نویسنده: احسان ناخدا پنج شنبه، 19 بهمن 1396
ساعت 21:35

بازی Horizon Zero Dawn در ابتدا قرار بود چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

5 از 5

نکاتی که احتمالا درباره Horizon Zero Dawn نمی‌دانید...

Horizon Zero Dawn بدون شک یکی از موفق‌ترین بازی‌های سال 2017 بود و با اینکه تنها بصورت انحصاری برای PS4 منتشر شده بود، یکی از پرفروش‌ترین، زیباترین و پرجزئیات‌ترین عناوین سال به حساب می‌آمد. به تازگی کارگردان این اثر یعنی آقای Mathijs De Jonge درباره روند ساخت بازی توضیحاتی ارایه کرد و اطلاعاتی را در میان گذاشت که تا قبل از این، از وجود آن‌ها بی‌خبر بودیم.

در بخش زیر این اطلاعات را با یکدیگر می‌خوانیم:

مپ بازی در واقع قرار بود 50 برابر بزرگتر باشد

Horizon Zero Dawn یک تجربه کامل و منحصربه‌فرد از یک عنوان Open-World به حساب می‌آمد که اکثر گیمرها از انجام آن لذت بردند و واقعا هیچکس فکرش را نمی‌کرد که مپ بازی می‌تواند بزرگتر از این هم باشد. حال Jonge اعلام کرد در مراحل اولیه توسعه، مپ این اثر قرار بود 50 برابر بزرگتر از مپ فعلی باشد. اما مشکل از جایی شروع شد که تیم سازنده نمی‌توانست نقشه را با محتوای کافی پر کند. با توجه به این موضوع، نقشه کوچک‌تر و متراکم‌تر شد و پس از آن تیم هنری وظیفه داشتند تا مناظر و چشم‌انداز را بزرگتر از آن چیزی که در واقعیت هستند، طراحی کنند.

طراحی صدا بخشی از گیم‌پلی است

طبق گفته Jonge، صداها بخشی مهمی از تجربه بازیکن را تشکیل می‌دهند. احتمالا همه شما قبول دارید که ساندترک‌ها و موسیقی‌ها به استادانه‌ترین شکل ممکن در بازی استفاده شده‌اند، اما موضوعی که احتمالا متوجه آن نشده‌اید این است که شما می‌توانید با گوش دادن به موسیقی و صداها، بفهمید که دشمنان در حال انجام چه کاری هستند. (بدون اینکه به آن‌ها نگاه کنید) او درباره این موضوع گفت:

هدف ما این بود که شما بتوانید بدون نگاه کردن به دشمنان و تنها با شنیدن صدا آن‌ها بفهمید که مشغول انجام چه کاری هستند و دقیقا در چه مکانی قرار دارند. شما با گوش کردن می‌توانید بفهمید که هیولاها چیزی پیدا کرده‌اند، در حال جست‌و‌جو هستند یا می‌خواهند حمله‌ور شوند. تمام این رفتارها برای بازیکنان بسیار مهم است و ما می‌خواستیم که آن‌ها بدانند دقیقا در چه وضعیتی قرار دارند.

محتوای بیشتری برای Horizon Zero Dawn در راه است

وقتی از او درباره مکانیک‌هایی که قرار بود در این عنوان حضور داشته باشند اما به بازی نهایی اضافه نشدند سوال پرسیده شد، Jonge اظهار داشت که چیزهایی بیشتری وجود دارند که ممکن است برای روزهای آینده کنار گذاشته باشند. او دقیقا اعلام نکرد که درباره چه چیزی صحبت می‌کند؛ آیا منظور او ساخت یک ادامه برای بازی است یا یک محتوای الحاقی برای بازی فعلی؟ به هر حال دانستن اینکه محتویات بیشتری برای بازی در دست تولید قرار دارد، خوشحال‌کننده است.

قابلیت Fulton هیچوقت به بازی نهایی اضافه نشد

اگر به یاد داشته در عنوان MGSV: The Phantom Pain شما می‌توانستید سربازها، وسایل محیط و ... را با استفاده از یک بالون خاص به پایگاه خود منتقل می‌کردید. حال جالب است بدانید که این قابلیت هم قرار بود در Horizon Zero Dawn وجود داشته باشد! تیم سازنده می‌خواست تا Alloy (کارکتر اصلی) بتواند اجزا بدن ماشین‌های شکار شده را جمع‌آوری کند. روند کار این ماشین‌ هم به این صورت بود که شما در ابتدا با استفاده از Flare به نزدیک‌ترین قبیله سینگنال می‌فرستادید و این ماشین غول‌پیکر به سراغ شما می‌آمد و تجهیزات را تحویل می‌گرفت و پس از آن قادر بودید تا آن‌ها را بفروشید. با این حال به دلیل پیچیدگی روند کار، این ماشین در بازی نهایی قرار نگرفت.

در ابتدا قرار بود تا دشمنان شما تنها به ماشین‌ها محدود شوند

در مراحل اولیه توسعه، قرار نبود که انسان‌ها هم به عنوان دشمنان در بازی حضور داشته باشند. پس از آن، تیم سازنده متوجه شد که تنوع دشمنان بسیار کم است. به همین دلیل آن‌ها Bandit Campها را به بازی اضافه نمودند.

نمونه اولیه بازی دارای حالت co-op دو نفره بود

آیا می‌دانستید که قرار بود بازی دو پروتاگونیست داشته باشد و شما می‌توانستید بصورت دو نفره به تجربه این اثر بنشینید؟ این امر می‌توانست تجربه بازی را به کلی متفاوت کند و آن را به مسیری دیگر ببرد، اما در نهایت منتفی شد؛ چرا که سازندگان اصرار داشتند تا محتوای بازی باید 50% کمتر شود. به همین دلیل، حالت دو نفره برای همیشه حذف شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.