نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 شهریور 1397
ساعت 08:00

اینسامنیاک شدیدا به ساخت Sunset Overdrive 2 علاقه دارد

0 از 5

استودیو Insomniac بار دیگر از تمایل خود برای ساخت بازی دنباله Sunset Overdrive صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Sunset Overdrive زمانی که در سال ۲۰۱۴ به شکل انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شد، موفق به دریافت بازخوردهایی بسیار مثبت گردید و در مراسم‌های مختلف، در رشته‌ایی مثل بازی سال یا بهترین بازی انحصاری ایکس‌باکس وان هم نامزد شد. سازنده این عنوان، یعنی استودیو Insomniac Games گرچه چند سال گذشته را کاملا سرگرم تولید یک پروژه انحصاری دیگر، یعنی بازی Marvel’s Spider-Man برای پلی‌استیشن 4 بوده، ولی این تیم هیچ‌وقت فکر ساخت بازی دنباله برای Sunset Overdrive را از ذهن خارج نکرده است. آن‌ها قبلا هم برای این کار ابراز تمایل کرده بودند و این احتمال که روزی چنین بازی ساخته شود را ممکن می‌دانستند.

Ted Price رئیس استودیو اینسامنیاک، که در گذشته هم از تمایل به ساخت بازی دوم Sunset Overdrive حتی به شکلی چند پلتفرمی و با ناشری دیگر صحبت کرده بود، اخیرا مصاحبه تازه‌ای انجام داده و پیرامون دلایل تمایل شدید استودیو برای ساخت بازی دنباله توضیحاتی داده است. به گفته او، «همین حالا هم اکثر پیش‌نیازها و جنبه‌های مورد نیاز برای بازی دوم موجود بوده و سازندگان آن‌ها را در همان دوره بازی اول ساخته‌اند.» او البته در اوایل سال گذشته میلادی هم در پاسخ به این سوال که آیا اینسامنیاک، در نهایت دنباله بازی را خواهد ساخت یا خیر، پاسخ داده بود که «از مایکروسافت بپرسید».

بازی اورجینال Sunset Overdrive در سال ۲۰۱۴ و به عنوان یک IP کاملا جدید توسط اینسامنیاک و مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان منتشر گردید. بازیکن در این بازی جهان باز که وقایع آن در سال ۲۰۲۷ و در شهری به نام Sunset City رخ می‌دهد، می‌تواند آزادانه گردش کرده و داستان بازپس گرفتن این شهر ویران‌شده از شهروندان جهش‌یافته را با امکانات گیم‌پلی گسترده از جمله دویدن روی دیوارها، استفاده از انواع سلاح‌ها و ... دنبال کند. این بازی گرچه در حال حاضر فقط برای پلتفرم Xbox One در دسترس قرار دارد، ولی در گذشته بحث‌هایی پیرامون عرضه بازی برای PC هم بوده که البته تاکنون اتفاق نیافتاده است.

سازندگان در اینسامنیاک، مدتی پیش نیز از تاثیر فنی بالای بازی Sunset Overdrive در فرایند ساخت بازی Spider-Man هم گفته بودند؛ بازی که اکنون موفقیت خیره‌کننده‌ای را کسب کرده و به پرفروش‌ترین بازی تاریخ کمپانی Marvel هم تبدیل شده است. پیرامون Sunset Overdrive نیز این بازی درواقع از بازی‌های سال اول ایکس‌باکس وان بود، سالی که فروش سخت‌افزاری این سیستم بسیار ضعیف عمل کرد و از این نظر، بازی Sunset Overdrive و اینسامنیاک نیز با زیان مواجه شدند؛ اتفاقی که احتمالا می‌تواند توجیه‌کننده تمایل اینسامنیاک، در ساخت نسخه دنباله این بازی به شکل عنوانی چند پلتفرمی باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.