نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 02 آذر 1396
ساعت 13:20

اسکوئر انیکس از استقلال استودیوی IO Interactive و بازی Hitman می‌گوید

5 از 5

اسکوئر انیکس: اگر بازی Hitman توسط استودیوی IO Interactive ساخته نشود، دیگر Hitman نیست

 شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix) در اوایل سال 2017 خبر از استقلال کامل استودیوی IO Interactive و بازی Hitman داد که منجر به تعجب و شگفتی ما شد، چراکه عملکرد بازی Hitman در سال گذشته، قابل قبول بوده است؛ اما چرا اسکوئر انیکس چنین تصمیمی گرفت؟ چرا در کنار اعلام استقلال استودیوی IO Interactive، حقوق IP محبوب Hitman را هم به آن‌ها واگذار کرد؟

Yosuke Matsuda به عنوان مدیر عامل شرکت اسکوئر انیکس اخیراً در صحبت با GamesIndustry اعلام کرد که او یکی از طرفداران پر و پا قرص Hitman است و احترام زیادی برای استودیوی IO Interactive قائل است؛ او اعلام کرد:

در ارتباط با Hitman، من عاشق این عنوان هستم و معتقدم که بازی منحصر بفردی است اما من همواره باید هزینه ساخت و عملکرد یک بازی را مد نظر داشته باشم؛ انتظاراتی از Hitman داشتیم که برآورده نشدند.

فرقی ندارد که در مورد یک استودیوی خارجی صحبت می‌کنیم یا در مورد یک استودیوی ژاپنی، در اسکوئر انیکس گاهی اوقات با کمبود منابع روبرو هستیم. من معتقد بودم که اگر نتوانیم به اندازه کافی بر روی Hitman سرمایه‌گذاری کنیم، منجر به تخریب این بازی خواهیم شد؛ بنابراین خود را در موقعیت دشواری دیدیم.

تصمیم ما باید با توجه به رابطه ما با استودیوی سازنده Hitman گرفته می‌شد؛ من دوست داشتم که آن‌ها کار خود را بر روی ساخت این بازی ادامه دهند اما فکر می‌کردم که بهتر است آن‌ها با شرکت دیگری همکاری کنند تا بتوانند سرمایه مورد نیاز ساخت Hitman را فراهم کنند.

براساس اعلام Matsuda، سرمایه‌ای که جهت ساخت فصل‌های آینده Hitman مورد نیاز بود، فراتر از توان اسکوئر انیکس بوده است:

زمانی که در مورد سرمایه مورد نیاز ساخت فصل دوم و سوم بازی Hitman فکر می‌کردیم، نگرانی‌هایی داشتیم؛ باید مراقب می‌بودیم که مشکلی با منابع اختصاص داده شده برای ساخت سایر عناوین بوجود نیاید؛ نتایج بررسی‌ها نشان می‌دادند که این موضوع ما را با چالش جدی روبرو می‌کرد؛ به همین دلیل فکر کردیم که بهتر است شرکت دیگری بر روی ساخت این بازی سرمایه گذاری کند؛ این کار به سازندگان اجازه می‌داد تا با آزادی کامل در مورد آینده Hitman فکر کنند.

اما چرا اسکوئر انیکس به استودیوی IO Interactive اجازه داد تا حقوق Hitman را در اختیار داشته باشد؟ Matsuda پاسخ داد:

چون معتقدم اگر بازی Hitman توسط IO Interactive ساخته نشود، دیگر Hitman نیست. من عاشق این عنوان هستم و معتقدم که بازیکنان زمانی آن را یک Hitman می‌دانند که توسط استودیوی IO ساخته شده باشد؛ پس چنین چیزی را برای آینده آن بهتر دیدم.

فرشاد | اخبار | 23/11/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.