نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 11 تیر 1399
ساعت 18:00

ناتی داگ پیرامون پتانسیل کار با PS5 هیجان‌زده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نیل دراکمن نائب‌رئیس استودیو ناتی داگ، گفته که اعضای تیم برای شروع کار با PS5 هیجان‌زده هستند.

از استودیو ناتی داگ می‌توان به عنوان بهترین تیم بازی‌سازی زیرمجموعه پلی‌استیشن یاد کرد؛ تیمی که از دیرباز و حتی زمانی که عضو رسمی خانواده پلی‌استیشن نبود نیز بازی‌های پرفروش و محبوبی را برای این پلتفرم تولید می‌کرد. بازی‌های این استودیو مرتبا با تحسین و امتیازات بسیار بالا از جانب منتقدین مواجه می‌شوند و فروش میلیونی این بازی‌ها نیز نشان از محبوبیت در میان طرفداران دارد. آخرین بازی استودیو یعنی The Last of Us Part 2، پس از چند سال پشت سر گذاشتن مراحل سنگین تولید مدتی پیش عرضه شد و مطابق انتظار به موفقیت عظیم دیگری برای این تیم و سونی تبدیل شد.

نیل دراکمن به عنوان نائب‌رئیس استودیو و همچنین یکی از کارگردانان و نویسندگان بازی The Last of Us Part 2، اخیرا مصاحبه جدیدی را انجام داده و درباره آینده استودیو و همچنین کار با کنسول نسل بعدی سونی یعنی PS5 توضیحاتی داده است.

وقتی که به اواخر عمر یک نسل از کنسول‌های بازی نزدیک می‌شوید، همیشه احساس محدودیت خواهید کرد. مثل این است که شما در حال حرکت دادن دیوارهایی هستید که مجراهای خیلی کمی برای پیدا کردن دارند، و این اینجا شامل محدودیت‌های مموری، پردازشگر یا سرعت هارددیسک می‌شود. با این حال وقتی یک نسل جدید کنسول‌های بازی شروع می‌شود، این مثل یک تیغ دو لبه است. از یک طرف شما باید شروع به ساخت ابزارهای جدید برای سخت‌افزار جدید کنید، و این می‌تواند تبدیل به یک چالش بسیار سنگین شود. اما خوب از طرفی دیگر شما احساس آزادی می‌کنید و اینکه حالا دوباره می‌توان نفس کشید و از آن محدودیت‌ها رها شد. یکی از چیزهایی که ما خیلی درباره آن هیجان‌زده هستیم، پیرامون SSD کنسول بعدی و این به معنی لودینگ‌های تقریبا آنی است.

وقتی که شما یک بازی را شروع می‌کنید، ما از جانب خودمان و در زمان تولید بازی واقعا کارهای بسیار زیادی انجام می‌دهیم تا در حین بازی شما صفحات لودینگ نبینید. این واقعا وقت و کار زیادی را می‌طلبد تا برای این هدف ما چطور مراحل را طراحی کنیم، چطور آن‌ها را بخش بخش کنیم و همه این‌ها برای بازیکن نامرئی هستند. شما هرگز هیچ کدام از این کارها را نمی‌بینید. با این حال حالا که ما می‌دانیم با SSD جدید می‌توان منابع را با سرعتی بالا لود کرد، این به معنی این است که طراحان دیگر خودشان را محدود نمی‌بینند. لود کردن کاراکترها یا فکر کردن به چیزهای دیگر که با این ویژگی می‌توان انجام داد، در مجموع از اینکه این ویژگی چه درهایی را به روی ما باز می‌کند هیجان‌زده هستم.

با توجه به فرایند ساخت فرسایشی و سنگین The Last of Us Part 2، اعضای این تیم احتمالا برای مدتی به استراحت خواهند پرداخت، و پس از این باید دید که پروژه بعدی آن‌ها چه خواهد بود. دراکمن مدتی پیش گفته بود که بازی بعدی استودیو، می‌تواند یک IP جدید یا حتی کار روی قسمت سوم The Last of Us باشد. او همچنین قبلا ساخت و عرضه DLC برای The Last of Us 2 را رد کرده بود و گفت که چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.