نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 28 ارديبهشت 1397
ساعت 08:30

Call Of Duty: Black Ops 4 رسما معرفی و ویژگی های آن اعلام شد

4.5 از 5

اکتیویژن و تری‌آرک در یک لایواستریم، رسما بازی Call Of Duty: Black Ops 4 را معرفی و ویژگی‌های این بازی را اعلام کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اکتیویژن و تری‌آرک پس از ماه‌ها شایعه‌پردازی طرفداران، تبلیغات و بازاریابی، بالاخره به صورت رسمی از بازی Call Of Duty: Black Ops 4 پرده‌برداری کردند. این ناشر پیش از این اعلام کرده بود که بازی جدید از سری شوتر اول شخص و نظامی آن‌ها در سال جاری، دارای ویژگی‌ها و نوآوری‌های بسیار زیادی خواهد بود. «کال آو دیوتی: بلک آپس ۴» نیز همچون بازی‌های قبلی این سری، همراه با چندین ماد و حالت قابل بازی عرضه خواهد شد که طبق لایواستریم اخیر رویداد معرفی، Black Ops 4 از تعدادی ماد کاملا جدید نیز بهره‌مند خواهد بود. شاید مهم‌ترین خبر برای این بازی، حذف کمپین تک‌نفره داستانی و تمرکز بیشتر روی بخش چندنفره باشد. در این بازی همچنین شاهد ماد جدید Blackout به عنوان یک ماد Battle Royale و تغییرات و ویژگی‌های جدید برای بخش زامبی‌ها خواهد بود. همچنین خبرهایی پیرامون نسخه PC بازی و اینکه این بازی، اولین بازی از این سری است که در پلتفرم Battlenet بلیزارد عرضه می‌شود.

طبق این گزارش همان طور که اشاره شد، بلک آپس ۴ کاملا متمرکز بر تجربه بازی چندنفره است و کمپین تک‌نفره بازی، مطابق با شایعات اخیر در آن حذف شده است. با توجه به حذف کمپین تک نفره، تری‌آرک به عنوان جایگزین بخش‌های مجزایی برای هر کدام از شخصیت‌های Specialist در نظر گرفته که هر یک دارای مراحل تک‌نفره خودشان خواهند بود. به گفته تری‌آرک، از طریق این مراحل پیش‌زمینه‌ها و داستان مرتبط با هر Specialist روایت می‌شود. همچنین وقایع این مراحل در بازه زمانی بین دو بازی بلک آپس ۲ و بلک آپس ۳ اتفاق می‌افتد که باعث شده در کنار شخصیت‌های جدید، تعدادی از شخصیت‌های Specialist قدیمی سری بلک آپس نیز در Black Ops 4 حضور داشته باشند. به این ترتیب در تایید شایعات قبلی، شخصیت‌های Specialist در بلک آپس ۴ بازخواهند گشت و علاوه بر این، شاهد بازگشت سیستم  Pick 10 نیز خواهیم بود. حذف شدن ویژگی بازیابی سلامتی خودکار و اختصاص یک دکمه مخصوص برای بازایابی سلامتی و امکان بازی در زیر آب نیز از دیگر ویژگی‌های بازی است. در ادامه می‌توانید تریلر معرفی Black Ops 4 که تمرکز بازی روی بخش چندنفره را نشان می‌دهد را مشاهده کنید.

براساس این گزارش، ماد کاملا جدید Blackout، تایید کننده مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعات پیرامون قرار گرفتن یک حالت Battle Royale در بازی بلک آپس ۴ است. با توجه به این ماد، Black Ops 4 به اولین بازی این سری تبدیل می‌شود که یک بخش کامل و مجزا در سبک بتل رویال خواهد داشت. طبق توضیحات وب سایت رسمی بازی، این ماد قابل بازی به شکل تک‌نفره یا به شکل تیمی و مشابه بازی‌های Fortnite و PUBG خواهد بود. با  این حال به گفته تری‌آرک، رویکرد سبک بتل رویال بلک آپس ۴ با بازی‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد چون آن‌ها قصد داشتند یک ماد بتل رویال «در سبک بلک آپس» و منحصر به فرد با بازی‌های دیگر این سبک داشته باشند؛ این شامل به کار گرفتن المان‌ها و ویژگی‌های مختلفی از تمامی بازی‌های قبلی این سری بوده است. تاکنون اطلاعات بسیار کمی درباره بخش بتل رویال بازی منتشر شده، ولی گفته می‌شود که نقشه در این ماد بسیار بزرگ و حدود ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از نقشه‌های سنتی بخش چندنفره در بازی‌های سری است. همچنین نقشه، تعداد بازیکنان بسیار زیادتری نسبت به ماد معمولی چندنفره در بر خواهد گرفت که البته، تری‌آرک هنوز درباره تعداد دقیق بازیکنان در یک نقشه به جمع‌بندی نرسیده است. شما در ادامه می‌توانید تریلر معرفی حالت Blackout را نیز تماشا کنید.

معرفی دیگری که اکتیویژن و تری‌آرک انجام دادند، به بخش زامبی بازی مرتبط است. تری‌آرک برای این بخش نیز تدارک گسترده‌ای دیده که شامل بازطراحی کامل این بخش بوده است. در هر صورت طبق این گزارش، بلک آپس ۴ در همان روز عرضه از سه حالت زامبی جدید برخوردار خواهد بود. این سه حالت با نام‌های «IX»، دیگری «Voyage of Despair» و در نهایت «Blood of the Dead» معرفی شده‌اند. حالت اول، به نظر رویکردی کاملا متفاوت با تجربه‌های قبلی ماد زامبی در بازی‌های قبل دارد و شاهد مبارزه با زامبی‌ها با سلاح‌های قرون وسطایی مثل شمشیر و سپر هستیم. حالت دوم شامل تجربه‌ای داستان‌محور است که مشخص می‌شود زامبی‌ها درنهایت چگونه سقوط کردند. حالت سوم نیز تجربه‌ای مرحله‌محور و داستانی مشابه حالت زامبی‌ها در بازی‌های قبلی این سری است. در این بین دو تجربه اول، حالت‌هایی کاملا جدید هستند که باید دید ریسک تری‌آرک درباره آفرینش آن‌ها با چه بازخوردهایی مواجه خواهد شد. شما در ادامه می‌توانید تریلرهای معرفی بخش زامبی را نیز مشاهده کنید.

معرفی بعدی، پیرامون ویژگی‌های نسخه PC بازی است که به نظر توجه ویژه‌ای به آن شده است. براساس این گزارش، ورژن PC بازی از نرخ فریم بدون محدودیت، پشتیبانی از رزولوشن 4K و تکنولوژی نمایش HDR و طیف گسترده‌ای از نمایشگرها پشتیبانی خواهد کرد. به علاوه سرورهای نسخه PC بازی کاملا مجزا در نظر گرفته شده که به کاهش لگ در بازی و تجربه‌ای سریع‌تر کمک می‌کند. طبق وعده اکتیویژن، این بازی روی طیف گسترده‌ای از سخت‌افزارها نیز تست شده و احتمالا طرفداران با ناهماهنگی‌ها، مشکلات و گلیچ‌های عجیب کم‌تری، بر اساس سخت‌افزار به کار رفته در سیستم خود مواجه خواهند بود. ورژن PC همچنین شامل طراحی کاملا اختصاصی رابط کاربری (UI) و متناسب با این پلتفرم خواهد بود. درنهایت، این بازی اولین بازی سری و اولین بازی اکتیویژن خواهد بود که به پلتفرم  Battlenet بلیزارد نیز راه پیدا می‌کند. این شامل همگام‌سازی کامل بازی با ویژگی‌های اجتماعی این پلتفرم خواهد بود و بازیکنان، قادر به برقراری ارتباط با بازیکنان سایر بازی‌های این پلتفرم مثل Overwatch و World of Warcraft خواهند بود.

از دیگر اطلاعات جدید ارائه شده پیرامون بازی، می‌توان به این نکته اشاره کرد که در بلک آپس ۴، شاهد تغییرات زیادی درباره کارکرد هر سلاح خواهیم بود. سلاح‌ها حالا مجهز به ردیاب سه‌بعدی هستند که اجازه مشاهده مسیر شلیک و مبدا تیر را می‌دهد. ملحقات سلاح ها نیز حالا منحصر به سلاح مخصوص است و دیگر امکان استفاده از یک Attachment روی سلاح‌های دیگر وجود ندارد. طراحی سلاح‌ها نیز بسیار جزئی‌تر شده و هر سلاح لگد منحصر به خودش را دارد، که امکان ایجاد تجربه‌ای متفاوت از سلاح‌های دیگر را فراهم می‌کند.

می‌توان گفت که اکتیویژن و تری‌آرک در بلک آپس ۴، دست به کارهای سخت و بزرگی زده‌اند که باعث می‌شود این بازی، به یک بازی کاملا سنت‌شکن در سری تبدیل شود. باید دید که ریسک‌های بزرگ، مثل حذف بخش تک‌نفره که از جمله ویژگی‌های همیشگی، سنتی و اصولا محوری بازی‌های قبلی بود، و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به خصوص اضافه شده بخش بتل رویال به بازی وسایر مادهای جدید، درنهایت با چه بازخوردهایی از جانب طرفداران مواجه خواهد شد.

بازی «کال آو دیوتی: بلک آپس 4» قرار است به شکل رسمی در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.