نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 15 آبان 1397 - 09:00
0 از 5

PUBG احتمالا ماه آینده به پلی‌استیشن 4 می‌آید

گزارشی جدید اشاره می‌کند که ظاهرا Content-ID و تصاویر PUBG در PlayStation Store ظاهر شده و بازی هم‌اکنون در سرورهای سونی قرار دارد.

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به عنوان اولین بازی موج‌ساز «ژانر بتل رویال» و یکی از پرچمداران کنونی این سبک فوق پرطرفدار، تاکنون برای همه پلتفرم‌ها غیر از «پلی‌استیشن 4» عرضه شده، و همیشه شایعات زیادی هم درباره زمان ورود بازی به این کنسول وجود داشته است. در این زمینه، چند ماه پیش بود که یک وب‌سایت رده‌بندی کره‌ای، به عرضه این بازی برای PS4 اشاره کرده بود و حالا، گزارش‌های جدیدی هم از این دست منتشر شده است. در این رابطه، ResetEra اشاره کرده که ظاهرا Content-ID این بازی و تصاویر مرتبط با بازی به تازگی در فروشگاه PlayStation Store ظاهر شده بود.

گزارش ResetEra، به یکی از پست‌های کاربران انجمن PSNProfiles اشاره دارد که ادعا کرده بازی PUBG، همین حالا هم در سرورهای Sony Interactive Entertainment وجود دارد. این صحبت‌ها و فاش شدن Content-ID مخصوص بازی در فروشگاه PSN، باعث شده تا برخی این موضوع را نشان از نزدیک بودن انتشار رسمی بازی برای PS4، و برخی آن را حداکثر تا دسامبر ۲۰۱۸ (آذر - دی) بدانند. گزارش دیگر اما مشابهی هم از یک تحلیلگر صنعت گیم از موسسه Niko Partners منتشر شده، که فاش می‌کند براساس «منابع مطلع داخلی»، بازی «پابجی» در ماه آینده میلادی به پلی‌استیشن 4 می‌آید.

با در نظر گرفتن اینکه Bluehole و PUBG Corp تاکنون به این شایعات واکنشی نشان نداده‌اند، در نتیجه نمی‌توان با قطعیت درباره عرضه ماه آینده بازی برای PS4 صحبت کرد. با این حال با در نظر گرفتن اینکه گمانه‌زنی‌ها درباره انتشار نزدیک بازی برای این کنسول هر روز جدی‌تر می‌شود، به نظر PUBG شانس خوبی دارد تا حداکثر تا انتهای سال ۲۰۱۸ به پلی‌استیشن 4 راه پیدا کند. با این حال، همیشه احتمال وقوع مشکلات پیش‌بینی نشده هم در روند توسعه بازی‌ها وجود دارد که نشانه اصلی آن، عدم اعلام تاریخ عرضه رسمی بازی برای PS4 توسط سازندگان بازی است که تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است.

پیرامون این بازی، همان‌طور که اشاره شد PUBG اولین ایجادکننده موج محبوبیت خارج از انتظار ژانر بتل رویال بود. با این وجود، این بازی از همان ابتدا با مشکلات فنی مختلفی هم مواجه بود و با از راه رسیدن رقیبان سرسختی مثل بازی «Fortnite»، روند افت محبوبیت بازی هم شروع شد. اخیرا نیز با عرضه عناوین بیشتر ژانر بتل رویال و ورود سری بازی‌های فوق محبوبی نظیر «ندای وظیفه» و «بتلفیلد» به دنیای بتل رویال، پابجی بیش از همیشه با کاهش بازیکن مواجه بوده است. باید دید که ورود احتمالی این بازی به پلتفرم بزرگی مثل پلی‌استیشن، می‌تواند در رشد مجدد بازیکنان آن تاثیر زیادی بگذارد یا خیر.

PlayerUnknown’s Battlegrounds هم‌اکنون برای پلتفرم‌های PC، ایکس‌باکس وان، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.