نویسنده: آرمین صیامی زاده دوشنبه، 25 تیر 1397
ساعت 18:33

میازاکی: کار کردن همزمان روی دو عنوان را دوست دارم

0 از 5

خالق دارک سولز و بلادبورن، درباره‌ی کارگردانی همزمان چند عنوان و شیوه‌ی روایت داستانش صحبت می‌کند

رئیس استودیوی FromSoftware، آقای هیدتاکا میازاکی، پس از موفقیت چشم‌گیر سری Souls تبدیل به یکی از معروف‌ترین بازیسازان حاضر شده است؛ او هم‌اکنون با بازیSekiro: Shadows Die Twice که در سبک اکشن ماجرایی است و عنوان Déraciné که انحصاراً برای Playstation VR توسعه داده می‌شود قرار است از این سری دور شود.

او در مصاحبه‌ای با وبلاگ رسمی پلی‌استیشن اعلام کرد که کار کردن همزمان روی پروژه‌های مختلف را ترجیح می‌دهد، چون باعث می‌شود ایده‌ها راحت‌تر به او الهام شوند.

در واقع من به کارگردانی همزمان چند عنوان کاملاً عادت دارم. Armored Core 4 و Demon’s Souls با هم و  Bloodborne و Dark Souls 3 نیز در کنار یکدیگر ساخته شدند. این شرایط برای من عادی هستند، چیزی که عادی نبود معرفی دو عنوان در کنار هم بود.

راستش من این جور "کارگردانی موازی" -کارگردانی همزمان چند پروژه در آن واحد- را ترجیح می‌دهم. به عنوان یک خالق، اگر همیشه روی یک عنوان تمرکز داشته باشید گیر ذهنیت آن میفتید. پیدا کردن منابع الهام وقتی روی چند عنوان کار می‌کنید راحت‌تر از وقتیست که فقط روی یک عنوان کار می‌کنید. من این را دوست دارم.

در قسمتی دیگر از مصاحبه، ایشان در باره‌ی نحوه‌ی روایت داستان در بازی‌هایش و این‌که چرا ساده و خطی نیستند توضیح داد:

 من طرفدار داستان‌هایی هستم که شما وادار به استفاده از تخیلتان می‌کنند تا بتوانید کل قضیه را بفهمید.

وقتی جوان بودم، از خواندن کتاب‌هایی که فهمشان برایم دشوار بود لذت می‌بردم؛ وقتی که فقط نصف کانجی‌ها را متوجه می‌شدم و مجبور بودم بقیه را با تخیل خودم پر کنم. می‌خواستم آوردن چنین تجربه‌ای را به بازی‌های ویدیویی امتحان کنم، طوری که از قوه‌ی تخیل خودتان برای پر کردن حفره‌ها استفاده کنید.

عناوین Déraciné سال 2018 برای Playsation VR و Sekiro در سال 2019 برای PS4، Xbox One و PC عرضه خواهند شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.