نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 29 آذر 1397
ساعت 15:00

جامعه بازیکنان PUBG Mobile حالا با Fortnite برابر است

0 از 5

در آمارهای تازه از تعداد بازیکنان نسخه رایگان PUBG، این بازی به نظر همگام با رقیب مستقیم خود یعنی فورتنایت پیش رفته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds شاید از دید عمومی به عنوان آغازکننده موج بازی‌ها در ژانر «بتل رویال» شناخته شود، ولی از زمان پیدایش رقیب مستقیمی به نام «Fortnite»، به شکل پیوسته با مشکل کاهش تعداد بازیکنانش مواجه بوده است. با وجود این موضوع، به نظر می‌رسد که وضعیت برای نسخه رایگان و موبایلی این بازی به کلی متفاوت است و «پابجی موبایل» شرایطی بسیار مطلوب را سپری می‌کند. در این ارتباط، اخیرا گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد جامعه بازیکنان پایه بازی «PUBG Mobile»، به ۲۰۰ میلیون نفر رسیده که از این حیث، این عدد با آخرین آمار مشابه از بازی فورتنایت (همه نسخه‌ها) برابری می‌کند.

گزارش اخیر که به تایید The Verge رسیده، به این نکته اشاره دارد که تعداد بازیکنان بازی PUBG Mobile، حالا بر روی دستگاه‌های iOS و اندرویدی از مرز ۲۰۰ میلیون نفر نیز عبور کرده است. این آمار از اینجا جالب می‌شود، که در آخرین گزارش‌ها پیرامون تعداد کاربران ثبت‌نام کرده در بازی «فورتنایت» نیز به همین تعداد ۲۰۰ میلیون کاربر اشاره شده بود. در هر صورت، برابر شدن تعداد بازیکنان پایه در این دو بازی، خبر بسیار بزرگی برای PUBG است که در طول این چند ماه، پیاپی با عرضه چندین رقیب بتل رویالی دیگر با کاهش آمار بازیکنانش مواجه می‌شد.

در گزارش اخیر، غیر از برابر شدن پایه جامعه بازیکنان، به تعداد بازیکنان فعال که هر روز از این بازی‌ها استفاده می‌کنند نیز اشاره شده است. بر این اساس، PUBG Mobile و Fortnite هر دو روزانه ۳۰ میلیون بازیکن فعال دارند که این نیز خبر بزرگی برای پابجی است. همچنین وضعیت برای پابجی، وقتی حتی بسیار بهتر هم می‌شود که در این آمارها، مشخص می‌شود که جامعه بسیار عظیم طرفداران این بازی در چین لحاظ نشده‌اند و در صورت گنجانده شدن این فاکتور، می‌توان گفت که PUBG حالا از نظر تعداد بازیکنان جهانی، از فورتنایت حتی سبقت نیز گرفته است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در همه این آمارها به نسخه‌های موبایلی بازی پابجی اشاره شده، که این به آمارهای نسخه‌های پولی بازی روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها نمی‌پردازد و از هر نظر، نشان می‌دهد که PUBG تا جایی که به عنوان یک بازی رایگان عرضه شده، همگام با رقیب مستقیم خود یعنی فورتنایت پیش رفته است. این آمار ۲۰۰ میلیون بازیکن، به علاوه قابل مقایسه با آمار ماه آگوست و دانلود شدن ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای بازی نیز هست که نشان می‌دهد پابجی موبایل در طول فقط ۵ ماه، با ۱۰۰ میلیون بازیکن جدید نیز مواجه بوده است.

PlayerUnknown’s Battlegrounds هم‌اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.