نویسنده: احسان ناخدا چهارشنبه، 01 شهریور 1396
ساعت 12:22

سونی اجازه بازی بین‌پلتفورمی را برای Ark: Survival Evolved نمی‌دهد

0 از 5

سونی همچنان اجازه نمی‌دهد تا بازیکنان PS4 با بازیکنان XB1 در بخش آنلاین با یکدیگر مشارکت کنند

یک سازنده دیگر هم اعلام کرد که کمپانی سونی قابلیت cross-platform بازی‌های آن‌ها را محدود، و از آن جلوگیری کرده است. بنیانگذار استودیو Wilcard و کارگردان بازی Ark Survival Evolved، آقای Jeremy Stieglitz، مدتی قبل در توییتر خود درباره بخش مولتی‌پلیر این عنوان بحث‌هایی کرده بود. در این توییت‌ها معلوم شد که دارندگان سایر پلتفورم‌ها می‌توانند در بخش چندنفره این بازی با یکدیگر تعاملاتی داشته باشند، ولی متاسفانه کاربران PS4 شامل این قضیه نخواهند شد.

Stieglitz در این باره نوشت:

در این بازی، اگر یک Session بر روی Xbox One میزبانی شود، تمامی بازیکنان قادر هستند بدون داشتن کنسول مشابه به این هاست متصل شوند و با یکدیگر بازی‌ کنند.

وقتی از او درباره اینکه آیا این موضوع به معنی وجود قابلیت Cross-Play بین بازیکنان PS4 با بازیکنان XB1 سوال شد، گفت:

ما هم‌اکنون این قابلیت را در اختیار داریم، اما در حال حاضر سونی اجازه این کار را به ما نداده است.

این خبر به نوعی ماجرای اجرای قابلیت Cross-Play و جریانات استودیوهای سازنده راکت‌لیگ و ماینکرفت را آشکار می‌کند. هر دو این عناوین این اجازه را به بازیکنان XB1 ،PC و حتی Nintendo Switch داده‌اند که با یکدیگر بازی کنند، اما شرکت سونی مانع اجرای این ویژگی در PS4 شده است.

آقای Jim Ryan، رئیس بخش بازاریابی جهانی سونی، بعد از E3 در گفت‌وگویی با وب‌سایت یوروگیمر درباره قابلیت Cross-Play بازی ماینکرفت گفت:

ما با مردمی که بصورت آنلاین با ما در ارتباط هستند تعهدهایی داریم که باید از آن‌ها مراقبت کنیم تا آن‌ها در داخل دنیای سازماندهی شده و امن Playstation حضور یابند. اگر ما این قابلیت‌ را در اختیار کاربران ما که بعضا کودکان هستند قرار دهیم و آن‌ها تحت‌تاثیر عوامل خارجی قرار بگیرند، ما هیچ توانایی بر مدیریت و کنترل کردن آن‌ها نخواهیم داشت. این موضوع چیزی است که باید به دقت در مورد آن تفکر کنیم.

مدتی بعد، آقای فیل اسپنسر درباره این موضوع گفت:

من نمی‌دانم چرا شخصی باید اعلام کند که ما در این موضوع از کاربران خود در ماینکرفت (نه فقط از منظر مایکروسافت، بلکه از نظر صنعت بازی) محافظت نمی‌کنیم. در این صورت قابلیت Cross-Play برای هیچکس مناسب نیست. ما هیچ‌وقت ماینکرفت را وارد فضایی نمی‌کنیم که احساس کنیم امکان ایجاد امنیت برای کاربران ما وجود ندارد.

اسپنسر معتقد است که هم‌اکنون اجرای قابلیت Cross-Platform بین PS4 و XB1 امکان‌پذیر است اما بنظر می‌رسد که هنوز سونی درباره اجرای این سیستم به اطمینان خاطر نرسیده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.