نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 08 فروردين 1399
ساعت 15:00

اعتراف شرکت AMD به دزدیده شدن کدهای تکنولوژی کارت‌های گرافیک جدید

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک هکر ادعا کرده که کدهای مرتبط با تکنولوژی کارت‌های گرافیک جدید AMD که ظاهرا متعلق به Xbox Series X هست را دزدیده است.

کمپانی AMD، اخیرا شایعات در ارتباط با ادعای یک هکر مبنی بر ربودن فن‌آوری و حق تجاری کارت‌های گرافیک جدید این شرکت، و درخواست باج به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای بازگرداندن کدها را تایید کرده است. در این تاییدیه که از طریق وب‌سایت رسمی AMD صورت گرفته، اشاره شده که شخصی اولین بار در دسامبر ۲۰۱۹ با آن‌ها تماس گرفت و ادعا کرد که به «برخی فایل‌های تست» محصولات کنونی و آینده شرکت دسترسی پیدا کرده است. برخی از محتواهای این فایل‌ها نیز در انجمن گرافیک GitHub به شکل همگانی پست شد که GitHub با درخواست رسمی کمپانی AMD، این کدها را برداشت. AMD گفته که این شخص درحال حاضر فایل‌های بیشتری هم در اختیار دارد و شرکت درحال حاضر با مراجع قانونی و متخصصان همکاری می‌کند تا این مشکل رفع شود.

درحالی که این یک گزارش بسیار مهم از نفوذ موفق به اسرار تجاری است و می‌تواند تاثیرات زیان‌باری برای مشتریان شرکت داشته باشد، AMD در ادامه گفته که معتقد هستند موارد ربوده شده تکنولوژی‌های گرافیکی، ارتباطی با هسته اصلی ویژگی‌های رقابتی و همچنین امنیتی محصولاتشان ندارد. به علاوه AMD اظهار خوشبینی کرده که بعید است این شخص درحال حاضر به دیگر تکنولوژی‌های AMD دسترسی پیدا کرده باشد.

پیرامون گزارش اخیر، وب‌سایت TorrentFreak که از مراجع نسبتا مهم خبرهای مرتبط با نفوذهای امنیتی نیز هست، گفته که فن‌آری به سرقت رفته پیرامون نوع خاصی از محصولات Navi و کارت گرافیک‌های Arden شرکت AMD است، که مدل Arden درواقع اسم رمز کارت‌های گرافیکی ۱۲ ترافلاپسی Xbox Series X است. TorrentFreak در ادامه گفته که این شخص با وب‌سایت تماس گرفته و با توجه به مواردی که برای تایید اصالت فرستاده، مشخص شده که کدهای مرجع تکنولوژی از یک سرور/کامپیوتر حفاظت‌نشده کشف و با روش‌های مختلف نفوذ استخراج شده است.

با توجه به ادعای هکر، ارزش این کدها ۱۰۰ میلیون دلار است و در صورتی که این باج به او پرداخت نشود تصمیم به انتشار سراسری و آنلاین آن خواهد کرد. صرف نظر از اینکه تلاش‌های AMD در این زمینه تا چه حد موفق باشند، این نفوذ امنیتی می‌تواند باعث ضربه خوردن جدی به اعتبار کمپانی شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.