نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 01 فروردين 1398
ساعت 13:00

نظر داخلی فیل اسپنسر درباره رونمایی گوگل از استیدیا فاش شد

بازخورد داخلی رئیس ایکس‌باکس مایکروسافت درباره Stadia به بیرون درز کرده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا یادداشت و نظر فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت درباره رونمایی اخیر گوگل از پلتفرم جدید بازی «استیدیا (Stadia)» لیک شده است. استیدیا پلتفرم جدید و مخصوص بازی‌های ویدیویی است که توسط گوگل معرفی شد و به عنوان یک سرویس مبتنی بر سرور، اجازه تجربه بازی‌های ویدیویی به روش استریمی و روی هر سایزی از نمایشگر را می‌دهد.

با رونمایی از پلتفرم جدید استیدیا، گوگل جدی‌ترین قدم برای ورود پرقدرت به دنیای بازی‌های ویدیویی را برداشت و با توجه به همه مباحثی که در رویداد معرفی مطرح شد، نظرات زیادی را به خودش جلب کرد. Stadia یک پلتفرم تجربه بازی به روش استریمی است که منحصرا از طریق سرورهای قدرتمند سمت گوگل اجرا می‌شود و البته در این زمینه، شرکت‌های دیگری هم وجود دارند که دقیقا برنامه ارائه همین روش از بازی کردن را هم پیگیری می‌کنند. یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین بازیگران در این زمینه شرکت مایکروسافت است که برخلاف گوگل، سالیان زیادی هم در این صنعت تجربه کسب کرده است. مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ از Project xCloud رونمایی کرد و با اعلام قبلی، آن‌ها در ادامه سال ۲۰۱۹ یک دوره بتا و آزمایشی عمومی هم برای آن برگزار می‌کنند.

با توجه به اینکه Project xCloud رقیب مستقیمی برای استیدیا محسوب می‌شود، پی بردن به نظرات مایکروسافت بعد از رونمایی پر سر و صدای گوگل یک موضوع جذاب است. این شرکت قصد دارد حضور بزرگی در رویداد پیش روی E3 2019 هم داشته باشد، و باید دید که حالا مایکروسافت چه پاسخی برای پلتفرم نسل بعدی گوگل آماده کرده است. تا آن زمان، به تازگی اظهارنظر داخلی فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس، درباره رونمایی از استیدیا به بیرون درز پیدا کرده که در ادامه می‌توانید آن را مطالعه کنید:

تیم ما به تازگی همه رویداد معرفی Stadia توسط گوگل در GDC را به تماشا نشست. معرفی پلتفرم جدید آن‌ها، تاییدکننده مسیری است که ما از دو سال پیش وارد آن شده بودیم.

امروز ما شاهد این بودیم که یک رقیب بزرگ فناوری وارد بازار بازی‌های ویدیویی می‌شود، و از دراختیار داشتن محتوای قابل بازی، جامعه طرفداران و قدرت سرورهای ابری به عنوان عناصر موفقیت یاد کرده است. به طور کلی در رونمایی آن‌ها سورپرایز بزرگی وجود نداشت ولی من به شخصه، بابت استفاده مناسب از یوتیوب، Google Assistant و همچنین کنترلر وای-فای آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفتم.

ولی می‌خواهم حالا به خودمان برگردم، چون در این مدت واقعا کارهای خوب زیادی صورت گرفته تا ما را در موقعیتی که الآن در آن هستیم قرار دهد؛ موقعیتی که در آن فرصت رقابت برای ۲ میلیارد گیمر در سرتاسر دنیا را به ما می‌دهد. گوگل امروز یک رونمایی بزرگ داشت و ما هم فقط چند ماه تا E3 فاصله داریم تا رویداد بزرگ خودمان را داشته باشیم.

باید چابکی خودمان را حفظ کنیم، و همچنان به روند محور قرار دادن مشتریان‌مان در تصمیمات خود ادامه دهیم. ما محتوای قابل بازی لازم را داریم، ما جامعه طرفداران خودمان را هم داریم و با توجه به داشتن استراتژی و وجود یک تیم سرورهای ابری خوب، مثل سابق فقط همین را می‌گویم که تنها چیزی که نیاز داریم اجرای درست این استراتژی است. این بخش امروز حتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

در هر صورت باید توجه داشت که در رقابت مایکروسافت با گوگل، دقیقا هم از استراتژی‌های یکسانی استفاده نمی‌شود؛ برخلاف گوگل که نقشی برای کنسول‌ها و سخت‌افزارهای خانگی فیزیکی برای آینده صنعت گیم در نظر نمی‌گیرد، مایکروسافت معتقد است که بازی استریمی صرفا یک روش جدید برای بازی کردن است و به عنوان جایگزین کامل کنسول‌ها مطرح نیست.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.