نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 16 آبان 1397
ساعت 16:00

نرخ فریم Fallout 76 در PC روی 60 قفل شده است

0 از 5

یک آسیب‌پذیری در دوره بتای بازی Fallout 76، مربوط به نرخ فریم بالای برخی بازیکنان بوده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Fallout 76 حدود یک هفته با عرضه رسمی فاصله دارد و در میان باگ‌ها و نقاط آسیب‌پذیر بازی که توسط بازیکنان دوره بتا مشاهده شده، مورد نرخ فریم از جمله موارد جالب است. در این آسیب‌پذیری که امکان سوءاستفاده توسط بازیکنان نیز وجود دارد، بازیکنان می‌توانستند با نگاه کردن به زمین و سپس حرکت کردن، با سرعت بیشتری نسبت به بقیه در دنیای اشتراکی این بازی گردش کنند. این به خاطر این است که در این نما، چیزهای زیادی برای لود شدن نیست و باز بودن نرخ فریم بازی، اجازه می‌دهد تا بازیکن با سرعتی بیشتر نسبت به سایر بازیکنان حرکت کند.

Bethesda به تازگی گفته که گزارش‌ها در این رابطه را دریافت کرده و از حالا به بعد، نرخ فریم این بازی روی 60 FPS قفل شده است. نرخ فریم ثابت همچنین به معنی جلوگیری از افت سرورها و تجربه گروهی نیز هست و همه بازیکنان، با یک نرخ فریم یکسان و در حالتی برابر با یکدیگر بازی می‌کنند. به گفته بتزدا، این کار باعث رفع مشکل آسیب‌پذیری بازی از طریق نگاه کردن به زمین و سریع‌تر از بقیه راه رفتن نیز شده است.

با توجه به این خبر، گزارشی توسط بازیکنان بازی در Reddit نیز پست شده که نشان می‌دهد این تصمیم بتزدا، هم‌اکنون برای بازیکنان بتای این بازی روی PC اعمال شده است. با این حال این آسیب‌پذیری، اصولا نبایستی وجود داشته باشد و نرخ فریم بالاتر برای یک بازیکن، نباید به معنی سرعت بیشتر او در یک بازی مشارکتی و چندنفره باشد. به این ترتیب، راه حال فعلی بتزدا احتمالا موقتی است و آن‌ها، باید روی یک راهکار دائمی کار کنند. این با در نظر گرفتن این موضوع است که کاربران PC، معمولا اهمیت زیادی به نرخ فریم باز می‌دهند و با یک فیکس دائمی، این بازیکنان نیز تجربه بهتری خواهند داشت. به علاوه، بتزدا اخیرا در یک اطلاعیه دیگر گفته که سازندگان مشغول بررسی و فیکس موارد زیادی هستند که بازیکنان، در دوره بتای این بازی گزارش کرده‌اند.

بازی «فال‌اوت 76» در روز 14 نوامبر (۲۳ آبان) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.