نویسنده: فرشاد پنج شنبه، 05 بهمن 1396
ساعت 20:00

هاجیمی تاباتا از پروژه‌ی آینده‌ی خود می‌گوید

5 از 5

کارگردان بازی Final Fantasy XV جزئیاتی را در مورد پروژه‌ی بعدی خود ارائه کرد

با آنکه همچنان آپدیت‌ها، بسته‌های الحاقی و نسخه‌های جدیدی از بازی Final Fantasy XV در حال عرضه هستند اما «هاجیمی تاباتا» (Hajime Tabata) به عنوان کارگردان این بازی و تیم او، در حال حاضر مراحل ساخت بازی جدید خود را آغاز کرده‌اند. اطلاعات زیادی از پروژه‌ی جدید تاباتا در دست نیست اما او اخیراً در مصاحبه با SBS، به مقایسه‌ی پروژه‌ی جدید خود با بازی Final Fantasy XV پرداخته است؛ تاباتا اعلام کرد:

پیش از هر چیز باید بگویم که من دوست داشتم همه چیز را (در عنوان Final Fantasy XV) بصورت جهان باز خلق کنم؛ این اولین تجربه‌ی ما جهت خلق یک بازی در سبک جهان باز بود، به همین دلیل پس از مدت زمانی متوجه شدیم که با مشکلاتی در ساخت و توسعه‌ی تکنولوژی و محتوای مد نظرمان مواجه خواهیم بود.

زمانی که قصد ساخت یک بازی را دارید، باید تمام کارهایی که قصد انجام دادنشان را دارید و حتی کارهایی که قصد انجام دادنشان را ندارید، بطور کامل مشخص شوند تا چارچوبی از تکنولوژی مورد نیاز و رویکردی که باید در پیش بگیرید را در اختیار داشته باشید. زمانی که تصمیم گرفتیم عنوان Final Fantasy XV را در سبک جهان باز خلق کنیم، مجبور بودم که Nifelheim را از حالت جهان باز خارج کنم.

تاباتا در ادامه‌ی صحبت‌های خود اعلام کرد:

زمانی که در حال نهایی کردن برنامه‌هایمان برای عرضه‌ی جهانی Final Fantasy XV بودیم، تصمیم گرفتیم که به این بازی، به چشم یک عنوان خدماتی نگاه کنیم که پس از عرضه، بایستی بسته‌های الحاقی را برای آن عرضه می‌کردیم؛ علت چنین تصمیمی این بود که ما می‌خواستیم یک ارتباط طولانی مدت با خریداران این بازی داشته باشیم، در نتیجه آن‌ها قادر بودند که برای مدت زمان بیشتری از این عنوان لذت ببرند.

رویکرد مد نظر تاباتا کاملاً موفق بوده است و در نتیجه‌ی آن، شاهد عرضه‌ی بسته‌های الحاقی مختلف، آپدیت‌ها و دو نسخه‌ی جدید از عنوان Final Fantasy XV تا پایان امسال خواهیم بود. تاباتا در مورد پروژه‌ی بعدی خود اعلام کرد:

ما بر روی ساخت بازی جدیدی تمرکز کرده‌ایم که فرصت‌های جدیدی را در ارتباط با هوش مصنوعی و تکنولوژی «رویه‌ای» (Procedural) در اختیار ما قرار می‌دهد. در حال حاضر می‌دانیم کارهایی که باید در مراحل مختلف تولید این بازی صورت دهیم، کارهایی خواهند بود که در زمان ساخت یک بازی در سطح جهانی صورت می‌گیرند.

او در ادامه اعلام کرد:

هم اکنون می‌دانیم که در آینده باید چکاری بر روی موتور این بازی صورت دهیم. تمام المان‌هایی که در ساخت Final Fantasy XV مورد استفاده قرار گرفتند، در پروژه‌ی جدیدمان هم استفاده خواهند شد، پروژه‌ای که فکر می‌کنم تنها ما قادر به ساخت آن هستیم.

فرشاد | اخبار | 25/01/2018
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.