نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 30 تیر 1397
ساعت 08:00

پیش‌بینی تحلیلگران از درآمد ۲۰ میلیارد دلاری ژانر بتل رویال در سال ۲۰۱۹

0 از 5

برخی تحلیلگران، میزان درآمدزایی ژانر بتل رویال در سال آینده را بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی عنوان کردند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ ژانر بتل رویال، مهم‌ترین پدیده سال گذشته میلادی در صنعت گیم بود که با موفقیت و محبوبیت خیره‌کننده خود، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. بازی‌های ساخته شده در این ژانر، در ادامه و همین سال جاری نیز یا معرفی و یا عرضه شدند که در بیشتر موارد، به موفقیت‌های عظیمی هم رسیدند. درحال حاضر بازی‌های این سبک در طول بیش از یک سال به چنان محبوبیتی رسیده‌اند که برخی تحلیلگران، از سودآوری عظیم ۲۰ میلیارد دلاری آن‌ها در سال ۲۰۱۹ صحبت می‌کنند.

گزارش جدید که براساس تحلیل یکی از آنالیزورهای Business Insider منتشر شده، در ادامه خبرهای مرتبط با سودآوری‌های کلان ژانر بتل رویال و برای مثال خبر اخیر است که اشاره می‌کرد بازی Fortnite، فقط در بخش خریدهای درون‌برنامه‌ای خود تاکنون از مرز سودآوری یک میلیارد دلاری عبور کرده است. انتظار می‌رود که درآمدزایی از بازی‌های بتل رویال تقریبا به اندازه هفت برابر مجموع درآمدهای آن‌ها در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا کند، که پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال جاری ۲ میلیارد دلار باشد.

با این حال با ادامه موفقیت بازی‌های این سبک، حالا استودیوهای بیشتری تصمیم گرفته‌اند تا به این ترند پیوسته و در این سبک بازی بسازند. این اتفاق باعث شده تا آن عددهای اولیه پیش‌بینی نیز مرتب افزایش پیدا کند و به این ترتیب ظرف دو سال این پیش‌بینی افزایش ۱۲ برابری خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین عناوین سالانه صنعت گیم یعنی بازی‌های سری ندای وظیفه، امسال هم نسخه جدیدی را با نام Call of Duty Black Ops 4 در صف عرضه دارد که سازنده آن یعنی استودیو Treyarch، مدت‌هاست که وجود یک بخش کامل بتل رویال با نام Blackout را در این بازی تایید کرده است. در زمینه این ماد، اطلاعات چندانی منتشر نشده ولی گفته می‌شود که نقشه بازی در ماد بلک‌آوت حدود ۱۵۰۰ برابر بزرگ‌تر از نقشه‌های معمولی بخش‌های چند نفره در سری کال آو دیوتی است. به علاوه، المان‌هایی از سایر مادهای چندنفره و همچنین شخصیت‌هایی از بازی‌های قبلی سری بلک آپس هم در آن وجود دارد. در زمینه این ماد، تری‌آرک یک دوره برگزاری بتای عمومی برای بخش بتل رویال بازی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) هم در نظر گرفته است.

بازی بزرگ بعدی که در سال جاری عرضه می‌شود و وجود بخش بتل رویال هم برای آن تایید شده، بازی Battlefield V است که قرار است در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) عرضه شود. تاکنون در این مورد هم اطلاعات کمی توسط EA منتشر شده ولی DICE، استودیو سازنده این بازی وعده داده که در ادامه سال اطلاعات بیشتری را از بخش بتل رویال بازی به اشتراک می‌گذارد. همچنین پیش از این در بازی‌مگ خواندید که Take-Two هم وجود یک بتل رویال را در بازی Red Redemption 2 رد نکرده است.

درنهایت پیرامون دو بازی اصلی و ترند این ژانر، بازی فورتنایت به زودی قصد دارد تا رویدادی را برای اولین سالگرد خود برگزار کند. در این رویداد تولد درون-بازی که به تازگی هم اعلام شده، به بازیکنان در روز ۲۴ جولای (۲ مرداد) اجازه باز کردن یک آیتم ویژه سالگرد را می‌دهد. بازی پابجی نیز اخیرا در همکاری با شرکت West Coast Customs جوایزی را برای نمایش در San Diego Comic-Con در نظر گرفته که به خصوص یک خودرو ون مخصوص PlayerUnknown Battlegrounds به عنوان جایزه اصلی، قرار است در جریان یک قرعه‌کشی به بازیکنان Xbox One این بازی تعلق بگیرد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.