نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 20 مرداد 1397
ساعت 09:00

صحبت‌های کارگردان Shadow of the Tomb Raider درباره تفاوت‌ها با آنچارتد

5 از 5

کارگردان بازی Shadow of the Tomb Raider، به تازگی از تفاوت‌ها میان دو مجموعه توم رایدر و آنچارتد صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ درحال حاضر بسیاری از طرفداران، خصوصا از زمان ریبوت سال ۲۰۱۳ بازی Tomb Raider به این نکته اشاره دارند که میان این سری و سری بازی‌های «Uncharted» استودیو ناتی داگ شباهت‌های زیادی وجود دارد. این البته یک بحث قدیمی‌تر نیز در ریشه خود دارد و آنچارتد اولیه نیز شباهت‌های زیادی با بازی‌های قدیمی‌تر سری «توم رایدر» داشت. این بحث در واقع از زمان عرضه بازی اول آنچارتد شروع شده بود و سازندگان، از الهام‌گیری از برخی بازی‌ها از جمله سری توم رایدر نیز صحبت کرده بودند.

با همه این توضیحات ولی درحال حاضر با در نظر گرفتن شناسه کنونی که سری آنچارتد در صنعت گیم دارد، برای Eidos Montreal به عنوان سازنده جدیدترین ماجراجویی لارا کرافت با Shadow of the Tomb Raider، کار سختی است که نسبت به این مقایسه‌های طرفداران واکنشی نداشته باشد. به تازگی Jason Dozois از کارگردانان بازی آینده توم رایدر مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات داشته، و درباره تفاوت‌های این سری با مجموعه آنچارتد توضیحاتی داده است:

اتمسفر و فضاهای موجود بین این دو سری کمی تفاوت دارند؛ آن‌ها بیشتر حول اسطوره‌شناسی هستند و ما بیشتر با عناصر جادویی و خیالی سر و کار داریم... آن‌ها بیشتر در مدار شوخ‌طبعی حرکت می‌کنند ولی ما بیشتر به درام کار می‌پردازیم. همچنین من فکر می‌کنم در بحث گردش و اکتشاف محیط‌ها نیز [نسبت به آنچارتد] منحصر به فرد هستیم.

پس از این، او گفت که خودش و همه اعضای تیم Eidos Montreal از طرفداران همیشگی سری آنچارتد نیز هستند:

من عاشق Uncharted 4 بودم و جذابیت فراوانی داشت. داستان‌سرایی فوق‌العاده‌ای داشت و لحظات کاراکترهای عالی نیز در آن دیدم. واقعا جذاب است که در آن دنیا باشیم.

به طور کلی آگاهی سازندگان این بازی، از این مقایسه‌ها و مشخص بودن فلسفه اختصاصی‌شان در بحث متفاوت بودن، یک موضوع بسیار مهم محسوب می‌شود. او همچنین گفته که «بین این دو سری تفاوت‌های کافی وجود دارد تا طرفداران از هر دو مجموعه لذت ببرند.»

بازی Shadow of the Tomb Raider قرار است در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.