نویسنده: پدرام پورامامعلی دوشنبه، 12 آذر 1397
ساعت 12:44

راهنمای بخش زامبی بازی Call of Duty Black Ops 4 – قسمت اول مطلب ویژه

4.14 از 5

راهنمای بخش زامبی بازی Call of Duty Black Ops IIII (بلک اوپز 4) قسمت اول

یک بار دیگر با عرضه‌ی جدیدترین نسخه‌ی Call of Duty، مود The Zombies هم بازگشته است اما این بار خبری از کمپین تک‌نفره‌ی همیشگی نیست هرچند بخش زامبی‌های لذت‌بخش‌تر و بزرگتر از هر زمانی طراحی شده است. در این سری از مقالات راهنمای Call of Duty Black Ops 4 Zombies، مطالبی پیرامون شخصیت‌ها، نکات ابتدایی، ترفندها، چگونگی بازی کردن بخش زامبی به صورت Split Screen، انواع مختلف مودهای این بخش و نگاهی کلی به هرکدام از مپ‌های یعنی The Voyage of Despair، IX و Blood of the Dead را مطالعه خواهید کرد. همچنین انواع پرک‌ها و قابلیت‌های کاراکترها، سلاح‌ها مناسب، نحوه‌ی پیدا کردن ایستراگ‌ها، برخی از کوئست‌های دشوار و موارد دیگر را در قالب چند قسمت بررسی خواهیم کرد.

در این راهنمای Call of Duty Black Ops 4 Zombies، تمام جزییاتی که برای شروع بازی باید بدانید را مطالعه خواهید کرد. در اولین قسمت از این سری راهنما چند نکته‌ی ابتدایی را مرور می‌کنیم و با نقشه‌ها و شخصیت‌های بازی آشنا می‌شویم. یک راهنمای اولیه به همراه ترفندها نیز در مقاله گنجانده شده است. همچنین نحوه‌ی بازی کردن بخش زامبی به همراه یک دوست دیگر یا همان حالت قدیمی Split Screen را نیز توضیح خواهیم داد.

black ops 4 zombies modes

 

ترفندها و نکات عمومی:

در ادامه ترفندها و نکات کلی که برای بازی کردن بخش زامبی‌ها در بازی Call of Duty Black Ops 4 لازم است بدانید را فهرست کرده‌ایم. این نکات هم برای باتجربه‌های بخش زامبی و هم برای تازه‌واردان کارآمد خواهد بود. تغییرات اعمال شده در بخش Zombies در مقایسه با بازی قبلی سری یعنی Call of Duty: WW2 نیز بررسی شده‌اند.

  • در بخش زامبی بازی بلک آپس 4، سه نقشه‌ی اصلی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است که عبارتند از: Voyage of Despair، Blood of the Dead و XI. همچنین نقشه‌ی دیگری با نام Classified نیز در این بازی کنجانده شده است اما تنها در دسترس آن دسته از بازیکنانی قرار دارد که Black Ops Pass را خریداری کرده باشند.
  • در حالی که نقشه‌ی XI چندان بزرگ نیست، Voyage of Despair و Blood of the Dead بسیار عظیم‌اند، به طوریکه در هرکدام از این دو نقشه حداقل چهار منطقه وجود دارد.
  • ارز مجازی یا همان پولی که در بخش زامبی به کارتان می‌آید همان امتیازاتی هستند که به ازای هر ضربه‌ی وارد شده به زامبی‌ها دریافت خواهید کرد. امتیازات جمع‌آوری شده را می‌توانید برای باز کردن درهایی که به مناطق جدید باز می‌شوند صرف کنید یا با استفاده از آن‌ها اسلحه‌، آپگرید، پرک (Perk) و آیتم‌های دیگر را خریداری نمایید.
  • در مد Zombies باید اسلحه‌هایی را مدنظر قرار دهید که نرخ آتش (Fire Rate) بالایی داشته باشند. در واقع یعنی سلاحی که در دست دارید بیشترین تعداد گلوله را در کمترین زمان ممکن شلیک کند. در بازی سلاح‌هایی که چنین قابلیتی دارند عبارتند از: Spitfire، KN S7 و VAPR که در مقابل زامبی‌ها بسیار مرگبارند.
  • مانند دیگر بازی‌های سبک تیراندازی، شلیک کردن به سر دشمنان به طور قابل توجهی آسیب بیشتری را به آن‌ها وارد می‌کند. پس به یاد داشته باشید در هنگام نشانه گرفتن سمت یک زامبی، به سر او شلیک کرده باشید.
  • در بخش زامبی بازیِ امسال سری CoD، زمان لازم برای احیا یا ریوایو (Revive) هم‌تیمی‌ها افزایش یافته است. ریوایو کردن هم‌تیمی‌های داون (Down) از این پس چند ثانیه بیشتر طول خواهد کشید پس حواستان باشد که قبل از ریوایو کردن تمام دشمنان اطراف را از بین برده باشید تا بدون هیچ مزاحمتی کار خود را پیش ببرید.
  • برای اولین بار در سری بازی‌های Call of Duty، در بخش زامبی می‌توان کلاس‌ها را شخصی‌سازی کرد. به زودی در قالب سری مقالات راهنمای بخش زامبی‌ها، راهنمای مخصوص این ویژگی جدید مد Zombies را منتشر خواهیم کرد.
  • تیمی که اعضایش به هم نزدیک باشند، احتمال موفقیتشان بسیار بالا خواهد بود و تا بالاترین وِیو (Wave) دشمنان زنده خواهند ماند.
  • در گوشه‌ی پایین و سمت چپ تصویر، در کنار آیدی آنلاین خود می‌توانید نوار سلامتی‌تان را مشاهده کنید تا متوجه شوید در چه وضعیتی قرار دارید و با توجه به آن استراتژی موردنظرتان را اتخاذ نمایید.

ماموریت‌های Black Ops 4 Zombies

در بازی Call of Duty Black Ops 4، از همان ابتدا سه کمپین مجزا برای تجربه‌ی بخش زامبی وجود دارد. در شماره گذشته مراحل و کمپین‌هایی بیشتری در بخش زامبی توسط عرضه‌ی DLCهای غیررایگان به بازی افزوده می‌شد. بخش زامبی جدیدترین عنوان Call of Duty احتمالا ساختارشکن‌ترین آن هم خواهد بود، با توجه به وجود به مراحلی همچون درگیری با زامبی‌ها بر روی کشتی تایتانیک، یا مراحلی که طی آن‌ها باید در میدان‌هایی مثل گلادیاتورها به نبرد با زامبی‌ها بپردازید.

black ops 4 zombies

در ادامه نگاهی مختصر به نقشه‌ها و آنچه در هرکدامشان انتظارتان را می‌کشد خواهیم انداخت:

نقشه‌ی IX:

black ops 4 zombies xi

  • یک میدان نبرد قدیمی و الهام گرفته شده از تمدن مصر و روم و یونان باستان است که از چهار منطقه‌ی کوچک‌تر تشکیل شده است. در این نقشه باید همانند گلادیاتورهای عصر باستان در مقابل انواع زامبی‌ها قرار بگیرید. در هرکدام از این مناطق یک ناقوس وجود دارد که با به صدا در آوردنش یک شخصیت باس احضار خواهد شد. می‌توان گفت IX ساختاری مشابه با بخش‌های زامبی کلاسیک سری دارد. هرچه راندهای بیشتری در این مپ زنده بمانید، دشمنان نیز قویتر می‌شوند. ببرهایی که زامبی شده‌اند ممکن است در این مپ برایتان دردسر ایجاد کنند.

black ops 4 zombies ix layout

نقشه‌ی Blood of the Dead:

black ops 4 blood of the dead 02

  • در بین سه نقشه‌ی اصلی بازی «خون مردگان» احتمالا بزرگ‌ترین است. Blood of the Dead در واقع یک زندان متروک است. این نقشه با الهام از زندان آلکاتراز در شهر سن‌ فرانسیسکو طراحی شده است. در بازی Call of Duty: Black Ops2 نقشه‌ای با نام Mob of the Dead قرار داشت که به نظر می‌رسد Blood of the Dead با الهام از آن مپ ساخته شده است. ساختار این نقشه متشکل از ساختمان‌ها متعددی است که در هرکدام چندین سلول زندان وجود دارد. شخصیت‌های قابل بازی در این نقشه به کلی با دو مپ دیگر تفاوت دارند. در این نقشه تنها اعضای گروه «Primis» قابل بازی هستند.

black ops 4 blood of the dead

نقشه‌ی Voyage of Despair:

black ops 4 zombies voyage of despair

  • این نقشه از روی کشتی تایتانیک طراحی شده است. کشتی بر روی اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار دارد. Voyage of Despair در مقایسه با نقشه‌های دیگر بازی فضای باز کمتری دارد و بیشتر وقایع در راهروها و اتاق‌های کوچک کشتی رخ می‌دهند. همانند نقشه‌ی Shadows of Evil در بازی Call of Duty: Black Ops 3 این نقشه نیز دارای پرتال‌های متعدد است که بازیکنان از طریق می‌توانند در بین نقاط مختلف مپ جابجا شوند. داستان این نقشه زمانی آغاز می‌شود که تایتانیک در آستانه‌ی برخورد با کوه یخ است و البته سرقت یک شیء باستانی به نام Sentinel Artifact ناکام می‌ماند.

black ops 4 voyage of despair

لازم به ذکر است که برای بخش زامبی یک نقشه‌ی دیگر نیز در نظر گرفته شده است. این نقشه Classified نام دارد و در واقع نسخه‌ی بازسازی شده‌ی نقشه‌ی «The Five» از بازی Call of Duty: Black Ops است. برای دسترسی به این نقشه حتما باید سیزن پس بازی را تهیه کرده باشید. در قسمت‌های بعدی راهنمای بخش زامبی Call of Duty Black Ops 4 نقشه‌ی Classified را بررسی خواهیم کرد.

شخصیت‌های Call of Duty Black Ops 4 Zombies

در بخش زامبی بازی Black Ops 4 چهار شخصیت اصلی وجود دارد که به نحوی در زمان و مکان جابجا می‌شوند و در مپ‌های بازی حضور می‌یابند. در ادامه با هرکدام از این شخصیت‌های تیم Chaos به صورت مختصر آشنا خواهیم شد:

اسکارلت رودز (Scarlett Rhodes)

 این دختر 27 ساله و آمریکایی همانند پدر خود به دنبال افسانه‌ها و گنج‌ها است. پس از ناپدید شدن پدرش در جستجوی وی همه‌جا زیر و رو کرده است. اسکارلت در باز کردن گاوصندوق‌ها مهارت دارد. او همچنین توانایی استفاده‌ی همزمان از دو تپانچه یا شمشیر را برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت مهارت اسکارلت در استفاده از سلاح‌های گرم است.

دیگو نکالی (Diego Necalli)

پس از اسکارلت نوبت به دیگو می‌رسد، این مرد مکزیکی یک جاسوس چیره است و در اغواگری تبحر بسیار دارد اما در زمان عمل از بی‌رحمی مضایقه نخواهد کرد. به نظر می‌رسد که دیگو در عیاری هم دستی برآتش دارد. او به عنوان یک شورشی نقش مهمی در انقلاب مکزیک ایفا کرده است. دیگو بجای سلاح گرم ترجیح می‌دهد از چاقوهایش استفاده کند. پس بهتر است در درگیری‌های نزدیک روی او حساب باز کنید. به نظر می‌رسد که دیگو به اسکارلت علاقه‌مند است.

برونو دلاکروز (Bruno Delacroix)

این مرد فرانسوی بزن بهادر گروه است. او در گذشته یک خلافکار بود و زندگی خود را از راه‌های خشونت آمیز می‌گذراند اما تمام عمر خود را صرف فرار از این سرنوشت کرد. در نهایت به ارتش فرانسه پیوست. برونو بجای شمشیر یا سلاح گرم بیشتر مشت‌هایش را بکار می‌گیرد و دوست دارد با دست‌های خودش زامبی‌ها را ناز و نوازش کند. او نیز مانند دیگو در نبردها نزدیک مهارت دارد. برونو رابطه‌ی خاصی با شاو دارد و از اعمال گذشته‌ی خود پشیمان است.

استنتون شاو (Stanton Shaw)

در انتها نوبت به پیرمرد بریتانیایی یعنی شاو می‌رسد. شاو فرد عاقل گروه Chaos است و برای هر سوال جوابی در آستین دارد. او یک متخصص چاشنی‌های منفجره است و همراه با اسکارلت ابزار مختلف را اختراع می‌کند. با استفاده از این چاشنی‌ها می‌توان زامبی‌ها را از بین برد و همچنین با منفجر کردن بخش‌هایی از محیط به پیشروی ادامه داد. استفاده از انواع مختلف بمب‌های شاو زمانی که در مقابل دسته‌های بزرگ زامبی‌ها قرار می‌گیرید کارتان را راحت می‌کند. بهترین عبارت در وصف شاو «دانشمند دیوانه» است. او یک شیمی‌دان ماهر است. همچنین لازم به ذکر است که وی در گذشته از همسر خود جدا شد.

شخصیت‌هایی که تنها در Blood of the Dead قابل بازی هستند (اعضای گروه Primis):

نیکولای بلینسکی (Nikolai Belinski)

نیکولای یک سرباز روسی است که در گذشته عضو ارتش سرخ بود. همسر نیکولای طی جنگ جهانی دوم با پیشروی آلمانی‌ها در خاک شوروی کشته شد. پس از آن نیکولای برای تسکین درد خود به الکل پناه برد. بادر او نیز در سال 1942 طی نبرد استالین‌گراد کشته شد. وی در خلال جنگ توسط نازی‌ها اسیر شد. نیکولای در طول اسارت به عنوان نمونه‌ی انسانی آزمایشات دانشمندان نازی بکار گرفته شد.

تنک دمپسی (Tank Dempsey)

دمپسی تکاور دریایی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکاست. دمپسی یک قهرمان واقعی است و در طول جنگ جهانی دوم رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد. دمپسی در ماموریت خود در Blood of the Dead بسیار متمرکز است. او اکنون آرام‌تر از گذشته است و خشونت کمتری از خود نشان می‌دهد. او با نیکولای و تاکئو رابطه‌ای خنثی دارد و در هنگام بحرانی شدن شرایط سعی بر حفظ آرامش تیم دارد.

تاکِئو ماساکی (Takeo Masaki)

تاکئو ماساکی یک سرباز ژاپنی و عضو ارتش امپرطوری ژاپن است. در گذشته اعتقاد او به نظم و شرافت ریشه‌ی قویتری داشت. خانواده‌ی تاکئو از اشراف و به دربار امپراطور نزدیک بودند.

ادوارد ریشتوفن (Edward Richtofen)

ادوارد ریشتوفن یک دانشمند آلمانی است. ادوارد از سال 1925 به عضویت یک لژ ایلومیناتی درآمد. او به همراه یک تیم تحقیقاتی بر روی ماده‌ای به نام عنصر 115 کار می‌کرد. فعالیت ادوارد بیشتر در آزمایشگاه بود و به همین دلیل نمی‌توان در میدان نبرد از او انتظار چندانی داشت. به دلیل انفجاری که در گذشته رخ داده، ریشتوفن تسلط و مهارت خود را تاحدودی از دست داده است.

بخش تک‌نفره‌ی Black Ops 4 Zombies

در مد Zombies همیشه این اتخاب را دارید که به تنهایی بازی کنید، در این حالت هوش مصنوعی به جای یارانتان بازی خواهد کرد. چنین چیزی در بازی‌های قبلی سری CoD بی‌سابقه بود. در گذشته اگر می‌خواستید بخش زامبی را تنها بازی کنید، تنها باید به توانایی‌های خودتان اتکا می‌کردید. تنها قرار گرفتن در مقابل موجی از زامبی‌ها در نهایت بسیار سخت می‌شد و همچنین لذت بازی را کاهش می‌داد.

آیا می‌توان بخش زامبی را به صورت Split Screen انجام داد؟

بله چنین امکانی وجود دارد. زمانی که در مد زامبی بازی Black Ops 4 در یک لابی اختصاصی قرار دارید می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی زیر شناسه‌ی آنلاین خود، با بازیکن دیگری به صورت Split Screen به تجربه‌ی بازی بپردازید. استفاده از این قابلیت بدان معنا نیست که تنها باید دو نفره بازی را پیش برد بلکه می‌توان بات‌های هوش مصنوعی را نیز به تیم خود اضافه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.