نویسنده: مهدی افتخاری یکشنبه، 27 آبان 1397
ساعت 10:15

چند توصیه برای لذت بردن از Red Dead Redemption 2 مطلب ویژه

4.52 از 5

همانطور که مطلع هستید، یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال 2018 یعنی Red Dead Redemption 2، بالاخره منتشر شد. و اگر تا الان بازی را تهیه کرده باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که دنیای RDR 2 عظیم‌تر و عمیق‌تر از آن چیزی است که ما فکرش را می‌کردیم؛ دنیایی که به راستی در بین بازی‌های ویدئویی همتا ندارد، دنیایی بزرگ و پر جزئیات که مملو است از انواع و اقسام ماجراها، داستان‌ها و فعالیت‌ها که شما می‌توانید تجربه کنید. از این حیث، تصمیم گرفته‌ایم چند توصیه به شما بکنیم، تا بتوانید از دنیایی که پیش روی شما قرار گرفته، نهایت لذت را ببرید. در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید.

 

 

 

قبل از هر چیزی با داستان سری رد دد ردمپشن آشنا شوید

اگر اولین رد دد را تجربه کرده‌اید که هیچ، اما اگر به هر دلیلی نتوانسته به سراغش بروید، پیشنهاد می‌کنم حتما خلاصه‌ای از داستان این سری را جایی پیدا کنید تا بفهمید داستان در مورد چیست و شخصیت‌ها چه کسانی هستند. داستان RDR 2 مربوط به دوازده سال قبل از اولین RDR است و بسیاری از شخصیت‌هایی که در رد دد قبلی حضور داشتند، اینجا هم در کنار شما خواهند بود. اگر با این شخصیت‌ها و داستان سری آشنایی پیدا کنید، در بازی چیزی برای شما گنگ نخواهد بود و می‌توانید پا به پای داستان پیش روید.

آرام آرام خود را با سیستم‌های بازی آشنا کنید

Tips-For-RDR-2-P1

همانطور که گفته شد، دنیای بازی بسیار عظیم است و آشنا شدن با آن یک روزه امکان پذیر نیست. نگران این نباشید که در ابتدا چیزی را نمی‌دانید، سعی کنید کم کم، خود را با این دنیا، سیستم‌هایش و مهم‌تر از آن، کنترل بازی آشنا کنید. با گذشت زمان، چیزهای جالبی را پیدا خواهید کرد که می‌توانند در طول بازی کمک بزرگی برای شما باشند. عادت کردن و آشنا شدن با سیستم‌های RDR 2 کار دشواری است و ممکن است کمی شما را آزار دهد! اما آرام آرام فوت و فن‌های بازی را یاد خواهید گرفت؛ به مرور زمان، با سیستم‌ها بیشتر آشنا شده و کار شما راحت‌تر خواهد شد.

زیاد نگران پول نباشید

پول همیشه هست، از بازی لذت ببرید! مانند اکثر بازی‌های راکستار، شاید در ابتدا وضع مالی خوبی نداشته باشید، اما با گذشت زمان و انجام ماموریت‌های اصلی و فعالیت‌های جانبی، اوضاع بهتر و بهتر می‌شود؛ به زودی آنقدر پول خواهید داشت که نمی‌دانید برای چه چیزی خرجش کنید.

هر چند وقت یک بار یک اسب جدید بگیرید

در ابتدای بازی یک اسب خوب به شما داده می‌شود، به اندازه کافی خوب است که کل بازی فقط همان اسب را داشته باشید. اما اسب‌های بهتری هم وجود دارند و لازم نیست آن‌ها را حتما از استبل بخرید. با جست و جو در نقشه، اسب‌های زیبا و فوق العاده‌ای را پیدا می‌کنید که خیلی بیشتر به کارتان می‌آیند؛ نوار سرعت و جان هر اسب متفاوت است، شاید اسب جدید شما قدرتمندتر و سریع‌تر باشد. حتی اگر بخواهید می‌توانید دو اسب را همزمان با هم داشته باشید؛ فقط کافی است به یک استبل بروید، و اسبی که به همراه دارید را آنجا ذخیره کنید؛ استبل تا زمانی که شما برگردید از او مراقبت خواهد کرد.

شکل و شمایل آرتور را تغییر دهید

Tips-For-RDR-2-P2

انتخاب‌هایی که بازی برای تغییر ظاهر آرتور پیش روی شما می‌گذارد فراوان هستند. پیشنهاد می‌کنم وقت بیشتری را برای انتخاب لباس صرف کنید و اکثر لباس‌های بازی را امتحان کنید. و به یاد داشته باشید که با انتخاب گزینه Modify می‌توانید تغییرات بیشتر را در لباس‌های خود اعمال کنید، مانند باز و بسته کردن یقه و بالا یا پایین زدن آستین‌ها. زمانی که لباس مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید آن را در بین Outfitهای خود سیو کنید و همیشه روی اسبتان نگه دارید(بهتر است این کار را انجام دهید). همچنین، دستی به سر و روی آرتور بکشید؛ مدل موهای مختلف را امتحان کنید، ریش بگذارید و خود را شبیه مد مکس کنید! حتی اگر می‌خواهید موی سر و ریش‌های آرتور رشد سریع‌تری داشته باشد، می‌توانید از Hair Tonic استفاده کنید.

بد نیست هرزگاهی برای تنوع، شکل و شمایل آرتور را تغییر دهید. شاید یک ظاهر خیلی جذاب که برازنده یک گاوچران است را پیدا کنید.

اسلحه‌هایتان را شخصی سازی کنیدTips-For-RDR-2-P3

علاوه بر ظاهر آرتور، می‌توانید ظاهر اسلحه‌هایتان را نیز تغییر دهید. انتخاب‌های شما در این زمینه خیلی زیاد نیست، اما این دلیل نمی‌شود که به سراغ این کار نروید. اکثر انتخاب‌ها تاثیری به روی قدرت اسلحه ندارند و فقط برای زیبایی هستند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت هر تغییری را که می‌خواهید روی آن‌ها اعمال کنید. رنگ قسمت‌های مختلف اسلحه را عوض کنید، طرحی را روی آن حکاکی کنید و یا حتی دوربین روی آن بگذارید و آن را تبدیل به یک تک تیر کنید. دیدن اسلحه‌ای که شخصی سازی کرده‌اید بر روی دوش آرتور و استفاده از آن در مبارزات حس فوق العاده‌ای دارد.

در محیط‌های بازی قدم بزنید و از جزئیات آن لذت ببرید

Tips-For-RDR-2-P4

این کار را می‌توان در تمامی بازی‌های راکستار انجام داد چون دنیاهای آن‌ها همگی این ویژگی مشترک را دارند: محیط‌های فوق العاده زیبا و پر جزئیات. عناوین کمی وجود دارند که قدم زدن در محیط آن‌ها می‌تواند اینقدر دوست داشتنی باشد. درست شنیدید، فقط قدم بزنید! بعد از غارت، کشتار و دیگر فعالیت‌های طاقت فرسا، استراحتی بکنید و به دنبال یک فعالیت آرامش بخش بروید. در چمن زارها، جنگل‌ها، کوهستان‌های برفی و صحراهای بازی قدم بزنید و از جزئیات فراوان آن لذت ببرید. از شنیدن افکت‌های صوتی مانند صدای حیوانات، صدای حرکت علف‌ها و وزش باد یا حتی صدای قدم برداشتن آرتور در برف لذت ببرید. در شهرها و مزرعه‌ها میان مردم پرسه بزنید و با آن‌ها صحبت کنید. کوچک‌ترین جزئیات بازی را پیدا کنید، به همه نکات ریز دقت کنید و هیچ چیز را از قلم نیندازید؛ جزئیاتی را کشف خواهید کرد که حتی فکرش را هم نمی‌کردید. کدام بازی دیگر را می‌شناسید که محیط‌هایش اینقدر زیبا باشند و تا این اندازه جزئیات داشته باشد؟!

شکار کردن را فراموش نکنید

Tips-For-RDR-2-P5

نه فقط بخاطر اینکه این فعالیت یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد است، بلکه بخاطر لذتی که در انجام آن نهفته شده. کم‌تر عناوینی پیدا می‌شوند که اینقدر زیبا و طبیعی، شکار انواع و اقسام حیوانات را شبیه سازی کنند. RDR 2 روش‌های زیادی را برای شکار حیوانات پیش روی شما می‌گذارد و تمامی این روش‌ها دوست داشتنی هستند. مهم نیست از تله استفاده کنید یا نه، مهم نیست رد پای یک آهو را دنبال کنید یا نه، مهم نیست چه اسلحه‌ای به دست دارید، مهم نیست چه حیوانی را در تیررس خود قرار داده‌اید، شکارچی بودن در این بازی واقعا لذت بخش است. شکار یک گوزن با کمان، کشتن یک خرس با شاتگان، زدن پرندگان با تک تیر و یا منهدم کردن خرگوش‌ها با یک رولور، همه و همه احساس خوبی به شما خواهند داد. و اوج لذت را زمانی به دست می‌آورد که چندین لاشه، پوست و یا گوشت حیوانات مختلف را بر اسب خود حمل کرده و به سمت قصابی می‌روید که آن‌ها را بفروشید.

وقت بیشتری را در کمپ بگذرانید

Tips-For-RDR-2-P6

دوستان، خانواده و مهم‌ترین افراد زندگی آرتور در این کمپ زندگی می‌کنند، محل زندگی خود آرتور نیز همین کمپ است. یادتان باشد بعد از آن همه قتل و غارتی که انجام می‌دهید، گاهی اوقات به این کمپ سر بزنید و حداقل برای مدت کوتاهی در کنار خانواده‌تان باشید. با آن‌ها صحبت کنید، در نگه داری از کمپ به آن‌ها کمک کنید، به کارهای خودتان برسید، غذا بخورید و استراحت کنید.

در طول داستان، چند بار تمامی افراد کمپ گرد هم می‌آیند و جشن می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنم این جشن‌ها را از دست ندهید و تا آخرین لحظه هر کدام بیدار بمانید. واقعا محشر درست شده‌اند، احساس می‌کنید که در یک جشن واقعی هستید؛ هر کس برای خودش گوشه‌ای از کمپ کاری می‌کند، یک عده می‌رقصند، یک عده بازی می‌کنند و یک عده سرود می‌خوانند؛ حتی شما هم می‌توانید در این فعالیت‌ها شرکت کنید. واقعا حیف است اگر وسط این جشن‌ها بگیرید بخوابید!

کات سین‌ها را رد نکنید

Tips-For-RDR-2-P7

همه می‌دانیم که سبک نویسندگی و کارگردانی بازی‌های راکستار استثنایی است. بنابراین، تعامل شخصیت‌ها با یکدیگر و دیالوگ‌هایی که بین آن‌ها رد و بدل می‌شود را به هیچ عنوان از دست ندهید. بعد از سال‌ها بالاخره یک بازی درست و حسابی در سبک وسترن منتشر شده و حوصله تماشای کات سین‌های آن را ندارید؟! در هیچ بازی یا حتی فیلم و سریال دیگری اینگونه سبک کارگردانی و شخصیت پردازی را پیدا نخواهید کرد. علاوه بر آن، اگر واقعا می‌خواهید از داستان سر در بیاورید و به خوبی متوجه همه چیز بشوید، تمامی کات سین‌ها را تماشا کنید، حتی کوچک‌ترین کات سین‌ها. علاوه بر لذتی که تماشای آن‌ها دارد، اطلاعات بسیاری هم دستگیر شما خواهد شد.

از Cinematic Camera و First person Camera حتما استفاده کنید

Tips-For-RDR-2-P8

زمانی که می‌خواهید با اسب خود مسافت‌های طولانی را طی کنید، Cinematic Camera یا دوربین سینمایی را از یاد نبرید. زمانی که در مسیرهای طولانی دوربین سینمایی را فعال می‌کنید، همانطور که از اسمش پیداست، بازی یک حالت سینمایی پیدا می‌کند؛ دو نوار سیاه، بالا و پایین صفحه ظاهر می‌شوند و اسب سواری شما از نماهای مختلف به نمایش گذاشته می‌شود. اینگونه هم می‌توانید از منظره‌های زیبای بازی لذت ببرید هم احساس می‌کنید که واقعا در حال تماشا کردن یک فیلم وسترن هستید. ناگفته نماند که موسیقی‌های بازی هنگام استفاده از دوربین سینمایی واقعا فوق العاده‌اند.

توصیه دیگری که به شما می‌کنم این است که از دوربین اول شخص نیز استفاده کنید، هنگام اسب سواری، گشت و گذار و مبارزات، مخصوصا مبارزات! دوربین اول شخص آنقدر خوب پیاده سازی شده که بازی پتانسیل یک شوتر اول شخص بودن را دارد. استفاده از دوربین اول شخص در حین مبارزات و دیدن اسلحه‌هایتان از نمای نزدیک، مخصوصا آن‌هایی که شخصی سازی کرده‌اید، بسیار خوشایند است. علاوه بر اینها، زمانی که با این دوربین بازی را تجربه می‌کنید، همه چیز را واضح‌تر می‌بینید و بهتر متوجه جزئیات اطرافتان می‌شوید.

Tips-For-RDR-2-P9

بیشتر با مردم صحبت کنید

جدی می‌گویم، اینکار را حتما انجام دهید. صحبت‌های شما با مردم خیلی بیشتر از Greet و Antagonize کردن است. گاهی اوقات حرف‌های بسیار جالب و غیر قابل پیش بینی بین شما و مردم رد و بدل می‌شود؛ گمان می‌کنم بازی بیش از یک میلیون خط دیالوگ داشته باشد! وقتی یک بار گزینه Greet را انتخاب می‌کنید و کسی در مورد موضوعی با شما صحبت می‌کند، دوباره همان گزینه Greet را انتخاب کنید و صحبت کردن در مورد همان بحث ادامه پیدا می‌کند، حتی باز هم می‌توانید بحث را ادامه دهید. با مردم صحبت کنید، شاید اتفاقی بیافتد که شما را شگفت زده کند.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید درجه Honor شما افزایش پیدا کند، صحبت کردن با مردم می‌تواند کمک بزرگی باشد و گاهی اوقات آن‌ها اطلاعات مهمی در مورد دنیای بازی و اتفاقات آن در اختیار شما می‌گذارند.

Tips-For-RDR-2-P10

Waypoint و Mini-map را غیر فعال کنید

می‌دانم سخت است، اما سعی کنید بدون این دو بازی کنید. باور کنید تجربه بهتری خواهید داشت. به قول یکی از دوستان، "بگذارید کنجکاوی شما هدایتتان کند، نه یک نقشه". علاوه بر اینکه صفحه خلوت‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید از منظره‌های پیش رویتان لذت ببرید، احساس می‌کنید در یک دنیای واقعی هستید، نه یک دنیای مجازی. با جست و جو و گشت و گذار، رازها و مکان‌های مختلف را کشف می‌کنید و با دنیای بازی، بیشتر و بیشتر آشنا می‌شوید. یا حداقل به جای استفاده از Mini-map، از قطب نما استفاده کنید که فقط چهار جهت برایتان مشخص شود.

غیر فعال کردن Waypoint نیز برای این است که همیشه از مسیری که بازی برای شما مشخص می‌کند استفاده نکنید و بازی شما را وادار به استفاده از یک جاده صاف نکند. با دنبال کردن یک خط فقط به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شوید، مسیر دلخواه خود را انتخاب کنید و هر طور که می‌خواهید به مقصد برسید.

دفتر خاطرات آرتور را بخوانید

Tips-For-RDR-2-P11

احتمالا متوجه شده‌اید که آرتور همیشه یک دفترچه همراه خودش دارد که در آن در مورد اتفاقاتی که رخ می‌دهد و اتفاقاتی که در گذشته رخ داده می‌نویسد. همچنین اطلاعاتی مربوط به هر کدام از شخصیت‌های بازی درون آن موجود است که این اطلاعات، نظر آرتور راجع به این شخصیت‌ها را بیان می‌کند. هر زمان که بخواهید، می‌توانید دفتر را باز کنید و مروری بر اطلاعات داخل آن داشته باشید. خواندن متون این دفترچه باعث می‌شود متوجه شوید چه چیزی در سر آرتور می‌گذرد و با شخصیت او آشنایی بیشتری پیدا کنید. خیلی از حرف‌های نگفته، داخل همین دفترچه هستند.

توصیه دیگر این است که متن خود دفترچه را بخوانید، یعنی متنی که با انتخاب گزینه Read برای شما نمایان می‌شود را نخوانید. دست خط خود آرتور را بخوانید، به اشتباهاتش، کلماتی که زیر آن‌ها خط کشیده، نکته‌هایی که در حاشیه‌های صفحه نوشته و مهم‌تر از آن، نقاشی‌هایی که داخل دفتر کشیده است دقت کنید.

از Fast Travel کمتر استفاده کنید

Tips-For-RDR-2-P12

زیبایی بازی مانند RDR 2 به ماجراها، اتفاقات تصادفی و خیلی چیزهای دیگری است که در سفر از نقطه A به نقطه B به آن‌ها بر می‌خورید. هنگامی که قصد دارید به یک مکان خیلی دور سفر کنید، در میان راه نگه دارید، کمپ بزنید، استراحت کنید، غذا بخورید و باز دوباره ادامه دهید. اینگونه بازی یک حالت واقعی پیدا می‌کند؛ ممکن است قبل از اینکه به مقصد خود برسید، هزار اتفاق مختلف رخ دهد که شما را حیرت زده کنند.

لازم نیست یک Playthrough خیلی تمیز داشته باشید

بسیاری از بازیکنان(گاهی اوقات من هم جزء این دسته هستم) نگران این هستند که نکند کار اشتباهی از آن‌ها سر بزند و همه چیز بهم بریزد. بگذارید بهم بریزد! به محض اینکه اسب شما مرد، کار خلافی کردید، کسی را کشتید یا از کسی سرقت کردید و قانون به دنبال شما افتاد، فورا سیو قبلی خود را لود نکنید. اینگونه یک Playthrough بسیار تمیز و بدون اشتباه را به دست می‌آورید که با Playthrough نفر بعدی هیچ تفاوتی ندارد. به قول یکی از دوستان، "Play Past Your Mistakes"، مانند زندگی عادی بازی کنید. عواقب کارهای شما گاهی اوقات غافلگیرتان می‌کنند و داستان‌های منحصر به فردی را به وجود می‌آورند. مهم‌تر از آن، لازم نیست همیشه یک آرتور خوب و نجیب باشید و گزینه‌های مثبت را انتخاب کنید. شما یک مجرم خطرناک هستید، پس کاری که دوست دارید را انجام دهید؛ غارت کنید، بکشید و همه چیز را بهم بریزید! زمانی که نگران اینطور نکات نباشید، یک تجربه منحصر به فرد و عالی از بازی خواهید داشت.

زیاد عجله نکنید

Tips-For-RDR-2-P13

عناوینی مانند RDR 2 هر پنج یا شش سال یکبار عرضه می‌شوند. معلوم نیست بازی بعدی شرکت راکستار کی به دست ما خواهد رسید؛ بنابراین، زیاد عجله نکنید! فورا ماموریت‌های اصلی را انجام ندهید و خود را خلاص کنید. به انجام فعالیت‌های جانبی بپردازید؛ ماهیگیری کنید، اسلحه‌های خود را تمیز کنید، بازی‌های مختلف را انجام دهید، با مردم صحبت کنید یا حتی با آن‌ها دعوا راه بیاندازید! در کل چیزهای مختلف را امتحان کنید و تا جایی که می‌توانید بازی را طولش بدهید، حتی کوچک‌ترین کارها در این بازی می‌توانند لذت بخش باشند. همانطور که گفته شد، دنیای RDR 2 یک دنیای عظیم و عمیق است؛ خیلی راحت از کنار هرچیزی نگذرید. شاید ساعت‌ها بازی کنید اما باز هم رمز و رازهای زیادی وجود داشته باشد که شما کشف نکرده‌اید. RDR 2 یک تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی است، چه از لحاظ گیم پلی و چه از لحاظ داستانی؛ این تجربه‌ها کم گیرتان می‌آیند، پس قدرش را بدانید، عجله نکنید و از لحظه لحظه آن لذت ببرید.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.