نویسنده: پدرام پورامامعلی جمعه، 24 فروردين 1397
ساعت 20:56

کوری بارلاگ از تاثیر کارگردان Mad Max بر روی God of War جدید صحبت می‌کند

5 از 5

 

کوری بارلاگ می‌گوید تا قبل از کار کردن با جورج میلر نمی‌دانست چگونه یک درام خوب بسازد

بازی جدید God of War به زودی برای کنسول PlayStation 4 عرضه می‌شود و نمره‌هایی که این بازی از منتقدان دریافت کرده نوید یک بازی بزرگ، حداقل از دید منتقدان را به هواداران می‌دهد. منتقدان عاشق بازی شده‌اند و از شیوه و مسیر جدید بازی در سری قدردانی کرده‌اند. شاید برایتان تعجب برانگیز باشد اما کارگردان بازی God of War، کوری بارلاگ اعلام کرده است که اگر با کارگردان Mad Max تعامل نکرده بود، ساخت بازی اکنون ممکن نبود.

در سال 2008 پس از آنکه بارلاگ سونی را ترک کرد، اعلام شد که قرار است وی با جورج میلر بر روی بازی جدیدی از فرنچایز Mad Max کار کند. چنین چیزی در نهایت محقق نشد زیرا استودیوی سازنده سری Just Cause یعنی Avalanche یک بازی مد مکس را در سال 2015 عرضه کرد، و در همان سال فیلم تحسین شده‌ی Fury Road ساخته میلر نیز به اکران درآمد. اگرچه ایده‌های کوری بارلاگ هرگز نهایی نشد، اما این بازی‌ساز می‌گوید کار کردن با میلر به حس خلاقیت او جهت خاصی داده است. بارلاگ می‌گوید تا پیش از کار کردن با میلر درک صحیحی از تعریف درام نداشته است

بارلاگ راجع به بازی Mad Max خودش می‌گوید:

گاهی اوقات مسیری که ساخت یک بازی طی می‌کند تاسف برانگیز است، این که پروسه ساخت به کلی تغییر می‌کند. من و جورج در انتها نتوانستیم در ساخت بازی مشارکت داشته باشیم. اما فکر می‌کنم درس‌هایی که از این ماجراجویی گرفتم، قطعا ساخت God of War جدید را میسر ساخت. من فکر می‌کنم که اگر قرار بود در ساخت این بازی مشارکت داشته باشم، بدون حضور جورج در پروژه، در واقع هیچ تلاشی به خرج نداده بودم. تاثیر جورج تا این حد مشهود است. من احساس می‌کنم که تا قبل از کار کردن با جورج شرایطم به این صورت بود: مثل این که میخواستم کتاب بخوانم اما عینکم را بر روی صورت نداشتم و دیدم واضح نبود. کلمات را می‌بینید اما به صورت تار و ناواضح. کار کردن با او و شروع فهمیدن این که چرا درام رخ می‌دهد، چرا کشمکش منجر به توسعه‌ی شخصیت‌ها می‌گردد؛ این‌ها همان عینکی هستند که باعث شدند من با خود بگویم: وای! من واقعا چیزی از درام نمی‌دانم.

از بارلاگ پرسیده شد که آیا هیچ المان خاصی از ایده‌هایی که برای Mad Max داشت را در God of War جدید بکار برده است؟ و وی اینطور پاسخ داد:

قطعا برخی موارد تحت تاثیر ایده‌هایم در بازی جدید بودند. آن بازی Mad Max به طور کلی با این عنوان تفاوت داشت اما تشابهاتی نیز در بین این دو وجود دارد. البته باید بدانید که هیچکدام از مکانیک‌هایی که برای Mad Max در نظر داشتم به God of War منتقل نشده است بلکه، این ایده که در طول مسیر روابط میان شخصیت‌ها شکل بگیرند و با پیشروی در مسیر یکدیگر را بشناسند، چیزی بود که در آن زمان برای Mad Max در نظر داشتیم.

بارلاگ اضافه می‌کند که حضور در کنار میلر، همانند قرار گرفتن در کنار نابغه‌ای است که دائما گوهر خرد از خودش به دیگران منتقل می‌کند:

میلر توسط افراد بسیار با استعدادی احاطه شده است و انگار دائما از خودش جم‌هایی دراپ می‌کند که کسی به آن‌ها توجهی ندارد. و من از این وضعیت شگفت‌زده بودم که چرا کسی از دانش او استفاده نمی‌کند. پس تمام آن جم‌ها را برای خودم برداشتم. واقعا جالب بود.

 

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.