نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 01 بهمن 1397
ساعت 02:17

راهنمای بخش زامبی بازی Call of Duty Black Ops 4 – پرک‌ها و اکسیرها مطلب ویژه

4.5 از 5

راهنمای بخش زامبی بازی Call of Duty Black Ops III (بلک آپس 4) - بررسی انواع پرک‌ها و اکسیرها

مقالات قبلی در ارتباط با مجموعه راهنمای Black Ops 4:

در قسمت قبل راهنمای Call of Duty Black Ops 4 Zombies با کلیات این بخش و ترفندهای عمومی آن آشنا شدید. همچنین بر روی نقشه‌های Voyage of Despair، IX و Blood of the Dead نیز مروری داشتیم. در این قسمت قصد داریم با یکدیگر بر روی پِرک‌ها (Perks) و اکسیرهای (Elixirs) بازی مروری داشته باشیم. در مطالب بعدی مجموعه راهنمای بخش زامبی در بازی Call of Duty Black Ops 4 سایر بخش‌ها و ویژگی و همچنین ترفندها مرور خواهند شد.

در بازی Call of Duty Black Ops 4 شما قادرید پیش از شروع هر دور از بازی پرک‌ها یا Perks خود را مدیریت کنید. پرک‌ها آیتم‌های خاصی هستند که توانایی خاصی به کاراکتر شما اضافه می‌کنند. در این راهنما، فهرست کاملی از پرک‌های بازی Black Ops 4 شرح داده شده است که به کمک آن می‌توان بهترین پرک برای هر بخش از مد Zombies در بلک آپس 4 را انتخاب کرد.

راهنمای پرک‌ها در Black Ops 4

زمانی که منوی اصلی بخش زامبی Call of Duty Black Ops 4 قرار دارید، با انتخاب گزینه‌ی «Create a Class» در پایین صفحه، تصویری از اسلات‌ها یا جاهای خالی که برای کلاس‌های شخصی‌سازی شده‌ی شما اختصاص یافته‌اند مشاهده خواهید کرد. در بالاترین بخش صفحه دو گزینه یا به طور دقیق‌تر را ملاحظه خواهید کرد که عبارتند از: «Aether Story» و «Chaos Story». در بخش زیر، هرکدام از این دو گزینه به صورت مختصر توضیح داده شده‌اند:

  1. Aether Story: کلاس‌های این دسته بیشتر مناسب نقشه‌های معمولی بخش زامبی هستند که در آن می‌توانید از پرک‌های سنتی بخش زامبی استفاده نمایید. مپ‌هایی که برای این کلاس‌ها مناسب هستند عبارتند از Voyage of Despair و Blood of the Dead.
  2. Chaos Story: همانطور که ممکن است حدس زده باشید، این گزینه برای کلاس‌های مخصوص مپ‌ها و بخش‌های غیرعادی مد زامبی مانند IX که در یک آرنا رخ می‌دهد مناسب است.

cod bo4 zombies perks 06

برای هرکدام از این دو گزینه، شش کلاس با قابلیت شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید در بازی از آنها استفاده کنید. زمانی که برای اولین بار به سراغ بخش زامبی Black Ops 4 می‌روید، تنها چهار کلاس برای دسته‌های Aether و Chaos باز هستند. با پیشروی در بازی، کلاس‌های پنجم و ششم به ترتیب در لول‌های 27 و 43 باز می‌شوند.

cod bo4 zombies perks 05

در هرکدام از این شش کلاس کلی است که می‌توانید از پرک‌ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید در هنگام شروع یک دور از بازی در بخش زامبی، کاراکترها این پرک‌ها را از همان ابتدا در اختیار ندارند بلکه زمانی که بازی را آغاز کرده و در آن پیشروی می‌کنید این پرک‌ها را نیز در حین بازی کردن به دست می‌آورید. در بخش زامبی، برای هرکلاس می‌توانید تا چهار پرک برای کاراکترتان انتخاب کنید. در ادامه فهرست تمام پرک‌ها را مشاهده خواهید کرد:

  • Timeslip: سرعت شارژ شدن (Cooldown) تجهیزات شما افزایش می‌یابد و سلاح‌های مخصوص Mystery Box و Pack-aPunch زودتر از حالت عادی ظاهر می‌شوند. همچنین تله‌ها و فست‌تراول‌ها نیز تاخیر کمتری خواهند داشت.
  • Quick Revive: بازیکنانی که مجروح شده باشند (داون شده) سریع‌تر را می‌توان سریع‌تر ریوایو کرد. همچنین میزان تاخیر در بازیابی مجددا سلامت کاهش می‌یابد.
  • Death Perception: دشمنانی که در نزدیکی‌تان قرار دارند را می‌توانید از پشت دیوار ببینید و همچنین زمانی که یک دشمن در خارج میدان دیدِ صفحه به شما نزدیک بشود، با یک علامت از حضورش آگاه خواهید شد.
  • Stamin-Up: سرعت جابجایی و دویدن افزایش می‌یابد. همچنین نفستان سریع‌تر پر خواهد شد. می‌توانید به میزان نامحدود بدوید و در حین دویدن هم تیراندازی کنید.
  • Electric Burst: زمانی که سلاح خود را مجددا پر می‌کنید (Reload) یک تخلیه‌ی الکتریکی ایجاد می‌شود. هرچقدر خشابتان خالی‌تر باشد، این موج الکتریکی نیز قدرتمندتر خواهد بود.
  • Dying Wish: بجای آنکه داون شوید، برای 9 ثانیه وارد حالتی می‌شوید (قابلیت Berserk) که در آن میزان آسیب ضربات Melee افزایش پیدا می‌کند. همچنین در این حالت دشمنان نمی‌توانند به شما آسیب بزنند. زمانی که این حالت از بین می‌رود، تنها یک واحد سلامت برایتان باقی خواهد ماند.
  • Stone Cold Stronghold: با ثابت ایستادن یک دایره‌ی دفاعی دورتان ایجاد می‌شود و با استفاده از آن میزان آسیبی (دمیج) که به دشمن وارد می‌کنید افزایش خواهد یافت و همچنین زره‌تان نیز تقویت می‌گردد. تمام اینها به شرطی رخ می‌دهد که درون دایره بمانید.
  • Secret Sauce: این پرک از لول 6 در اختیارتان قرار می‌گیرد. یک پرک را به صورت شانسی دریافت خواهید کرد که تا پیش از آن در هیچ اسلاتی قرار داده نشده است.
  • Victorious Tortoise: این پرک از لول 14 در اختیارتان قرار می‌گیرد. زمانی که سپر را در دست می‌گیرید، تمام دمیج‌هایی که از هر طرف به سمتتان وارد می‌شوند، توسط سپر دفع خواهند شد. همچنین زمانی که سپر می‌شکند یم انفجار ایجاد خواهد شد.
  • Deadshot Dealer: این پرک از لول 18 در اختیارتان قرار می‌گیرد و دارای چند مزیت است. زمانی که سر دشمن را نشانه می‌گیرید با یک شلیک کشته می‌شود. میزان لرزش دوربین یا نشانه‌ای که بر روی سلاح نصب کرده‌اید کاهش می‌یابد و اگر بدون نشانه گرفتن شلیک کنید گلوله‌ها با دقت بالایی به هدف اصابت خواهند کرد.
  • Bandolier Bandit: این پرک از لول 26 در اختیارتان قرار می‌گیرد. میزان مهماتی که می‌توانید حمل کنید افزایش می‌یابد.
  • Winter’s Wail: این پرک از لول 30 در اختیارتان قرار می‌گیرد. زمانی که دشمنان به شما ضربه می‌زنند یک انفجار یخی رخ می‌دهد و توسط این انفجار تمام دشمنانی که در نزدیکی شما قرار دارند منجمد شده و یا حرکتشان کند می‌شود. این پرک دارای دوبار شارژ است.
  • Mule Kick: این پرک از لول 38 در اختیارتان قرار می‌گیرد. با استفاده از این پرک می‌توانید یک سلاح اصلی اضافی (Primary Weapon) حمل کنید.
  • PHD Slider: این پرک از لول 42 در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای شارژ شدن این پرک باید بر روی زمین سر بخورید، زمانی که پر شده باشد به سمت دشمنان سر بخورید تا یک انفجار صورت بگیرد. این انفجار بر روی شما تاثیری نمی‌گذارد.

cod bo4 zombies perks 03

حال که فهرست کامل پرک‌ها در مد زامبی Black Ops 4 را مشاهده می‌کنید، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ تصمیم‌گیری در این رابطه کاملا به سبک بازی شما بستگی دارید. اگر شما بازیکنی هستید که بجای ساکن ماندن و دفاع از یک منطقه ترجیح می‌دهید به تمام نقاط مپ سرک بکشید و دائم در حال جابجایی هستید، در این صورت پرک PHD Slider یا Deadshot Dealer ممکن است پرک مناسبی برای انتخاب باشد.

اما برای آن دسته از بازیکنانی که یکجا ساکن هستند و علاقه به دفاع از یک ناحیه‌ی خاص دارند، بهتر است پرک‌های Victorious Tortoise، Dying Wish و یا حتی Bandolier Bandit را مورد استفاده قرار بدهید. زمانی که این پرک‌ها را باز کردید باید مپ را جستجو کرده و این مپ‌ها را پیدا کنید. بدون شک استفاده از هر نوع پرکی، فارغ از اینکه مناسب سبک بازی شما باشد یا نه، موجب برتری در مقابل زامبی‌ها خواهد شد.

راهنمای اکسیرها (Elixirs) در بخش زامبی Black Ops 4

آیتمی جدید به نام Elixir یا همان اِکسیر توسط سازندگان Call of Duty طراحی شده و برای اولین بار در Black Ops 4 مورد استفاده قرار گرفته است. در این بخش از مطلب که به راهنمای اکسیرها (Elixirs) در بازی Black Ops 4 اختصاص دارد، فهرست کاملی از اکسیرها را مشاهده خواهید کرد. از این طریق می‌توانید تشخیص دهید کدام یک از اکسیرها برای شما مناسب خواهد بود. اکسیرها را در آزمایشگاه (Labratory) بدست خواهید آورد. با استفاده از آیتم Nebulium Plasma می‌توانید اکسیرها را خریداری کنید و در منوی Create a Class آنها را به کاراکتر خود اضافه نمایید.

در بخش زامبی بلک آپس 4، بازیکنان می‌توانند از 4 نوع اکسیر برای کاراکترهایشان استفاده کنند. هر زمان که خودتان بخواهید با فشار دادن دکمه‌های D-pad قادر به استفاده از اکسیرها هستید. با نوشیدن هر اکسیر برای مدت محدودی یک مزیت خاص به کاراکتر شما اضافه می‌شود. در بخش زیر، فهرست کاملی از اکسیرهایی که در بخش زامبی در دسترس شما قرار خواهد گرفت را مشاهده خواهید کرد.

اکسیرهای کلاسیک (Classic Elixirs)

  • Always Done Swiftly: زمانی که هدف‌گیری می‌کنید قادر به حرکت با سرعت بیشتری خواهید بود. همچنین سرعت نشانه‌گیری نیز افزایش می‌یابد.
  • Anywhere But Here!: به صورت تصادفی بلافاصله به یک مکان دیگر در نقشه منتقل خواهید شد. همچنین یک موج انفجار ایجاد می‌شود که از طریق آن زامبی‌هایی که در نزدیکی شما قرار دارند به اطراف پرتاب خواهند شد.

cod bo4 zombies perks 02

  • Burned Out: با استفاده از این اکسیر، زمانی که زامبی‌‌ها به شما ضربه‌ای وارد می‌کنند، تمام زامبی‌های اطرافتان در آتش خواهند سوخت. پس از نوشیدن این اکسیر تنها سه بار می‌توان از آن استفاده کرد.
  • Equip Mint: زمان لازم برای شارژ مجدد تمام تجهیزاتتان یا Cooldown شدن آنها، کاهش می‌یابد.
  • Head Scan: اگر پس از نوشیدن این اکسیر به سر زامبی‌های شلیک کنید (هدشات) بلافاصله کشته خواهند شد. این اکسیر دو دقیقه ماندگاری دارد.
  • Nowhere But There: بلافاصله به مکانی که یارتان در آن داون شده است منتقل خواهید شد.
  • Newtonian Negation: با استفاده از این اکسیر، به مدت 25 دقیقه هر زامبی که بکشید به سمت آسمان پرتاب خواهد شد.
  • Stock Option: زمانی که شلیک می‌کنید، بجای آنکه مهمات از خشابتان کم شود از آنچه ذخیره کرده‌اید کاسته خواهد شد.
  • Anti Entrapment: با استفاده از این اکسیر برای 30 ثانیه در مقابل تله‌هایی که توسط دیگر بازیکنان گذاشته شده‌اند هیچ آسیبی دریافت نخواهید کرد.

cod bo4 zombies perks 01

  • Point Drops: این اکسیر موجب می‌شود در ازای کم شدن 500 امتیاز از آنچه تاکنون جمع کرده‌اید، قدرتتان افزایش یابد.
  • Pop Shocks: اگر زامبی‌ها را نایف کنید (ضربه‌ی Melee) یک موج الکتریکی به همه‌ی زامبی‌ها آسیب خواهد زد (تا پنج ضربه می‌توان از این اکسیر استفاده کرد).
  • Arsenal Accelerator: اسلحه‌های ویژه سریع‌تر شارژ می‌شوند. این اکسیر تا پنج دقیقه ماندگاری دارد.
  • Aftertaste: پس از ریوایو شدن توسط یارانتان، تمام پرک‌هایی که کسب کرده بودید حفظ می‌شوند. این اکسیر تنها یک بار کار می‌کند.
  • Temporal Gift: با نوشیدن این اکسیر افزایش قدرت کاراکتر شما مدت بیشتری طول می‌کشد. این اکسیر تا پنج دقیقه ماندگاری دارد.
  • Now You See Me: تمام زامبی‌ها به مدت 15 ثانیه شما را تعقیب خواهند کرد.

اکسیرهای معمولی (Common Elixirs)

  • Ctrl+Z: زامبی‌های که در نزدیکی شما قرار دارند به یارتان تبدیل خواهند شد. این اکسیر حداکثر بر روی دو زامبی و تا 15 ثانیه تاثیر می‌گذارد.
  • In Plain Sight: با استفاده از این اکسیر، زامبی‌ها برای مدت 10 ثانیه به شما توجه نخواهند کرد.
  • Liscensed Contractor: یک آیتم افزایش قدرت نجاری یا Carpenter ظاهر خواهد شد.
  • Phantom Reload: در برخی موارد ریلود کردن سلاح از مهمات شما کم نمی‌کند. این اکسیر تا 4 دقیقه ماندگاری دارد.
  • Who’s Keeping Score?: با استفاده از این اکسیر یک آیتم افزایش قدرت ظاهر خواهد شد که امتیازات کسب شده توسط بازیکن دو برابر می‌شود.
  • Dead of Nuclear Winter: یک آیتم افزایش قدرت اتمی یا همان Nuke ظاهر خواهد شد.
  • Sword Flay: نایف کردن زامبی‌ها (حملات Melee) تا 5 برابر آسیب به زامبی‌ها وارد خواهد شد. اثر این اکسیر تا 1 دقیقه طول می‌کشد.

اکسیرهای کمیاب (Rare Elixirs)

  • Shields Up: یک سپر جدید در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • Immolation Liquidation: با استفاده از این اکسیر یک آیتم افزایش قدرت ظاهر خواهد شد که موجب ایجاد یک آتش‌سوزی می‌شود.
  • Alchemical Antithesis: به ازای هر 10 امتیازی که کسب می‌کنید یک فشنگ به ذخیره‌ی اسلحه‌ی فعلیتان اضافه خواهد شد. اثر این اکسیر تا یک دقیقه طول می‌کشد.

cod bo4 zombies perks 04

  • Blood Debt: بجای دریافت کردن آسیب از جانب دشمنان، امتیاز از دست خواهید داد تا زمانی که امتیازات شما به صفر برسد. ماندگاری این اکسیر سه دقیقه است.
  • Extra Credit: با استفاده از این اکسیر یک آیتم افزایش قدرت ظاهر خواهد شد که به وسیله‌ی آن 1250 امتیاز دریافت خواهید کرد.
  • Kill Joy: با استفاده از این اکسیر یک آیتم افزایش قدرت ظاهر خواهد شد که توسط آن تمام شلیک‌های شما زامبی‌ها را بلافاصله خواهد کشت.

اکسیرهای افسانه‌ای (Legendary Elexirs)

  • Wall-to-Wall: این اکسیر تا 30 ثانیه طول می‌کشد و با فعال شدنش می‌توانید هر اسلحه‌ای که روی دیوارها وجود دارد را بخرید.
  • Free Fire: به مدت 30 ثانیه با هر سلاحی شلیک کنید از مقدار مهماتتان کاسته نخواهد شد.
  • Undead Man Walking: حرکت تمام زامبی‌ها به مدت یک دقیقه آهسته انجام خواهد شد.
  • Power Keg: یک آیتم افزایش قدرت با قدرت کاملا پر برایتان ظاهر خواهد شد.

اکسیرهای نایاب (Epic Elixirs)

  • Wall Power: اسلحه‌ی بعدی که از روی یک دیوار بخرید به صورت Pack-a-Punch خواهد بود.
  • Join the Party: هرکدام از یارانتان که مرده باشند، مجددا زنده می‌شوند و به بازی برمی‌گردند.
  • Cache Back: یک آیتم افزایش قدرت با مهمات حداکثر ظاهر خواهد شد.

cod bo4 zombies perks 07

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1396
    نظرها: 6
    تشکر: 2
    تشکرشده: 10
    کنسول‌های بازی:

    درود
    مثل همیشه عالی بود. چیزی که برای من سوال هست و ممنون میشم کمک کنید. در حال راه اندازی گیم نت هستم، این بازی رو میتونم برای 10 تا سیستم کامپیوتر خریداری کنم که بشه به دو حالت 5 بازیکن در مقابل 5 بازیکن در مود های دیگر بازی، و حالت دیگه بشه همزمان 10 نفر تو بخش زامبی بازی کنن؟ یعنی همون 10 نفری که میشنن پشت سیستم ها بتونن تو یک مپ با هم به شکار زامبی بپردازن؟

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.