نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 07 بهمن 1397
ساعت 13:00

Xbox امسال بزرگ‌ترین حضور تاریخ خودش در E3 را خواهد داشت

4 از 5

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، وعده بزرگ ترین حضور تاریخ این شرکت در E3 2019 را داد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در ادامه اظهارنظرهای گذشته خود درباره اهمیت بالای رویداد سالانه E3، اخیرا در مصاحبه‌ای طولانی گفته که حضور ایکس‌باکس در E3 2019 به بزرگ‌ترین حضور تاریخ آن‌ها در این مراسم تبدیل می‌شود. اسپنسر چند ماه پیش و پس از خبر عدم حضور سونی در E3 2019 نیز گفته بود که ایکس‌باکس، با قدرت در آن دوره حاضر می‌شود و اتفاقا خبرهای زیادی هم به همراه می‌آورد.

صحبت‌های تازه اسپنسر، در جریان مصاحبه‌ای طولانی با میجر نلسون (Major Nelson) مطرح شده که او به طیف گسترده‌ای از سوالات پاسخ داد؛ از جمله اینکه او درحال حاضر مشغول تجربه چه بازی است. در این زمینه، فیل اسپنسر ظاهرا به تازگی بازی Super Mario Odyssey را شروع کرده است. پس از این، مصاحبه به برنامه‌های ایکس‌باکس برای شرکت در رویداد E3 2019 رسید. اسپنسر در این رابطه گفت:

خوب به صورت مشخص ما در پاییز اخیر، خبرهایی درباره E3 داشتیم و پیرامون آن، ما در ایکس‌باکس هم بحث‌های داخلی را مرور کردیم. اینکه حالا حتما لازم است حضور خیلی پررنگی داشته باشیم؟ بهتر نیست حالا کمی در خرج کردن صرفه‌جویی شود؟

این بخش از صحبت‌های اسپنسر و خبرهای پاییز درباره E3، به تصمیم سونی و اعلام عدم حضور آن‌ها در E3 2019 مربوط است. این یکی از شوک‌برانگیزترین خبرها در سال ۲۰۱۸ بود که سونی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان تاریخ E3، قصد دارد تا نه تنها کنفرانسی در E3 2019 نداشته باشد، بلکه به کلی در آن حضور هم نداشته باشد؛ در این رابطه، نینتندو نیز هر سال کنفرانس بزرگی برگزار نمی‌کند، ولی در غرفه‌های رویداد حضور فعالی دارد. با در نظر گرفتن عدم حضور سونی و عدم تمایل سنتی نینتندو به برگزاری کنفرانس، به نظر می‌رسد که بحث‌های داخلی آخرین پلتفرم‌دار باقی‌مانده یعنی مایکروسافت نیز به سمتی نرفته که تاثیری در حضور همیشگی آن‌ها داشته باشد. به این ترتیب، آن‌ها به نتیجه رسیدند که مثل همیشه در رویداد حاضر و کنفرانس خبری خودشان را هم برگزار کنند، به شکلی که تبدیل به بزرگ‌ترین حضور آن‌ها در تاریخ این رویداد شود.

ما به این صحبت‌ها درنهایت پاسخ منفی دادیم؛ ما می‌خواهیم کار همیشگی خودمان را در E3  انجام دهیم. ما می‌خواهیم برویم و در E3 بزرگ‌ترین نمایشی که تاکنون داشته‌ایم را اجرا کنیم. من عاشق این فرصت و بودن در کنار طرفدارانمان و همچنین دیگر اعضای این صنعت هستم.

البته این صحبت‌ها با واکنش نیز همراه شد و این موضوع که آیا مایکروسافت، امسال هم قصد دارد مثل سال گذشته به جای استفاده از مرکز اصلی برگزاری این رویداد، از سالن «تئاتر مایکروسافت» استفاده کند یا خیر. در این زمینه، به گفته اسپنسر بحث‌ها درباره «چه شرایطی و چه کسانی» بوده و اینکه برگزاری کنفرانس به چه شکلی مدیریت شود. همچنین این موضوع که تمرکز اصلی برای حال باشد یا آینده، درنهایت به چه شکل مدیریت شود نیز در این قبیل تصمیمات موثر هستند. با این حال اسپنسر گفته که خود او تمایل به شفاف بودن بیشتر دارد و به نظر طرفداران، امسال می‌توانند انتظار تغییراتی را داشته باشند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که رویداد امسال برای آن‌ها، ممکن است فقط متمرکز روی کنسول هم نباشد و آن‌ها به پلتفرم‌هایی مثل رایانه‌های شخصی و موبایل نیز بپردازند. او البته اشاره کرد که بحث کنسول، تمرکز اصلی آن‌هاست ولی کامپیوتر و موبایل نیز در برنامه‌های ۱۰ ساله آن‌ها وجود دارند.

پیرامون عدم حضور سونی، اخیرا اظهارنظرات مختلفی منتشر شده که بیشتر آن‌ها به نادرست بودن این تصمیم سونی پرداخته‌اند. رویداد E3 2019 قرار است در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۹۸) برگزار شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.