نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 13 بهمن 1401
ساعت 14:00

بازسازی Resident Evil 4 شامل دشمنان و مراحل فرعی جدید خواهد بود

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ همزمان با آماده‌سازی بازی Resident Evil 4 remake، کپ‌کام نیز دوره بازاریابی این عنوان موردانتظار را شروع کرده و در خبرها داشتیم که رسانه Game Informer به صورت اختصاصی با حضور در شعبه مرکزی شرکت در اوزاکای ژاپن قصد پوشش خبری بازی را دارد. در گزارش اولیه، این رسانه اقدام به انتشار یک تیزر کوتاه کرد که سکانس‌های کوتاهی از آن به شخصیت Luis Sera و همچنین گیم‌پلی شخصیت Ashley مربوط بود. حالا و در ادامه این پوشش خبری، اخیرا جزئیات بیشتر به همراه تصاویر تازه‌ای از بازی نیز منتشر شده که در ادامه مطلب می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید.

با توجه به اطلاعاتی که از طریق مجله گیم اینفورمز به اشتراک گذاشته شده، فاش می‌شود که کپ‌کام در شروع کار قصد نداشته تا یک بازسازی/ریمیک کامل از RE4 انجام دهد، و در عوض به جای اینکه همه چیز را از صفر شروع کند، تصمیم بر آن شد که روی دو موضوع اصلی به عنوان ستون پروژه جدید تمرکز شود. مورد اول ارزش تجربه مجدد و مورد دوم نیز انعطاف‌پذیری عنوان شده‌اند. در اینجا سازندگان تصمیم به حذف سیستم QTE در نسخه ریمیک گرفتند و بازیکنان حالا آزادی عمل بیشتری را خواهند داشت. گفتنی است که در بازی اورجینال RE4، سیستم QTE (فشردن دکمه‌ها در لحظه، در سکانس‌های خاصی از گیم‌پلی و میان‌پرده‌ها) حضور پررنگی داشت.

از دیگر جزئیات جدید فاش شده، این است که بازیکن حالا قادر است چند چاقو را به شکل همزمان حمل کند و چاقوها نیز با توجه به سطح سلامت فیزیکی ممکن است تخریب شوند. همچنین کپ‌کام تایید کرده که کل کمپین داستانی نسخه ریمیک قابل تجربه فقط با حمل چاقو نیز خواهد بود. در ادامه، بازگشت «گیاه‌های زرد» نیز تایید شده و این آیتم سلامتی‌بخش ویژه RE4، که سطح کلی سلامت را ارتقا می‌داد در نسخه ریمیک نیز حاضر خواهد بود. همچنین لیزر هدف‌گیری از سلاح‌ها برداشته شده ولی این قابلیت از طریق آپگرید سلاح، مجددا قابل بکارگیری می‌شود. بازی همچنین انیمیشن‌های ضربه‌های نهایی جدیدی را هم گنجانده که برای متوقف کردن انگل‌های پلاگا صورت می‌گیرد. امکان کنترل و فرمان دادن به شخصیت اشلی نیز با فشردن دکمه R3 خواهد بود.

در بازی اورجینال، در برخی لوکیشن‌ها محفظه‌های خاصی وجود داشت که به منظور مخفی کردن اشلی درنظر گرفته می‌شدند. این مکانیک و سیستم مخفی کردن اشلی، حالا در نسخه ریمیک به کلی حذف شده است. درواقع شخصیت اشلی، فاقد مکانیزم و رابط کاربری سطح سلامت است. در عوض، اشلی حالا می‌تواند ضربات بیشتری را به خودش تحمل کند و اگر بیش از حد ضربه خورده باشد، او زمین افتاده و لیان امکان revive کردن او را خواهد داشت. در این بین اشلی امکان کشته شدن یا ربوده شدن را هم مشابه بازی اورجینال دارد.

در نسخه ریمیک، از اسلحه جدیدی به نام Bolt Thrower نیز پرده‌برداری می‌شود که مشابهت زیادی با اسلحه crossbow دارد. از دیگر موارد جدید به اضافه شدن گروه دشمنان جدید با پوشش ماسک گاو نیز تایید شده و این دشمنان با چکش حمله خواهند کرد. جدای از این دشمنان، وجود داشتن گونه‌هایی از دشمنان ویژه و منحصر به فرد هم تایید شده است. نقشه بازی، همچنین شامل مراحل فرعی و جانبی نیز هست که محتواهای آن می‌تواند از انتقال تا حل پازل‌ها و شکست دادن دشمنان مختلف متفاوت باشد. یکی از موارد خاصی که در این گزارش مشخصا به آن اشاره شده، این است که بازیکن در سکانس گیم‌پلی معروف محاصره شدن در کلبه، می‌تواند به سبک بازی ریمیک RE2 موانع نصب کند.

در مجموع و با توجه به گزارش مجله گیم اینفورمر، این رسانه از تجربه نهایی بازی تحت تاثیر قرار گرفته و گفته که تعادل مناسبی میان وحشت و اکشن را در Resident Evil 4 remake حس کرده است. بازی Resident Evil 4 Remake در روز 24 مارس (4 فروردین 1402) برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC عرضه می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.