نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 21 شهریور 1397
ساعت 13:00

تعداد بازیکنان فعال PUBG با کاهش شدید مواجه شده است

4.5 از 5

تعداد بازیکنان فعال روزانه نسخه PC بازی PUBG، برای اولین بار در سال گذشته به زیر ۱ میلیون نفر سقوط کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی فاش شده که با توجه به داده‌های وب‌سایت SteamDB، بازی PlayerUnknown's Battlegrounds برای اولین بار در طول ۱۲ ماه گذشته، نتوانسته تا ۱ میلیون بازیکن فعال روزانه را در پلتفرم PC حفظ کند. گفتنی است که یکی از تحلیل‌ها برای به زیر ۱ میلیون نفر رسیدن تعداد بازیکنان پابجی، احتمالا با شروع دوره بتای ماد بتل رویال بازی Call of Duty: Blacks Ops 4 مرتبط دانسته می‌شود.

گفتنی است که سری بازی‌های فوق‌العاده محبوب «کال آو دیوتی»، امسال با عنوان Black Ops 4 برای اولین بار در تاریخ سری میزبان یک ماد بتل رویال نیز هست. با در نظر گرفتن تبلیغات و بازاریابی گسترده برای این عنوان، و از طرفی شروع دوره بتای خصوصی بازی، می‌توان حدس زد که درصدی از بازیکنان همیشگی پابجی تمایل دارند تا با اقتباس تری‌آرک از بتل رویال بیشتر آشنا شوند؛ خصوصا اینکه میان این دو بازی تشابهات زیادی وجود دارد و این می‌تواند زنگ خطری جدی برای بازی پابجی نیز باشد. شما می‌توانید تریلر ماد بتل رویال Blackout در بازی Blacks Ops 4 را نیز در بازی‌مگ مشاهده کنید.

جدای از پایین آمدن آمار بازیکنان PC بازی PUBG، باید گفت که آمار کنونی هنوز هم بسیار خیره‌کننده است، و حالا این بازی در روز اخیر میزبان «۹۶۰ هزار بازیکن فعال» بود. این آمار گرچه هنوز عالی به نظر می‌رسد، ولی با در نظر گرفتن اینکه بازی در ابتدای همین سال میلادی میزبان حدود ۳٫۲ میلیون بازیکن روزانه بوده، باید گفت که پابجی در طی سال و به دلایل مختلفی همواره با کاهش بازیکنانش مواجه شده، و رویداد اخیر نیز باعث شد تا بازی از آمار میلیونی خود نیز در PC خداحافظی کند.

غیر از کال آو دیوتی بلک آپس 4، بزرگ‌ترین رقیب برای بازی پابجی ولی همواره بازی Fortnite بوده که به عنوان یک عنوان بتل رویال ساخته شده توسط Epic Games، برخلاف پابجی یک بازی Free to Play و رایگان می‌باشد. فورتنایت به علاوه در زمینه بازاریابی هم فوق‌العاده و استفاده از شخصیت‌های مشهور نیز موفق عمل کرده است.

پیرامون پابجی، سازندگان بازی همچنان در پی روش‌هایی برای بالا بردن مجدد مقبولیت آن هستند و اخیرا آپدیت جدیدی نیز با محوریت اضافه شدن یک بخش آموزشی و بهبود کیفیت بازی عرضه شده است. به علاوه، یک کمپین نیز تحت نام Fix PUBG نیز در ماه آینده برگزار می‌شود که هدف آن تهیه آپدیت‌های بیشتر برای بالا بردن کیفیت بازی عنوان شده است.

PlayerUnknown's Battlegrounds در حال حاضر برای پلتفرم‌های PC، ایکس‌باکس وان، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.