نویسنده: مهدی افتخاری یکشنبه، 03 تیر 1397
ساعت 20:13

دلیل طولانی شدن زمان ساخت Cyberpunk 2077

0 از 5

دلیل طولانی شدن پروسه ساخت سایبرپانک 2077 از زبان CD Projekt Red.

حدود 6 سال پیش بود که عنوان سایبرپانک 2077 به طور رسمی معرفی شد و یک سال بعد از آن، اولین تریلر بازی به نمایش گذاشته شد. از زمان انتشار اولین تریلر تا هفته پیش در E3، دیگر هیچ خبری از بازی نبود. بالاخره در کنفرانس مایکروسافت، از دومین تریلر بازی رونمایی شد و حتی بعضی از خبرنگاران توانستند نگاهی به نسخه دمو بازی هم بیاندازند.

در هر صورت، 6 سال از زمان معرفی بازی می‌گذرد و هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نشده. حتی ممکن است این عنوان زمانی که نسل بعدی از کنسول‌ها به بازار عرضه شوند، به دست ما برسد. در بهترین حالت، بازی در سال 2020 منتشر خواهد شد و این یعنی ساخت بازی 8 سال طول کشیده است.

در مصاحبه سایت Kotaku با یکی از بنیانگذاران این استدیو لهستانی، مارچین لوینسکی، او گفت که در این مدت تغییرات اساسی در بازی ایجاد شده که همین تغییرات باعث طولانی شدن پروسه ساخت شدند.

نمی‌توان گفت که داریم بازی را ریبوت می‌کنیم، اما تغییرات بزرگی در کارگردانی ایجاد شده. ساخت یک IP جدید کار سختی است، زیرا شما از کار خود مطمئن نیستید و نسبت به همه تصمیماتی که می‌گیرید شکاک هستید. مدام از خود می‌پرسید: آیا این سیستم جدید جذابیت دارد یا نه؟ بعد از گذشت مدتی با خود می‌گویید: نه، این زیاد مناسب نیست، بنابراین باید تغییراتی در بازی ایجاد کنیم. بعد تیم بزرگ‌تر می‌شود و حال باید برای افراد جدیدی توضیح دهید که این تغییرات چه هستند و شاید آن‌ها متوجه نشوند.

طبق گفته لوینسکی، ساخت عنوان سایبرپانک 2077 از زمانی شروع شد که اعضای جدید تیم هنوز حضور نداشتند و کسانی ساخت این عنوان را شروع کردند که قدرت فهم و درک تغییرات لازم در پروسه ساخت را داشتند.

لوینسکی همچنین گفت که گاهی اوقات لازم است چندین ماه به زمان ساخت یک محصول اضافه کرد تا نتیجه مطلوبی به دست آید و استدیوی CD Projekt Red از اتخاذ چنین تصمیمی هراس ندارد. به گفته لوینسکی، او می‌داند که حرف‌هایش کمی برای طرفداران نگران کننده است، اما امید دارد تا این نگرانی‌ها با نشان دادن نسخه دمو بازی در E3(که به طور عمومی نشان داده نشد) از بین رفته باشند.

دلیل معرفی زود هنگام بازی این بود که تیم سازنده قصد داشتند همزمان هم به روی The Witcher 3: Wild Hunt و هم به روی سایبرپانک 2077 کار کنند. اما زمانی که استدیو متوجه شد دی ال سی بازی ویچر به کار و زحمت بیشتری احتیاج دارد، نقشه خود را عوض کردند. به عبارت دیگر، پروژه جدید آن‌ها به حالت تعلیق در آمد.

اگر سایبرپانک 2077 چیزی مانند سومین نسخه از سری ویچر باشد، پس مطمئنا ارزش صبر کردن را دارد. طبق گزارش‌های اخیر، نه تنها بازی جدید این شرکت به خوبی ویچر است، بلکه از آن هم بهتر خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.