نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 01 خرداد 1397
ساعت 09:30

عرضه بازی Halo 6 قطعی است

4 از 5

یکی از مدیران ارشد سری Halo به طرفداران وعده داده تا نگران بازی «اصلی» بعدی Halo نباشند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از معرفی رسمی بازی آرکیدی Halo: Fireteam Raven، برخی از طرفداران این سری نگران بودند که ساخت این بازی، احتمالا باعث مصرف منابع مختلف از بازی اصلی بعدی از این سری شده باشد. با این حال به تازگی، برایان جرارد مدیر جامعه طرفداری سری Halo گفته است که این بازی آرکیدی، «هیچ تاثیری» روی استودیو 343 Industries، در جریان ساخت بازی Halo 6 یا هر اسم دیگری که بازی بعدی این سری نام داشته باشد نداشته است. به گفته جرارد، بازی Fireteam Raven درواقع یک بازی آرکیدی است که توسط استودیوهای سازنده بازی‌های آرکیدی Raw Thrills و Play Mechanix ساخته شده و ارتباطی با ۳۴۳ اینداستریز نداشته است. البته به نظر استودیو ۳۴۳ در جهت ایده‌پردازی، با استودیوهای سازنده Fireteam Raven همکاری داشته، ولی کار اصلی در خارج از استودیو ۳۴۳ اینداستریز صورت گرفته است.

طبق گفته جرارد، این موضوع مثل سایر محصولات مثل کتاب‌ها یا اسباب بازی‌های مرتبط با سری هیلو است که بیرون از ۳۴۳ تولید شده‌اند. او همچنین به این نکته اذعان کرد که به خوبی می‌داند، که طرفداران تشنه شنیدن اطلاعات بیشتر از «بازی واقعی جدید Halo» هستند ولی از حملات کورکورانه برخی طرفداران به بازی Fireteam Raven ناراحت شده است. در ادامه می‌توانید توئیت‌های جرارد را مطالعه کنید:

Fireteam Raven هیچ تاثیری روی کار تیم سازندگان ۳۴۳ نداشته، که همین حالا درحال کار روی بازی کنسولی بعدی هستند. Halo: Fireteam Raven توسط استودیوهای بیرونی و سازنده بازی‌های آرکیدی ساخته شده است. مثل کتاب‌های هیلو یا اسباب‌بازی‌های آن که توسط ۳۴۳ ساخته نشدند.

متوجه هستم که مردم شدیدا منتظر هر نوع اطلاعاتی از بازی «واقعی» بعدی Halo هستند ولی متوجه این خشم کورکورانه که کاملا بی ارتباط با فضای خوب پیرامون بازی هست نمی‌شوم. به نظر دارم پیر می‌شوم!

آخرین بازی «واقعی» از سری شوتر اول شخص Halo، بازی Halo 5: Guardians بود که چند سال پیش در اکتبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) عرضه شد، و پس از آن نیز پشتیبانی‌های پس از عرضه بسیار گسترده‌ای دریافت کرده است. درباره بازی بعدی و بزرگ این سری، که به احتمال فراوان Halo 6 نام خواهد داشت نیز گزارش‌های مختلفی منتشر شده است و می‌دانیم که این بازی، از حالت چندنفره split-screen پشتیبانی می‌کند و در همان روز عرضه، برای مشترکین سرویس Xbox Game Pass نیز در دسترس خواهد بود.

با در نظر گرفتن اینکه حالا سه سال از زمان عرضه بازی Halo 5 می‌گذرد، و خود آن بازی نیز حدود سه سال پس از بازی Halo 4 عرضه شده بود، به نظر احتمال بعیدی نیست که مایکروسافت به زودی و به شکل رسمی از Halo 6 رونمایی کند. به هر شکل اگر مایکروسافت چنین برنامه‌ای داشته باشد، احتمالا کنفرانس اختصاصی خودش در جریان رویداد E3 2018 بهترین زمان ممکن خواهد بود.

پیش از این در بازی‌مگ خواندید که کنفرانس مایکروسافت در E3 2018، قرار است یک روز زودتر از مراسم رسمی E3 یعنی در روز یکشنبه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) و در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت ایران شروع شود؛ همچمنین این ناشر قصد معرفی چند بازی جدید در این کنفرانس را نیز خواهد داشت.

در دیگر خبرها پیرامون سری Halo، مایکروسافت اخیرا وعده ارائه یک آپدیت بسیار بزرگ برای Halo: The Master Chief Collection را داده بود که البته این، شامل جزئیات بیشتری پیرامون ارتقاهای این بازی در پلتفرم Xbox One X هم بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.