نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 19 بهمن 1397
ساعت 09:00

Death Stranding چیزی کاملا متفاوت نسبت به تریلرها است

نورمن ریداس، صحبت‌های جدیدی درباره بازی دث استرندینگ مطرح کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دث استرندینگ (Death Stranding)، احتمالا مرموزترین بازی درحال ساخت این روزهای صنعت گیم است؛ دلیل این مدعا نیز این است که گرچه بازی چندین سال است معرفی شده، اطلاعات زیادی هم تاکنون از آن منتشر و حتی شاهد ارائه چندین دمو، تریلر داستانی و حتی ویدیو گیم‌پلی هم بوده، ولی درنهایت هنوز مشخص نیست که در این «جعبه سیاه» کوجیما واقعا چه چیزی نهفته است. ما در ارتباط با این عنوان، خبرهای مختلفی هم حتی از نزدیک بودن تاریخ انتشار بازی شنیده بودیم، ولی هنوز به صورت رسمی هیچ کس از موعد عرضه بازی نیز اطلاع ندارد.

نورمن ریداس (Norman Reedus) هنرپیشه هالیوودی و بازیگر نقش اصلی این بازی یعنی «سم بریجز (Sam Bridges)»، گفته که تریلرهایی که تاکنون از بازی منتشر شده به مخاطب تصویری از کلیت بازی را ارائه نمی‌کند. این جمله، البته احتمالا برای هیج کدام از دنبال‌کنندگان کارهای هیدئو کوجیما سورپرایز کننده نیست؛ او همواره به خاطر بازی‌هایی با داستان‌های پیچیده و چند وجهی که در سری «متال گیر سالید (Metal Gear Solid)» نمایش داده بود شهرت داشته است. او در رابطه با تریلرها گفته که گرچه طرفداران، تاکنون موفق به کشف اشارات و ایستر اگ‌های زیادی شده‌اند، ولی باز هم این دموها گویای کلیات این بازی نیستند:

تریلرهای بازی فقط به شما یکی از جنبه‌های بازی را نشان می‌دهد، و اینکه بازی در کلیت خود چه چیزی است تصویری را ارائه نمی‌کند. مثل این است که بازی نسبت به آنچه در تریلرها دیدیم کاملا چیزی متفاوت است. این یک بازی پیچیده است، یک بازی پیچیده دیوانه‌وار است.

پس از نمایش دمویی از بازی تحت عنوان «گیم‌پلی تریلر» در جریان رویداد E3 2018 که البته باز هم نتوانست به سوالات طرفداران پاسخ دهد، برخی از آن‌ها به شوخی این بازی را در ژانر «شبیه‌سازی قدم زدن» عنوان کردند، چون در بیشتر طول ویدیو شاهد قدم زدن و حرکت کردن شخصیت سم در محیط بازی بودیم. بازیگر این شخصیت یعنی نورمن ریداس، در مصاحبه اخیر خود به این نیز اشاره کرده، و گفته که بازی رویکردی آینده‌گرایانه دارد و به نوعی برخلاف رویکردهای دیده شده در بازی‌های معمولی دنبال می‌شود:

بازی برعکس این روال که بایستی همه اطرافیانتان را از بین ببرید، درباره این است که همه را دور یکدیگر جمع کنید. این یک بازی بسیار مثبت ولی در عین حال، همزمان یک بازی ترسناک و غم‌انگیز نیز هست.

با توجه به استراتژی مخفی‌کارانه کوجیما، بعید به نظر می‌رسد که تا قبل از روز عرضه بازی نیز اطلاعات جامع‌تری درباره کلیات این بازی فاش شود. این با در نظر گرفتن موضوع عدم حضور شرکت سونی در E3 2019 نیز هست و به این ترتیب، حتی مشخص نیست که نمایش بعدی این بازی قرار است در چه زمانی ارائه شود. در ارتباط با این بازی، اخیرا گزارش شد که کارگردان فیلم سینمایی متال گیر نیز با پیشنهاد کوجیما، موفق به تجربه Death Stranding شده است. بر این اساس، او نیز مثل تیم گوریلا گیمز و همچنین استودیو رمدی تجربه آن را فوق‌العاده توصیف کرده بود. در هر صورت، به عنوان یکی از بازی‌های پرچمدار و انحصاری پلی‌استیشن 4 که کوجیما را به عنوان کارگردان، و ستارگان زیادی را به عنوان بازیگر دارد، انتظارات بالایی نیز نسبت به آن وجود دارد.

بازی Death Stranding در حال حاضر به شکل انحصاری برای پلتفرم پلی‌استیشن 4 در دست ساخت است و گرچه شایعاتی درباره موعد عرضه سال ۲۰۱۹ بازی منتشر شده، ولی اخیرا کوجیما گفته بود که این بازی به زمان بیشتری احتیاج دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.