نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 شهریور 1397
ساعت 09:00

بایوور بازی Anthem را اوج سیر تکاملی کارهای خود می‌داند

0 از 5

کارگردان بازی Anthem، اخیرا گفته که این بازی را کاری متفاوت و جدا از عناوین قبلی بایوور نمی‌داند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Anthem، جدیدترین محصول استودیو قدیمی و محبوب BioWare است که با توجه به اطلاعات مختلفی که پیرامون آن منتشر شده، قرار است کاری کاملا متفاوت نسبت به آثار قبلی این استودیو باشد. در این بازی، بایوور به جای قرار دادن المان‌های مختلف RPG و تاکید روی کاراکترها یا داستان که از جمله ویژگی‌های ثابت کارهای این استودیو بوده، این بار یک بازی با دنیای اشتراکی و تماما آنلاین و در سبک و سیاق عناوینی نظیر Destiny ساخته است. با در نظر گرفتن این موضوع، گرچه به نظر نمی‌رسد که با بازی خوبی مواجه نباشیم، ولی می‌توان گفت که کم‌تر کسی بوده که از بایوور انتظار چنین تجربه‌ای را داشته است.

به تازگی Jon Warner کارگردان بازی Anthem، در جریان مصاحبه‌ای این نوع دیدگاه را قبول ندارد و گفته که گرچه در نگاه اول، طرفداران تغییرات انبوهی را نسبت به آثار قبلی بایوور می‌بینند، ولی بازی در نهایت چیزی جدا از همه ساخته‌های بایوور نیست و در ادامه سیر تکاملی بازی‌هایی است که استودیو از گذشته تاکنون هم انجامش می‌داده است. او در این زمینه گفت:

این بازی، یک ادغام و گردآوری به تمام معنا، از همه تجارب قبلی و همه تیم‌های بازی‌سازی ما است. اگر شما به همه بازی‌های قبلی BioWare نگاه کنید، از Baldur’s Gate تا Neverwinter, و Jade Empire تا Knights of یا the Old Republic تا  Mass Effect و همچنین Dragon Age، شما می‌بینید که همه این بازی‌ها همواره در یک سیر تکاملی از تکنیک‌های فنی به کار رفته و نحوه داستان‌سرایی خودشان بودند. پس آن طور که ما به بازی نگاه می‌کنیم، Anthem درواقع جدا از آن عناوین نیست و دنباله سیر تکاملی محصولات ما و تکنیک‌های فنی ما است.

فکر می‌کنم وقتی بازیکنان خودشان تجربه بازی را شروع کنند، با دنیایی به خوبی پرداخته شده و مملو از کاراکترهای عمق‌دار مواجه می‌شوند که می‌خواهند آن‌ها را بیشتر بشناسند. شما در اینجا قهرمان داستان خودتان خواهید بود و اگر بخواهم صادقانه بگویم، این‌ها قلب و روح یک تجربه بازی BioWare هستند.

پیرامون این بازی، همیشه شایعاتی وجود داشته که بایوور تحت فشار EA، اقدام به ساخت بازی Anthem کرده که البته هر بار نیز توسط مسئولان بایوور رد شده است. درواقع بایوور در گذشته نیز این بازی را ریشه گرفته از دل همین استودیو خوانده بود. به هر شکل، گرچه صحبت‌های Warner تا حدود زیادی منطقی به نظر می‌رسد، ولی باید گفت که گاهی برخی استودیوهای بازی‌سازی، به برخی ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد و خاصی (خوب یا بد) در بازی‌هایشان معروف هستند و آنچه تاکنون از Anthem منتشر شده، نشان از کاری کاملا متفاوت از این استودیو می‌دهد.

بازی Anthem قرار است در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند ۹۷) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.