نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 22 بهمن 1397
ساعت 13:00

Cyberpunk 2077 پلتفرم استیم را ترک نخواهد کرد

CD Projekt کاملا روشن کرده که قصد ندارد به خاطر اپیک از استیم دست بردارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تاکنون تایید شده که چندین بازی بزرگ و موردانتظار، قرار است در پلتفرم کامپیوتر فقط از طریق لانچر تازه شکل‌گرفته Epic Games Store منتشر شوند. این عناوین هم در ژانرهای مختلف و توسط سازندگانی متفاوت، از The Walking Dead: The Final Season تا The Division 2 و Metro Exodus متغیر و پرشمار هستند. عرضه انحصاری یک بازی PC برای پلتفرم اپیک، بیش از هر چیز به معنای نادیده گرفتن و عدم عرضه در فروشگاه «استیم» جلب‌توجه می‌کند؛ فروشگاهی که طبق آخرین آمارها، از نظر محبوبیت برای بازیکنان کامپیوتر غیر قابل دسترس به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن روند پرشتاب سازندگان برای کوچ کردن به پلتفرم اپیک گیمز، این سوال وجود دارد که آیا باز هم شاهد انحصاری اپیک شدن یک بازی بزرگ دیگر هم خواهیم بود یا خیر. در ارتباط با این سوال، به نظر می‌رسد که اگر هر بازی دیگری کاندیدای بعدی برای این اتفاق باشد، آن بازی قطعا Cyberpunk 2077 نخواهد بود.

اخیرا یکی از طرفداران در صفحه توییتری رسمی Cyberpunk 2077، از سازندگان بازی خواسته تا آن‌ها هم به خاطر فروشگاه اپیک گیمز به استیم پشت نکنند و حتما بازی را از طریق Steam هم منتشر کنند. در پاسخ به این درخواست، CD Projekt کاملا روشن کرد که چنین اتفاقی هرگز رخ نخواهد داد. با در نظر گرفتن اینکه استیم واقعا پلتفرمی بزرگ و با یک لانچر بسیار کاربرپسند و با ویژگی‌های بسیار محبوبی فعالیت می‌کند، و هر بازی از جمله Cyberpunk 2077 درنهایت با تعداد بازیکنان و جامعه هدف بسیار وسیع‌تر و میلیونی هم مواجه خواهد بود، به نظر می‌رسد که مسئولان این استودیو تصمیم درستی در نادیده نگرفتن استیم گرفته‌اند. ضمن اینکه این پلتفرم، طرفدارانی بسیار پرشور هم دارد و آن‌ها قطعا از شنیدن این تصمیم خوشحال خواهند شد.

نکته دیگر پیرامون Cyberpunk 2077 به عنوان خالق CD Projekt RED این است که این گروه، مدت‌ها قبل از فروشگاه اپیک گیمز نیز مالک یک پلتفرم فروشگاهی و توزیع بازی‌های دیجیتال در PC بوده‌اند؛ فروشگاه GOG که اتفاقا از محبوبیت بالایی هم برخوردار است و این استودیو، حتی در گذشته هم به خاطر پلتفرم اختصاصی خودش، دست به تصمیماتی از نوع نادیده گرفتن پلتفرم‌های دیگر مانند استیم نزده بود. با در نظر گرفتن این موقعیت منحصر به فرد برای Cyberpunk 2077، به نظر می‌رسد که از همان ابتدا هم مطرح شدن چنین احتمالی برای این بازی غیرممکن به نظر می‌رسید.

Cyberpunk 2077 یکی از موردانتظارترین عناوین ژانر نقش‌آفرینی در صنعت بازی است و طرفداران، با در نظر گرفتن پیش‌زمینه ساخت یکی از برترین بازی‌های نسل هشتم یعنی The Witcher 3، تعهد CD Projekt به ساخت بازی بانهایت کیفیت و همچنین نمایشی که از بازی منتشر شده، امیدواری زیادی به آن پیدا کرده‌اند. بازی «سایبرپانک 2077» قرار است در تاریخی نامشخص و احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۹، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.