نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 23 اسفند 1397
ساعت 21:00

علاقه‌ی سازنده‌ی بازی Dead Space به ساخت دنباله‌ی آن

سازنده‌ی بازی Dead Space علاقه دارد که دنباله‌ی آن را بسازد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طول سالیان گذشته، طرفداران مجموعه بازی Dead Space تقاضای زیادی از ناشر آن، یعنی شرکت الکترونیک آرتز داشته‌اند که دنباله‌ای از آن را بسازد، چراکه از زمان عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی آن (Dead Space 3) در سال 2013، دیگر خبری از نسخه‌ی جدیدی از آن به گوش نرسید، گرچه این موضوع به بسته شدن استودیوی سازنده‌ی آن، یعنی «ویسرال گیمز» (Visceral Games) هم مربوط می‌شود؛ ویسرال، استودیویی بود که برروی هر سه نسخه‌ی تولید شده از فرانچایز Dead Space کار کرده و بسته شدن آن، امیدها جهت تولید نسخه‌ی چهارمی از این مجموعه بازی را از بین برد.

اکنون یکی از خالقین اصلی مجموعه Dead Space، یعنی «گلین شافیلد» (Glen Schofield) در مصاحبه‌ی اخیر خود با سایت گیم اینفورمر اعلام کرده که علاقه دارد روزی برروی نسخه‌ی جدیدی از این مجموعه بازی کار کند؛ شافیلد اعلام کرد که داستان نسخه‌ی جدید این بازی، بدلیل پیچیدگی‌هایی که داستان دو عنوان Dead Space 2 و Dead Space 3 برای بازیکنان به ارمغان آوردند، می‌تواند بطور کامل مستقل باشد.

شافیلد در پاسخ به این سوال که بازی Dead Space 4 با توجه به مدل خدمات محور امروزی بازی‌ها، چگونه می‌تواند باشد اعلام کرد:

شکل و شمایل نسخه‌ی جدید این مجموعه بازی، به احتمال زیاد تغییر زیادی نخواهد داشت، اما المان‌های جدیدی نظیر Co-Op در آن اعمال خواهند شد.

شافیلد در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد گرچه بیشتر افراد معتقدند که دنیای بازی‌های تک نفره و داستان محور پایان یافته است اما او اعتقادی به مرگ اینگونه بازی‌ها ندارد؛ او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که در برخی موارد، بودجه‌ی زیادی برای یک پروژه در نظر گرفته می‌شود که به هیچ وجه نیازی به آن نیست.

حتی اگر شافیلد نتواند بازی بعدی خود را تحت عنوان Dead Space بسازد، اما احتمالاً در بازی بعدی او، شاهد المان‌هایی از Dead Space خواهیم بود. شافیلد در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت که در بازی بعدی او، شاهد عناصر علمی تخیلی و همچنین بیگانگان خواهیم بود که در ترکیبی از سبک ترسناک و شوتر ساخته خواهند شد.

از زمان ترک شرکت اکتیویژن در ماه دسامبر سال گذشته، شافیلد به صورت آزاد در صنعت بازیسازی به فعالیت خود ادامه داده است؛ پس از یک دوره‌ استراحت، او اعلام داشت که در حال بازگشت به صنعت بازیسازی است و مشخص نیست که بازگشت او به منزله‌ی ساخت عناوینی از مجموعه Dead Space است یا خیر؛ در هر صورت، از مصاحبه‌ی اخیر او مشخص است که شافیلد، ایده‌های جذابی در مورد عناوینی که در آینده تولید خواهند شد در سر دارد.

فرشاد | اخبار | 14/03/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.