نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 18 فروردين 1398
ساعت 09:00

GameStop معتقد است کنسول‌های نسل بعد به زودی رونمایی می‌شوند

در ۲۰۱۹ انتظار برای کنسول‌های جدیدتر باعث کاهش تقاضای کنسول‌های فعلی می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مجموعه فروشگاه‌های GameStop به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های فیزیکی صنعت بازی در دنیا، اخیرا اشاره کرده که در طی سال ۲۰۱۹ احتمالا سونی و مایکروسافت از کنسول‌های نسل بعدی خودشان رونمایی خواهند کرد.

در جریان رویداد گزار مالی شرکت GameStop، این کمپانی پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۹ روند فروش کنسول‌های بازی با افت شدید مواجه می‌شود، چون با نزدیک شدن به پایان عمر نسل فعلی و زمزمه‌ها برای از راه رسیدن نسل آینده کنسول‌ها، بسیاری قصد منتظر ماندن و تهیه کنسول‌های جدیدتر را به جای خرید کنسول‌های فعلی دارند. راب لوید مدیر ارشد مالی شرکت گیم‌استاپ در این زمینه گفت:

با احترام به سخت‌افزارهای جدید، با این حال ما هرچه که بیشتر به پایان عمر چرخه کنسولی فعلی برای ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نزدیک می‌شویم، انتظار داریم که تقاضا برای کنسول‌های فعلی با کاهش مواجه شود. برخی از مصرف‌کنندگان با در نظر گرفتن این واقعیات، و بیشتر شدن خبرها درباره از راه رسیدن کنسول‌های نسل جدیدتر، راه انتظار برای از راه رسیدن آن‌ها و تهیه سخت‌افزارهای جدیدتر را انتخاب می‌کنند.

این صحبت‌های لوید، گرچه صراحتا به موعد رونمایی کنسول‌های نسل بعدی اشاره‌ای ندارد، ولی این نکته را پررنگ می‌کند که از دید این خرده‌فروشی بزرگ، سونی و مایکروسافت ممکن است بسیار زودتر از پیش‌بینی‌ها از کنسول‌های جانشین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان رونمایی کنند. با در نظر گرفتن ماهیت فیزیکی فروشگاه‌های گیم‌استاپ و پیش‌بینی کاهش تقاضا در جریان گزارش مالی این شرکت، مشخصا انتظار افت شدید تقاضا برای کنسول‌های بازی به خاطر صبر بازیکنان برای کنسول‌های جدیدتر ذکر شده است. گفتنی است که حتی پیش از این، برخی تحلیلگران این صنعت نیز نظرات مشابهی داشتند و معتقد بودند که سونی و مایکروسافت، احتمالا در همین سال ۲۰۱۹ از کنسول‌های نسل نهمی خود رونمایی می‌کنند.

با توجه به وعده حضور قدرتمند مایکروسافت در E3، و واکنش جالب فیل اسپنسر نسبت به رونمایی گوگل از پلتفرم «استیدیا (Stadia)»، این انتظار بوجود آمده که مایکروسافت احتمالا در E3 2019 جانشین ایکس‌باکس وان را معرفی خواهد کرد. حتی درباره نینتندو نیز پیش‌بینی‌هایی از رونمایی مدل‌هایی قوی‌تر نینتندو سوییچ در E3 2019 مطرح شده است. پیرامون سونی این شرکت گرچه در رویداد آینده E3 حضور ندارد، ولی برخی گمانه‌زنی‌ها از رونمایی احتمالی پلی‌استیشن 5 در رویداد احتمالی PSX 2019 می‌گویند.

گفتنی است که سونی، مایکروسافت و نیننتندو، هیچ کدام تاکنون به شکل مستقیم و قطعی درباره موعد رونمایی کنسول‌های نسل بعدی صحبتی به میان نیاورده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.