتان تمرکز کنید

شما می‌توانید در نبردهای پرجمعیت odyssey همچون یکی ازسری بازی‌های Dynasty Warriors عمل کنید، اما این کار لزوماً به پیروزی شما منتهی نمی‌شود. هدف هر Conqust Battleی این است که نواری که نشانگر قدرت نیروهای دشمن است را پیش از به انتها رسیدن نوار قدرت خودتان تمام کنید. کشتن هر کدام از دشمنان به کاهش طول این نوار کمک می‌کند، اما اگر به پیشنهاداتی که برای به قتل رساندن کاپیتان‌های دشمن و یا نظایر آن می‌شود توجه کنید، ضربه‌های کاری‌تری وارد خواهید کرد. آن دستورات را دنبال کنید و پیروز میدان باشید.

assassins creed odyssey tips 2

افراد فرقه را یکباره نکشید

هنگامی که با فرقه Kosmos روبرو می‌شوید، احتمالاً وسوسه می‌شوید که همه آن‌ها را یکجا به قتل برسانید. به جای این کار، در گذر زمان آن‌ها را از پای درآورید. بسیاری از اعضای فرقه چهره حقیقی‌شان را در ماموریت‌های جانبی و یا حین انجام فعالیت‌هایی نظیر مبارزات گلادیاتوری نشان می‌دهند. اگر سرنخی به شما می‌گوید که “help peple nearby”، این مساله به این معنی است که باید ماموریت‌های جانبی‌ای را در آن محدوده انجام دهید تا یکی از اعضای فرقه را پیدا کنید.

ماموریت‌های First Civilization را انجام دهید

جایی در میانه‌های بازی، شما ماموریت پیدا می‌کنید که اشیای باستانی مرتبط با تمدن اولیه (First Civilization) را بیابید. این مجموعه از ماموریت‌ها ارتباط زیادی با داستان بازی در دنیای امروز دارد. علاوه بر این بهترین باس فایت‌های بازی در این مراحل گنجانده شده و همچنین اگر مایلید از سرنوشت کاراکترتان بیشتر بدانید، باید به سراغ این ماموریت‌ها بروید. پیشنهاد ما این است که حتماً این ماموریت‌ها را به اتمام برسانید.

assassins creed odyssey tips 5

خوش بگذرانید!

Odyssey بازی بزرگ و زیبایی است. در جهان و مناظر آن غرق شوید، هیچ عجله‌ای نکنید و از اشتباه کردن هم نترسید. این بازی یک سرگرمی تمام‌عیار است و شما هم به دنبال سرگرمی هستید. مطمئناً تجربه‌ عالی‌ای خواهید داشت!

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.