نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 16 آبان 1397
ساعت 09:30

صحبت‌های جدید کارگردان سری Dark Souls درباره عنوان واقعیت مجازی Déraciné

0 از 5

هیدتاکا میازاکی به تازگی، هم‌زمان با عرضه عنوان واقعیت مجازی Déraciné، درباره اینکه بازیکنان به چه چیزی در این بازی دست پیدا خواهند کرد، صحبت کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ عنوان واقعیت مجازی Déraciné، محصول استودیو توسعه دهنده محبوب ژاپنی یعنی فرام‌سافتور (FromSoftware)، سرانجام امروز برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR به صورت انحصاری منتشر شد. در حالی که این استودیو طی یک دهه گذشته، با خلق و عرضه بازی‌هایی چون فرانچایز DarkSouls، بازی Bloodborne و در آینده‌ای نزدیک بازی Sekiro: Shadows Die Twice (که تقریبا دارای سبک و سیاق مشابهی هستند) خود را ثابت کرده اما در این میان، بازی Déraciné بیشتر یک تجربه واقعیت مجازی از یک بازی ماجراجویی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

بازی Déraciné اولین‌بار توسط استودیو فرام‌سافتور و شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) در جریان کنفرانس مطبوعاتی پلی‌استیشن در رویداد E3 2018 رونمایی شد. در این عنوان، بازیکنان در قالب روحی که توسط یک دختر بچه به یک مدرسه کوچک مخصوص افراد منزوی احضار شده، به انجام بازی خواهند پرداخت. زمان این مدرسه از چشم انداز روح متوقف شده و بازیکنان باید با تعامل و بررسی اشیا مختلف به راز و رمزی که در پشت پرده این مدرسه نهفته، پی ببرند و به کودکان کمک کنند.

پیش از این هیدتاکا میازاکی از استودیو فرام سافتور توضیح داده بود که چگونه سبک ماجراجویی بازی Déraciné، تغییر رویه خوبی برای تیم توسعه دهنده بوده و به آنان اجازه داده تا کانالی به ریشه‌های گذشته خود از بازی‌هایی چون Echo Night بزنند. حال کارگردان سری دارک سولز در مصاحبه اخیر خود با وبلاگ پلی‌استیشن، اطلاعات جدیدی از این بازی در اختیار علاقمندان گذاشته است. میازاکی ابتدا با بیان اینکه چگونه بازی Déraciné یک پروژه پر از شور و اشتیاق برای او بوده است، مصاحبه را آغاز کرد. به نظر میازاکی این بازی پر از تجربه و ایده‌های جدید است و باور دارد که تیم توسعه دهنده علاقه بسیاری به ساخت یک بازی واقعیت مجازی، آن هم برای اولین‌بار، داشته است.

بله، من حس بسیار منحصر بفردی نسبت به این پروژه پیدا کرده‌ام، برخلاف دیگر بازی‌هایی که در گذشته خلق کرده‌ام. به شخصه برای من و همین‌طور برای استودیو فرام سافتور، این یک عنوان پر از تجربه و ایده‌های جدید بود. دلایل این امر نیز متفاوت است؛ بازی برای پلی‌استیشن VR در دست ساخت بود، سبک آن چیزی بود که ما هیچوقت با آن کار نکرده بودیم، وسعت کوچک بازی که استقال و آزادی عمل زیادی در اختیار تیم توسعه دهنده بازی گذاشت و تمرکز بر روی موضوع و روایت داستانی، بیش از دیگر سیستم‌های بازی، را به همراه داشت. در نتیجه، می‌توان گفت که ما تلاش بسیاری کردیم و چیز‌های زیادی نیز در این راه، یاد گرفتیم. من فکر می‌کنم که اینجا همان جایی بود که حس منحصر خاص من به بازی، متولد شد یا شاید من اجازه می‌دهم که سلیقه خاصم، رنگ و لعاب بیشتری به این پروژه بدهد (با خنده).

گذشته از این گفته‌ها، میازاکی همچنین چیز جالبی برای گفتن درباره پتانسیل بالای واقعیت مجازی در دراز مدت داشت؛ وی باور دارد که پتانسیل بسیار زیادی برای ساخت عناوین جالب و جدید نظیر Déraciné وجود دارد. البته در ادامه این حقیقت را اذعان کرد که تکنولوژی و فناوری نیاز به بهبود و پیشرفت برای واقعیت مجازی دارد تا موفقیتی ادامه‌دار داشته باشد.

به راستی که واقعیت مجازی جالب است و بدون شک از پتانسیل زیادی برای ساخت تجربه‌های گیمینگ کاملا جدید برخوردار است، در این میان اما فضای کافی برای موارد غیرمنتظره نظیر این بازی نیز وجود دارد. لذت توسعه بازی‌ها؛ در واقع لذت توسعه بازی‌ها در طولانی مدت، وابستگی زیادی به تکنولوژی دارد که یک دلیل عمده برای این است که چرا این رسانه میزبان تغییرات چشمگیر است. من احساس می‌کنم که واقعیت مجازی مثال مهمی برای این دسته تغییرات محسوب می‌شود.

هیدتاکا میازاکی در انتهای مصاحبه خود، اظهار کرد که در حالی که طرفداران دیگر عناوین استودیو فرام سافتور ممکن است از تغییرات ایجاد شده در حال و هوا، سرعت و محیط در بازی Déraciné متعجب شوند، آن‌ها هنوز هم باید بازی را امتجان کنند؛‌ چرا که خوشبختانه داستان و شخصیت‌های بازی Déraciné، مدت‌ها بعد از اینکه بازیکنان آن را به اتمام رساندند، همراهشان خواهد ماند.

من می‌خواهم با گفتن این جمله شروع کنم که این بازی به هزاران طریق مختلف، شباهتی به دیگر آثارم ندارد؛ گیم‌پلی، رویکرد طی شده برای طراحی بازی و حتی اندازه آن به طور چشمگیری با بقیه متفاوت است. این بازی همچنین کاملا عجیب است و به احتمال زیاد نیز فهمیدنش مشکل. با وجود این‌ها اما اگر کنجکاوی شما تحریک شده، نگران نباشید و فقط آن را امتجان کنید.

نوعی از احساسات خاص در دل این بازی وجود دارد که دوست دارم بازیکنان از آن بدست آروند؛ احساسات مرتبط به موضوعی که پیش از این در میان گذاشتم و توضیح دادن آن‌ها بدون لو دادن داستان، بسیار دشوار خواهد بود. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که امیدوارم این عنوان کوچک و شخصیت‌هایی که درون آن زندگی‌ می‌کنند، در خاطرات کسانی که به تجربه آن می‌نشینند، باقی بماند.

بازی Déraciné هم‌اکنون به صورت انحصاری برای هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR در دسترس قرار دارد و در انتها نیز شما می‌توانید تریلر هنگام انتشار آن را مشاهده کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید:

دریافت از وبسایت آپارات با کیفیت 720p | تماشا در یوتیوب

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.