نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 08 فروردين 1399
ساعت 12:00

اپیک گیمز برای انتشار بازی‌های بعدی سه استودیو به توافق رسید

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز برای انتشار بازی‌های بعدی استودیوهای Remedy، gen DESIGN و Playdead با آن‌ها به توافق رسیده است.

کمپانی Epic Games به تازگی اعلام کرده که با سه استودیو مختلف یعنی gen DESIGN (سازنده The Last Guardian)، Remedy Entertainment (سازنده بازی Control) و Playdead (سازنده عناوین Inside و Limbo) به توافقی برای حق انتشار بازی‌های آینده آن‌ها دست پیدا کرده است. این توافق حق انتشار، البته به صورت چند پلتفرمی است و عرضه آن بازی‌ها برای کنسول‌های نسل بعدی و پی‌سی تایید شده است.

قرارداد جدیدی که اپیک گیمز با این استودیوها منعقد کرده، به صورتی است که این ناشر تمامی هزینه‌های پروژه‌های آن‌ها را تامین کرده و حتی آزادی عمل صد در صدی برای بازیسازان را هم درنظر گرفته است. سازندگان نیز در عوض حداقل ۵۰ درصد از درآمدهای فروش بازی‌های خود را دریافت می‌کنند. اپیک که گفته این مدل قرارداد میان ناشر/بازیساز که باعث تغییرات بنیادین خواهد شد، شرایطی بسیار ایده‌آل را برای بازیسازان در قالب موارد زیر فراهم می‌کند:

  • محفوظ بودن کامل حق آزادی عمل، خلاقیت و مالکیت روی IP برای بازی‌سازان - بازیسازان حق کامل و ۱۰۰ درصدی روی فرنچایز تجاری خود را حفظ و آزادی عمل کامل برای توسعه بازی خود دارند.
  • سرمایه‌گذاری کامل روی پروژه‌ها - شرکت اپیک گیمز، وظیفه تامین ۱۰۰ درصدی همه هزینه‌های ساخت، از دستمزد بازیسازان تا استراتژی عرضه (شامل مراحل تست کیفی، بومی‌سازی‌ها، بازاریابی و انتشار) را تامین می‌کند.
  • تقسیم سود فروش به صورت ۵۰/۵۰ - بازیسازان سود منصفانه از کار خود را دریافت خواهند کرد. زمانی که هزینه‌ها جبران شد، بازیسازان حداقل ۵۰٪ از مجموع سود حاصله را دریافت می‌کنند.

تیم سویینی موسس و مدیرعامل اپیک گیمز در این زمینه گفته که «شرکت او با این قرارداد، مدل تجاری برای حق انتشار را پیشنهاد می‌کند که همیشه و از زمانی که خودشان با ناشران کار می‌کردند به دنبال آن بوده است.» هکتور سانچز رئیس انتشارات اپیک گیمز نیز گفته که «تیم‌های gen DESIGN، Remedy و Playdead در میان خلاق‌ترین و بااستعدادترین استودیوهای فعال در این صنعت قرار دارند و دیدگاه و آینده‌نگری بسیار قدرتمندی هم برای بازی‌های آینده خود دارند. آن‌ها کنترل همه‌جانبه‌ای روی ساخت بازی‌های خودشان خواهند داشت و اپیک نیز سرمایه‌گذاری کاملی برای پروژه‌ها و سرویس‌های آن‌ها فراهم می‌کند.»

در حالی که عناوین بعدی این استودیوها مشخص نیست، ولی تایید شده که این بازی‌ها برای کنسول‌ها و پی‌سی منتشر خواهند شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.