نویسنده: م.حافظ دوشنبه، 15 خرداد 1396
ساعت 19:10

آمار فروش بازی Horizon: Zero Dawn تاکنون

0 از 5

آمار فروش بازی Horizon: Zero Dawn انحصاری PS4 

کمپانی Sony Interactive Entertainment امروز اعلام کرده است که عنوان Horizon: Zero Dawn انحصاری PS4  کاری از استودیوی Guerrilla Games از زمان عرضه اش تاکنون حدود 3.4 میلیون نسخه فروش داشته است.
2 هفته پس از عرضه بازی Horizon: Zero Dawn کمپانی سونی اعلام کرد که میزان فروش این بازی در 2 هفته اول پس از عرضه بیش از 2.6 میلیون نسخه بوده است و بنابراین Horizon: Zero Dawn بعنوان پرفروش ترین IP جدید عرضه شده برای PS4 و همچنین بزرگترین عرضه برای استودیوی Guerrilla در نظر گرفته شد.
این آمار نشان می‌دهند که این بازی اکشن نقش آفرینی تقریباً در مدت زمان دو ماه و نیم (پس از 2 هفته اول) به میزان 800 هزار نسخه دیگر نیز فروش داشته که بسیار خوب است.
برای اینکه تجسم این موضوع راحت تر باشد بعنوان مثال یک عنوان دیگر انحصاری PS4 یعنی Uncharted 4: A Thief’s End کاری از ناتی داگ در اولین هفته عرضه اش حدود 2.7 میلیون فروش داشت. البته توجه به این موضوع حائز اهمیت است که Uncharted  یک IP شناخته شده و دایر می‌باشد. ضمناً فروش بازی The Witcher 3: Wild Hunt در دو هفته اول پس از عرضه اش حدود 4 میلیون نسخه بوده که البته این بازی غیر از PS4 برای Xbox One و PC نیز عرضه شد و آمار فروش آن مربوط به هر سه پلتفرم مذکور می‌باشد.
این آمار را مقایسه کنید با آمار فروش بازیهایی که امسال عرضه شدند: گفته می‌شود Resident Evil VII  تاکنون (از زمان عرضه اش در ماه ژانویه:بهمن 1395) حدود 3 میلیون نسخه فروش داشته و البته برای چندین پلتفرم (PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows) عرضه شده است.
Horizon: Zero Dawn ابتدا در تاریخ 28 فوریه (10 اسفند 1395) در امریکای شمالی و چند روز بعد در دیگر مناطق عرضه شد. این بازی انحصاراً برای PS4 در دسترس می‌باشد و قیمت عادی آن 59.99 دلار است. یک DLC جدید برای این عنوان تأیید شده اما هنوز جزئیات مربوط به آن ارائه نشده است.

م.حافظ | اخبار | 05/06/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.