نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 25 آبان 1397
ساعت 13:00

بازی فاش‌نشده Playground در خرید استودیو توسط مایکروسافت موثر بود

0 از 5

به گفته استودیو Playground Games، فقط سوابق گذشته آن‌ها در تصمیم تصاحب مطرح نبوده و برنامه‌های آینده آن‌ها فاکتور مهم‌تری در این تصمیم‌گیری بوده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ از بین پنج استودیویی که خبر خریداری آن‌ها توسط مایکروسافت در E3 2018 به اشتراک گذاشته شد، Playground Games احتمالا کم‌ترین سورپرایز را از جانب طرفداران در پی داشت. این استودیو مدت‌ها بود که از نزدیک با مایکروسافت همکاری داشت و کاملا هم در این همکاری موفق بود. آن‌ها چند بازی از سری Forza Horizon را در همکاری نزدیک با مایکروسافت و انحصاری ایکس‌باکس تولید کرده بودند و کم‌تر کسی از ملحق شدن رسمی Playground به مایکروسافت تعجب کرد.

اخیرا Ralph Fulton از کارمندان ارشد این استودیو در مصاحبه‌ای گفته که در تصاحب استودیو توسط مایکروسافت، فقط سوابق موفقیت‌آمیز اخیر تاثیرگذار نبود، و برنامه Playground برای آینده نیز در تصمیم مایکروسافت تاثیر زیادی داشت. درواقع به گفته Fulton، «پروژه فاش نشده بزرگ، جهان‌باز و نقش‌آفرینی آینده آن‌ها که توسط تیم دوم Playground پیش می‌رود»، فاکتور اصلی در تصمیم مایکروسافت و نهایی شدن این اتفاق بود. او در این ارتباط گفت:

[سوابق اخیر] قطعا برای این موضوع در تصمیم ما تاثیر داشت و در تصمیم ایکس‌باکس هم موثر بود. این موضوع مشخص بود که هر دو عنوان برای ایکس‌باکس بودند. اما میزان محتوایی که ما قصد داریم در آینده به این خانواده بیاوریم، فاکتور بسیار مهم و حیاتی‌تری بود.

پس از این، Gavin Raeburn از کارگردانان حاضر در استودیو نیز گفت که استودیو می‌خواست پس از موفقیت کسب شده در سری Forza Horizon، در یک ژانر دیگر هم این موفقیت را تجربه کند.

ما این حس را داشتیم که در ژانر ریسینگ به موفقیت دست پیدا کردیم و قصد هم داریم که این ژانر را ادامه بدهیم. ما عاشق این ژانر هستیم، ولی این حس را هم داشتیم که اگر واقعا قصد داریم نام استودیو را پررنگ‌تر کنیم، باید به فکر موفقیت در یک ژانر متفاوت هم باشیم. باز هم می‌گویم که همکاری نزدیک ما با مایکروسافت منطقی است و آن‌ها واقعا هم از طرح‌های ما حمایت می‌کنند.

در ادامه این بحث، Fulton از مزایای فرست پارتی شدن Playground Games برای این استودیو هم صحبت کرد:

ما قبلا می‌توانستیم با سایر استودیوها صحبت کنیم که البته این به شکل مشخص‌شده و از طریق برخی کانال‌های معین بود. اگر ما می‌خواستیم به یک تکنولوژی جدید، یا روش‌های نو که قرار است در آینده بیاید دست پیدا کنیم، برای این کار محدود به زمان و مکان بسیار مشخصی بودیم که درنهایت، این هم به نتیجه پررنگی منتهی نمی‌شد. حالا که یک استودیو فرست پارتی محسوب می‌شویم، این موضوع کاملا فرق کرده و می‌توانم گوشی را بردارم و مستقیم با 343 Studios و The Coalition، Ninja Theory یا سایر استودیوهای مایکروسافت صحبت کنم. ما می‌توانیم درباره تکنولوژی، ابزارهای فنی و ... خیلی راحت با یکدیگر گفتگو کنیم.

همچنین امیدواریم که بیشتر با برنامه‌های آینده کنسول‌ها و سایر ابتکارات آینده هم درگیر شویم. همین حالا هم که خیلی از زمان تصاحب نگذشته، موارد زیادی بوده که برای ما فاش شده و از قبل نمی‌دانستیم.

پیرامون بازی بزرگ و هنوز افشانشده Playground که مایکروسافت هم درباره آن اظهارنظری داشته، شایعاتی نیز وجود داشت که این بازی ممکن است عنوان بعدی سری Fable باشد. با این حال این یگ گزارش تایید نشده است و باید منتظر آینده، و شنیدن خبرهای بیشتر از این استودیو محبوب باشیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.