نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 15 فروردين 1398
ساعت 09:00

Mortal Kombat X حدود ۱۱ میلیون نسخه فروش داشته است

به گفته اد بون، بازی مورتال کامبت ۱۰ تاکنون فروشی بسیار عالی داشته است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اد بون سازنده سری بازی‌های «مورتال کامبت (Mortal Kombat)»، اخیرا گفته که بازی قبلی این سری یعنی Mortal Kombat X، تاکنون حدود ۱۱ میلیون نسخه فروش داشته است. گفتنی است که آن بازی، آمار ذکر شده را از زمان عرضه سال ۲۰۱۵ تاکنون کسب کرده است.

با توجه به میزان محبوبیت و استقبال بسیار بالا از Super Smash Bros. Ultimate، می‌توان این بازی را به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی مبارزه‌ای صنعت بازی دانست که موفق شده تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروش داشته باشد. با این حال یک مجموعه فایتینگ قدیمی دیگر نیز وجود دارد، که نسخه اخیر آن به نظر به لحاظ فروش چندان فاصله‌ای با آخرین عنوان Super Smash Bros ندارد. در این رابطه، Ed Boon کارگردان قدیمی این مجموعه و موسس NetherRealm Studios، به تازگی در یک مصاحبه گفته که بازی مورتال کامبت ۱۰ (Mortal Kombat X) تاکنون فروش فوق‌العاده ۱۱ میلیون نسخه‌ای داشته است. با در نظر گرفتن این آمار، حالا می‌توان ادعا کرد که Mortal Kombat X پرفروش‌ترین بازی مبارزه‌ای است که نام Super Smash Bros را روی خودش ندارد.

صحبت‌های تازه بون در جریان یک مصاحبه سریع و پس از این سوال بود که پرفروش‌ترین بازی ساخته شده توسط او کدام یک بوده است. او در پاسخ، گفت که «Mortal Kombat X هست که تقریبا فروشی ۱۱ میلیون نسخه‌ای داشته است». او البته در این زمینه جزئیات دقیقی نداد، ولی احتمال می‌رود که این آمار، ترکیبی از فروش نسخه اصلی بازی و نسخه عرضه مجدد Mortal Kombat XL باشد. در هر صورت حتی اگر ۱۱ میلیون نسخه فروش، مربوط به هر دو این نسخه‌ها هم باشد، باز هم آمار فوق‌العاده‌ای برای یک بازی فایتینگ محسوب می‌شود. گفتنی است که Mortal Kombat یکی از قدیمی‌ترین عناوین مبارزه‌ای در صنعت بازی محسوب می‌شود که سازنده فعلی آن یعنی NetherRealm، تا چند هفته دیگر قرار است نسخه جدید سری یعنی «مورتال کامبت ۱۱ (Mortal Kombat 11)» را عرضه کند.

پیرامون نام این بازی، گرچه تصور می‌شد نسخه دنباله به صورت Mortal Kombat XI نام‌گذاری شود، ولی NetherRealm از اعداد رومی استفاده نکرد. اد بون در پاسخ به دلیل این نام‌گذاری، صرفا گفته که «چون ۱۱ بعد از عدد ۱۰ می‌آید»! در این زمینه نیز گرچه توضیحات بیشتری داده نشد، ولی بون نکته جالبی درباره نسخه نینتندو سوییچ بازی Mortal Kombat 11 داد؛ به گفته او، «این نسخه با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود و گرچه پس‌زمینه بلوری ندارد ولی همچنان بسیار خوب به نظر می‌رسد.»

Mortal Kombat 11 قرار است در روز ۲۳ آوریل ۲۰۱۹ (۳ اردیبهشت) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باک وان، کامپیوتر و نینتندو سوییچ عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.