نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 07 تیر 1397
ساعت 08:00

صحبت‌های جدید فیل اسپنسر پیرامون آینده راه ایکس‌باکس

0 از 5

فیل اسپنسر در مصاحبه با نشریه ژاپنی فامیتسو، از آینده برند ایکس‌باکس صحبت کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، اخیرا در جریان مصاحبه‌ای با هفته‌نامه ژاپنی فامیتسو، اطلاعات و شفاف‌سازی های گسترده‌ای را درباره همکاری با بازی‌سازان ژاپنی و همچنین آینده برند ایکس‌باکس به اشتراک گذاشته است. او به‌علاوه در رابطه به سفرهای چند سال گذشته خود به ژاپن و بازدید از تعدادی از ناشران ژاپنی نیز صحبت کرد و اینکه این سفرها در مجموع چه دستاوردهایی داشته‌اند. به گفته اسپنسر، او و ایکس‌باکس در این مدت در حال انجام یک همکاری نزدیک با بسیاری از بازی‌سازان ژاپنی بوده‌اند؛ از جمله اینکه آن‌ها اجازه تجربه بازی‌هایشان پیش از موعد عرضه رسمی را می‌دادند، و وقتی درباره اهداف‌شان با اسپنسر صحبت می‌کردند، او متوجه شد که پیوستگی و صمیمیت تنها از طریق ایجاد رابطه مثبت میان پلتفرم‌داران و ناشران بازی میسر است. به گفته اسپنسر، او متوجه اهمیت این نوع ارتباط برای موفقیت برند ایکس‌باکس شده است.

اسپنسر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به خبر اضافه شدن پنج استودیو بازی ساز جدید به مجموعه Microsoft Studios که در جریان کنفرانس E3 2018 اعلام شد نیز اشاره کرد. به گفته او، «گیمرها همیشه مایل هستند تا به تجربه «بازی‌های برتر و برجسته» بپردازند و به طور خاص، روشن است که عناوین انحصاری برای یک پلتفرم تا چه میزان اهمیت دارد». او در این زمینه به طرفداران وعده داده که «در آینده حتما منتظر افزایش پیدا کردن عناوین انحصاری باکیفیت در اکوسیستم ایکس‌باکس باشند».

از اسپنسر همچنین درباره اشارات او به «نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس» در دوران برگزاری E3 2018 سوال پرسیده شد. او در این رابطه نیز توضیح داد که «پروژه نسل آینده کنسول‌های ایکس‌باکس «با محور قرار دادن گیمرها» شروع شده است». او ادامه داد که در حال حاضر «دو میلیارد نفر در جهان» مشغول انجام بازی بر روی دستگاه‌های مختلف هستند، ولی او به شخصه مایل است که برترین تجربه گیمینگی را از طریق فراهم کردن قوی‌ترین و بهترین سخت‌افزار ممکن برای کاربران کنسولی فراهم کند. او این اشاره را هم داشته که حس می‌کند کاری که در زمان مدیریت او با «Xbox One X» انجام شد نیز همین حس را به او منتقل کرده است ولی او مایل است در این زمینه شاهد حتی ارتقاهای بیشتر هم باشد.

به گفته اسپنسر، مایکروسافت در گذشته با سازندگان مختلف سخت‌افزار صحبت‌هایی داشته و بحث‌ها درباره اینکه مایکروسافت چه نوآوری‌ها، چه سطحی از قدرت و چه انتظاراتی از معماری سخت‌افزاری کنسول را دارد شروع شده است. او ادامه داد که نتایج این صحبت‌ها برای او مهم است، و البته نرخ فریم هم برای او مهم است. همچنین از آنجایی که فرایند ساخته شدن کنسول جدید مدتی هست که شروع شده، اسپنسر به خاطر این موضوع، به شکل دائم درباره قابلیت‌ها و امکانات جدید که ممکن است مفید واقع شوند فکر می‌کند.

یکی دیگر از بخش‌های مصاحبه اسپنسر، به اهمیت بسیار زیاد سرمایه‌گذاری روی «هوش مصنوعی» می‌پرداخت و اینکه این کار «باعث هر چه زنده‌تر شدن» دنیای گیمینگ و شخصیت‌های داخل آن خواهد شد. در این صورت این موضوع ممکن می‌شود که چگونگی انجام یک بازی هم شبیه سازی شود و حتی برای رفع و رجوع باگ‌ها نیز این پیشرفت مفید خواهد بود.

اسپنسر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت پدیده «استریمینگ» نیز پرداخت؛ به گفته او، درحالی که دو میلیارد نفر در جهان به انجام بازی‌های مختلف می‌پردازند، درصد بسیاری از آن‌ها هم این کار را از طریق دستگاه‌هایی انجام می‌دهند که به عنوان کنسول خانگی شناخته نمی‌شوند. به نظر او، ایده فروختن دو میلیون کنسول در سرتاسر جهان راه‌حل چندان ایده‌آل و امکان‌پذیری نیست؛ خصوصا حالا که گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی به شکلی گسترده در جهان پخش شده‌اند. اسپنسر به همین دلیل دوست دارد که مایکروسافت و ایکس‌باکس [از طریق استریمینگ] به آن دسته از گیمرهای غیر کنسولی هم بازی‌هایی پیشنهاد دهد که به اندازه بازی‌های کنسولی بزرگ و عمیق باشند.

او در بخش انتهایی مصاحبه هم گفت که پشتیبانی بازی سازان برتر ژاپنی از ایکس‌باکس برای او یک افتخار محسوب می‌شود. همچنین او وعده داد که در آینده، گیمرهای ژاپنی ایکس‌باکس هم می‌توانند امیدوار به انجام بازی‌های بیشتری از جانب بازی سازان مورد‌علاقه‌شان باشند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.