نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 21 فروردين 1399
ساعت 15:00

پیت هاینس از بتزدا به تمجید از کنترلرهای DualSense پرداخت

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا پیت هاینس از Bethesda به تمجید از کنترلرهای جدید DualSense پلی‌استیشن 5 پرداخته است.

به تازگی سونی رسما از کنترلرهای جدید خود یعنی «DualSense» که قرار است همراه با کنسول نسل نهمی PS5 عرضه شود رونمایی کرد. کنترلرهای جدید سونی، از چندین نوآوری و تکنولوژی جدید از جمله haptic feedback به جای موتورهای لرزاننده سنتی، adaptive triggers برای دکمه‌های L2 و R2 که امکان تعیین سطح نرمی و سختی استفاده از دکمه‌ها را فراهم می‌کند، بکارگیری صدای سه‌بعدی از طریق فناوری انحصاری Tempest Engine، قرارگیری میکروفون داخلی، تغییر و تحول در دکمه Share که حالا با نام Create شناخته خواهد شد، استفاده می‌کند. این کنترلرها از نظر طراحی نیز تفاوت آشکاری با کنترلرهای DualShock 4 دارند.

پس از معرفی این کنترلر، تعدادی از چهره‌های صنعت گیم درباره آن اظهار نظر کردند که از جمله مدیر ارشد بخش صدا در استودیو ناتی داگ، بکارگیری تکنولوژی صدای سه‌بعدی را فوق‌العاده دانسته است. در همین ارتباط، اخیرا پیت هاینس از بتزدا نیز در حساب توییتری شخصی خود به تمجید از DualSense پرداخته است.

من این فرصت را داشتم که ویژگی‌های haptic feedback و adaptive triggers را امتحان کنم و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم که بازی‌ها می‌توانند با این کنترلر، چیزهای واقعا جالبی ارائه کنند.

هاینس در ادامه و در پاسخ به تفاوت میان DualSense و DualShock 4 نیز چنین گفته است:

شما به نوعی خیلی سریع و بدون فاصله همه چیز را درباره کنترلر PS4 فراموش خواهید کرد. من چندبار بین استفاده از این دو کنترلر رفت و برگشت داشتم و بلافاصله می‌خواهید که فقط از کنترلر PS5 استفاده کنید.

از زمان معرفی این کنترلر، چند مورد جدید نیز تایید یا مجددا مورد تاکید قرار گرفته است. از جمله اینکه سونی توجه خاصی روی بالا بردن طول عمر و مدت زمان استفاده از باطری‌های قابل شارژ این کنترلرها داشته است. به علاوه، وجود پورت معمولی audio jack برای استفاده از هدست‌های سیمی نیز تایید شده است. طبق گفته سونی، مجموع ویژگی‌هایی که این کنترلر ارائه می‌دهد، باعث می‌شود تا بازیکنان بیش از هر زمان دیگری خود را درگیر در تجربه بازی‌ها بیایند و حس کاملا متفاوتی را از تجربه استفاده از DualSense دریافت می‌کنند. این شرکت، همچنین وعده داده که در طول ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از این کنترلر و همچنین از طرح نهایی کنسول PlayStation 5 به اشتراک خواهد گذاشت.

سونی کنسول‌های بازی خانگی جدید خود را در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ روانه بازارهای جهانی می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.