نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 21 ارديبهشت 1399
ساعت 15:00

از نظر جف کیلی نظریه پایین آوردن انتظارات از نسل نهم درست نیست

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته جف کیلی، نظریه پایین آوردن انتظارات از بازی‌های نسل نهمی که پس از رویداد اخیر Inside Xbox شکل گرفت، به زودی منتفی می‌شود.

درحالی که بازیکنان بازی‌های ویدیویی با جدیت مشغول پیگیری خبرها درباره از راه رسیدن کنسول‌های قدرتمندتر نسل نهمی هستند، مایکروسافت هفته پیش وعده داد که در رویداد بعدی Inside Xbox خود قرار است اولین نمایش‌ها از بازی‌های نسل نهمی دیده شوند. درحالی که انتظارات بسیار بالایی درباره این رویداد وجود داشت و طرفداران منتظر دیدن بازی‌های جدید با یک نسل ارتقا از نظر گرافیک و کیفیت بودند، این انتظارات خیلی سریع دگرگون شد و عناوین معرفی شده که به صورت «بین نسلی» رونمایی شدند، هرگز نشانی از پرش نسلی نداشتند. پس از این، بازخوردهای بسیار منفی هم به رویداد و بازی‌ها وارد شد و IGN نیز در مطلبی تحلیلی، اشاره کرد که بازیکنان حداقل در اوایل عمر نسل جدید کنسول‌ها، بهتر است انتظارات را از بازی‌های نسل نهمی پایین بیاورند.

جف کیلی، مجری و تهیه‌کننده رویدادهای سالانه The Game Awards که روابط شخصی و کاری زیادی هم با بازیسازان و ناشران دارد، اخیرا با اشاره به این مقاله IGN گفته که تحلیلی که درباره پایین آوردن انتظارات از نسل نهم وجود دارد، عمر کوتاهی خواهد داشت و طرفداران به زودی چیزهای بیشتری از این نسل خواهند دید. گفتنی است که کیلی رویداد اختصاصی خبری نیز با عنوان Summer Game Fest هم برگزار می‌کند که ایده آن، فراهم کردن یک پلتفرم کلی برای پوشش همه رویدادها، رونمایی‌ها و خبرهای مرتبط با صنعت گیم در تابستان ۲۰۲۰ بوده و با توجه به کنسل شدن E3 2020 کار خود را شروع کرده است.

با در نظر گرفتن اینکه کیلی خود یک اینسایدر صنعت گیم محسوب می‌شود و از برنامه‌های بعدی ناشران هم خبر دارد، در پست‌های دیگر اشاره کرده که طرفداران بهتر است کمی بیشتر صبر کنند و خبرهای بسیار بیشتری از نسل نهم در پیش است. گفتنی است که در همین مجموعه توییت و گفتگو، یک اینسایدر دیگر یعنی Shinobi602 هم این اظهارنظر را تایید کرده است.

به هر ترتیب به نظر می‌رسد که طرفداران هنوز باید برای دیدن اولین نمایش‌های «واقعی» بازی‌های نسل نهمی بیشتر صبر کنند. مایکروسافت از قبل وعده داده بود که بازی‌های فرست پارتی نسل نهمی آن‌ها حدود دو ماه دیگر نمایش پیدا می‌کند. سونی نیز که در همین نسل کنونی، بازی‌های بسیار باکیفیت و معیار از نظر گرافیکی را ساخته نیز عملا هنوز حتی از کنسول خود رونمایی هم نکرده و قطعا نمایش‌هایی از بازی‌های فرست پارتی خود برای نسل بعد خواهد داشت.

کنسول‌های نسل نهمی Xbox Series X و PlayStation 5 حدود ۶ ماه دیگر و در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.